6 ترفند تضمینی ورود به اکسپلور؛ تمام چیزی که باید بدانید

0

راه‌های زیادی برای دیده شدن در اینستاگرام وجود دارند. چه یک پیج شخصی باشید چه تجاری، به عنوان یک صفحه فعال در این پلتفرم ورود به اکسپلور می‌تواند یکی از اهداف شما باشد. با وجود ده‌ها روشی که برای برجسته شدن در این فضا وجود دارند، رسیدن به اکسپلور می‌تواند در رشد به یکباره پیج تأثیرات فوق‌العاده‌ای داشته باشد. به همین دلیل رقابت زیادی بر سر این قابلیت اینستاگرام وجود دارد. اگرچه رفتن به این بخش کمی سخت است، اما در اینجا ترفندهایی وجود دارند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. پس اگر می‌خواهید محتوای شما به صورت ویروسی و در زمان کوتاهی دیده شود، شاید بهتر باشد با نحوه ورود به اکسپلور آشنا باشید.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اکسپلور اینستاگرام چیست

اکسپلور (Explore) یا صفحه کاوش به جایی در اینستاگرام گفته می‌شود که هوش مصنوعی در این پلتفرم محتوا را برای کاربران مدیریت می‌کند. اگر از دید کاربران اینستاگرام نگاه کنیم اینستاگرام محتواهایی را در اکسپلور به افراد پیشنهاد می‌کند که بیشترین بازدید را از آن دارند یا اینکه موضوع آن‌ها به نوعی با صفحاتی که دنبال می‌کنند، مرتبط است. از آن‌جایی که هر کاربر به چیزی متفاوت از دیگری نیاز دارد، پس محتواهای قرار گرفته شده در اکسپلور هم از شخصی به شخص دیگر متفاوت هستند. در حالت کلی اینستاگرام محتوایی را که کاربران دوست دارند، در صفحه اکسپلور آنها به نمایش می‌گذارد. حتی اگر پیج تولیدکننده محتوا را دنبال نکنند.

وقتی به آمار نگاهی می‌اندازیم متوجه می‌شویم که بیشتر از 50 درصد کاربران از صفحه کاوش استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که ورود به اکسپلور برای تمامی برندها بسیار مهم است، زیرا می‌توانند برند خود را حتی به کسانی که آن‌ها را نمی‌شناسند یا دنبال‌کننده آن‌ها نیستند، معرفی کنند. نکته جالب اینجاست که صفحه کاوش محتوای تولید شده را نه بر حسب موقعیت مکانی یا زمانی بلکه بر اساس مرتبط بودن به تمامی کاربران اینستاگرام از هر نقطه دنیا نشان می‌دهد. با این اوصاف پرسش اصلی اینجاست که اینستاگرام چگونه یک محتوا را به صفحه اکسپلور راه می‌دهد؟

ورود به اکسپلور اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

در حال حاضر رتبه‌بندی اینستاگرام برای صفحات مختلف بر اساس محبوبیت آن‌هاست. به این معنی که اگر تعامل با پیجی بالا باشد، به دور از نوع پیج (تجاری، سازنده یا شخصی) شانس ورود به اکسپلور آن بیشتر است. بنابراین ورود به اکسپلور برای هر صفحه‌ای می‌تواند یک هدف بزرگ باشد. علت این امر مزایای بالای آن است که در ادامه به ذکر آن‌ها می‌پردازیم.

محتواهایی به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا می‌کنند که از منظر الگوریتم‌های اینستاگرام محبوبیت بیشتری در بین مخاطبین دارند.

افزایش دنبال‌کنندگان

اولین و بزرگ‌ترین مزیت ورود به اکسپلور اینستاگرام را می‌توان افزایش تعداد دنبال‌کنندگان آن دانست. بر این اساس پیج‌ها بدون اینکه مجبور به صرف هزینه و وقت زیادی باشند، می‌توانند در معرض دید هزاران مخاطب جدید قرار بگیرند. اگرچه همه آن‌ها قرار نیست به دنبال‌کننده تبدیل شوند، اما تعداد افرادی که از این طریق جذب صفحات می‌شوند بسیار جالب توجه است.

افزایش مشارکت

زمانی که بعد از ورود به اکسپلور محتوای شما به تعداد بیشتری از مخاطبین نشان داده شود، باید منتظر افزایش مشارکت کاربران نیز باشید. این یعنی بیش از آمار هر روزه ممکن است لایک یا کامنت دریافت کنید. حتی اگر خوش شانس باشید هم ممکن است محتوای تولیدی شما به قدری برای مخاطب خوشایند باشد که آن را ذخیره کرده یا به سایر افراد ارسال کند. در چنین شرایطی خود مخاطبین می‌توانند به یک تبلیغ‌کننده برای پیج شما تبدیل شوند.

