تبلیغ شال در اینستاگرام؛ از روش‌ها تا ایده‌ها

0

از آن‌جایی که میل به خرید انواع شال و روسری از بستر اینترنت افزایش پیدا کرده است، پس تبلیغ شال در اینستاگرام می‌تواند به رونق کسب‌وکارهایی که در این زمینه مشغول هستند، کمک زیادی بکند. اینستاگرام یک پلتفرم محتوا محور است، پس فروش شال و روسری با ترفندهای مختلف می‌تواند به یک شغل سودآور تبدیل شود. اغلب مردم به دلیل تنوع رنگ‌ها و طرح‌ها و البته تنوع قیمت‌ها تمایل بیشتری به خرید از اینستاگرام نسبت به خرید حضوری شال و روسری دارند. پس باید دقیقاً جایی که مشتری منتظر شماست، حضور خود را پر رنگ‌تر و قدرتمندانه‌تر نشان دهید.

چرا تبلیغ شال در اینستاگرام مهم است؟

چرا تبلیغ شال در اینستاگرام مهم است

شما هر چقدر هم که در کار خود عالی باشید، اگر نتوانید به خوبی فعالیت خود را در معرض دید عموم قرار دهید، هرگز قادر نخواهید بود آن‌طور که لازم است از فروش محصولات خود سود ببرید. پس انجام تبلیغات بسیار مهم است. انتخاب با شماست که به یک فروشگاه حاشیه‌ای تبدیل شوید، یا پیجی که می‌تواند حتی دنبال‌کنندگان میلیونی داشته باشد. از آمار نباید تعجب کنید، زیرا کسب‌وکارهای زیادی در زمینه پوشاک فعال هستند که تا چند سال پیش کمتر کسی با نام آن‌ها آشنا بود، اما امروزه در اینستاگرام به یک برند معتبر تبدیل شده‌اند.

تبلیغ شال در اینستاگرام باعث می‌شود تا به مخاطبان هدف خود که زنان هستند، نزدیک‌تر شوید و بتوانید راه تعامل با آن‌ها را باز کنید. اینستاگرام یک جامعه آنلاین بزرگ است که میلیون‌ها بانو با علایق و سلایق متنوع در آن گرد هم آمده‌اند. بنابراین این فضا پتانسیل فوق‌العاده نامحدودی برای رشد شما فراهم می‌کند. از دیگر دلایلی که می‌توانند برای تبلیغ شال در اینستاگرام مهم باشند، موارد زیر خواهند بود.

تبلیغات غیرمزاحم

یکی از مزایای تبلیغات اینستاگرام بر خلاف تبلیغات سنتی، عدم ایجاد مزاحمت آن‌هاست. یعنی شما به گونه‌ای تبلیغ شال در اینستاگرام را انجام می‌دهید که نه تنها برای مخاطب آزاردهنده نیست، بلکه بسته به تلاش شما در جهت محتوای تبلیغی، می‌تواند برای مخاطب جذاب هم باشد.

نرخ رشد بالا

حتی اگر شما به عنوان یک فروشگاه تازه تأسیس فروش شال و روسری در اینستاگرام مشغول به کار شوید، باز هم می‌توانید خیلی زود در این فضا رشد کنید. برخی آمارهای خیره‌کننده نشان‌ می‌دهند که بعضی پیج‌ها با انجام تبلیغات درست در طی کمتر از یک ماه به هزاران دنبال‌کننده دست پیدا کرده‌اند. در چنین فضایی که همیشه جا برای دیده شدن هست، نباید خودتان و کسب‌وکارتان را دست کم بگیرید. پس از تأثیر تبلیغات در این فضا غافل نشوید.

یکی از دلایل مهم بودن تبلیغ شال در اینستاگرام عدم ایجاد مزاحمت این روش برای کاربران است.

نرخ بازگشت سرمایه بالا

تبلیغ شال در اینستاگرام اگر به خوبی انجام شود، می‌تواند بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را حتی بسیار بهتر و بیشتر از فروشگاه‌های حضوری به دنبال داشته باشد. این نرخ نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی آنلاین مانند سایت‌ها نیز نتایج بهتری دارد.

تطبیق‌پذیری راحت

تبلیغ شال در اینستاگرام می‌تواند اولین قدم برای ورود مشاغل تازه به دنیای بازاریابی دیجیتال باشد. وقتی قرار است از این تبلیغات استفاده کنید، چندان نیاز نیست فنی باشید یا تخصص زیادی داشته باشید، چون در کل کار کردن در این فضا پیچیدگی زیادی ندارد. کمپین تبلیغاتی شما فقط باید در جای درست اجرا شود. در نهایت تنها کاری که باید انجام دهید این است که فیلم‌ها و تصاویر درست را به کمک تولیدکنندگان محتوا و گرافیست‌ها تهیه و در بستر اینستاگرام منتشر کنید.

