7 نکته طلایی تبلیغات اینستاگرام که کسب و کار شما را متحول می‌کند

1

این پادکست مینیمم چکیده متن پایین است. شاید با گوش دادن به این فایل صوتی، سریع‌تر به پاسخ سوال‌تان برسید.

آیا می‌دانستید که اینستاگرام در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های آنلاین، بالاترین سطح اثربخشی تبلیغات را دارد؟ اگر شما هم قرار است از پیج خود درآمدزایی کنید، برای رشد تجارتتان به تبلیغات اینستاگرام نیاز خواهید داشت. براساس داده‌های منتشر شده از سوی یک شرکت تبلیغاتی، حدود 77 درصد از کاربران اینستاگرام در طول استفاده خود از این پلتفرم حداقل به یک تبلیغ نگاه کرده‌اند. جالب است بدانید که این میزان در مقایسه با موارد مشابه مثل تبلیغات در سایت‌ها و تبلیغات در بازی‌های پرطرفدار بسیار بیشتر است و به چندین برابر می‌رسد.

اینستاگرام برای تمام نسل‌ها از کودکان تا بزرگسالان جذابیت فراوانی دارد. پس شما به این مکان برای تبلیغ برند خود، جلب توجه مشتریان بالقوه و تبدیل آن‌ها به مشتریان بالفعل نیاز خواهید داشت. اما در بین انبوه راه‌حل‌های پیش رو برای بالا بردن دنبال‌کنندگان پیج و افزایش مشتریان نباید و نمی‌توانید از تبلیغات در این بستر چشم‌پوشی کنید. در اینجا قرار است صفر تا صد نحوه تبلیغات اینستاگرام را با شما به اشتراک بگذاریم.

تمام چیزی که شما به عنوان یک کسب‌وکار اینستاگرامی در رابطه با تبلیغات در این فضا نیاز دارید در این راهنما گنجانده شده است. پس فرصت رشد را از دست ندهید و برای جنگیدن با رقبا از همین‌جا شروع کنید.

تبلیغ در اینستاگرام

احتمالاً از جمله اولین سؤالاتی که به عنوان یک صاحب کسب‌وکار اینستاگرامی با آن مواجه هستید، این است که چرا تبلیغ در اینستاگرام؟ آیا تبلیغات اینستاگرام آن‌طور که گفته می‌شود مؤثر است؟ پاسخ کاملاً قاطعانه است. وقتی شما در جایی هستید که بیش از 1 میلیارد کاربر دیگر نیز وجود دارند، جایی که حداقل چندین میلیون کاربر هم‌زبان با شما نیز حساب کاربری مختص به خود را دارند و اغلب آن‌ها از اینستاگرام به شکل روزانه استفاده می‌کنند، چرا نباید از تبلیغات استفاده کرد. وقتی کمی به آمار نگاه می‌کنیم و به میزان کاربران فعال این شبکه اجتماعی پی می‌بریم، متوجه می‌شویم که اینستاگرام خود فرصت است. این شبکه اجتماعی، فضای فوق‌العاده‌ای برای برندهای مختلف است.

این فضا به قدری قابلیت رشد برای کسب‌وکارهای مختلف را دارد، که حتی اگر یک تجارت نوپا و تازه‌کار داشته باشید هم می‌توانید تنها در عرض چند ماه به رشد قابل توجهی دست پیدا کنید. اما به شرطی که راه و روش بازی در این پلتفرم را بدانید. یکی از میانبرهای موفقیت در اینستاگرام استفاده درست و به جا از تبلیغات اینستاگرام است.

تبلیغات اینستاگرام نسبت به سایر پلتفرم‌های آنلاین بیشترین میزان اثربخشی را دارد. اینستاگرام با وجود بیش از 1 میلیارد کاربر در سراسر دنیا و چندین میلیون حساب فعال در داخل کشور یکی از بهترین بسترها برای تبلیغ کسب‌وکار شماست.
شما برای دیده شدن در بین رقبا، جلب توجه مشتریان بالقوه و تبدیل آن‌ها به مشتریان دائمی به تبلیغات اینستاگرام نیاز خواهد داشت.