نرخ تبدیل بیشتر

اگر محتوای شما کاربردی و مخاطب‌پسند باشد و همزمان از فراخوان برای عمل (CTA) خوبی برخوردار باشد، می‌تواند مخاطب جدید را به مخاطب دائم و حتی مشتری تبدیل کند. این مسئله می‌تواند یک پیروزی برای پیج شما تلقی شود.

افزایش فروش به کمک ابزارها

بسته به نوع محتوایی که شانس ورود به اکسپلور را پیدا می‌کند، ممکن است افزایش فروش را تجربه کنید. این افزایش فروش می‌تواند بر اساس ابزارهای مختلف از جمله برچسب‌های خرید محصولات باشد.

رفتن به اکسپلور اینستاگرام

رفتن به اکسپلور اینستاگرام

برای ورود به اکسپلور اینستاگرام کارهایی زیادی است که می‌توانید انجام دهید. این ترفندها را در بخش آموزش ورود به اکسپلور برای شما بیان می‌کنیم. اما این همه ماجرا نیست، زیرا شما باید کمی از پشت پرده این جریان از منظر اینستاگرام هم آگاهی داشته باشید. فراموش نکنید که فارغ از تغییرات مداوم این شبکه اجتماعی در الگوریتم‌ها، برخی موارد برای ورود به اکسپلور ضروری هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. در ادامه به ذکر این موارد می‌پردازیم.

علاقۀ کاربر

در نمایش پست‌های مختلف در بخش کاوش اینستاگرام، علاقه کاربر یکی از مهم‌ترین مواردی است که از سوی هوش مصنوعی اینستاگرام در نظر گرفته می‌شود. بر این اساس هر کاربر سیگنال خاصی را به اینستاگرام ارسال می‌کند و اینستاگرام هم بر اساس سیگنال‌های دریافتی پست‌های مختلف را در بخش کاوش به نمایش می‌گذارد. البته این سیگنال نیز در بالا بردن احتمال نمایش یک پست در برگه کاوش اثر دارد و آن هم میزان تعاملی است که کاربر قبلاً با محتوای مشابه با موضوع پست جدید داشته است.

ارتباط با کاربر

اگر در بین دنبال‌کنندگان شما دسته‌ای از کاربران با محتواهای قبلی شما تعامل بیشتری داشته‌اند، احتمال بیشتری دارد که محتواهای آینده شما را نیز دنبال کنند. این امر به دلیل تعامل و وفاداری برخی از کاربران نسبت به محتوای پست‌های شماست.

مرتبط بودن

محتوایی که در صفحه کاوش به نمایش در می‌آید، با موضوعاتی که هر کاربر به دنبال کردن آن‌ها علاقه‌مند است، مرتبط خواهد بود. بنابراین وقتی شما برای ورود به اکسپلور یک محتوای مرتبط با نیاز کاربر تولید می‌کنید، الگوریتم اینستاگرام برای آن محتوا امتیاز ویژه‌ای در نظر می‌گیرد که احتمال قرار دادن آن در اکسپلور را افزایش می‌دهد.

موارد مختلفی از جمله علاقه کاربر، مرتبط بودن محتوا با نیاز کاربر و ارتباط با وی در رفتن محتوا به اکسپلور نقش زیادی دارند.

آموزش رفتن به اکسپلور در اینستاگرام

برای ورود به اکسپلور اینستاگرام باید نکات و ترفندهای مهمی را در نظر بگیرید. زمانی که برخی از این نکات را بررسی می‌کنید، متوجه ساده بودن آن‌ها خواهید شد، اما بسیاری از تولیدکنندگان محتوا برای صفحات گوناگون در اینستاگرام حتی همین موارد ساده را هم رعایت نمی‌کنند. پس برای برجسته شدن محتوای خود، باید به همه موارد زیر عمل کنید.