افزایش آگاهی از برند

افزایش آگاهی از برند

وقتی صحبت از فعالیت آنلاین می‌شود، اینستاگرام جدا از سایر بسترها، نقش مهمی در توسعه شرکت‌ها بر عهده دارد. در این پلتفرم حتی می‌توانید بدون داشتن هیچ تخصصی، کسب درآمد کنید. افراد زیادی هستند که تنها با جذب فالوئر بیشتر از هر طریقی به راحتی توانسته‌اند از رشد دنبال‌کنندگان خود درآمد کسب کنند. اما شما به عنوان فروشنده شال و روسری به دلیل داشتن هدف و ایده اولیه بسیار راحت‌تر می‌توانید در این فضا فعالیت کنید و البته با تبلیغ شال در اینستاگرام آگاهی از نام برند خود را در بین مخاطبین هدفتان بالا ببرید.

قابلیت ردیابی تبلیغات

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که تبلیغات در اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد، قابلیت ردیابی عملکرد کمپین بازاریابی است. شما می‌توانید به کمک (Instagram Insights) کمپین خود را ارزیابی و داده‌های آن را آنالیز کنید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید تبلیغات خود را رصد و عملکرد آن را بهینه کنید.

نحوه تبلیغ شال و روسری در اینستاگرام

تا اینجا نشان دادیم که چرا تبلیغ شال در اینستاگرام اهمیت دارد و با مزایای مهم تبلیغات در این بستر آشنا شدیم. اما تبلیغات در هر جایی اصول خاص خود را دارد. در اینستاگرام هم وضع به همین شکل است. این یعنی اینکه بدون توجه به تبلیغات در زمان و مکان درست تنها هزینه و بودجه کمپین تبلیغاتی خود را دور می‌ریزید. روش‌های تبلیغ در اینستاگرام زیاد هستند. به همین علت بهتر است که با این روش‌ها آشنا شوید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری یکی از انواع روش‌های تبلیغی است که در بسترهای زیادی از جمله گوگل هم از آن استفاده می‌شود. بنر‌های آنلاین هم درست مانند بنرهای فیزیکی شامل یک تصویر یا عکس تبلیغاتی هستند. این بنرها در اینستاگرام در استوری و پست‌ها قابل نشر هستند. اینکه بخواهید از یک بنر خاص استفاده کنید یا بنرهای متفاوت به هدف و بودجه شما بستگی دارد. اما مهم است که از پیج‌های مختلفی برای تبلیغ برند خود به کمک بنر استفاده کنید.

تبلیغات بنری و تبلیغات ویدئویی دو روش کارآمد برای فروش شال در اینستاگرام محسوب می‌شوند.

تبلیغات ویدئویی

اگر نمی‌توانید با یک عکس هدف خود را به مخاطب منتقل کنید، بهتر است از طریق تولید یک محتوای ویدئویی تأثیرگذار و مخاطب‌پسند این کار را انجام دهید. ویدئوها در اینستاگرام بر اساس زمان‌بندی‌های مختلف قابل پخش هستند. برای مثال یک ویدئوی تبلیغ شال در اینستاگرام می‌تواند به صورت 15 دقیقه‌ای تولید شود. برخی ویدئوها هم می‌توانند تا 1 دقیقه طول بکشند. اما ویدئوهایی که بیش از این زمان به طول می‌انجامند باید به صورت (IGTV) منتشر شوند. برخی هم این ویدئوهای طولانی را با کمک پست‌های ورقه‌ای به چند قسمت مجزا اما یکپارچه تقسیم می‌کنند.

قرار دادن لینک در استوری

قرار دادن لینک در استوری

در کنار روش‌های تبلیغی بالا می‌توانید استوری‌هایی را منتشر کنید که آدرس پیج یا سایت شما در آن قرار داده شده است. با این کار مخاطبان می‌توانند با کلیک کردن روی لینک قرار داده شده، به صفحه مورد نظر شما منتقل شوند. در این صورت مخاطبان هدف بعد از بررسی پیجتان در صورت نیاز شما را دنبال خواهند کرد.