وقتی از یک سو بخش زیادی از کاربران این فضا می‌توانند مخاطبان هدف شما باشند و از سوی دیگر داده‌ها نشان می‌دهند که تبلیغات اینستاگرام واقعاً مؤثر هستند، پس چرا نباید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را ببرید؟ شاید آمار به خودی خود شما را برای هزینه کردن بابت تبلیغات در این فضا ترغیب نکنند، اما بد نیست بدانید که اگر در اینجا مسیر درست را انتخاب کنید، نه تنها ریال به ریال هزینه‌هایی را که در راه تبلیغات صرف کرده‌اید، جذب خواهید کرد، بلکه می‌توانید سطح درآمد خود از این فضا را در عرض چند ماه به رقم چشمگیری برسانید.

مزایای تبلیغ در اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام چه مزایایی برای برند شما دارد؟

اینستاگرام با نرخ تعامل 4.2 درصدی خود به عنوان پادشاه رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. این رقم در مقابل فیسبوک به عنوان یکی از غول‌های رسانه‌های اجتماعی به چیزی حدود 58 برابر بیشتر می‌رسد. اگر هنوز هم قانع نشده‌اید که تبلیغات اینستاگرام می‌تواند صدای برند شما باشد، شاید با آگاهی از مزایای کلیدی تبلیغ در این فضا بتوانید این شبکه اجتماعی را به یک کانال سودآور برای شغل خود تبدیل کنید. با نگاهی دقیق به مزیت‌های زیر می‌توانید از هر کدام از آن‌ها برای رسیدن به حداکثر موفقیت در اینستاگرام استفاده کنید.

1.فرصت‌های رشد فراوان

جایی که چندین میلیون کاربر از سراسر دنیا حضور دارند، فرصت‌های رشد برای مشاغل مختلف بسیار زیاد است. وقتی به آمار در کشورهای مختلف نگاهی می‌اندازیم متوجه قابلیت‌های گسترده اینستاگرام برای رشد تجارت خود خواهیم شد. راه‌های فوق‌العاده زیادی برای جذب مخاطبین هدف شما در این فضا وجود دارد. اینستاگرام همیشه به روز است. این یعنی اینکه همیشه راه‌حل‌های جدید برای جذب فرصت‌های رشد و اوج گرفتن وجود دارد.

تبلیغات اینستاگرام تنها یک بخش کوچک اما بسیار مؤثر در این فضا محسوب می‌شود که می‌تواند در بالا بردن آمار دنبال کنندگان شما واقعاً مؤثر باشد. پس شما هم برای رشد و توسعه تجارت خود فرصت‌های زیادی پیش‌رو دارید. مهم این است که دید خود را گسترده‌تر کنید و از هر یک از این روش‌ها در زمان و مکان درست برای رسیدن به اهداف استفاده کنید.

2. افزایش دنبال کنندگان پیج

در نگاه اول اینستاگرام فضایی برای تعامل مردم با یکدیگر است. افراد عضو این رسانه اجتماعی می‌شوند تا با خانواده، دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کنند، از علایق و زندگی شخصی سلبریتی‌های معروف و مورد علاقه خود باخبر شوند و به طور کلی با دنیای مدرن حال حاضر به‌روز باشند اما در مقابل میلیون‌ها نفر هم در این فضا به دنبال مارک تجاری مورد نظر خود هستند.

پس باید با قاطعیت گفت که هیچ پلتفرمی وجود ندارد که تا این اندازه فضا را برای جلب توجه کاربران و رشد کسب‌وکارها فراهم کند. تمام این آمار نشانه‌هایی برای شماست تا با روش‌های جذاب و بصری طرفداران زیادی را به خود جذب کنید.

تبلیغات اینستاگرام دقیقاً همان روندی است که شما می‌توانید از طریق آن‌، ده‌ها، صدها و حتی هزاران دنبال کننده برای خود دست و پا کنید. زمانی که به طور روزانه حداقل چندین میلیون کاربر از یک پروفایل تجاری بازدید می‌کنند، چرا نباید شما هم برای دیده شدن برند خود هزینه کنید؟ باید بدانید حدود 81 درصد از کاربران این پلتفرم برای تحقیق در مورد محصولات و خدمات مورد نیاز خود از این فضا استفاده می‌کنند. پس جایی که شما می‌توانید با شگردهای خود کاربران را به بازدیدکننده و بازدیدکنندگان را به دنبال کننده و در نهایت به مشتری تبدیل کنید، اختصاص یک بودجه هر چقدر هم که زیاد باشد، می‌تواند رشد تجارت شما را در پی داشته باشد.

