آموزش سرچ اینستاگرام به صورت پیشرفته و استفاده از آن در بازاریابی

0

قابلیت سرچ اینستاگرام در نوع خود چیزی از بخش جستجوی گوگل کم ندارد. این شبکه اجتماعی قدرتمند امروز در مرحله‌ای از رشد قرار دارد که با امکانات متنوع خود می‌تواند نیازهای مختلف کاربران را برآورده کند. با استفاده از امکان جستجو در اینستاگرام می‌توانید در عرض یک چشم به هم زدن، علایق خود را پیدا و آن‌ها را مرور کنید. در اینجا قرار است به آموزش نحوه سرچ پیشرفته در اینستاگرام بپردازیم و البته به شما نشان دهیم که چگونه این پلتفرم نتایج جستجو را رتبه‌بندی می‌کند. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید از ویژگی جستجوی اینستاگرام به نفع کسب‌وکار خود استفاده کنید. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

سرچ اینستاگرام چیست؟

سرچ اینستاگرام چیست؟

قابلیت سرچ اینستاگرام، جستجو یا کاوش، یکی از امکانات برجسته این پلتفرم است که در شبکه‌های اجتماعی دیگر کمتر یافت می‌شود. این ویژگی به دلیل تأکید سازندگان این رسانه برای جستجو و کشف محتوای جدید است. برگه کاوش در اینستاگرام نه تنها برای کاربران این شبکه، بلکه برای تمامی پیج‌های تجاری هم می‌تواند مفید باشد. اجازه دهید برای درک بهتر مزایای این قابلیت، از دو سمت به ماجرا نگاه کنیم. از یک سو کاربران با استفاده از وارد کردن نام پیج افراد یا اشخاص مختلف می‌توانند آن‌ها را در عرض چند دقیقه پیدا کنند یا به کمک هشتگ‌های کاربردی به محتواهایی دسترسی داشته باشند که دنبال آن هستند. قابلیتی که شباهت زیادی به امکان سرچ در گوگل دارد.

یعنی کاربر تنها با چند کلیک ساده نیاز خود را برطرف می‌کند. با چنین امکانی حتی به جرأت می‌توان گفت که بسیاری از کاربران برای رفع نیاز خود از گوگل استفاده نمی‌کنند. برای مثال فردی که به دنبال خرید کفش است، یا کسی که می‌خواهد از طرح‌های معماری مختلف در فضای اینستاگرام ایده بگیرد، نیازی به گشتن در گوگل ندارد. زیرا با قابلیت سرچ اینستاگرام می‌تواند نیاز خود را با کمیت بیشتر و کیفیت بهتری برطرف کند.

در طرف دیگر کسب‌وکارهای اینستاگرامی قرار دارند. این پلتفرم راه‌های زیادی را برای افزایش تعداد دنبال‌کنندگان در اختیار این مشاغل قرار داده است. تنها با دانستن روش‌های مناسب می‌توان در مدت کوتاهی توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. سرچ اینستاگرام هم یکی از این امکانات جذاب محسوب می‌شود که می‌تواند شانس برجسته شدن یک پیج را بیشتر کند. زمانی که شما بتوانید صفحه خود را به صدر نتایج یا حداقل چندین نتیجه اول جستجو برسانید، قادر خواهید بود که تجارت خود را بیش از سایرین در معرض دید قرار دهید و این موضوع می‌تواند راهی برای رشد کسب‌وکار شما در این پلتفرم باشد.

قابلیت سرچ اینستاگرام هزاران و حتی میلیون‌ها حساب کاربری و پست را مرتب می‌کند تا به کاربران کمک کند علایق خود را مرور کنند.

نحوه سرچ کردن در اینستاگرام

اگرچه سرچ در اینستاگرام کار ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما مانند هر راهنمای دیگری ما هم قرار است در اینجا به صورت مرحله به مرحله نحوه جستجو در اینستاگرام را به شما آموزش دهیم. برای این کار باید طبق مراحل زیر پیش بروید.