1. مخاطب هدف خود را بشناسید

اولین کاری که باید در اینستاگرام انجام دهید، شناخت مخاطب هدف است. بدون چنین کاری قادر نخواهید بود محتوای کارآمدی تولید کنید که برای کاربر مناسب باشد و رضایت وی را جلب کند. اما زمانی که قصد ورود به اکسپلور را دارید، باید بیشتر روی شناخت مخاطب خود تمرکز کنید. این باعث می‌شود که از سایر افرادی که برای رسیدن به این بخش تلاش می‌کنند، یک قدم جلوتر باشید. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که اطلاعات جمعیتی لازم را به دست آورید. بر اساس گزارش‌های به دست آمده در سال 2022 از وضعیت جهانی اینستاگرام، کاربران این شبکه اجتماعی به گروه‌های زیر دسته‌بندی می‌شوند.

  • گروه‌های سنی 13 تا 17 سال 8.5 درصد
  • گروه‌های سنی 18 تا 24 سال 30 درصد
  • گروه‌های سنی 25 تا 34 سال 31.5 درصد
  • گروه‌های سنی 35 تا 44 سال 16.1 درصد
  • گروه‌های سنی 45 تا 54 سال 8 درصد
  • گروه‌های سنی 55 تا 64 سال 3.6 درصد
  • گروه‌های سنی 65 سال به بالا 1 درصد

بنابراین شما هنگام طرح‌ریزی یک استراتژی محتوایی برای ورود به اکسپلور، باید ببینید که بیشتر مخاطبانتان در کدام یک از گروه‌های سنی قرار دارند. این باعث می‌شود مخاطبان هدفی را که قرار است در صفحه کاوش به آن‌ها دست پیدا کنید، شناسایی کنند. به این ترتیب شما می‌توانید از این کشف برای تولید محتوایی مناسب استفاده کنید تا کاربران را بیشتر درگیر کنید.

2. سایر محتواهای تولید شده را زیر ذره بین بگذارید

 سایر محتواهای تولید شده را زیر ذره بین بگذارید

از دیگر کارهایی که برای ورود به اکسپلور باید انجام دهید، بررسی و حتی تقلید از دیگر محتواهاست. برای این کار شما نه تنها باید محتواهای سایر نمونه‌های نمایش داده شده در اکسپلور را مشاهده کنید، بلکه باید موضوع سایر پست‌های تولیدی در فید دسته‌ها، فیدهای تخصصی و صفحات سایر رقبا را نیز آنالیز کنید.

این تاکتیک باعث می‌شود که بتوانید به مواردی دست پیدا کنید که احتمال نمایش محتوای شما را در بخش (Explore) افزایش می‌دهد. برای اینکه به اطلاعات دقیق‌تری دست پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم لیستی از سؤالات ضروری را برای خود آماده کنید و حین بررسی سایر محتواهای تولید شده، آن‌ها را با خود مطرح کنید. برخی از پرسش‌های مشابه را در ادامه ذکر می‌کنیم.

  • مخاطبان از چه لحن محتوایی بیشتر طرفداری می‌کنند و به چه صدایی علاقه‌مند هستند؟
  • کدام محتوا از نظر سبک بصری بیشتر مورد توجه مخاطبین قرار گرفته است؟
  • کدام نوع محتوا بیشترین توجه را از سوی مخاطب به دنبال داشته است و علت آن چیست؟

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    3. محتوای جالب، جذاب و کارآمد تولید کنید

    برای ورود به اکسپلور اینستاگرام تنها شناخت کاربران هدف شما کافی نیست. بلکه باید پا را فراتر بگذارید و با درک آن‌ها، محتوای مخاطب‌پسند و باارزش تولید کنید. برای این کار همانطور که گفتیم اول باید به پست‌هایی توجه کنید که کاربران بیشترین تعامل را با آن‌ها دارند. سپس مشخص کنید که کاربران هدف شما ویدئوها را بیشتر دوست دارند یا تصاویر را؟ محتواهای اسلایدی بیشتر مورد توجه هستند یا پست‌های تک عکس؟ محتواهایی که جنبه طنز دارند و خنده‌دار هستند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند یا محتوای الهام‌بخش و کاربردی؟ وقتی به پاسخ این پرسش‌ها دست پیدا کردید، می‌توانید از آن‌ها برای تولید بهترین محتوا استفاده کنید. (ترفندهای تولید محتوای جذاب را در اینجا بخوانید)

    اگرچه بیشتر محتواهای نمایش داده شده در اکسپلور، ویدئوها هستند، اما همچنان سایر تصاویر نیز شانس ورود به اکسپلور را خواهند داشت. اما قبل از تولید محتوا سند استراتژی بازاریابی خود را ایجاد کنید. این سند مجموعه‌ای از اهداف شما در اینستاگرام را دربر می‌گیرد و تاکتیک‌هایی را شامل می‌شود که شما باید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین معیارهایی که باید برای اندازه‌گیری پیشرفت محتوای شما لازم است را در آن ذکر کنید. در تولید محتوای خود برای ورود به اکسپلور به موارد زیر توجه کنید.