·        تبلیغات اینستاگرام اگر درست و به موقع باشد، می‌تواند چندین برابر هزینه‌ای که به دنبال داشته، برای برند تبلیغ کننده سوددهی داشته باشد.
·        فرصت‌های رشد و دیدن شدن در اینستاگرام بسیار زیاد است. تبلیغات اینستاگرام تنها یک بخش کوچک اما فوق‌العاده مؤثر برای دیده شده در این فضا به شمار می‌آید.

3. تبلیغات اینستاگرام بدون آزارترین شیوه‌های بازاریابی

اگر یک عضو فعال اینستاگرام باشید، حتماً می‌دانید که یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای انجام تبلیغات همین شبکه اجتماعی است. کافی است کمی به دور و اطراف خود نگاه دقیق‌تری داشته باشید. تبلیغ‌های تلویزیونی وقت و بی وقت، تبلیغات آزار دهنده سایت‌های مختلف و تبلیغات کلافه‌کننده بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف همگی نمونه‌های بارز تبلیغات آزاردهنده محسوب می‌شوند.

اما شکل تبلیغات در اینستاگرام با هر یک از فضاهای گفته شده متفاوت است. چیزی جذاب که در جلب توجه مخاطب بسیار مؤثر است. در واقع بسیاری از مردم از دیدن تبلیغات مختلف در این فضا حتی هیجان‌زده هم می‌شوند، زیرا به راحتی و به بهترین شکل ممکن به خدمات یا محصولاتی که دوست دارند دست پیدا می‌کنند.

4. نرخ تعامل بالا در اینستاگرام

یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی از نظر نرخ تعامل بدون شک اینستاگرام است. شاید در بسیاری از مواقع این رسانه آنلاین بسیار پیشتازانه‌تر از سایر رقبای خود هم عمل کند. اگر نگاهی به کامنت‌ها و فیدبک‌های کاربران پیج‌های مختلف چه پیج کاری و چه شخصی داشته باشیم، متوجه می‌شویم که نرخ تعامل در این فضا تا چه اندازه بالاست.

این نرخ تعامل و توجه به مخاطب هدف است که باعث ایجاد حس خوب در وی می‌شود. احساسی که در نهایت او را ترغیب به دنبال کردن پیج شما خواهد کرد. برای رشد کسب‌وکار خود باید تعامل در این فضا را در نظر بگیرید و از آن در کنار تبلیغات اینستاگرام خود استفاده کنید.

5. روش‌های تبلیغاتی متنوع

می‌خواهید بدانید که چرا تا این اندازه روی اثربخشی تبلیغات اینستاگرام تأکید می‌شود؟ یکی از دلایل آن تنوع شیوه‌های تبلیغی متناسب با تنوع کاربران و دنبال کنندگان است. این یعنی دیگر نیازی به شیوه‌های تبلیغاتی قدیمی که برای همه افراد به یک شکل اجرا می‌شد، نخواهد بود. در اصل در این فضا شما متناسب با برند، نیاز کاربران و البته میزان سرمایه‌گذاری خود می‌توانید از روش‌های متعددی برای تبلیغات و بازاریابی برند خود استفاده کنید.

6. بالا بردن آگاهی از برند

یکی از بهترین مزیت‌های تبلیغات اینستاگرام برای کسب‌وکار شما افزایش آگاهی از برند شماست. اگر بتوانید تبلیغات خود را درست و اصولی انجام دهید، می‌توانید مخاطبان زیادی را به مشتری بالقوه تبدیل کنید. شما با داشتن یک حساب اینستاگرامی برای شرکت خود و ایجاد نمایه تجاری حرفه‌ای قادر خواهید بود تا فعالیت خود را بیشتر در معرض دید قرار دهید و فرصت‌های بیشتری را برای مشارکت و همکاری با سایر مشاغل فراهم کنید.