  1. برنامه اینستاگرام را باز کنید و روی علامت ذره‌بین پایین صفحه کلیک کنید.
  2. برای انجام جستجو چهار گزینه پیش‌ رو دارید:
    • گزینه (TOP) یعنی همۀ موارد زیر
    • گزینه (People) یعنی سایر کاربران در اینستاگرام
    • گزینه (Tags) یعنی هشتگ‌ها
    • گزینه (Places) یعنی برچسب‌های مکان
  3. به کمک ابزارهای بالا نتایج برای شما فیلتر می‌شوند، پس یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید.
  4. عنوان مورد نظر خود را درون نوار جستجو تایپ کرده و روی آن کلیک کنید.
  5. نتایج به دست آمده به صورت لیستی به شما نشان داده می‌شوند که باید طبق نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که برنامه اینستاگرام هنگام وارد کردن کلمات کلیدی پیشنهاداتی را به شما ارائه می‌دهد. ممکن است هر کدام از پیشنهادهای ارائه شده صفحۀ مورد نظر شما باشد. ضمن اینکه برای استفاده از قابلیت سرچ اینستاگرام نه تنها می‌توانید از اپلیکیشن این برنامه استفاده کنید، بلکه قادر خواهید بود این کار را از طریق وب‌سایت اینستاگرام هم انجام دهید. البته یک تفاوت در استفاده از این دو وجود دارد و آن هم این است که در وب‌سایت قادر نیستید کلیدواژه‌ها را بر اساس دسته‌بندی‌های چهارگانه سرچ کنید.

اما این مشکل هم راه‌حل خاص خود را دارد. برای مثال اگر قرار است نام افراد را در کادر جستجوی سایت اینستاگرام وارد کنید، باید قبل از آن علامت (@) را تایپ کرده و سپس نام مورد نظر را بنویسید. ضمن اینکه برای استفاده از هشتگ‌ها هم باید نماد آن یعنی علامت «#» را قبل از کلمه کلیدی مورد نظر خود درون کادر وارد کنید تا نتایج دقیق‌تری را به دست آورید.

نحوه کاوش در اینستاگرام

نحوه کاوش در اینستاگرام

یکی از جذابیت‌های بخش سرچ اینستاگرام این است که در زیر نوار آن بخش کاوش قرار دارد. پست‌هایی که در این بخش ظاهر می‌شوند، بر اساس یافته‌های هوش مصنوعی اینستاگرام هستند. به این معنی که هوش مصنوعی با استفاده از بررسی داده‌های به دست آمده از فعالیت چند وقت اخیر شما صفحاتی را به شما پیشنهاد می‌دهد که بیشترین ارتباط را با خواستۀ شما داشته باشند. این روند که به صورت مداوم در حال به‌روزرسانی است، به کمک موارد زیر از سوی اینستاگرام انجام می‌شود.

  • اکانت‌هایی که در حال دنبال ‌کردن آن‌ها هستید.
  • افرادی که با شما ویژگی‌های مشترک دارند، مثلاً صفحات خاصی را دنبال می‌کنند که شما هم به آن‌ها علاقه‌مند هستید.
  • کسانی که از یک طریق خاص مثل شماره تلفن با آن‌ها در ارتباط هستید.

البته زمانی که در حال انجام سرچ اینستاگرام هستید، ممکن است علاوه بر صفحات مختلف، کانال‌هایی را مشاهده کنید که حاوی محتواهای ویدیویی زیادی هستند. این کانال‌ها پست‌هایی را به شما نشان خواهند داد که دست‌چینی از موضوعات مرتبط با نیاز شما هستند. این مفاهیم و یافته‌ها نیز به تشخیص هوش مصنوعی اینستاگرام و بر طبق منابع خودکار و داده‌های از پیش کشف شده به شما پیشنهاد می‌شوند.

سرچ اینستاگرام به کمک تب‌های تعبیه شده در این بخش، آسان‌تر از قبل شده است. ضمن اینکه کاربران می‌توانند از بخش کاوش در زیر نوار جستجو هم برای یافتن علایق خود استفاده کنند.

آموزش حذف تاریخچه سرچ اینستاگرام

یکی از دغدغه‌های کاربران اینستاگرام، خصوصاً کسانی که به صورت مداوم از قابلیت سرچ در این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند، این است که تاریخچه جستجوی خود را پاک کنند. اینستاگرام برای آسان‌تر شدن کار جستجو، کلیدواژه‌ها و یافته‌های گذشتۀ تمامی کاربران را ذخیره می‌کند. این کار باعث می‌شود تا افراد در زمان‌های دیگر اکانت‌هایی را که نیاز دارند، سریع‌تر پیدا کنند. اما در بسیاری از مواقع افراد دوست دارند بدانند که حذف هیستوری سرچ اینستاگرام چگونه امکان‌پذیر است. در چنین شرایطی باید طبق مراحل زیر پیش بروید.

  1. برنامه اینستاگرام را باز کنید.
  2. در قسمت پایین سمت راست، روی عکس یا نمایه کلیک کنید تا وارد صفحۀ خود شوید.
  3. در مرحله بعد روی علامت سه خط در قسمت بالا، سمت چپ برنامه کلیک کنید.
  4. گزینه (Your activity) را انتخاب کنید.
  5. بخش جستجو‌های اخیر (Recent searches) را انتخاب و آن را لمس کنید.
  6. گزینه (Clear All) را انتخاب و روی آن کلیک کنید.

