آموزش استفاده از ویژگی اشتراک‌گذاری نظر مشتری در پادروشاپ

0

نوشتن کامنت یکی از راه‌هایی است که به فروشندگان کمک می‌کند تحلیل درستی از میزان محبوبیت محصولات‌شان، پرفروش‌ترین محصولات و… داشته باشند. همچنین نظراتی که مشتریان بعد از خرید محصولات درج می‌کنند، می‌تواند در تعداد موجود شدن محصولات تاثیرگذار باشد. برای اینکه فروشندگان بتوانند از نظرات مشتریان نسبت به محصولات‌شان آگاه شوند، فروشگاه ساز آنلاین پادروشاپ ویژگی جدیدی راه‌اندازی کرده است. در این ویژگی تنها مشتریانی که از شما خرید کرده‌اند، می‌توانند نظر خود را ارسال کنند. مشتریان علاوه بر نوشتن کامنت برای فروشندگان، می‌توانند میزان رضایت خود را با تعداد ستاره‌ به ازای هر سفارش مشخص کنند. همچنین می‌توانند تا سه عکس از محصول خود را به اشتراک بگذارند.

این قسمت تنها برای فروشندگان قابل مشاهده است و هدف آن این است که فروشندگان بتوانند نقاط قوت و ضعف محصولات خود را از دیدگاه مشتریان بررسی کنند. به کمک این نظرات فروشندگان می‌توانند در صورت لزوم کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند تا تجربه خرید بهتری برای مشتریان رقم بزنند. در این روند مشتریان به کمک کد پیامکی احراز هویت می‌شوند تا تنها همان شخصی که سفارش را خریداری کرده است، امکان نظر دادن داشته باشد.

برای اینکه با نحوه استفاده از این ویژگی پادروشاپ آشنا شوید، مراحل زیر را دنبال کنید.

ویژگی نوشتن کامنت از سمت خریدار

زمانی که مشتری از یک پیج فروشگاهی خرید می‌کند، برای او پیغامی نشان داده می‌شود مبنی بر اینکه سفارش با موفقیت ثبت شده است و اگر می‌خواهد روند سفارش را پیگیری کند، می‌تواند روی قسمت “پیگیری سفارش” کلیک کند یا به پیامکی که برایش ارسال شده، رجوع کند.

پیامکی که ارسال می‌شود که شامل لینک پیگیری و کد پیگیری مرسوله است و زمانی که خریدار روی لینک کند، به واسطه آن می‌تواند نظر خود را نسبت به محصولی که خریداری کرده است، ثبت کند.

پس از کلیک کردن روی لینک، به صفحه‌ای وارد می‌شود که جزییات سفارش در آن‌جا قرار دارد و در کادر بالا، می‌تواند عبارت “آیا از سفارش خود راضی بودید؟” را مشاهده کند. که با زدن دکمه “ثبت نظر” می‌تواند نظر خود را در مورد محصولی که خریده است، درج کند.

برای ثبت نظر لازم است امتیازی که برای محصول درنظر گرفته است را وارد کند و سپس نظری که در مورد آن دارد را وارد کند و گزینه “ثبت نظر” را بزند.

پس از آن برای احراز هویت خریدار، پیامکی شامل کد احراز هویت برای مشتری ارسال می‌شود که باید در کادر زیر وارد کند و گزینه “تایید” را بزند.

در نهایت با پیغامی مواجه می‌شود که “نظر شما با موفقیت ثبت شد”.

در پایان هم می‌تواند نظر خود را در پایین کالای خریداری شده مشاهده کند.

ویژگی نوشتن کامنت از سمت فروشنده

شما هم می‌توانید از مشتری بخواهید برای محصول شما نظر بگذارد و هم می‌توانید نظرات گذاشته شده را مشاهده کنید. در این قسمت این دو موضوع را آموزش داده‌ایم.