در اینستاگرام شما می‌توانید شروع کننده باشید، در ادامه مخاطبین شما هم به خط مقدم تبلیغ کنندگان برند شما می‌پیوندند و به صورت واضح یا به شکل ناخودآگاه بازدید از برند و مارک تجاری شما را افزایش می‌دهند.

افزایش آگاهی از برند

زمانی که افراد بیشتری با تجارت شما آشنا شوند، به مرور بر تعداد دنبال‌کنندگان شما افزوده خواهد شد. با افزایش هر دنبال‌کننده هم می‌توانید شانس بیشتری برای جلب توجه طیف گسترده‌تری از افراد داشته باشید. با تبلیغات اینستاگرام در ابتدا افراد را به سمت پیج خود راهنمایی می‌کنید و سپس با استراتژی‌هایی که برای جلب توجه مخاطبین هدف خود به کار می‌گیرید، باعث تبدیل آن‌ها به فالوور و در نهایت مشتری خواهید شد.

اگر بتوانید رضایت مشتری را نیز در قدم‌های بعدی به دست بیاورید و به قولی استراتژی بازاریابی هدفمندی داشته باشید، می‌توانید افراد را به مشتریان پایه ثابت خود تبدیل کنید. با رشد مخاطبین هم تعداد لایک و کامنت‌های محتواهای تولید شده شما افزایش پیدا می‌کند و در نهایت باعث دیده‌شدن هر چه بهتر تجارت شما خواهد شد.

·        انجام تبلیغات در اینستاگرام یکی از بی‌آزارترین روش‌های بازاریابی و تبلیغ برند شما در مقایسه با سایر انواع تبلیغات محسوب می‌شود.
·        با انجام درست و کارآمد تبلیغات اینستاگرامی می‌توانید منجر به افزایش آگاهی از برند خود شوید.

7. افزایش میزان رضایت از مشتری

تولید انواع محتواهای کاربردی، بالا رفتن سطح تعامل کسب‌وکارها با مشتریان و کاهش فاصله بین برندهای تجاری و کاربران اینستاگرامی همگی جزو عواملی هستند که باعث بیشتر شدن سطح رضایت مشتری از کسب‌وکار شما می‌شود. هر چه تبلیغات اینستاگرام شما هدفمندتر باشد، رضایت بیشتر مشتری را در پی دارد. برای رساندن صدای خود به گوش مشتریان و تعامل هر چه بهتر با آنان هیچ روشی بهتر از تبلیغات در این فضا نیست.

ایجاد پست‌های تبلیغاتی باعث می‌شود که ایده‌ها، افکار، اهداف و پیشنهادات برند شما در معرض دید عموم قرار بگیرد و برای برند شما یک هویت منحصربه‌فرد ایجاد کند. البته که اینستاگرام تنها مکانی برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی شما نخواهد بود و این تنها یک بخش کوچک از روش‌های رشد پیج اینستاگرام شما محسوب می‌شود.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام

به بخش جالب ماجرا رسیدیم. تمامی برندهایی که قصد تبلیغات پیج خود را دارند، می‌خواهند بدانند که هزینه تبلیغات پیج اینستاگرام آن‌ها چقدر است و این هزینه اصلاً چگونه محاسبه می‌شود؟

در پاسخ باید بگوییم که هیچ رقم مشخصی برای تعیین هزینه‌های تبلیغات شما وجود ندارد و این هزینه از چند ده هزار تومان تا چند صد میلیون می‌تواند بسته به استراتژی تبلیغات شما متغیر باشد. اما چند عامل اصلی وجود دارند که هر کدام در جایگاه خود می‌توانند هزینه‌های تبلیغات شما را تعیین کنند. در ادامه به معرفی بیشتر این عوامل می‌پردازیم.

