فروش در استوری را با این 8 تکنیک فوق‌العاده بیشتر کنید

0

شما به عنوان صاحب یک پیج تجاری در اینستاگرام تا چه اندازه روی فروش در استوری برنامه‌ریزی می‌کنید؟ آیا می‌دانید که چگونه استوری اینستاگرام می‌تواند در میزان رشد و سوددهی تجارت شما مؤثر باشد؟ ترفندهای زیادی برای استفاده از فضای اینستاگرام‌ به نفع کسب‌وکارها وجود دارد. ترفندهایی که اگر درست پیاده‌سازی شوند، می‌توانند نتایج خارق‌العاده‌ای را نیز به‌ دنبال داشته باشند.

شما برای موفقیت نیاز دارید تا دنبال‌کنندگان خود را به مشتری تبدیل کنید. اما اینکه چگونه می‌توانید از استوری در این جهت استفاده کنید شاید کمی سخت به‌ نظر برسد. به همین دلیل ما در این مقاله به صورت کاملاً حرفه‌ای و تضمین شده به شما نشان خواهیم داد که چگونه از استوری اینستاگرام برای بالا بردن تعامل با افراد، جذب آن‌ها و در نتیجه تبدیل کردن مخاطبین به مشتری وفادار استفاده کنید.

فروش در استوری از افسانه تا واقعیت

اگر به گذشته نگاهی داشته باشیم، متوجه شویم که استوری در اینستاگرام بیشتر از هر چیزی روی سرگرم کردن افراد تمرکز داشت. به همین دلیل شاید در سال‌های قبل ایجاد یک استراتژی فروش در استوری کاری بیهوده به‌ نظر می‌رسید و سوددهی از این طریق بیشتر از واقعیت به رؤیا نزدیک‌تر بود. اما امروزه اوضاع به کل تغییر کرده است. زیرا در دو سال گذشته استوری‌های اینستاگرام به بخش محبوب این اپلیکیشن تبدیل شده‌اند. پس اگر شما هم می‌خواهید بدانید که استوری‌های اینستاگرام واقعاً می‌توانند به فروش بیشتر منجر شوند یا خیر، قاطعانه متوجه می‌شوید که بله این امر کاملاً امکان‌پذیر است.

نحوه فروش در استوری

طبق تحقیقاتی ثابت شده است که از بین کل کاربران اینستاگرام حداقل 80 درصد از آن‌ها یک برند تجاری را دنبال می‌کنند. مقایسه این رقم با کل کاربران اینستاگرام که به بیش از 1 میلیارد نفر می‌رسند، نشان می‌دهد که چه فضای بالقوه‌ای برای رشد تجارت شما وجود دارد. در این بین حتی مهم نیست که شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید، زیرا برای رشد در اینستاگرام مانند سایرین شانس زیادی دارید. از بین تمام راه‌های رشد صفحات در اینستاگرام، این استوری‌ها و فیدها هستند که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب شوند.

این موضوع را فراموش نکنید که فروش در استوری هم از طریق دنبال‌کنندگان فعلی و هم به کمک فالوئرهای آینده امکان‌پذیر است. پس شما باید طوری برنامه‌ریزی کنید که داستان برند شما هم توسط مخاطبین فعلی و هم توسط سایر کاربران اینستاگرام دیده شود. زمانی که به گروه بیشتری از مردم دسترسی پیدا کنید، تعداد دنبال‌کنندگان و به تبع آن تعداد مشتریان شما نیز افزایش پیدا خواهند کرد.

محبوبیت اینستاگرام در سال‌های اخیر باعث شده است که بسیاری از برندها برای فروش در استوری برنامه‌ریزی کنند.

تکنیک‌های افزایش فروش در استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام از آن جهت اهمیت دارد که داستان مارک‌های تجاری را با کاربران اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد. پس هر چه بتوانید به صورت قدرتمندانه‌تری در استوری ظاهر شوید، توانایی بیشتری برای جذب نگاه مخاطبین خواهید داشت. بد نیست بدانید که مردم به طور متوسط روزانه 53 دقیقه از وقت خود را صرف استفاده از اینستاگرام می‌کنند. شما می‌توانید تنها از طریق همان 3 دقیقه و یا حتی کمتر از آن، طرحی را پیاده کنید که درهای موفقیت را به روی شما باز کند. برای شروع آماده‌ هستید؟ پس ترفندهای زیر را مرور کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    1. استوری جذاب برای فروش بیشتر در اینستاگرام

    اینستاگرام یک پلتفرم متنوع و رنگارنگ است. جایی که رقابت بسیار شدید است و به تبع آن جلب توجه مخاطب کاری دشوار خواهد بود. پس برای اینکه بتوانید مخاطب را مجذوب پیج خود کنید، باید استوری‌های متفاوت و خلاقانه تولید کنید.