درخواست از مشتری برای گذاشتن نظر

شما به عنوان فروشنده می‌توانید از مشتری درخواست کنید که برای محصولی که از شما خریداری کرده است، نظر بگذارد.

وارد قسمت سفارشات شوید و گزینه جزییات سفارش را بزنید.

لینک رهگیری سفارش را کپی کنید تا پیغام “لینگ پیگیری کپی شد” ظاهر شود و از هر راهی که علاقه دارید برای مشتری بفرستید. بر ای مثال می‌توانید از طریق ویژگی ارسال پیامک پادروشاپ برای این کار استفاده کنید یا در دایرکت اینستاگرام یا چت واتساپ و تلگرام برای‌شان بفرستید.

در صورتی که مشتری روی لینک ارسال شده کلیک کند، وارد صفحه زیر خواهد شد و با زدن گزینه “ثبت نظر” می‌تواند برای محصول شما نظر بگذارد.

مشاهده نظرات توسط فروشنده

زمانی که سفارشی برای فروشنده ثبت شود و یک مشتری محصولی را بخرد، پیامکی شامل اطلاعات مشتری برای فروشنده ارسال می‌شود که می‌تواند سفارش را از آن طریق پیگیری کند.

برای مشاهده نظرات مشتریان، فروشنده می‌تواند وارد تب فروشگاه شود. سپس روی قسمت “نظرات مشتریان” کلیک کند.

در این قسمت می‌توانید لیست تمام نظراتی که برای محصولات شما گذاشته شده و همچنین تعداد ستاره‌هایی که مشتری به محصولات شما داده است را ببینید. اطلاعات مربوط به محصول از جمله “نام کالا” هم قابل مشاهده است. همانطور که در بالا اشاره کردیم، نظرات در حال حاضر تنها برای فروشنده قابل مشاهده است.

شما می‌توانید نظرات را بر اساس مدت زمانی یک هفته، یک ماه و سه ماه گذشته بررسی کنید.

یکی از ویژگی‌هایی که پادروشاپ در اختیار شما قرار می‌دهد، به اشتراک گذاشتن نظر مشتریان در شبکه‌های اجتماعی است. با این کار می‌توانید سایر افرادی که در پیج شما هستند را از نظرات دیگران باخبر و آن‌ها را ترغیب کنید تا از شما خرید کنند. برای این کار باید روی دکمه “اشتراک گذاری” در قسمت پایین بزنید.

در این قسمت می‌توانید انتخاب کنید که تصویر نظر مشتری در کجا و به چه شکلی منتشر شود. مثلا می‌تواند به عنوان پست در فید اینستاگرام شما باشد. اگر می‌خواهید استوری اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی را انتخاب کنید، روی سه نقطه دکمه “More” بزنید.

با زدن گزینه استوری، تصویر به شکل زیر در استوری به اشتراگ گذاشته خواهد شد.

مزیت این کار این است که شما می‌توانید در استوری اینستاگرام‌تان یک “هایلایت نظر مشتری” داشته باشید تا افراد جدیدی که به پیج شما می‌آیند به این هایلایت مراجعه کنند و اعتمادشان نسبت به فروشگاه شما جلب شود. همچنین گاهی به دلیل تعدد پیام‌ها در دایرکت اینستاگرام ممکن است فراموش کنید چه کسی برای شما نظر گذاشته تا آن را به اشتراک بگذارید، از این رو می‌توانید از این ویژگی پادروشاپ استفاده کنید تا در قالبی زیباتر و به صورت مدیریت‌شده، آن‌ها را با فالوورهای پیج‌تان به اشتراک بگذارید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    اگر فروشنده اینستاگرامی هستید، همین الان با خرید اشتراک پادرو، فروش خود را افزایش دهید و سفارشات خود را بهتر مدیریت کنید. برای خرید اشتراک پادروشاپ و استفاده از تمام ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن، روی دکمه زیر کلیک کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.