این را به یاد داشته باشید که سابقۀ جستجوی شما به صورت موقتی پاک می‌شود. پس در زمان سرچ مجدد، سابقه جستجوی شما دوباره قابل مشاهده خواهد بود.

نحوه حذف پیشنهادات سرچ اینستاگرام

نحوه حذف پیشنهادات سرچ اینستاگرام

از جمله سیاست‌های اینستاگرام این است که ارتباط قوی بین کاربران این برنامه و مخاطبینشان ایجاد کند. به همین منظور در هر قسمت از این پلتفرم شاهد پیشنهادات گوناگون برای دنبال‌ کردن سایر حساب‌های موجود در این شبکه اجتماعی خواهیم بود. بسیاری از این پیشنهادات برای کاربران مفید هستند، اما برخی از افراد علاقه‌ای به دیدن آن‌ها ندارند و یا دوست دارند از حریم خصوصی خود محافظت کنند. به همین دلیل می‌خواهند روش پاک کردن لیست پیشنهادات را پیدا کنند.

این را بدانید که لیست اخیر سرچ اینستاگرام تا زمانی برای شما نشان داده می‌شود که به نمایه یک حساب کاربری خاص بروید و صفحه او را مشاهده کنید. بنابراین برای حذف پیشنهادات جستجو یا باید به صورت دستی جستجوهای اخیر را پاک کنید یا اینکه به بخش تنظیمات رفته و کل سابقه را پاک کنید. در ادامه روش حذف پیشنهادات سرچ اینستاگرام را در دو گوشی آیفون و اندروید، بررسی می‌کنیم.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    حذف لیست سرچ اینستاگرام

    1. برنامه اینستاگرام خود را باز کنید.
    2. نماد ذره‌بین را در پایین صفحه انتخاب کنید.
    3. به قسمت بالای صفحه و تب (Search) بروید.
    4. برای پاک کردن پیشنهادات سرچ می‌توانید با کلیک کردن روی علامت ضربدر، هر پیشنهادی را که مطابق میل شما نیست، حذف کنید.
    5. در صورت نیاز به حذف لیستی سرچ اینستاگرام هم می‌توانید با کلیک روی عبارت (Clear All) کل سابقه جستجوی خود را حذف کنید.

    راه دیگر حذف سابقه سرچ اینستاگرام این است که از بخش تنظیمات اینستاگرام آیفون خود به تب (Security) بروید و گزینۀ (Clear Search History) را انتخاب کنید تا با این کار بتوانید وارد بخش سرچ شده و با کلیک روی (Clear All) تمامی سابقه را پاک کنید. حذف لیست سرچ اینستاگرام در اندروید هم دقیقاً مانند گوشی‌های آیفون است و شما می‌توانید از دو طریق به صورت انتخابی یا لیستی سابقۀ جستجوی خود را پاک کنید.

    برای حذف هیستوری سرچ اینستاگرام به صورت لیستی، باید به بخش تنظیمات این برنامه رفته و با استفاده از گزینه (Clear All) کل سابقه مرور را به صورت یکجا حذف کنید.

    چرا سرچ اینستاگرام کار نمی کند

    همه ما ممکن است هنگام کار با بخش سرچ اینستاگرام با خطاهای مختلفی مواجه شویم که باعث می‌شوند بخش جستجوی این پلتفرم به خوبی کار نکند. این مشکل ممکن است به دلایل متعددی رخ دهد. برای مثال زمانی که این برنامه دچار مشکلات فنی است یا وقتی که برنامه خود را به‌روزرسانی می‌کنید، ممکن است در چنین شرایطی قرار بگیرید. البته در مواقعی که اینترنت ضعیفی دارید و اتصال نت شما ناپایدار است هم ممکن است دچار این مشکل شوید. در چنین حالتی رفع مشکل تنها نیاز شما خواهد بود، به همین دلیل شاید پاک کردن کش برنامه بتواند این مشکل را برطرف کند. بنابراین طبق مراحل زیر بروید و کش اینستاگرام خود را پاک کنید.

    نحوه پاک کردن کش اینستاگرام برای کاربران اندروید

    1. برنامه اینستاگرام را باز کنید.
    2. به تنظیمات برنامه بروید.
    3. بخش (Instagram App) را پیدا و روی آن کلیک کنید.
    4. عبارت (clear cache) را پیدا کرده و با انتخاب آن کش برنامه را پاک کنید.