    • برای ایجاد استوری، از یک راهنمای خاص استفاده کنید.
      • همیشه ترکیبی از فیلترها، استیکرها، گیف‌ها و فونت‌ها را به‌ کار ببرید و از قالب‌های مختلف در این مسیر کمک بگیرید.
      • گاهی یک ایده ساده مانند استفاده از سایه متن می‌تواند در افزایش فروش در استوری کمک‌کننده باشد.
    • فونت و رنگ مناسب برند خود را انتخاب کنید.
      • برای این کار روی روانشناسی رنگ‌ها کار کنید و چیزی را انتخاب کنید که واقعاً برای برند شما و مطابق با بازاریابی شرکت شماست.
      • فونت‌ها هم شامل سبک‌های مدرن، کلاسیک و سه نمونه دیگر هستند که باید با توجه به نیاز مخاطب از آن‌ها استفاده کنید.
    • هر چند وقت یک‌ بار از عکاسی و تصاویر کاملاً سفارشی شده استفاده کنید.
      • عکس‌های زنده و جدید راهی عالی برای فروش در استوری محسوب می‌شوند.
      • هنگام عکاسی مطمئن شوید چیزی را منتشر می‌کنید که با محتوای برند شما مرتبط است.
    • بومرنگ یک برنامه عالی برای طراحی استوری محسوب می‌شود.
      • گاهی از این نرم‌افزار برای ایجاد محتوای سرگرم‌کننده استفاده کنید.
    • اینستاگرام توصیه می‌کند که تمام عناصر طراحی استوری خود را بین 1080 تا 1420 پیکسل وسط کادر قرار دهید.
      • به عبارت دیگر شما باید حدود 250 پیکسل از فضای بالا و پایین را خالی بگذارید.
    • گاهی از افکت‌های مختلف برای طراحی استوری کمک بگیرید.
      • یک افکت رنگین‌کمانی می‌تواند جلوه زیبایی به متون تایپی در استوری بدهد.
    • در انتخاب پس‌ زمینه خیلی دقت کنید.
      • طرح و رنگ پس‌ زمینه باید به عنوان یک ابزار در جهت برجسته‌تر کردن اطلاعات استوری به‌ کار گرفته شود.
      • طرح و رنگ پس زمینه نباید افراد را از توجه به محتوای اصلی بازدارد.

    استفاده از فونت‌ها، رنگ‌ها، قالب‌ها و افکت‌های مختلف به همراه توجه به رنگ پس زمینه، سایز تصویر و تنوع محتوا باعث جلب توجه مخاطبان و افزایش فروش در استوری می‌شود.

    نمایش پشت صحنه کسب‌وکار

    2. نمایش پشت صحنه کسب‌وکار

    می‌دانید مردم چگونه به شما اعتماد می‌کنند؟ زمانی که شما هر چند وقت یک‌بار پشت صحنه کسب‌وکار خود و تلاشی را که در این مسیر به خرج می‌دهید به نمایش بگذارید. فروش در استوری وقتی افزایش پیدا می‌کند که مخاطبان بدانند شما تجارتی فعال هستید. شاید آگاهی از داشتن یک شعبه فیزیکی از کسب‌وکار شما بتواند این حس اعتماد را دوچندان کند و باعث ترغیب مردم به خرید خدمات و کالاهای شما شود.

    این را به یاد داشته باشید که بسیاری از کاربران اینستاگرام تشنه کشف آن چیزی هستند که در پشت صحنه در حال رخ دادن است. پس شما برای متمایز نشان دادن خود بهتر است از این روش عالی استفاده کنید. البته در این کار زیاده‌روی نکنید تا همچنان جذاب به‌ نظر برسید.

