بالا بردن تعامل با استوری اینستاگرام با 10 ترفند کاربردی

0

این روزها بسیاری از افراد و فروشگاه‌ها از شبکه اجتماعی اینستاگرام برای خود یا فروش محصولات و خدمات متنوع استفاده می‌کنند. در این شبکه اجتماعی امکانات متعددی وجود دارد که می‌تواند به تعامل بیشتر مخاطبان منجر شده و فروش بیشتری را هم برای یک کسب و کار به همراه داشته باشد.

بالا بردن تعامل با استوری یکی از اهدافی است که فروشگاه‌های اینترنتی همواره برای بالا بردن تعامل با مشتریان خود دنبال کرده‌اند. در این زمینه استوری اینستاگرام راهی عالی برای ایجاد تعامل با مخاطب‌ها است. بررسی‌ها در این زمینه نشان می‌دهد که در اواخر سال ۲۰۱۷، بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در روز به تماشای استوری پیج‌های مختلف اینستاگرام پرداخته‌اند. این آمار حدودا دو برابر شبکه اجتماعی اسنپ چت است.

افزایش بازدید اینستاگرام به دنبال بالا بردن تعامل با استوری به وجود می‌آید و  به همین دلیل هم بخشی از استراتژی بازاریابی از سال 2019 به شمار می‌رود. با توجه به آنکه استوری‌ها محبوب‌تر از پست‌ها هستند بیشتر می‌توانند به افزایش تعامل پیج فروشگاه کمک کنند.

پس اگر یک فروشگاه اینترنتی نتواند از امکانات استوری و بالا بردن ویوی استوری استفاده کند بخش مهمی از بازار خود و اینستاگرام را از دست داده است. ما در این مقاله از پادرو به بررسی 10 ایده جذاب برای بالا بردن تعامل مخاطبین با استوری اینستاگرام می‌پردازیم. پس در ادامه ما را همراهی کنید.

بالا بردن تعامل استوری اینستاگرام

برای بالا بردن تعامل با استوری از این راهکارها استفاده کنید

استفاده از امکان اطلاع رسانی برای بالا بردن تعامل با استوری

استوری اینستاگرام درواقع می‌تواند به ابزاری مناسب برای اطلاع رسانی و به اشتراک گذاری اخبار کسب و کار شما تبدیل شود. با استفاده از استوری اینستاگرام شما به راحتی می‌توانید در ارتباط با خدمات یا محصولاتی که در اختیار دارید اطلاع رسانی کرده و یا مطالب جدید را به فالوورهای خود بگویید.

شما با استفاده از اشتراک گذاری ویدئو و تصاویر مختلف مانند پشت صحنه برندتان می‌توانید با فالوورها ارتباط نزدیک‌تری پیدا کرده و افزایش بازدید اینستاگرام را داشته باشید.

استفاده از انواع استوری اطلاع رسانی در قالب عکس یا ویدئو کمک می‌کند تا حس اعتماد در فالوورهای شما افزایش پیدا کرده و آگاهی از آخرین اطلاعات کسب و کار شما بیشتر شده و افزایش تعامل پیج فروشگاه هم به دنبال آن به وجود بیاید.

شما می‌توانید در تولید این دسته از محتوا از شوخی و طنز هم استفاده کنید تا احساس نزدیکی بیشتری در مخاطبان شما به وجود بیاید. این کار به بالا بردن ویوی استوری هم کمک می‌کند.

استفاده از استوری نظرسنجی برای بالا بردن تعامل با استوری

روشی دیگری که با استفاده از آن می‌توانید تعامل با استوری را بالا ببرید، استفاده از استوری نظرسنجی است. برای این کار می‌توانید از یک برچسب برای نظرسنجی خود استفاده کنید و استوری نظرسنجی کسب و کار خود را جذاب‌تر کنید.

در اینستاگرام این امکان وجود دارد که موضوعی را برای استوری نظرسنجی با دو گزینه سفارشی مشخص کنید. با استفاده از این کار فالوورهای شما یا دیگر کاربران می‌توانند برای دادن به یکی از آنها ضربه بزنند.

این استوری نظرسنجی برای افزایش بازدید اینستاگرام شما بسیار مفید است زیرا به شما کمک خواهد کرد تا از علائق مخاطبان خود آگاه شوید و دیگر استوری‌های خود را در این راستا تنظیم کنید.

برای انجام استوری نظرسنجی، باید اول یک استوری جدید در اینستاگرام خود ایجاد کنید و پس از قرار دادن یک پس زمینه مرتبط و خوب، بر روی دکمه استیکر ضربه بزنید .