  • مبلغ پیشنهادی: در اولین گام این فاکتور مشخص می‌کند که هزینه مد نظر شما برای تبلیغات چقدر است. در صورتی که نرخ کلیک و بازدید بیشتری را مد نظر دارید، باید برای انجام هزینه‌های بیشتر آماده باشید.
  • بازار کار شما: بسیار مهم است که رقابت در بازار کار شما به چه شیوه‌ای باشد، زیرا هر چه رقابت در صنعت شما بیشتر باشد، هزینه تبلیغات اینستاگرام شما هم بالاتر خواهد رفت.
  • مکان مناسب برای تبلیغ: مکانی که برای انجام تبلیغات خود انتخاب می‌کنید هم در تعیین هزینه تبلیغات در این فضا مؤثر است. هر چه تعداد این مکان‌ها بیشتر باشد، این هزینه بالاتر هم خواهد رفت.
  • مدت اجرای کمپین تبلیغاتی: از دیگر عوامل تأثیرگذار بر تعیین بودجه تبلیغات اینستاگرام شما این است که تا چه مدت بخواهید روی تبلیغات برای صفحه یا صفحات کاری خود وقت صرف کنید. با بالا رفتن میزان زمان این کمپین، هزینه‌های شما هم بالاتر خواهد رفت.

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام

یکی از چالش برانگیزترین بخش‌های بازاریابی، آگاهی از میزان و تعرفه تبلیغات اینستاگرام است. شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار و برند تجاری می‌خواهید بدانید که در بین حجم عظیمی از پیج‌های مختلف کدام مورد می‌توانید پربازده‌ترین مکان برای انجام تبلیغات شما به شمار آید. اینجاست که تعرفه‌های تبلیغات در این فضا متفاوت خواهد بود.

این تعرفه بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود که شاید مؤثرترین فاکتور نوع فریلنسر یا پیجی است که برای تبلیغ خود انتخاب می‌کنید. به طور کلی با توجه به عوامل زیر تعرفه‌ها متفاوت خواهد بود.

  • تبلیغات اینستاگرام ایمپرشن
  • تبلیغات اینستاگرام ویو
  • تبلیغات اینستاگرام استوری
  • اینفلوئنسر مارکتینگ باکس ادز

·        تعرفه تبلیغات اینستاگرام و محاسبه هزینه آن به عوامل متعددی بستگی دارد که بازار کار شما، مدت زمان اجرای کمپین تبلیغاتی و محل تبلیغ از جمله مؤثرترین فاکتورها در این زمینه به شمار می‌آیند.
قیمت تبلیغات اینستاگرام

قیمت تبلیغات در اینستاگرام

تا به اینجا با عواملی که باعث تعیین قیمت تبلیغات در اینستاگرام می‌شوند، آشنا شدیم. اما بسیاری از افراد هنوز می‌خواهند بدانند که آیا هزینه‌های تبلیغات ارزش قیمت‌های تعیین شده را دارد؟ آیا تبلیغ مورد نظر می‌تواند اثربخشی لازم را داشته باشد؟ به طور یقین نمی‌توان به این سؤالات پاسخ مثبت داد، زیرا همه چیز به خود شما و استراتژی بازاریابی شما در این فضا بستگی دارد. اما اگر قصد دارید ببینید که این شیوه ارزش هزینه کردن دارد یا خیر، گزینه‌های زیر را یک بار مرور کنید.

  • تبلیغات شما منجر به افزایش نرخ کلیک در این شبکه اجتماعی می‌شوند.
  • تبلیغات اینستاگرام هدف‌گذاری پیشرفته‌تری را برای کسب‌وکار شما فراهم می‌کند.
  • انجام تبلیغات در این شبکه محبوب اجتماعی باعث بالا رفتن سطح فروش شما خواهد شد.
  • براساس داده‌ها نرخ تعامل اینستاگرام بسیار بالاست که می‌تواند منجر به اثرگذاری کمپین تبلیغاتی شما شود.
  • استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مؤثر باعث نرخ تبدیل بالاتر خواهد شد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    تبلیغ پیج اینستاگرام

    برای بالا بردن کارایی تبلیغات اینستاگرام باید عوامل متعددی را مد نظر قرار دهید. هر یک از این عوامل در جایگاه خود می‌توانند میزان اثربخشی محتوای تبلیغاتی شما را بالا ببرند. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید تبلیغات اینستاگرام را انجام دهید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، می‌توانید با به اشتراک گذاشتن یکی از پست‌های خود در پیج‌های مرتبط کار خود را شروع کنید. یا اینکه حداقل کاری که می‌توانید در این زمینه انجام دهید این است که از مشاورین و متخصصین این حوزه کمک بگیرید.