    3. فروش در استوری با تشویق مخاطبین به داشتن تعامل

    تا کنون چند بار ترغیب به تعامل در استوری‌ها شده‌اید؟ مثلاً زمانی نظر خود را در مورد یک استوری کامنت کرده‌اید یا اینکه با کلیک روی کادر مورد نظر مخالفت یا موافقت خود را با موضوعی اعلام کرده‌اید؟ تعامل در استوری یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید روی آن برنامه‌ریزی کنید.

    به طور کلی تعامل در اینستاگرام می‌تواند در بخش پست، استوری و حتی لایو باشد. اما از آن‌جایی که امروز در مورد راه‌های افزایش فروش در استوری صحبت می‌کنیم، بیشتر تأکید ما روی این قابلیت اینستاگرام خواهد بود. روش‌های متفاوتی وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها افراد را تشویق کنید که با پیج شما تعامل داشته باشند. برخی از این شیوه‌ها را در ادامه بیان می‌کنیم.

    • مردم را تشویق کنید تا درباره محصول جدید یا ایده شما نظر دهند.
    • موضوعی جالب را برای استوری انتخاب کنید و با انتخاب چند گزینه به دنبال‌کنندگان نشان دهید که رأی آن‌ها برای شما اهمیت زیادی دارد.
    • در قالب چند کلمه ساده از کاربران پیج خود بخواهید که با شما تعامل داشته باشند.

    نکته: پس از استفاده از روش‌های ایجاد تعامل در استوری می‌توانید نظرات افراد را با سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید. این کار حس خوبی از برند شما به افراد شرکت‌کننده در تعامل منتقل خواهد کرد و سایرین را نیز ترغیب می‌کند تا در استوری‌های بعدی نظرات خود را اعلام کنند. پس از گذشت مدتی خواهید دید که چگونه همین ترفند ساده به رشد فروش در استوری کمک می‌کند.

    به اشتراک‌گذاری محتوای کاربردی یا سرگرم‌کننده

    4. به اشتراک‌گذاری محتوای کاربردی یا سرگرم‌کننده

    اینستاگرام به دلیل جذابیت‌هایش مورد توجه مردم قرار گرفته است. دو عامل مهم در این جذابیت تأثیرگذار هستند. به طور کلی کاربران این پلتفرم دوست دارند پیجی را دنبال کنند که یا برای آن‌ها سرگرم‌کننده باشد و بتواند اوقات فراغت آن‌ها را به خوبی پر کند و یا اینکه کاربردی باشد و در جایی به کمک مخاطب بیاید.

    پس همیشه قبل از اینکه استوری خود را تولید کنید، روی ایده‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که می‌توانند مخاطبین را جذب کنند. ایده‌هایی که از دو فیلتر ذکر شده عبور کنند و بتوانند منجر به فروش در استوری شوند. برای مثال اگر شما یک برند فرش هستید، می‌توانید با استوری کردن راه‌های رفع لک از روی فرش، باعث شوید که مخاطبان برای برند شما ارزش بیشتری قائل شوند.

    در نظر داشته باشید که هرچه بتوانید محتوای ارزش آفرین بیشتری تولید کنید، به همان اندازه در نظر مخاطب ارزشمند خواهید شد. وقتی بتوانید تعداد دنبال‌کنندگان و سطح اعتماد آن‌ها را بیشتر کنید، می‌توانید منتظر روزهای خوش رشد درآمدی خود نیز باشید.

    برای اثربخشی بهتر استوری می‌توانید از پشت صحنه کسب‌وکار خود، اقدامات تعاملی و به اشتراک‌گذاری محتوای آموزشی، کاربرپسند و سرگرم‌کننده کمک بگیرید.

    5. تنوع در ساخت محتوای استوری

    برای جذابیت بیشتر باید همیشه متنوع عمل کنید. این تنوع را باید هم در تولید محتوای استوری و هم در قالب انتشار محتوا در نظر بگیرید. برای مثال به دلیل اینکه شما یک فروشگاه لوازم آرایشی هستید فقط نباید روی به اشتراک‌گذاری محصولات خود تمرکز کنید. گاهی فرمان را به سمت محتواهای آموزشی بچرخانید، گاهی محتوایی نیمه مرتبط چیزی شبیه به یک پیام بازرگانی تلویزیونی را به اشتراک بگذارید و هر از گاهی هم از ایده‌های رقبا کمک بگیرید.

