تفاوت هایلایت و استوری در اینستاگرام چیست؟

0

شبکه اجتماعی اینستاگرام در ماه آگوست 2016 توانست قابلیت استوری را به این شبکه اضافه کند که قدم بسیار مهمی به خصوص برای کسب و کارها به شمار می‌رفت. این قابلیت در ابتدا مردم را دچار آشفتگی می‌کرد و در ابتدا آنها سردرگم بودند.

این استوری‌ها تقریبا در دیگر شبکه‌ها و پلتفرم‌هایی مانند واتس آپ و فیسبوک و حتی یوتیوب هم هستند. با گذشت زمان بیشتر قابلیت هایلایت هم به اینستاگرام اضافه شد که با استفاده از آن کاربران می‌توانستند استوری‌ها را ذخیره کنند.

تفاوت هایلایت و استوری در اینستاگرام شاید کمی گیج کننده باشد اما اینگونه باید توضیح بدهیم که در اینستاگرام استوری قابلیت اصلی است و هایلایت عضوی از آن است. زمانی که  شما یک استوری را منتشر می‌کنید فقط برای بیست و چهار ساعت ماندگاری خواهد داشت اما اگر تنظیمات “Archive”  اینستاگرام شما فعال باشد شما همواره می‌توانید استوری‌های خود را ببینید.

علاوه بر این شما می‌توانید از این استوری‌ها در آرشیو خود استفاده کرده و با آنها هایلایت بسازید تا همیشه آن را در پیج خود داشته باشید. این قابلیت عمدتا در پیج‌های تجاری کاربرد بیشتری دارد.

کاربران با استفاده از هایلایت اینستاگرام می‌توانند یک آلبوم مجازی برای خود داشته باشند و تصمیم بگیرند که چه ویدئوها یا عکس‌هایی را در آنجا قرار دهند. شما با ذخیره کردن استوری و  ایجاد هایلایت در اینستاگرام کنترل کاملی بر روی آنها خواهید داشت.

از مهم‌ترین تفاوت هایلایت و استوری در اینستاگرام مدت زمان آنها است، به این صورت که استوری تنها 24 ساعت می‌تواند برای بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام به نمایش در بیاید اما هایلایت اینستاگرام برای مشاهده کنندگان هایلایت اینستاگرام همواره در دسترس خواهد بود و هیچ محدودیت زمانی ندارد مگر آنکه شما خودتان بخواهید آن را از قسمت هایلایت اینستاگرام خود پاک کنید.

در ادامه به بررسی دو قابلیت استوری و هایلایت اینستاگرام بیشتر پرداخته و به تفاوت هایلایت و استوری در اینستاگرام می‌پردازیم. پس با پادرو همراه شوید.

هایلات و استوری چه تفاوتی دارند؟

هایلایت اینستاگرام چیست؟

برای درک تفاوت هایلایت و استوری در اینستاگرام باید ابتدا به تعریف هایلایت اینستاگرام بپردازیم. درواقع هایلایت استوری قابلیتی است که اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا با به کار بردن آن بتوانید استوری خود را بر روی پروفایل نگه دارید  و بعد از گذشت ۲۴ ساعت، استوری‌ها در حساب کاربری‌تان ماندگار خواهند شد.

زمانی که یک هایلایت اینستاگرام باز می‌شود شما آن را مانند یک استوری معمولی می‌بینید با این تفاوت که دیگر نام‌ بیننده‌های جدید را در آن مشاهده نخواهید کرد.

درواقع این لیست پس از گذشت ۲۴ ساعت دیگر در دسترس شما نخواهد بود و فقط تعداد کسانی که استوری را از قبل باز کرده اند، مشخص است. بنابراین بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام نمایش داده می‌شوند اما مشاهده کنندگان هایلایت اینستاگرام قابل دسترس نیستند.

روش استفاده از هایلایت اینستاگرام

هایلایت اینستاگرام یکی از ویژگی‌های ساده‌ای است که شاید نحوه تغییر کاور بر روری هایلایت یا پاک کردن آن کمی گیج کننده باشد. شما برای ایجاد هایلایت در اینستاگرام نیاز به ایجاد یک استوری و ذخیره کردن استوری دارید. شما برای ایجاد هایلایت در اینستاگرام می‌توانید از استوری که در حال حاضر در اینستاگرام خود قرار داده‌اید، استفاده کنید و یا آنکه از استوری‌های گذشته خود در بخش آرشیو استفاده کنید.