    بدون شک کمک گرفتن از افرادی که روزانه با تبلیغات در این فضا سروکار دارند و با شکست‌ها و موفقیت‌های کمپین‌های تبلیغاتی از نزدیک آشنا هستند، بسیار بهتر می‌تواند روی نتایج تبلیغات شما اثر مثبت داشته باشد. اگر شما هم دوست دارید در بین کسانی قرار بگیرید که می‌خواهند نتیجه بسیار بهتری از انجام تبلیغات در فضای اینستاگرام بگیرند، باید به یک سری از نکات کاربردی در این زمینه توجه کنید.

    • متناسب با نوع مخاطبین، صدای برند و اهداف خود، اقدام به تبلیغات اینستاگرام کنید.
    • با یک میکرو اینفلوئنسر در صنعت خود شریک شوید.
    • از روش‌های تبلیغاتی مختلف کمک بگیرید.
    • تبلیغات ویدیویی را در دستور کار خود قرار دهید.
    • با برندسازی و مخاطبان فعلی خود شروع کنید.
    • در هر مرحله از ایجاد تبلیغات ویدیویی بر کیفیت و میزان بازدهی آن تمرکز کنید.
    • یک فراخوان به عمل مناسب ایجاد کنید.

    اشتباهات رایج در انجام تبلیغات اینستاگرام

    در این بخش از بررسی تأثیر تبلیغات اینستاگرام بر رشد مشاغل قرار است به معرفی اشتباهاتی بپردازیم که هر کدام تأثیر زیادی در شکست کمپین تبلیغاتی و هدر دادن هزینه آن می‌شود. این فاکتورها شامل موارد زیر می‌شوند.

    • نداشتن هدف مشخص
    • عدم هدف قرار دادن مخاطب
    • ایجاد محتوای غیرمؤثر
    • انتخاب مکان نادرست و نامتناسب با برند برای انجام تبلیغات
    • ایجاد محتوای تبلیغاتی گیج کننده
    • نداشتن یک فراخوان برای عمل یا CTA (تماس برای اقدام)
    • استفاده از تبلیغات تکراری و نداشتن خلاقیت در تولید محتوای تبلیغی جدید
    • تمرکز بر تأثیر کوتاه‌مدت تبلیغات در اینستاگرام
    • عدم بررسی داده‌ها با کمک ابزارهای تحلیلی
    • عدم آزمایش محتوا به دلیل نداشتن استراتژی تبلیغاتی مناسب
    • عدم توجه به کاربران در صفحات فرود

    حرف آخر

    • تبلیغات اینستاگرام بهترین راه برای جذب مخاطبین در این فضا محسوب می‌شود.
    • برای رشد تجارت خود در اینستاگرام باید از تبلیغات به شکل درست و اصولی استفاده کنید. در اینجا باید در نظر بگیرید که استراتژی بازاریابی و تبلیغات چگونه می‌تواند به رشد برند شما منجر شود.
    • برای ارائه یک تجربه تبلیغاتی موفق باید از خلاقیت خود برای به تصویر کشیدن پیام برند خود استفاده کنید.
    • ذائقه افراد در برخورد با فضاهای دیجیتالی روز‌به‌روز در حال تغییر است. پس شما هم به طور مرتب عملکرد خود را به‌روز رسانی کنید و مطابق با نیاز مردم به استقبال از آن‌ها بروید.
    • در صورتی که قصد انجام تبلیغات اینستاگرام با بازدهی بالا را دارید، می‌توانید با ثبت‌نام در پادرو از محتواهای کمکی مجموعه در این زمینه نهایت استفاده را ببرید.

    منابع:

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. آراویژن می گوید

      سلام ممنون از زمانی که برای این مقاله ارزشمند گذاشتید.بهتره کدوم ساعات از شبانه روز پست بذاریم؟