لایو تمرینی اینستاگرام و زمان بندی آن برای تست شرایط

0

اینستاگرام اعلام کرده که چند ابزار جدید با هدف رفع نیازهای سازندگان لایو راه‌اندازی کرده است. اکنون، سازندگان می‌توانند با برنامه‌ریزی از ۹۰ روز قبل، اخبار مربوط به لایو آینده خود را ایجاد کرده و سپس آن را در سراسر اینستاگرام به اشتراک بگذارند تا به طرفداران خود اطلاع دهند. همچنین، یک ویژگی جدید دیگری به نام «حالت تمرین» را نیز ارائه داده است که به سازندگان اجازه می‌دهد تا قبل از شروع لایو اصلی، یک لایو تمرینی داشته باشند تا اتصال، نورپردازی و مدیریت هر گونه آمادگی قبل از لایو را که ممکن است مورد نیاز باشد، انجام دهند.

قابلیت لایو تمرینی اینستاگرام چیست؟

با استفاده از قابلیت لایو تمرینی اینستاگرام یا حالت practice mode لایو که جدیدا عرضه شده است، کاربر می‌تواند قبل از شروع لایو اصلی خود یک تمرین لایو بدون دیدن مخاطبان داشته باشد تا تمام مسائل مربوط به اتصال اینترنت، نور، صدا، تصویر و … را چک کند تا از کیفیت کار اطمینان حاصل نماید.

قابلیت لایو تمرینی اینستاگرام چیست؟

در همین حال، امکان زمان‌بندی ویدیوهای لایو اینستاگرام، این شبکه اجتماعی را در وضعیت یکنواخت‌تر با سایر پلتفرم‌های ارائه دهنده قابلیت لایو مانند YouTube و TikTok و همچنین والد اینستاگرام، فیسبوک قرار می‌دهد .

YouTube برای مدت طولانی قبل از این، ابزارهایی را ارائه می‌داد که سازندگان بتوانند برای شروع لایو‌های تبلیغاتی، پخش زنده را از قبل برنامه‌ریزی کنند. در سال 2018، این پلتفرم قابلیت‌های خود را گسترش داد تا به سازندگان اجازه دهد انتشار ویدیوهای از پیش ضبط‌شده خود را از طریق ویژگی Premieres که عملکردهای مشابهی را ارائه می‌کند، برنامه‌ریزی کنند. برای مثال، دسترسی به  Super Chatرا میسر کرد. سال گذشته، یک گزینه پیش نمایش نیز اضافه شد.

فیس‌بوک لایو همچنین برای سال‌ها ابزارهایی را به سازندگان ارائه کرده است، از جمله ابزارهایی برای زمان‌بندی، بازاریابی و تمرین‌های پیش از پخش. در همین حال، TikTok  فقط در سال جاری مجموعه‌ای از ابزارهای لایو را ارائه کرد که شامل قابلیت زمان‌بندی ویدیوهای TikTok LIVE می‌شد، زیرا این اپلیکیشن همچنان به طور کامل از قابلیت زنده استقبال می‌کند.

زمان بندی لایو در اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام می‌گوید ویژگی جدید برنامه‌ریزی لایو برای کاربران در سراسر جهان در دسترس خواهد بود. پس از برنامه‌ریزی ویدیوی لایو آینده، آن‌ها می‌توانند محتوای برنامه‌ریزی‌شده را مستقیماً از طریق پست‌های استوری و فید خود با دنبال‌کنندگان به اشتراک بگذارند.

دنبال‌کنندگان می‌توانند از ابزارهایی برای تنظیم یادآوری استفاده کنند تا ویدیوهای لایو سازندگان مورد علاقه خود را از دست ندهند.

تفاوت حالت تمرین در لایو اینستاگرام با سایر شبکه‌های اجتماعی

امکان لایو تمرینی اینستاگرام در حالی راه‌اندازی می‌شود که بازار محتوای لایو بسیار داغ است. بزرگ‌ترین رقیب اینستاگرام، TikTok، علاوه بر فعال‌سازی تجارت الکترونیک بلادرنگ – منطقه‌ای که اینستاگرام در آن سرمایه‌گذاری عمیقی دارد، همچنین تلاش کرده است تا محتوای لایو خود را به بخش بزرگ‌تری از تجربه کلی کاربر تبدیل کند. کاربران نه تنها هنگام پیمایش فیدهای TikTok  خود به صورت تصادفی با ویدیوهای لایو مواجه می‌شوند، بلکه اخیراً روش جدیدی را برای پیمایش در میان ویدیوهای لایو بر اساس دسته‌بندی با استفاده از دکمه “سرچ” در بخش لایو معرفی کرده است.