گزینه Poll  یا نظرسنجی را انتخاب کنید و بر اساس برنامه نظرسنجی خود گزینه‌ها را تغییر داده و تنظیم کنید. در این نظر سنجی زمانی که فالوورهای شما رای می‌دهند ، می‌توانند درصد آرا را هم مشاهده کنند.

استوری نظرسنجی

استفاده از هشتگ برای بالا بردن تعامل با استوری

بسیاری از کاربران در  فضای اینستاگرام، هشتگ‌های مشخصی را فالو می‌کنند. به همین دلیل هم زمانی که شما هشتگی را در اینستاگرام سرچ می‌کنید، استوری‌های فعالی که از آن هشتگ وجود دارد و میزان فالوورهای آن را خواهید دید.

در بالای صفحه  هم می‌توانید با لمس تصویری که اینستاگرام برای آن هشتگ استفاده کرده است استوری‌هایی که در ارتباط با آن هشتگ منتشر شده را ببینید.

هشتگ یا  ترند (Trend) در شبکه اجتماعی اینستاگرام مانند یک بحث دغ جدید در فضای واقعی جامعه است. همانطور که موضوعات داغ در جامعه به سرعت منتشر می‌شوند هشتگ‌ها هم به همان سرعت در فضای مجازی فراگیر می‌شوند.

شما می‌توانید برای این منظور و افزایش تعامل پیج فروشگاه خود از هشتگ موقعیت مکانی، ترندهای مرتبط با کسب و کار خود در استوری‌ها، استفاده کنید و با استفاده از آنها به بالا بردن ویوی استوری خود کمک کنید. بهتر است در استفاده از هشتگ موارد زیر را نیز در نظر بگیرید.

  • در استفاده از هشتگ زیاده روی نکنید
  • هرگز از هشتگ غیر مرتبط استفاده نکنید
  • در انتخاب هشتگ به اندازه کافی وسواس به خرج بدهید
  • در هشتگ چند کلمه‌ای حتما از آندرلاین ( _ ) میان کلمات استفاده کنید
  • اگر پیج کسب و کار و یا فروشگاهی دارید حتما از نام شهر خود در هشتگ‌ها استفاده کنید
  • هشتگ‌هایی که رقبا استفاده می‌کنند را بررسی کنید و از آنها در جای مناسب استفاده کنید

بیشتر بخوانید: چطور از هشتگ اینستاگرام برای جذب مخاطبین تازه استفاده کنیم؟

ایجاد هایلایت برای بالا بردن تعامل با استوری

اینستاگرام به شما امکان ذخیره کردن استوری‌ها را می‌دهد. بنابراین برای افزایش تعامل پیج فروشگاه خود می‌توانید آنها را هایلایت کنید. این مزیت یکی از بزرگترین مزایای اینستاگرام برای برند شما خواهد بود. حتی شما می‌توانید به جای تبلیغ در قسمت بیوگرافی از هایلایت استوری برای معرفی خود و برندتان استفاده کنید.

در این زمینه می‌توانید به مخاطبان خود بگویید که چه کسی هستید و کار شما چیست و چه محصول یا خدماتی برای ارائه دارید. بهتر است در این زمینه استوری‌های موجود در هایلایت خود را در یک قالب جذاب طراحی کنید.

شما می‌توانید با استفاده از این هایلایت‌ها صفحه خود را تبدیل به یک بروشور تبلیغاتی کنید. بررسی‌ها نشان داده مخاطبان زمان زیادی را برای نگاه کردن به هایلایت‌ها و بررسی آنها صرف می‌کنند.

بالا بردن تعامل استوری

استفاده از استوری سوالی برای بالا بردن تعامل با استوری

استفاده از امکان استوری سوالی در استوری اینستاگرام می‌تواند به ترغیب بیشتر فالوورهای شما برای تعامل بیشتر منجر شود. این استوری دارای یک فیلد متنی است که کاربران با تایپ جواب خود با شما در تعامل بیشتری خواهند بود. شما می‌توانید بعدا تمامی جواب‌ها را مرور کرده و از طریق چت خصوصی به آنها پاسخ دهید یا آنها را برای همه کاربران خود منتشر کنید.

استیکر سوال و جواب مانند بقیه استیکرهای استوری اینستاگران در قسمت بالای استوری وجود دارد و با لمس آن می‌توانید در قسمت تایپ سوال آن را بنویسید. شما می‌توانید استوری سوالی را هایلایت کنید تا در زمان ورود کاربری جدید او بتواند به راحتی با شما ارتباط بگیرد.

