چه زمانی و از چه روشی به مشتری کد تخفیف بدهیم؟

0

یکی از روش‌های قدیمی و البته کاربردی برای جذب مشتری، استفاده از کد تخفیف است. اغلب فروشگاه‌های آنلاین برای اینکه افراد مختلف را وادار به خرید محصولات‌شان کنند، از کد تخفیف استفاده می‌کنند. امروزه بخش مهمی از فروش محصولات، به تخفیف معطوف شده است و فروشندگان سعی دارند به کمک این روش، افراد زیادی را جذب کنند. بسیاری از فروشندگان برای اینکه فردی که تا به حال از آن‌ها خرید نکرده است را تشویق به خرید کنند، برای او تخفیف درنظر می‌گیرند. گاهی هم به دلیل اینکه شخصی یک‌بار از آن‌ها خرید کرده و سپس برای مدتی طولانی از آن‌ها خرید نکرده است، به او تخفیف می‌دهند تا او را تشویق به خرید مجدد کنند.

مزیت تخفیف دادن این است که در طی پروسه تخفیف، مشتری با مواردی درگیر می‌شود که به شناخت بیشتر او از فروشگاه منجر می‌شود. برای مثال تنوع محصولات، شیوه پاسخگویی، قیمت و… را مشاهده می‌کند و بر اساس آن‌ها تصمیم به خرید می‌گیرد. این موضوع، در آینده یکی از معیارهای تبدیل مشتری به مشتری وفادار خواهد بود. فروشگاه با ارائه کد تخفیف و جذب کردن مشتری، یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطب طی کرده است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    نکته حائز اهمیت در مورد تخفیف این است که حتی میلیونرها هم از کد تخفیف استفاده می‌کنند و آن‌را راهی برای پس‌انداز کردن می‌دانند. این موضوع به خوبی در کتاب “الگوهای ذهنی میلیونرها” نوشته “Thomas J. Stanley” آمده است.

    از آنجا که استفاده از تخفیف نیاز خیلی از فروشندگان آنلاین و به خصوص فروشندگان اینستاگرامی است، پادروشاپ این ویژگی را به محصول خود اضافه کرده است. از این پس شما می‌توانید با تعریف کد تخفیف و میزان آن، به مشتریان خود، تخفیف بدهید. در ادامه روش استفاده از این قابلیت را آموزش داده‌ایم.

    آموزش استفاده از قابلیت کد تخفیف در پادروشاپ

    پادروشاپ این قابلیت را فراهم کرده است که شما هم روی تمام محصولات کدتخفیف ایجاد کنید و هم روی یک یا چند مورد از محصولات. در ادامه با هر دو روش آن‌ها آشنا خواهیم شد.

    ایجاد کد تخفیف بر روی کل محصولات

    برای استفاده از این قابلیت، باید به صفحه پروفایل خود در وب‌اپلیکیشن و فروشگاه ساز اینترنتی پادروشاپ بروید و سپس بخش “کد تخفیف” را انتخاب کنید.

    در این قسمت، بخش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید تخفیف تعریف کنید. در قسمت “درصد تخفیف” می‌توانید میزان درصدی که برای تخفیف دادن در نظر دارید، انتخاب کنید. در این بخش با کشیدن دایره سورمه‌ای به سمت راست، انتخاب کنید که چه درصدی برای تخفیف دادن مناسب است.

    در بخش “کد تخفیف” باید یکسری حروف یا عدد تایپ کنید که نام کد را مشخص شود. مثلا می‌توانید کد تخفیف را با نام “Podroshop” به مشتریان‌تان بدهید که در این صورت، باید در این قسمت، کلمه Podroshop را تایپ کنید.

    در بخش “تاریخ انقضا کد تخفیف” می‌توانید انتخاب کنید که کد شما در چه تاریخی منقضی شود. با لمس این قسمت یک تقویم برای شما باز می‌شود که شما می‌توانید روز، ماه و سالی که منقضی شدن کد مدنظر دارید، انتخاب کنید.

    همچنین می‌توانید حداکثر افرادی که باید از این کد استفاده کنند را انتخاب کنید. برای مثال تعیین می‌کنید که فقط 50 نفر از این کد استفاده کنند که در این صورت، نفر 51م نمی‌تواند از این کد استفاده کند.

    در بخش “حداکثر مبلغ تخفیف” می‌توانید حداکثر میزانی که می‌خواهید تخفیف بدهید را انتخاب کنید. برای مثال انتخاب می‌کنید که روی محصولات شما، 35 درصد تخفیف و حداکثر 80 هزاز تومان اعمال شود.

    پس از مشخص کردن این قسمت‌ها می‌توانید گزینه “ایجاد کد تخفیف” را بزنید.

    سپس می‌توانید لینک کد تولید شده را در هر شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و… که می‌خواهید، به اشتراک بگذارید.

    ایجاد کد تخفیف بر روی یک یا چند مورد از محصولات

    ایجاد کدتخفیف برای یک یا چند محصول خاص برای زمانی مناسب است که شما نیاز به انبارگردانی دارید و فقط چند محصول خاص شما فروش کمی داشته یا شما می‌خواهید موجودی این محصول را با ارائه کدتخفیف به صفر برسانید. برای اینکه کدتخفیف را روی یک یا چند مورد از محصولات ایجاد کنید، ابتدا مثل حالت قبل درصد تخفیف، تاریخ انقضا، حداکثر دفعات استفاده و حداکثر مبلغ را وارد کنید. سپس در قسمت “انتخاب محصول” روی + کلیک کنید.

    پس از آن صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید هرچند تعداد محصولی که می‌خواهید را انتخاب کنید. به این نکته توجه کنید که فرقی نمی‌کند قیمت محصولات شما چقدر است. برای مثال اگر سه محصول با کد تخفیف 50 درصد ایجاد کنید، قیمت هرسه محصول با کد تخفیف 50 درصد کاهش می‌یابد.

    در تصویر زیر سه محصول انتخاب شده تا به آن‌ها کدتخفیف تعلق بگیرد.

    پس از انتخاب سه محصول، در تصویر زیر می‌بینید که محصولات انتخابی شما برای ارائه کد تخفیف نمایش داده می‌شود. پس از آن گزینه “ثبت” را بزنید تا کد تخفیف خود را مشاهده کنید.

    سپس می‌توانید لینک کد تولید شده را در هر شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و… که می‌خواهید، به اشتراک بگذارید.

    در بخش “کد تخفیف” می‌توانید تمام تخفیف‌هایی که فعال هستند را ببینید. همچنین با لمس گزینه “مشاهده همه” می‌توانید تمام کد تخفیف‌هایی که تا به حال ساخته‌اید را ببینید.

    در صورتی که می‌خواهید یک کد را غیرفعال کنید، باید روی دکمه‌ای که در سمت چپ قرار دارد، بزنید. همچنین اگر می‌خواهید کد را ویرایش کنید، روی آیکون مداد که کنار دکمه قرار گرفته است، بزنید. بعد از غیرفعال کردن کد، پیام “کد تخفیف … غیرفعال شد” برای شما نمایش داده می‌شود.

    همانطور که در این مقاله توضیح داده شد، استفاده از کد تخفیف باعث افزایش فروش محصولات شما خواهد شد و علاقه مشتری به خرید مجدد را افزایش خواهد داد. اگر نیاز دارید تا با انواع تخفیف آشنا شوید و روش و زمان استفاده از هرکدام را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله انواع تخفیف پادرو را مطالعه کنید.

    انواع تخفیف و استراتژی تخفیف دهی

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.