پیج مرده اینستاگرام چیست و چطور بفهمیم یک پیج مرده است؟

0

این پادکست مینیمم چکیده متن پایین است. شاید با گوش دادن به این فایل صوتی، سریع‌تر به پاسخ سوال‌تان برسید.

وقتی یک پیج مرده اینستاگرام دارید، فرصت‌های زیادی را برای افزایش فروش خود از دست می‌دهید. اما این واقعاً حساب کاربری مرده اینستاگرام به چه معناست؟ همان طور که از نام آن پیدا است: پروفایل اینستاگرام شما فعال نیست و بنابراین با تعداد فالوورهای رضایت بخش دارای تعامل کم، دسترسی کم و تأثیرات کمی است.

پیج مرده اینستاگرام چیست؟

پیج مرده اینستاگرام به این معنی است که شما هنوز صفحه خود را دی‌اکتیو نکرده‌اید؛ اما به دلیل عدم فعالیت یا حتی فعالیت غیراصولی، صفحه از دید کاربران محو شود. ممکن است زمانی با این وضعیت مواجه شوید که برای مدتی پست گذاری خود را متوقف کنید و از فیدهای مخاطبان خود ناپدید شوید یا زمانی که محتوایی که ارسال می‌کنید دیگر جذاب نباشد.

اشکال اصلی این است که مردم درباره شما یا برند شما نمی‌دانند. این منجر به آگاهی کمتر از برند، کاهش ترافیک در وب سایت یا پیج شما، فروش کمتر و پول کمتر می‌شود.

اما خبر خوب این است که امکان احیای پیج مرده اینستاگرام وجود دارد. قبل از اینکه مستقیماً به این موضوع برویم، اجازه دهید در مورد علائمی صحبت کنیم که نشان می‌دهد صفحه شما به کمک نیاز دارد.

چگونه بفهمم پیج اینستاگرام من مرده است؟

اگر آمار اینستاگرام خود را دنبال کنید، می‌دانید حساب کاربری و استراتژی کلی شما چگونه عمل می‌کند. اینستاگرام خود معیارهای اساسی را به ما نشان می‌دهد که شامل بازدید از پروفایل، دسترسی، برداشت‌ها و عملکرد محتوا هستند.

اما چیزی که اینستاگرام در اختیار ما قرار نمی‌دهد، بینش در مورد میزان تعامل ما است. ER یکی از با ارزش‌ترین معیارها از نظر بازاریابی اینستاگرام است و با درصد اندازه گیری می‌شود. بنابراین، اگر دیدید که ER شما پایین است، باید بدانید که صفحه اینستاگرام شما مرده است.

احتمالا تعجب می‌کنید که ER پایین چیست. درصد ایده آل ER به تعداد فالوورها و نوع حساب بستگی دارد. به عنوان مثال، برندها و کسب و کارها (حساب‌های تجاری) نسبت به پروفایل افراد، وبلاگ نویسان، اینفلوئنسرها، سازندگان و غیره، ER  کمتری دارند.

چگونه بفهمم پیج اینستاگرام من مرده است؟

اما به طور کلی، اگر ER شما کمتر از 2٪ است، زمان آن رسیده است که استراتژی اینستاگرام خود را تغییر دهید. به گفته  Social Blade، اگرچه این بسیار فردی است زیرا شرکت‌های بزرگی مانند استارباکس (0.62٪) یا مک دونالد (0.53٪)   ER پایینی دارند، اما این مشکل کوچک مانع از آن نمی‌شود که میلیاردها دلار درآمد نداشته باشند.

کسب‌وکارهای کوچک با درآمد کمتر و افرادی که از اینستاگرام به‌عنوان پلتفرم اصلی تجارت الکترونیک خود استفاده می‌کنند، باید بیش از تعداد لایک‌ها یا فالوورها به ER توجه کنند.


بیشتر بخوانید: دلایل ریزش فالوور اینستاگرام و راه‌های جلوگیری از آن

برای اطلاع از درصد ER خود، می‌توانید از ابزارهایی مانند Social Blade  استفاده کنید. اما نرخ تعامل شما را تنها در صورتی نشان داده می‌شود که یک حساب کاربری تجاری یا سازنده در اینستاگرام داشته باشید.

یکی دیگر از راه‌های اندازه‌گیری ER برای فهمیدن اینکه یک پیج مرده اینستاگرام دارید یا خیر، این است که تعامل خود را از نظر لایک تشخیص دهید. برای انجام این کار، باید از این فرمول ساده استفاده کنید:

میانگین تعداد لایک‌های پست‌های 4 تا 10 را محاسبه کنید، آن را بر این تعداد پست تقسیم کنید و سپس نتیجه را بر تعداد فالوورهای خود تقسیم کنید.

طبق این فرمول، شما لایک‌های پست 4 خود را گرفته و لایک‌های پست‌های 5، 6، 7، 8، 9 و 10 را به آن اضافه می‌کنید. سپس مجموع را بر 7 (تعداد پست‌ها) تقسیم کنید. پس از به دست آوردن نتیجه، آن را بر تعداد کل فالوورهای خود تقسیم کنید. با این روش، شما ER خود را دریافت خواهید کرد.