احتمالا می‌دانید که اینستاگرام این قابلیت را دارد  که همه استوری‌های شما را که در گذشته قرار داده‌اید، در قالب یک آرشیو ذخیره می‌کند و بنابراین شما  می‌توانید استوری‌های گذشته خود را در قسمت آرشیو ببینید.

برای ذخیره کردن استوری شما باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • ابتدا شما باید در پیج شخصی خود و در قسمت بالای سمت راست صفحه علامت منو را انتخاب کنید.
  • به تنظیمات < Privacy and Security > Story Controls  بروید.
  • در قسمت پایین صفحه رفته و گزینه Save to Archive را فعال کنید.

برای ایجاد هایلایت در اینستاگرام هم باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  • پروفایل خود را باز کنید.
  • در نوار بالایی، دایره‌ای که کلمه New روی آن نوشته شده را انتخاب کنید.
  • شما در این قسمت می‌توانید یک اسم برای هایلایت خود بنویسید و اگر خواستید کاور آن را هم انتخاب کنید.
  • در نهایت کلمه Add و سپس Done را انتخاب کنید.

اگر بخواهید از آرشیو موجود در صفحه خود که قبلا آنها را ایجاد کرده‌اید، برای ایجاد هایلایت در اینستاگرام استفاده کنید باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد پروفایل اینستاگرام شوید
  • در قسمت بالای سمت راست صفحه روی علامت سه‌خط بزنید، حالا علامت آرشیو که شبیه یک ساعت است را انتخاب کنید.
  • در قسمت بالای سمت راست صفحه علامت سه نقطه را انتخاب کنید.
  • سپس شما باید Create Highlight را انتخاب کنید.
  • هر پست یا استوری که شما بخواهید آن را هایلایت کنید، انتخاب و گزینه Next را انتخاب کنید.
  • شما در این مرحله باید یک اسم برای هایلایت خود بنویسید و اگر هم بخواهید، کاور آن را هم انتخاب کنید.
  • در نهایت هم کلمه  Add و سپس Done را انتخاب کنید.

در این جا شما با ایجاد هایلایت در اینستاگرام اقدام به ذخیره کردن استوری کرده‌اید و در قسمت پروفایل در زیر عکس آنها را می‌بینید. در کنار هایلایت‌های شما گزینه New وجود دارد که با انتخاب آن می‌توانید هایلایت‌های دیگر را اضافه کنید.


بیشتر بخوانید: 10 تکنیک برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام

تفاوت هایلایت و استوری در اینستاگرام

همانطور که اشاره کردیم تفاوت هایلایت و استوری در اینستاگرام آن است که استوری اینستاگرام عمر 24 ساعته داشته  و هایلایت برای همیشه ماندگار است مگر آنکه خودتان بخواهید آن را پاک کنید.

علاوه بر این بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام همواره نمایش داده خواهند شد اما پس از ایجاد هایلایت در اینستاگرام شما قادر به دیدن مشاهده کنندگان هایلایت اینستاگرام نخواهید بود و تنها بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام را خواهید دید.

از دیگر تفاوت هایلایت و استوری در اینستاگرام باید به این اشاره کنیم که هایلایت در واقع همان استوری مهم در پیج شما است. به این معنا که شما  بهتر است با هایلایت کردن استوری‌های مهم و قرار دادن آن در بخش‌هایی مشخص دسترسی کاربران را به این استوری‌های مهم راحت‌تر کنید.

از دیگر تفاوت هایلایت و استوری در اینستاگرام باید به قابلیت اطلاع رسانی استوری اینستاگرام اشاره کرد. زمانی که یک استوری از یک کاربر در اینستاگرام قرار می‌گیرد تمامی افراد دنبال کننده او مطلع می‌شوند و در نوار اطلاع رسانی بالا می‌آید و اگر دایره قرمز باشد برای همه قابل مشاهده است و اگر سبز باشد تنها برای دوستان نزدیک در دسترس است.