    در بحث قالب محتوا هم باید بین محتوای متنی، تصویری و ویدیویی تعادل برقرار کنید. شما باید این ویژگی را در نظر بگیرید که مخاطبین شما از گروهی مختلف با سلایق گوناگون هستند. پس نباید برای فروش در استوری روی یک نوع خاصی از محتوا مانور بیشتری بدهید. گاهی یک متن ساده می‌تواند بهترین بازخورد را داشته باشد. برخی اوقات ارائه آمار به کمک یک تصویر گرافیکی جوابگو خواهد بود و در بعضی از اوقات هم باید به وسیله انتشار یک ویدیو بی‌نظیر توجه کاربران را جلب کنید.

    اینکه باید بیشتر از همه روی تولید کدام یک از این محتواها کار کنید، فقط به نظر مخاطب شما بستگی دارد. با یک تحقیق کوچک می‌توانید متوجه شوید که مخاطبین شما در چه گروه سنی و با چه علایقی هستند. حتی برای این کار هم می‌توانید از نظرسنجی کمک بگیرید و به صورت مستقیم از دنبال‌کنندگان بخواهید که خواسته خود را با شما در میان بگذارند. زمانی که مخاطب بداند نظر او تا این اندازه مهم است، حتماً احساس بسیار بهتری نسبت به پیج شما خواهد داشت و حتی محتواهای شما را نیز با دیگران به اشتراک می‌گذارد یا از طریق تبلیغات دهان به دهان به طور ناخودآگاه پیج شما را به دیگران معرفی می‌کند.

    6. تنوع در ارائه محصولات یا خدمات برای افزایش فروش در استوری

    تنوع در ارائه محصولات

    اینکه بعد از 6 ماه به عنوان یک برند هنوز کالا یا خدمات جدیدی را به دنبال‌کنندگان خود معرفی نکرده‌اید، اما هنوز انتظار دارید که آن‌ها به شما وفادار بمانند، کمی بیهوده به‌ نظر می‌رسد. کمی با خود فکر کنید. دنبال‌کنندگان شما برای چه چیزی در صفحه شما حضور دارند؟ پس روی آن موضوع تمرکز کنید. تبلیغ محصولات جدید در استوری اینستاگرام می‌تواند راهی عالی و کم هزینه برای بازاریابی محصولات شما محسوب شود. ضمن اینکه می‌توانید از طریق یک لینک مستقیم، افراد را به صفحه فروش محصول در وب‌سایت خود منتقل کنید. البته ارائه لینک، بیشتر برای پیج‌هایی کاربرد دارد که بیشتر از 10 هزار دنبال‌کننده یا بیش از این تعداد فالوئر دارند.

    7. شریک شدن با اینفلوئنسرها

    واقعیت این است هر چقدر هم که در کار خود حرفه‌ای باشید، نمی‌توانید بی‌خیال همکاری با اینفلوئنسرها شوید. اینفلوئنسرها یا همان افراد تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، کسانی هستند که مردم به راحتی از آن‌ها تبعیت می‌کنند. هر چقدر که روی همکاری با اینفلوئنسرهای مرتبط بیشتری سرمایه‌گذاری کنید، بهتر می‌توانید در میدان رقابت باقی بمانید و حتی بخش بیشتری از بازار اینستاگرام  را تصاحب کنید.

    مشارکت با یک اینفلوئنسر خوب می‌تواند یک ایده فوق‌العاده برای افزایش میزان فروش در استوری باشد. البته زمانی که چنین افرادی در استوری‌های خود از برند شما صحبت می‌کنند، میزان تأثیرگذاری روی مخاطب هم بیشتر از انتظار خواهد بود. برای این کار باید لیستی از افراد تأثیرگذار و مرتبط با صنعت خود را پیدا کنید و در طی یک جلسه با هر یک از آن‌ها درباره برنامه‌های بازاریابی، میزان اثربخشی همکاری و هزینه‌های این معامله صحبت کنید.

    در برخی از مواقع شاید اینفلوئنسر مورد نظر با مبلغ کم یا در ازای مشارکت همزمان از شما مبلغی دریافت نکند. اما در بیشتر مواقع این کار برای شما هزینه به‌دنبال دارد. پس باید طوری بودجه این همکاری را برنامه‌ریزی کنید که به ازای هر ریالی که هزینه می‌کنید، بازگشت سرمایه داشته باشید. به این منظور بهتر است قرارداد خود را طوری تنظیم کنید که به ازای هر ترافیک ورودی به پیج خود هزینه پرداخت کنید.