    • تصاویر و ویدئو‌های با کیفیت بالا را به اشتراک بگذارید.
    • در تولید محتوا به ارزشمند بودن آن از نظر مخاطب توجه کنید.
    • از داستان‌سرایی برای تولید محتوای خود استفاده کنید.
    • محتوایی ایجاد کنید که بیش از نیازمندی به لایک شدن یا کامنت گذاشتن، قابلیت به اشتراک‌گذاری و یا ذخیره توسط مخاطب را داشته باشد.

    4. از هشتگ‌ها، برچسب‌ها و ژئوتگ‌ها استفاده کنید

    هشتگ‌ها و تگ‌های مکانی از مهم‌ترین مواردی هستند که برای ورود به اکسپلور باید به آن‌ها توجه کنید. برای مثال هر پستی که قرار است در اینستاگرام ایجاد کنید، قابلیت اضافه کردن تگ مکانی یا ژئوتگ را دارد. زمانی که این تگ را به محتوا اضافه می‌کنید شانس خود را برای ورود به اکسپلور افزایش می‌دهید، زیرا اینستاگرام محتوای شما را در صفحه کاوش افرادی قرار می‌دهد که از نظر مکانی با شما در یک نقطه جغرافیایی هستند و این می‌تواند برای شما یک برگ برنده باشد.

    اما علاوه بر ژئوتگ نباید از اثربخشی هشتگ‌ غافل شوید. زمانی که از هشتگ‌ها در محتوای پست خود استفاده می‌کنید، بهتر می‌توانید به اینستاگرام برای دسته‌بندی محتوای خود کمک کنید. این کار دسترسی شما را به مخاطبان بیشتر، افزایش می‌دهد. بر این اساس محتوای شما در زمانی که از یک سری هشتگ خاص استفاده می‌کنید، برای کاربرانی که از همان هشتگ استفاده می‌کنند، بیشتر نمایش داده می‌شود.

    برای مثال اگر یک کافه دارید و به مردم قهوه می‌فروشید، احتمالاً از هشتگ #قهوه نیز زیاد استفاده می‌کنید. اما برای اینکه بتوانید شانس محتوای خود را برای ورود به اکسپلور افزایش دهید، باید از هشتگ‌های مشابه مثل #قهوه‌ساز، #قهوه‌خوری یا #موکاپات استفاده کنید. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که هشتگ‌های مرتبط را جستجو کنید و از پیشنهاد اینستاگرام برای بررسی هشتگ‌های جدید استفاده کنید.

    5. برای افزایش تعامل کار کنید

    اگر می‌خواهید اثربخشی محتوای خود را افزایش دهید، تا می‌توانید تعامل با محتوای خود را افزایش دهید. برای این کار می‌توانید به کامنت‌های مخاطبین پاسخ دهید، یا اینکه نوعی فراخوان برای اقدام را در کپشن خود اضافه کنید. این کار باعث می‌شود که مخاطبان با محتوای شما بیشتر درگیر شوند و احتمال نمایش داده شدن آن در برگه کاوش افزایش پیدا کند. برای افزایش تعامل در یک محتوا می‌توانید از موارد زیر هم استفاده کنید.

    • به مخاطبین بگویید که نظر خود را با شما به اشتراک بگذارند.
    • کسانی را که دوست دارید در پست تگ کنید.
    • برای بالا رفتن تعامل با محتوا برای گذاشتن لایک، کامنت، تگ کردن افراد یا به اشتراک‌گذاری محتوا جایزه تعیین کنید.
    • به مخاطبان نشان دهید که برای ارتباط بیشتر استوری شما را دنبال کنند.
    • به پرسش‌های مخاطبین در بخش کامنت‌ها پاسخ دهید.

    مواردی از قبیل پاسخ به پرسش‌های مخاطبین، تگ کردن آن‌ها در کامنت‌ها یا داشتن یک فراخوان برای عمل باعث می‌شوند که مخاطبین به شما اعتماد کرده و رابطه خود را با برند شما عمیق‌تر کنند.