انواع روش‌های تبلیغ شال در اینستاگرام

علاوه بر انواع تبلیغات باید به خوبی بدانید که این تبلیغات را در کجا منتشر کنید. مهم‌ترین نکته در انتخاب مکان مرتبط بودن آن با کسب‌وکار شماست. شما می‌توانید با انتخاب یک کسب‌وکار، پیج عمومی، بلاگر مشهور یا اینفلوئنسر مرتبط به تبلیغ شال در اینستاگرام بپردازید. در ادامه به روش‌ها و ایده‌هایی می‌پردازیم که می‌توانید از طریق آن‌ها تبلیغات خود را منتشر کرده و در معرض دید عموم قرار دهید.

آنباکسینگ

این روش یک ایده خوب برای تبلیغ پیج شماست که طی آن محصولات خود را درون یک جعبه برای اینفلوئنسرها ارسال می‌کنید و از آن‌ها می‌خواهید که آن را باز کنند. این کار باعث معرفی محصولات شما خواهد شد و به دلیل سطح اعتمادی که در کاربر ایجاد می‌کند، نتایج خوبی را نیز به همراه دارد.

برگزاری چالش و مسابقه

شاید بخواهید از دیگر روش‌های تبلیغ در اینستاگرام بهره ببرید. در این صورت می‌توانید یک کمپین مسابقه اینستاگرامی را اجرا کنید تا از این طریق بتوانید مخاطبان بیشتری جذب کنید. این مسابقات می‌توانند به اشکال متفاوت باشد و شامل گذاشتن لایک، کامنت، دنبال کردن پیج شما یا منشن کردن دوستان در بخش کامنت‌ها شود.

چالش‌ها هم در کنار مسابقات نتایج فوق‌العاده‌ای در جلب توجه کاربران دارند. برای مثال کافی است که یک موضوع جذاب و مرتبط با کسب‌وکار خود را پیدا کنید و با به اشتراک‌گذاری آن با مخاطبان از آن‌ها بخواهید در آن شرکت کنند. البته برای برگزاری چالش نباید به پیج خود بسنده کنید، زیرا در این صورت تأثیر زیادی در جذب دنبال‌کنندگان جدید نخواهد داشت.

تبادل با پیج‌های همکار

گاهی می‌توانید با پیج‌هایی که کاری مشابه شما دارند یا حداقل به نوعی با کسب‌وکار شما مرتبط هستند، تبادل داشته باشید. برای مثال یک فروشگاه لباس بانوان یا فروشگاه کفش زنانه مطمئناً مکان‌هایی خوبی برای تبلیغ شال در اینستاگرام هستند، زیرا دنبال‌کنندگان آن‌ها می‌توانند مخاطبین هدف شما برای فروش شال و روسری باشند. خوبی این روش این است که معمولاً نیاز نیست برای آن هزینه‌ای در نظر بگیرید. البته این به تعداد دنبال‌کنندگان همکاران شما نیز بستگی دارد.

حضور در فروشگاه

از دیگر روش‌های تبلیغی حضور بلاگرها در محل فروشگاه شماست. به این شکل هم می‌توانید تبلیغ فروشگاه حضوری خود را انجام دهید و هم به صورت مجازی مخاطبین را به پیج آنلاین شاپ خود جذب کنید.

سلف ویدئو

از دیگر روش‌های تبلیغ شال در اینستاگرام سلف ویدئوست. در این شیوه بلاگر مورد نظر می‌تواند با توجه به متن و سناریویی که از قبل برای معرفی پیج فروشگاهی و محصولات شما آماده شده است، به تبلیغ کسب‌وکار شما بپردازد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    ایده های تبلیغ شال در اینستاگرام

    شما می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلفی به تبلیغ شال در اینستاگرام بپردازید. اما این را در نظر داشته باشید که کمپین‌هایی بیشترین نتیجه را در پی دارند که خلاقیت زیادی در تولید محتوا داشته باشند. در ادامه به معرفی ایده‌ها و ترفندهای فروش و تبلیغ شال در اینستاگرام می‌پردازیم.

    اجرای قرعه‌کشی

    وقتی پای مسابقه و قرعه‌کشی به میان باشد، بسیاری از افراد ترغیب می‌شوند که در جریان روند قرار بگیرند. همانطور که در پاراگراف‌های قبل توضیح دادیم اجرای یک مسابقه تأثیر زیادی در جذب فالوئرهای شما خواهد داشت. خصوصاً اگر جوایز خوبی برای این کار در نظر بگیرید.

    از جمله روش‌های تبلیغ شال در اینستاگرام می‌توانیم به آنباکسینگ، سلف ویدئو، حضور در محل و تبادل با پیج‌های همکار اشاره کنیم.