بیشتر بخوانید: آموزش سرچ اینستاگرام

از سوی دیگر اینستاگرام اخیرا استراتژی ویدیویی خود را اصلاح کرده است. این شرکت اعلام کرد که از برند “IGTV” منصرف شده و در عوض ویدیوهای طولانی را با ویدیوی فید ادغام خواهد کرد. به عنوان بخشی از این تلاش، برنامه IGTV  را تغییر نام داد، که اکنون همه ویدیوهای اینستاگرام از جمله لایوها، به استثنای Reels در قسمت خانه در بخش ویدیوها قرار می‌گیرند.

ظاهرا زمان‌بندی لایو ابتدا در دسترس همه کاربران اینستاگرام قرار گرفت. سپس قابلیت Practice Mode که امکان داشتن لایو تمرینی اینستاگرام را فراهم می‌کند، عرضه شد. در ادامه نحوه فعالسازی و استفاده از این قابلیت‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه زمان‌بندی لایو اینستاگرام

از اکتبر ۲۰۲۱، شما این امکان را دارید که لایوهای خود را در اینستاگرام زمان‌بندی کنید. این ابزار مفید باعث می شود زمان پخش زنده برنامه‌ریزی شده در بایو شما قابل مشاهده باشد. همچنین، به شما این امکان را می‌دهد که این زمان‌بندی را به صورت پست یا استوری منتشر کنید تا فالوورهایتان از آن مطلع شوند. البته مراقب باشید که اینستاگرام برای خودتان اعلان نزدیک شدن به زمان لایو را ارسال نمی‌کند؛ بنابراین باید زمان لایوتان را در خاطر داشته باشید.

۱. وارد اینستاگرام شوید

۲. انگشت خود را به سمت چپ بکشید

۳. گزینه استوری را از پایین صفحه خود پیدا کنید

۴. حالا انگشت خود را روی لایو قرار دهید

۵. نماد تقویم را در سمت چپ صفحه خود انتخاب کنید

۶. عنوان ویدیو لایو خود را در جایی که «عنوان ویدیو» نوشته شده است، تایپ کنید

۷. حالا روی «زمان شروع» ضربه بزنید و انتخاب کنید که چه زمانی می‌خواهید لایوتان آغاز شود

۸. schedule video live را انتخاب کنید

۹. روی «اشتراک‌گذاری به عنوان پست» ضربه بزنید تا زمان‌بندی لایو شما به صورت پست در فید فالوورهایتان ظاهر شود. همچنین می‌توانید روی «اشتراک‌گذاری در فرصتی دیگر» ضربه بزنید تا این اعلان را در موقعیتی دیگر به کاربران خود ارسال کنید.

نحوه زمان‌بندی لایو اینستاگرام

چگونه یک لایو برنامه‌ریزی شده در اینستاگرام را لغو کنیم؟

برای این کار ابتدا وارد اینستاگرام شوید و به پروفایل خود بروید.

۱. روی «ویدیوی لایو» ضربه بزنید.

۲. ویرایش را انتخاب کنید.

۳. «لغو ویدیو زنده» را انتخاب کنید


بیشتر بخوانید: شادوبن اینستاگرام (Shadowban) چیست

چگونه می‌توان از لایو تمرینی اینستاگرام استفاده کرد؟

۱. ابتدا وارد استوری خود شوید و گزینه لایو را انتخاب کنید

۲. از منوی سمت چپ گزینه Audience را انتخاب کنید

۳. دو گزینه پیش روی شما نمایان می‌شود که با انتخاب دومین مورد می‌توانید لایو تمرینی اینستاگرام خود را آغاز کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    سخن آخر

    با کمک قابلیت لایو تمرینی اینستاگرام می‌توانید یک لایو بدون مخاطب داشته باشید و با خود تمرین کنید. این قابلیت به شما امکان چک کردن نور، صدا، تصویر، اتصال اینترنت و … را نیز می‌دهد و باعث می‌شود کیفیت لایو خود را ارتقاء دهید. علاوه بر این، شما امکان زمان‌بندی لایو اینستاگرام را نیز خواهید داشت که در این مطلب به طور کامل راجع به آن صحبت کردیم.

    پرسش و پاسخ‌های رایج

    در ادامه قصد داریم به رایج‌ترین سوالات درباره لایو تمرینی اینستاگرام پاسخ دهیم.

    منبع:

    Mashable

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.