    6. محتوای خود را در زمان آنلاین بودن فالوئرها پست کنید

    از دیگر راه‌های افزایش شانس شما برای ورود به اکسپلور، انتشار پست‌ در زمان آنلاین بودن دنبال‌کنندگان است. طبق الگوریتم‌های اینستاگرام به موقع بودن زمان انتشار یک پست در اولویت قرار دارد. این باعث می‌شود که شانس شما برای گرفتن یک جایگاه از صفحه کاوش کاربران این پلتفرم افزایش پیدا کند. برای این کار می‌توانید از ابزارهای تجزیه‌وتحلیل استفاده کنید.

    توجه داشته باشید که نکات ذکر شده هیچ کمکی به شما برای ورود به اکسپلور نمی‌کنند، مگر اینکه در تولید هر محتوا از آن‌ها استفاده کنید. حتی اگر تلاش زیادی کرده‌اید و به نتیجه نرسیده‌اید، نباید ناامید شوید. زیرا از تولید محتوا تا رفتن به اکسپلور تنها یک قدم فاصله دارید.

    الگوریتم رفتن به اکسپلور

    الگوریتم رفتن به اکسپلور

    منظور از الگوریتم اینستاگرام تمامی فرآیندی است که هوش مصنوعی اینستاگرام از آن برای بهبود وضعیت موجود در این پلتفرم و رضایت هر چه بیشتر کاربران آن استفاده می‌کند. این فرآیند شامل برخی دستورالعمل‌ها و زمان نمایش آن‌ها برای هر کاربر است. الگوریتم‌های اینستاگرام یک محتوا را برای ورود به اکسپلور از لحاظ موارد گوناگون از جمله تاریخچه کاربر، نمایه، دستگاه، ارتباط، میزان محبوبیت و روندها بررسی می‌کند. این الگوریتم برای بخش اکسپلور یا صفحه کاوش به شکلی تنظیم شده است که کاربران بتوانند چیزهای جدید را کشف کنند.

    از آن‌جایی که الگوریتم‌های اینستاگرام به صورت مداوم در حال تغییر هستند، بنابراین شما نیز باید دائماً اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید، زیرا ممکن است تاکتیک‌هایی که تا دیروز به کار شما می‌آمدند، امروز دیگر آن کارایی و تأثیرگذاری را نداشته باشند. این الگوریتم پست‌هایی را برای نشان دادن محتواها در اولویت قرار می‌دهد که مرتبط‌ترین محتواها و کارآمدترین آن‌ها هستند. چیزی که مخاطب دوست دارد و به دنبال آن است.

    در بخش کاوش آنچه از سوی اینستاگرام رصد می‌شود، میزان تعامل، لایک و به اشتراک‌گذاری محتواست. برای مثال اگر فردی عاشق آشپزی باشد، اینستاگرام ممکن است محتواهای مرتبط دیگر مثل ویدئوهای آشپز معروف ترکیه «بوراک» را نیز با وی به اشتراک بگذارد. این حتی می‌تواند در مورد دیگر محتواهای مربوط به آشپزی هم صادق باشد. به همین دلیل برای اینکه در صفحه کاوش برجسته شوید، حتماً از روندهای اخیر پیروی کنید و البته استفاده از هشتگ‌های مناسب را فراموش نکنید.

    الگوریتم‌ اینستاگرام یک پست را از لحاظ موارد گوناگون از جمله تاریخچه کاربر، نمایه، دستگاه، ارتباط، میزان محبوبیت و روندها بررسی می‌کند.

    جمع‌بندی

    • ورود به اکسپلور اینستاگرام به دلیل جذب مخاطبان و دنبال‌کنندگان بیشتر می‌تواند از اهداف مختلف برندهای گوناگون در اینستاگرام باشد.
    • افزایش فروش یکی از مزایای رفتن به اکسپلور اینستاگرام محسوب می‌شود.
    • برای ورود به اکسپلور اینستاگرام باید حتماً بر الگوریتم‌های این بخش تسلط داشته باشید و از آن‌ها در جهت تولید محتوای مناسب استفاده کنید.
    • پاسخ به پرسش‌های افراد در بخش کامنت‌ها باعث رشد تعامل با محتوا می‌شود و شانس ورود به اکسپلور را افزایش می‌دهد. این تعامل می‌تواند با گذاشتن کامنت، لایک یا به اشتراک‌گذاری محتوا باشد.
    • استفاده از تگ‌های مکانی و هشتگ‌ها احتمال بردن محتوا به صفحه اکسپلور را افزایش می‌دهند.
    • به نظر شما چه موارد دیگری برای ورود به اکسپلور کمک‌کننده هستند؟ آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع:

    shopify

    blog.hootsuite

    zoho

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.