    اینفلوئنسرها می‌توانند بهترین انتخاب برای بازاریابی برند شما و افزایش فروش در استوری باشند.

    8. استفاده از برچسب‌ها و هشتگ‌ها برای فروش در استوری

    برای اینکه فروش در استوری را بیشتر کنید، نه تنها باید روی دنبال‌کنندگان خود، بلکه روی مشتری‌های آینده هم سرمایه‌گذاری کنید. راه جذب فالوئر علاوه بر همکاری با سایر پیج‌ها، تبلیغات و استفاده از اینفلوئنسرها، گذاشتن هشتگ مکانی و برچسب‌های مرتبط در استوری است. زمانی که افراد یک ژئوتگ یا برچسب مکانی را دنبال می‌کنند، یا دنبال یک هشتگ خاص هستند، شما می‌توانید یکی از گزینه‌هایی باشید که به چنین افرادی پیشنهاد می‌شوید.

    البته که این شیوه نمی‌تواند تضمینی برای دیده شدن پیج شما و تبدیل افراد به مخاطب و پس از آن به مشتری شود. اما بدون شک یک راه خوب برای بازاریابی برندتان به‌ حساب می‌آید. اگر نگران این هستید که از این طریق برای افزایش فروش در استوری نتیجه نگیرید، باید برچسب‌های مکانی و هشتگ‌های خود را به موارد پرطرفدار محدود کنید. چیزهایی که مطمئن هستید افراد بیشتری در جستجوی آن‌ها هستند.

    بازاریابی با استوری اینستاگرام

    اگر به عنوان یک تجارت در فضای اینستاگرام مشغول فعالیت هستید، اما هنوز روی فروش در استوری برنامه‌ریزی نکرده‌اید، باید بگوییم نعمت بزرگی را از دست داده‌اید. اما یکی از مزایای بی‌نظیر اینستاگرام این است که همیشه فرصت برای شروع دارید. اکنون زمان آن فرا رسیده است که از این قابلیت به نفع تجارت خود بهره ببرید. شما باید برای موفقیت در این مسیر یک طرح بازاریابی کارآمد تهیه کنید. نگران نباشید، لازم نیست خیلی در این واژه دقیق شوید و به چیزهای عجیب‌وغریب فکر کنید، همین که بتوانید تکنیک‌های گفته شده را به خوبی پیاده‌سازی کنید، با نتایج خوبی نیز روبه‌رو خواهید شد.

    بازاریابی با استوری اینستاگرام

    شما برای بازاریابی بهتر در اینستاگرام  و کمک به افزایش فروش در استوری می‌توانید داستان‌های برند خود را با ابزارهای لازم تجزیه‌ و تحلیل کنید. این ویژگی آنچه را که نیاز دارید به شما نشان می‌دهند و همچنین باعث خواهد شد که دیگر روی محتواهایی که تأثیرگذاری زیادی ندارند، برنامه‌ریزی نکنید.

    جمع‌بندی

    • در حالی که محبوبیت اینستاگرام به صورت روزانه در حال افزایش است، سرمایه‌گذاری برای افزایش فروش در استوری اینستاگرام اهمیت زیادی دارد.
    • فروش در استوری از طریق چند تکنیک کاربردی امکان‌پذیر است. کافی است از همه آن‌ها آگاه باشید و با آزمون و خطا، بهترین شیوه را برای استفاده از آن‌ها به‌ کار بگیرید.
    • برای خلق استوری‌های جذاب و کاربردی حتماً باید یک تقویم محتوایی و استراتژی کارآمد داشته باشید و درباره تمام جنبه‌های این قابلیت و نحوه پیاده‌سازی آن‌ها صحبت کنید تا در نهایت بتوانید نقشه مسیر خود را ترسیم کنید.
    • استوری راهی عالی برای دستیابی به مشتریان فعلی و آینده خواهد بود. پس حتماً روی استفاده درست از آن برنامه‌ریزی کنید.
    • به‌نظر شما چه ایده‌های خلاقانه‌ای می‌تواند منجر به فروش در استوری شوند؟ افکار نو و ایده‌های جالب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع:

    buffer

    tailwindapp

    socialmediaexaminer

    skedsocial

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.