با انجام این ریاضیات ساده، میانگین تعداد فالوورهایی را نشان می‌دهید که به محتوای شما اهمیت می‌دهند و به آن پاسخ می‌دهند.

یک نکته مهم که اینجا باید به آن توجه کنید: ما دقیقاً این تعداد پست را در نظر می‌گیریم. زیرا آنها تعامل فعلی شما را تشخیص می‌دهند ، نه آن زمانی که قبلا در حساب شما بوده است.

راه‌های فعال کردن پیج مرده اینستاگرام

همانطور که گفتیم، احیای پیج مرده اینستاگرام امکان‌پذیر است، اما این کار به زمان و تلاش نیاز دارد و مانند هر فعالیت دیگری، اشتباهاتی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید. بنابراین، بیایید با اقداماتی که باید برای زنده کردن پیج مرده اینستاگرام انجام دهید، شروع کنیم.

به طور منظم پست بگذارید

همانطور که گفتیم، یکی از دلایل پایین بودن امتیاز فعالیت در اینستاگرام این است که به ندرت پست می‌گذارید. فالوورهای شما این حق را دارند که شما را در زمان غیبت‌تان فراموش کنند.

اگر این مورد شماست و Engagement پس از یک غیبت طولانی در اینستاگرام کاهش یافته است، اولین قدم این است که در یک ریتم منظم پست بگذارید. این به شما بستگی دارد که آیا می‌خواهید چندین بار در روز یا هفته‌ای یک پست بگذارید. باید این را آزمایش کنید. ترفند این کار در منظم ارسال کردن پست‌ها در پیج مرده اینستاگرام است.

استوری‌ها و استیکرها، IGTV ها، پست‌های ویدیویی و پخش زنده را فراموش نکنید. از هر محتوایی که اینستاگرام پیشنهاد می‌کند استفاده کنید. و ابزارهایی مانند Combin Scheduler به شما در ایجاد این نظم کمک می‌کند. با برنامه‌ریزی محتوا، مطمئن خواهید شد که ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید.

از نظر اجتماعی فعال باشید

هنگامی که به طور منظم شروع به ارسال پست می‌کنید، حساب شما به طور اجتناب ناپذیری افراد بیشتری را جذب می‌کند. بنابراین دسترسی، بازدید از پروفایل و تعامل رشد می‌کند. مردم شروع به پاسخ دادن به محتوای شما می‌کنند. پس سعی کنید نظرات خود را در زیر پست‌هایتان بگذارید، به نظرات کاربران پاسخ دهید، به استوری‌ها واکنش نشان دهید و غیره.

به طور منظم پست بگذارید

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به واکنش‌های کاربران خود پاسخ دهید. با مخاطبان خود صحبت کنید و آنها را در بحث مشارکت دهید.

برای احیای پیج مرده اینستاگرام، روی محتوای مخاطب محور کار کنید

هنگامی که بازدیدهای پروفایل افزایش می‌یابد، برخی از مخاطبان صفحه شما را ترک می‌کنند و شما را دنبال نمی‌کنند و این کاملا طبیعی است. این بدان معناست که اینستاگرام محتوای شما را به افراد نامربوط پیشنهاد می‌کند، اما در بین آنها قطعاً مخاطبان شما نیز وجود دارند. چگونه کاری کنیم که مخاطبان در صفحه بمانند؟ با محتوا.

برای درک بهتر آنچه که مخاطبان شما به دنبال آن هستند، کمی تحقیق کنید و بررسی کنید که رقبا یا حساب‌های کاربری دیگر با مفهوم مشابه چه کاری انجام می‌دهند تا فالوورهای خود را جذب کنند. این به شما الهام می‌بخشد و تصویر واضح‌تری از آنچه باید با استراتژی محتوای خود برای احیای پیج مرده اینستاگرام خود انجام دهید، ارائه می دهد.

شبکه خود را رشد دهید

با حساب‌های دیگر مشابه با فعالیت خود تعامل داشته باشید. سعی کنید همکاری داشته باشید، مسابقات را با هم میزبانی کنید، و حساب‌های مرتبط را روی پست‌هایی که احتمالاً به آنها پاسخ می‌دهند تگ کنید (اما این کار را زیاد انجام ندهید، زیرا اینستاگرام آن را به عنوان هرزنامه تشخیص می‌دهد).

نکته کلیدی در اینجا شراکت با حساب‌هایی است که به طور بالقوه برای مخاطبان شما جالب هستند.

برای احیای پیج مرده اینستاگرام، UGC را بازنشر کنید

محتوای تولید شده توسط کاربر اثبات اجتماعی شماست. با انتشار مجدد این، به مخاطبان خود نشان می‌دهید که برای افرادی مانند آنها جالب هستید. محتوای سایر کاربرانی را که به هر نحوی از شما نام می‌برند به اشتراک بگذارید. این می‌تواند شامل هر چیز باشد: نظرات، کامنت‌های ویدیویی، پست‌های تگ شده و … .