    فروش مناسبتی

    از دیگر ایده‌های تبلیغ شال در اینستاگرام این است که با توجه به مناسبت‌های مختلف و البته مرتبط با حوزه خود فالوئر جذب کنید و میزان فروش خود را بالا ببرید. برای مثال روز زن یا روز دختر می‌توانند ایده‌های مناسبتی فوق‌العاده‌ای برای اجرای کمپین فروش شما باشند. با این ایده آنلاین شاپ اینستاگرام شما جهش در فروش خواهد داشت.

    تخفیف برای خرید اولی‌ها

    تخفیف برای خرید اولی‌ها

    یکی دیگر از ترفندهای تبلیغ شال در اینستاگرام این است که برای کسانی که برای بار اول از شما خرید می‌کنند، یک هدیه در نظر بگیرید. این هدیه می‌تواند شامل چند درصد تخفیف، ارسال رایگان سفارش یا بهره‌مندی از یک اشانتیون به همراه محصول باشد.

    کمپین‌های مشارکتی همراه با هدیه

    از دنبال‌کنندگان خود بخواهید که با محصولات شما عکس بگیرند و برای شما ارسال کنند. در این شرایط می‌توانید از بین فرستندگان تصاویر چند نفر را به قید قرعه انتخاب کنید و برای برندگان جوایزی را در نظر بگیرید.

    تخفیفات آخر فصل

    از دیگر ایده‌های مناسب برای تبلیغ شال در اینستاگرام فروش محصولات با قیمت‌های تخفیفی در آخر هر فصل است. برای مثال با شروع فصل زمستان و سرما می‌توانید تخفیف‌های ویژه‌ای برای شال‌های تابستانه خود داشته باشید. با این کار حتی اگر افراد از شما خرید نکنند، اما کنجکاوی آن‌ها باعث می‌شود که شما را فالو کنند.

    ایده تبلیغ شال در استوری

    برای تبلیغ شال در اینستاگرام از طریق استوری روش‌های متعددی وجود دارند که البته خلاقیت در این کار حرف اول را می زند. قبل از هر چیزی بگوییم که تصاویر یا ویدئوهایی که برای تبلیغ در استوری در نظر می‌گیرید باید بسیار باکیفیت و نزدیک به واقعیت باشند تا بتوانید اعتماد کاربران را به خوبی جلب کنید. در ادامه نیز به معرفی چند ایده جذاب برای تبلیغ شال در اینستاگرام می‌پردازیم.

    کمک به طراحی استایل

    یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که به مشتریان کمک کنید که شال و روسری خود را با رنگ‌ها و لباس‌های مختلف ست کنند. شما می‌توانید به صورت اختصاصی برای هر مدل محصول خود یک استایل منحصربه‌فرد ایجاد کنید. در این صورت کاربر بیشتر ترغیب به خرید از شما می‌شود.

    عکاسی متفاوت

    متفاوت بودن همیشه در اینستاگرام جواب می‌دهد. حتی اگر در مورد فروش یک شال باشد. سعی کنید از خلاقیت زیاد در عکاسی از محصولات خود استفاده کنید. متمایز بودن باعث جذابیت شما در نگاه مخاطب می‌شود.

    ایده‌های بستن شال

    شما می‌توانید انواع ایده‌های بستن شال و روسری را در استوری با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. با این کار نشان می‌دهید که مخاطب شما چقدر برای شما مهم است و این حس را به خوبی به وی منتقل می‌کنید.

    ایده‌های بستن شال، عکاسی متفاوت از محصول و کمک به طراحی استایل از جمله ایده‌های فروش شال در استوری اینستاگرام محسوب می‌شوند.

    طرح‌های فروش ویژه

    از دیگر ایده‌های تبلیغ شال در اینستاگرام این است که برای برخی کارها تخفیف قائل شوید. برای مثال محصولاتی که تنها یکی از آن‌ها باقی مانده است یا محصولی که مدت‌هاست به فروش نرسیده است، بهترین گزینه‌ها برای طرح‌های فروش ویژه هستند.

    نتیجه‌گیری

    • تبلیغ در اینستاگرام مزایای مختلفی از جمله فروش بالا، نرخ بازگشت سرمایه بیشتر و شناخته شدن برند را در پی دارد.
    • برای تبلیغ شال در اینستاگرام می‌توانید از روش‌های مختلف مثل تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی و تبلیغ در استوری استفاده کنید.
    • تبلیغات آنباکسینگ، تبادلات، حضور در فروشگاه و سلف ویدئو از جمله شیوه‌های تبلیغی فروش شال در اینستاگرام هستند.
    • اینفلوئنسرها، بلاگرها و پیج‌های عمومی انتخاب خوبی برای تبلیغ شال در اینستاگرام هستند.

    پرسش‌های پرتکرار

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.