استفاده از انیمیشن و استیکر بر روی عکس و ویدئو برای بالا بردن تعامل با استوری

استوری اینستاگرام ابزاری قدرتمند به اسم برچسب یا همان (sticker) هم دارد که به کاربران این اجازه را می‌دهد که از شکلک‌ها و آیکون‌های متنوعی بر روی عکس و ویدئوهای خوود استفاده کنند.

این برچسب‌ها می‌توانند برای مخاطبان شما بسیار سرگرم‌ کننده عمل کنند و شما با استفاده از آنها می‌توانید تصاویر خود را جذاب‌تر کنید و به بالا بردن ویوی استوری کمک کنید.

بهتر است از استیکر و انیمیشن مرتبط با عکس یا ویدئو استفاده کنید تا به این وسیله مخاطب را تشویق کنید تا استوری‌های بعدی شما را هم دنبال کند.

زمانی که این دسته استوری‌ها جذاب باشند مخاطبان شما آنها را برای دیگران هم ارسال کرده و این به افزایش بازدید اینستاگرام شما کمک خواهد کرد و تعامل بیشتری با گروهی بزرگتر خواهید داشت.

برنامه‌های متعددی مانند Mojo و Over می‌توانند به شما در اضافه کردن این استیکر یا انیمیشن‌ها کمک کنند بدون آنکه به توانایی خاصی نیاز داشته باشید.

استفاده از لایو برای بالا بردن تعامل با استوری

بهتر است برای داشتن فالوورهای بیشتر و افزایش تعامل آنها از امکان لایو اینستاگرام استفاده کنید. این روزها به حدی نقش لایو در ارتباط با افزایش بازدید اینستاگرام پررنگ شده‌ است که سایر شبکه‌های اجتماعی هم در حال اضافه کردن این قابلیت به برنامه خود هستند.

با این کار آنها می‌توانند در هر لحظه و هر مکانی با فالوورهای خود به صورت مستقیم در ارتباط باشند. این امکان به شما کمک می‌کند تا به صورت مناسبی با فالوورهای خود در ارتباط باشید.

در ابتدای کار احتمالا ویوی شما کم خواهد بود و این طبیعی است اما بالا بردن ویوی استوری با گذشت زمان و افزایش فالوور به دست خواهد آمد. گاهی اوقات میزان فالوورها و مشارکت برخی از پیج‌ها به حدی است که در لیست تاپ لایو اینستاگرام قرار می‌گیرند.

استفاده از لینک خارجی در استوری برای بالا بردن تعامل با استوری

در این زمینه باید توجه داشته باشید که اکانت‌های بیزینسی که بیش از 10 هزار فالوور فعال دارند می‌توانند از لینک خارجی در استوری اینستاگرام استفاده کنند و در غیر این صورت تنها در قسمت بیو می‌توان از لینک خارجی استفاده کرد.

کاربران شما با کلیک بر روی این لینک، با استفاده از مرورگری که در خود اینستاگرام وجود دارد، به سایتی که آن را قرار دادید، منتقل می‌شوند. زمانی که از مرورگر اینستاگرام استفاده می‌شود، با استفاده از گزینه خروج می‌توان مجددا به فضای اینستاگرام برگشت. معمولا از این قابلیت برای انجام فراخوان‌های مختلف استفاده می‌شود.

استفاده از موسیقی برای بالا بردن تعامل با استوری

یکی دیگر از راه‌هایی که به افزایش تعامل پیج فروشگاه کمک می‌کند؛ استفاده از موسیقی بر روی استوری است. گاهی اوقات استوری‌ها خسته کننده و یک نواخت می‌شوند که با استفاده از موسیقی می‌توانید روح جدیدی به آنها ببخشید.

شما برای این کار می‌توانید آهنگ‌هایی را از منابعی مانند Spotify بر روی استوری خود استفاده کنید و بخشی از آهنگ یا همه آن را برش داده و استفاده کنید. در حالت کلی دو روش برای استفاده از ابزار موسیقی در اینستاگرام وجود دارد که در اولی با استفاده از آن، می‌توانید یک آهنگ را به عنوان استیکر هم وارد استوری کنید و در حالت دوم، یک حالت موسیقی اختصاصی در صفحه استوری خود ایجاد کنید.