اما مطمئن شوید که این محتوا با مفهوم صفحه شما مطابقت دارد.


بیشتر بخوانید: ترفندهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل

مسابقه و چالش یکی از راه‌های احیای پیج مرده اینستاگرام است

این نکته توجه خاصی را می‌طلبد. مسابقات را با انگیزه‌ای برگزار کنید که برای دنبال کنندگان شما ارزشمند است ، نه برای یک مخاطب عمومی قابل توجه.

چالش‌ها به نوبه خود بسیار جذاب هستند و پس از انجام صحیح نیازی به انگیزه ندارند. آن چالش تغییرات چهره ده ساله، چالش سنی FaceApp یا Gradient را با افراد مشهور شبیه شما به خاطر دارید؟ اگر چالش شما سرگرم کننده و جذاب باشد، مردم بدون جایزه از آن حمایت می کنند و آن را پخش می‌کنند.

فالوورهای ارواح را از پیج مرده اینستاگرام حذف کنید

فالوورهایی که با اکانت شما ارتباط برقرار نمی‌کنند بسیار مخرب هستند، بنابراین برای بهتر شدن اوضاع، می‌توانید به صورت دستی آنها را از لیست فالوورهای خود حذف کنید. اتفاقاً به آنها اطلاع داده نخواهد شد.

ربات‌ها، حساب‌های سایر مشاغل مانند سایت های فروش اینترنتی و دنبال‌کنندگان انبوه با بیش از 500 دنبال‌کننده باید حذف شوند. چرا اکانت‌های دارای فالوورهای زیاد را حذف کنید؟ به دلیل این حجم زیاد، آنها محتوای شما را در فید خود نخواهند دید.

مخاطبان را تحریک کنید

پست‌ها و کپشن‌های تحریک آمیز را ارسال کنید اما برای واکنش منفی آماده باشید. به طور معمول، چنین پست‌هایی مخاطبان شما را به دو بخش تقسیم می‌کنند و در مورد یک موضوع بحث‌برانگیز که ارائه می‌دهید صحبت می‌کنند.

مهم است که به یاد داشته باشید هنگام ایجاد پست‌های تحریک آمیز باید به دستورالعمل‌های انجمن اینستاگرام پایبند باشید. به این معنی که هیچ توهین، پست‌های جنسیتی، دینی یا قلدری مجاز نیست.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    برای فعال کردن پیج مرده اینستاگرام خود، کمک یا راهنمایی بخواهید

    به مخاطبان خود احساس نیاز کنید. اما انتشارات ساده لوحانه با زیرنویس‌هایی مانند کدام بهتر است – 1، 2، یا 3؟ بهترین گزینه نیستند. زیرا فالوورهای شما به سرعت از آن خسته می‌شوند و می‌فهمند که شما این کار را برای تعامل انجام می‌دهید نه نظرسنجی آنها.

    سخن آخر

    پیج مرده اینستاگرام، مشکلی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند اما نمی‌دانند چگونه آن را برطرف کنند. برای این که بدانید پیج شما مرده است یا نه باید ابتدا ER آن را بررسی کنید. سپس با راهکارهایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، نرخ تعامل صفحه با مخاطبان را افزایش دهید تا اکانت شما احیا شود.

    پرسش و پاسخ‌های رایج

    در ادامه قصد داریم به رایج‌ترین سوالات درباره پیج مرده اینستاگرام پاسخ دهیم.

    چگونه یک پیج مرده اینستاگرام را دوباره فعال کنیم؟

    اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید آن را بازنشانی کنید. برای این کار به وبسایت اینستاگرام رفته و با نام کاربری یا آدرس ایمیل خود وارد شوید. سپس از شما خواسته می‌شود رمز عبور خود را وارد کنید. اگر از زمان راه‌اندازی حساب کاربری خود رمز عبور را تغییر نداده‌اید، رمز عبور پیش‌فرض «اینستاگرام» است.

    چرا نمی‌توانم اکانت اینستاگرام خود را دوباره فعال کنم؟

    اینستاگرام یک سیاست سختگیرانه در مورد امنیت حساب کاربری دارد و در صورت هک شدن به کسی اجازه ورود به سیستم را نخواهد داد. می‌توانید رمز عبور یا آدرس ایمیل خود را تغییر دهید، اما اگر همچنان با حساب خود مشکل دارید، باید با خدمات مشتریان اینستاگرام تماس بگیرید.

    اینستاگرام چه مدت اکانت من را غیرفعال نگه می‌دارد؟

    اینستاگرام در مورد مواردی که در سایت غیرمجاز است، سیاست سختگیرانه‌ای دارد. اگر حساب کاربری شما غیرفعال شده است، احتمالاً شرایط استفاده از اینستاگرام را نقض کرده‌اید. برای بازگرداندن حساب خود، باید محتوایی را که باعث نقض شده است را حذف کنید و سپس دستورالعمل‌های اینستاگرام را برای بازگرداندن حساب‌ها دنبال کنید.

    منبع:

    Combin

    Reddit

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.