    نحوه پاک کردن کش اینستاگرام برای کاربران آیفون

    1. به بخش (settings) برنامه بروید.
    2. بخش (General) را انتخاب کنید.
    3. روی عبارت (Iphone storage) کلیک کنید.
    4. در این حالت لیستی از برنامه‌های نصب شده روی گوشی را خواهید داشت که باید اینستاگرام را انتخاب کنید.
    5. در ادامه کافی است با انتخاب گزینه (Delete App) برنامه را پاک کنید تا کش آن به طور کامل حذف شود.
    6. در انتها نصب مجدد اینستاگرام را نیز فراموش نکنید.

    برای پاک کردن کش اینستاگرام می‌توانید از روش‌های متعدد مانند پاک کردن برنامه و نصب مجدد آن، پاک کردن کل سابقۀ جستجو و نرم‌افزارهای جانبی پاک‌کننده کش، استفاده کنید.

    اگر سرچ اینستاگرام شما کار نمی‌کند شاید با پاک کردن کش این برنامه یا حذف و نصب مجدد برنامه بتوانید مشکل خود را حل کنید.

    چگونگی استفاده از سرچ اینستاگرام برای تقویت بازاریابی

    چگونگی استفاده از سرچ اینستاگرام برای تقویت بازاریابی

    به عنوان یک کسب‌وکار اینستاگرامی، اگر بتوانید در لیست نتایج جستجو یا در بخش کاوش کاربران اینستاگرام قرار بگیرید، می‌توانید برند خود را در معرض دید سایر افراد قرار دهید و بسیاری از آن‌ها را ترغیب کنید تا شما را دنبال کنند. قبل از اینکه به بررسی ترفندهایی بپردازیم که می‌توانند شما را در لیست نتایج سرچ اینستاگرام قرار دهند، بهتر است درباره جریمه جستجوی اینستاگرام نکته‌ای را با شما به اشتراک بگذاریم.

    آدام موسری رئیس اینستاگرام قبلاً در صحبت‌های خود درباره روش‌های مختلف بهینه‌سازی یا سئو اینستاگرام نکاتی را با کاربران این پلتفرم به اشتراک گذاشت. در بین یکی از این موارد، نکته‌ای با بخش جستجوی اینستاگرام مرتبط است و آن هم این است که این پلتفرم تمامی صفحاتی که بخواهند قوانین اینستاگرام را به نوعی نقص کنند، در لیست نتایج جستجوی اینستاگرام نمایش نخواهد داد. برای مثال کاربرانی که به دیگران هرزنامه ارسال می‌کنند در این لیست قرار می‌گیرند. در چنین شرایطی دنبال‌کنندگان احتمالی چنین صفحاتی مجبور هستند که نام پیج مورد نظر خود را به صورت کامل وارد کنند تا بتوانند از این پیج بازدید مستقیم داشته باشند و محتواهای آن را مشاهده کنند.

    با این اوصاف اگر دوست دارید تا تجارت خود را در معرض دید سایر کاربران اینستاگرام قرار دهید و بتوانید دنبال‌کنندگان بیشتری را جذب صفحۀ خود کنید، بهتر است از ترفندهای زیر برای برجسته‌ شدن استفاده کنید.

    استفاده کردن از ژئو تگ یا هشتگ

    ژئو تگ در واقع همان برچسب مکان یا برچسب لوکیشن است. اگر دوست دارید داستان‌هایی که با فالوئرهای خود به اشتراک می‌گذارید، در نتایج جستجو ظاهر شوند و بتوانید بینندگان بیشتری را از این طریق جذب کنید، باید از یک برچسب مکان یا هشتگ استفاده کنید.

    برای اینکه بتوانید برچسب‌های خود را به یک پست اضافه کنید، باید هنگامی که پست خود را به اشتراک می‌گذارید، روی مکان‌های پیشنهادی کلیک کنید. در صورتی که مکان مورد نظرتان به شما پیشنهاد نمی‌شود، با استفاده از قابلیت (Add Location)، لوکیشن مورد نظر خود را به پست اضافه کنید. باز هم اگر مکان مورد نظر خود را پیدا نکردید، می‌توانید یک مکان جدید را ایجاد کنید.