بالا بردن تعامل استوری

استفاده از استوری آموزشی برای بالا بردن تعامل با استوری

زمانی که شما به کاربران خود موضوع جدیدی را آموزش می‌دهید با این کار به بالا بردن ویوی استوری و در نتیجه افزایش تعامل با استوری خود کمک می‌کنید. علاوه بر این شما با این کار به عنوان یک متخصص در میان کاربران شناخته خواهید شد. بهتر است در این زمینه در ارتباط با فعالیت خود فیلم و تصاویر آموزشی تهیه کنید.

برای مثال اگر مربی بدنسازی، یوگا و غیره هستید می‌توانید از برنامه رژیم غذایی برای آموزش استفاده کنید و آن را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. حتی اگر هیچ آموزشی هم در ارتباط با کسب و کارتان به ذهن شما نرسید می‌توانید از کاربران بخواهید که در ارتباط با کار شما سوال کنند و به آنها جواب بدهید. این کار به ساخت یک استوری جذاب اینستاگرامی کمک خواهد کرد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    کوتاه در مورد راهکارهای بالا بردن تعامل با استوری

    • افزایش بازدید اینستاگرام به دنبال بالا بردن تعامل با استوری به وجود می‌آید و  به همین دلیل هم بخشی از استراتژی بازاریابی از سال 2019 به شمار می‌رود. با توجه به آنکه استوری‌ها محبوب‌تر از پست‌ها هستند بیشتر می‌توانند به افزایش تعامل پیج فروشگاه کمک کنند.
    • استفاده از انواع استوری اطلاع رسانی در قالب عکس یا ویدئو کمک می‌کند تا حس اعتماد در فالوورهای شما افزایش پیدا کرده و آگاهی از آخرین اطلاعات کسب و کار شما بیشتر شده و افزایش تعامل پیج فروشگاه هم به دنبال آن به وجود بیاید.
    • روشی دیگری که با استفاده از آن می‌توانید تعامل با استوری را بالا ببرید، استفاده از استوری نظرسنجی است. برای این کار می‌توانید از یک برچسب برای نظرسنجی خود استفاده کنید و استوری نظرسنجی کسب و کار خود را جذاب‌تر کنید.
    • بسیاری از کاربران در  فضای اینستاگرام، هشتگ‌های مشخصی را فالو می‌کنند. به همین دلیل هم زمانی که شما هشتگی را در اینستاگرام سرچ می‌کنید، استوری‌های فعالی که از آن هشتگ وجود دارد و میزان فالوورهای آن را خواهید دید.
    • اینستاگرام به شما امکان ذخیره کردن استوری‌ها را می‌دهد. بنابراین برای افزایش تعامل پیج فروشگاه خود می‌توانید آنها را هایلایت کنید. این مزیت یکی از بزرگترین مزایای اینستاگرام برای برند شما خواهد بود. حتی شما می‌توانید به جای تبلیغ در قسمت بیوگرافی از هایلایت استوری برای معرفی خود و برندتان استفاده کنید.
    • استفاده از امکان استوری سوالی در استوری اینستاگرام می‌تواند به ترغیب بیشتر فالوورهای شما برای تعامل بیشتر منجر شود. این استوری دارای یک فیلد متنی است که کاربران با تایپ جواب خود با شما در تعامل بیشتری خواهند بود.
    • استوری اینستاگرام ابزاری قدرتمند به اسم برچسب یا همان (sticker) هم دارد که به کاربران این اجازه را می‌دهد که از شکلک‌ها و آیکون‌های متنوعی بر روی عکس و ویدئوهای خوود استفاده کنند. این برچسب‌ها می‌توانند برای مخاطبان شما بسیار سرگرم‌ کننده عمل کنند و شما با استفاده از آنها می‌توانید تصاویر خود را جذاب‌تر کنید و به بالا بردن ویوی استوری کمک کنید.
    • بهتر است برای داشتن فالوورهای بیشتر و افزایش تعامل آنها از امکان لایو اینستاگرام استفاده کنید. این روزها به حدی نقش لایو در ارتباط با افزایش بازدید اینستاگرام پررنگ شده‌ است که سایر شبکه‌های اجتماعی هم در حال اضافه کردن این قابلیت به برنامه خود هستند.
    • یکی دیگر از راه‌هایی که به افزایش تعامل پیج فروشگاه کمک می‌کند؛ استفاده از موسیقی بر روی استوری است. گاهی اوقات استوری‌ها خسته کننده و یک نواخت می‌شوند که با استفاده از موسیقی می‌توانید روح جدیدی به آنها ببخشید. شما برای این کار می‌توانید آهنگ‌هایی را از منابعی مانند Spotify بر روی استوری خود استفاده کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.