    تعیین زمان پست‌ها

    زمانی که در بخش سرچ اینستاگرام روی نتایج یک جستجو کلیک می‌کنید، محتواهایی به شما نشان داده می‌شوند که جزو آخرین‌ پست‌ها هستند. البته این شامل پست‌های برتر نمی‌شود. اما از آن سو یکی از راه‌های بهینه‌سازی اینستاگرام این است که محتواهای خود را در زمانی منتشر کنید که کاربران شما بیشترین زمان را در اینستاگرام صرف می‌کنند. با توجه به این موضوع باید زمانی را پیدا کنید که دنبال‌کنندگان شما بیشترین فعالیت را خواهند داشت. این کار در پیج‌های تجاری به کمک اینسایت قابل انجام است. در نتیجه با انجام این کار شانس بیشتری برای نمایش پست‌های خود در صدر نتایج جستجو خواهید داشت.

    تولید محتوای مرتبط

    بارها و بارها در آموزش‌های متعدد گفته شده است که رمز موفقیت شما در اینستاگرام این است که محتواهای جذاب، کاربردی و مخاطب‌پسند ایجاد کنید. در چنین حالتی حتی بدون انجام هیچ کار دیگری می‌توانید دنبال‌کنندگان زیادی را به سمت کسب‌وکار خود جذب کنید. اما از طرفی تولید یک محتوای عالی می‌تواند باعث شود که تلاش شما برای دیده شدن در نتایج برتر سرچ اینستاگرام کارساز واقع شود.

    بر اساس گفته‌های اینستاگرام، پست‌هایی انتخاب و به نمایش در می‌آیند که محبوبیت بالایی داشته باشند. پست‌های این چنینی نه تنها شانس نمایش داده شدن در صدر نتایج سرچ را دارند، بلکه حتی می‌توانند به اکسپلور اینستاگرام هم راه پیدا کنند و در عرض زمان کوتاهی، تعداد زیادی از مخاطبین را به سمت صفحه شما بکشانند.

    پخش زنده مناسب

    جالب است بدانید که اینستاگرام حتی بهترین لایوها را در تب جستجو و کاوش با سایر کاربران به اشتراک می‌گذارد. البته این راه کمی سخت‌تر از سایر روش‌ها به نظر می‌رسد، اما اگر در نتایج آن دقیق شوید، متوجه خواهید شد که واقعاً ارزش وقت صرف کردن دارد. لایوهای برجسته نمونه‌هایی هستند که به موقعیت مکانی خاصی نزدیک باشند و به دلیل تعامل دنبال‌کنندگان و تعداد فالوئرها در حال ترند شدن هستند.

    یافتن هشتگ‌های برتر

    علاوه بر تمامی مواردی که گفته شد، شما می‌توانید برای دیده شدن در فضای اینستاگرام از بخش سرچ این پلتفرم، برترین هشتگ‌ها را پیدا کنید و نمونه‌های مرتبط با تجارت خود را انتخاب و در محتواها استفاده کنید. بهترین هشتگ‌ها برای برند شما نمونه‌هایی هستند که کاربران بیشترین جستجو را در مورد آن‌ها انجام می‌دهند. البته دقت داشته باشید که در این کار زیاده‌روی نکنید.

    برای بازاریابی اینستاگرام به کمک قابلیت سرچ اینستاگرام می‌توانید مواردی مثل استفاده از ژئوتگ در پست‌ها، تعیین زمان پست و تولید محتوای مرتبط را در دستور کار خود قرار دهید.

    جمع‌بندی

    • ویژگی سرچ اینستاگرام را می‌توان به گوگل رسانه‌های اجتماعی در دنیا تشبیه کرد که می‌توان در آن هر چیزی را یافت.
    • سرچ اینستاگرام یک ابزار فوق‌العاده قدرتمند برای هشتگ‌ها، پست‌ها، مارک‌های تجاری و شخصی و لوکیشن‌ها در اینستاگرام است.
    • افراد می‌توانند برای حفظ حریم خصوصی خود لیست جستجوی اینستاگرام را به صورت انتخابی یا به شکل لیستی از سابقه مرور خود پاک کنند.
    • کسب‌وکارها می‌توانند برای رشد تجارت و البته حفظ جایگاه خود، برای دیده شدن در نتایج سرچ اینستاگرام یا کاوش در آن تلاش کنند.
    • در صورتی که سرچ اینستاگرام شما درست کار نمی‌کند، می‌توانید از سه طریق پاک کردن کش، پاک کردن برنامه یا به کمک نرم‌افزارهای جانبی این مشکل خود را حل کنید.
    • شما به ویژگی سرچ اینستاگرام چه نمره‌ای می‌دهید؟ به نظر شما چه امکانات دیگری را می‌توان به این بخش اضافه کرد تا نتایج سرچ دقیق‌تر و رضایت‌بخش‌تر باشند؟

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع:

    buffer

    alphr

    thesportsgrail

    searchenginejournal

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.