اما ایجاد هایلایت در اینستاگرام مانند قرار دادن استوری نیست و به اطلاع فالوورها نمی‌رسد. بنابراین در صورتی که بخواهید از هایلایت و به روز شدن آنها در یک پروفایل فردی و تجاری خبر دار شوید، تنها راهی که پیش روی شما است، مراجعه و مرور این هایلایت‌ها در پیج کاربری است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    استوری و هایلایت شاید دو موضوع متفاوت باشند اما  هایلایت بدون وجود استوری نمی‌تواند عمل کند. اهمیت هایلایت اینستاگرام برای پیج‌های تجاری و برندها بسیار پررنگ است. دلیل این موضوع هم آن است که آنها با استفاده از آن به راحتی می‌توانند محصولات خود را با نظم بیشتری به مخاطبان خود نمایش دهند.

    یک نکته دیگری که در ارتباط با  تفاوت هایلایت و استوری در اینستاگرام باید به آن دقت کنید آن است که شما نمی‌توانید یک استوری را زمانی که به اشتراک گذاشته‌اید ادیت و ویرایش کنید ولی اگر بخواهید آن را هایلایت کنید، مجددا اجازه ادیت و ویرایش به شما داده خواهد شد.

    نکته دیگر در ارتباط با تفاوت هایلایت و استوری در اینستاگرام آن است که شما می توانید چندین پوشه هایلایت ایجاد کرده و این استوری‌ها را مدیریت کنید. انتخاب نام نیز از دیگر امکاناتی است که با ایجاد هایلایت در اینستاگرام می‌توانید اعمال کنید. شما همچنین می‌توانید از کاور یا یک جلد برای هایلایت خود استفاده کنید.

    برای این کار لازم نیست که حتما یک استوری ایجاد کنید و بعد آن را به هایلایت تبدیل کنید بلکه شما می‌توانید به صورت مستقیم از گالری عکس و فیلم خود استفاده کرده و آنها را به هایلایت تبدیل کنید اما این کار همانطور که اشاره کردیم، به اطلاع کاربران شما نمی‌رسد.

    برای انجام این کار شما باید بر روی دکمه هایلایت کلیک کرده و آن را نگه دارید سپس از منو باز شده گزینه Edit Highlight را انتخاب کنید و سپس Edit Cover را انتخاب کنید.

    با این کار شما قادر خواهید بود تا از گالری خود یک گزینه را برای تصویر یا کاور هایلایت خود انتخاب کنید در این زمینه باید دقت کنید که امکان انجام این کار در استوری نیست و شما مدیریت آفلاین بر روی آن نخواهید داشت. این مورد هم از مهم‌ترین تفاوت هایلایت و استوری در اینستاگرام است.

    تفاوت هایلایت و استوری در اینستاگرام

    کوتاه در مورد تفاوت هایلایت و استوری در اینستاگرام

    • شبکه اجتماعی اینستاگرام در ماه آگوست 2016 توانست قابلیت استوری را به این شبکه اضافه کند که قدم بسیار مهمی به خصوص برای کسب و کارها به شمار می‌رفت. این قابلیت در ابتدا مردم را دچار آشفتگی می‌کرد و در ابتدا آنها سردرگم بودند. پس نیاز بود تا تفاوت هایلایت و استوری را بدانند.
    • تفاوت هایلایت و استوری در اینستاگرام شاید کمی گیج کننده باشد اما اینگونه باید توضیح بدهیم که در اینستاگرام استوری قابلیت اصلی است و هایلایت عضوی از آن است. زمانی که  شما یک استوری را منتشر می‌کنید فقط برای بیست و چهار ساعت ماندگاری خواهد داشت اما اگر تنظیمات “Archive”  اینستاگرام شما فعال باشد شما همواره می‌توانید استوری‌های خود را ببینید.
    • برای درک تفاوت هایلایت و استوری در اینستاگرام باید ابتدا به تعریف هایلایت اینستاگرام بپردازیم. درواقع هایلایت استوری قابلیتی است که اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا با به کار بردن آن بتوانید استوری خود را بر روی پروفایل نگه دارید  و بعد از گذشت ۲۴ ساعت، استوری‌ها در حساب کاربری‌تان ماندگار خواهند شد.
    • هایلایت اینستاگرام یکی از ویژگی‌های ساده‌ای است که شاید نحوه تغییر کاور بر روری هایلایت یا پاک کردن آن کمی گیج کننده باشد. شما برای ایجاد هایلایت در اینستاگرام نیاز به ایجاد یک استوری و ذخیره کردن استوری دارید.
    • از دیگر تفاوت هایلایت و استوری در اینستاگرام باید به این اشاره کنیم که هایلایت  در واقع همان استوری مهم در پیج شما است. به این معنا که شما  بهتر است با هایلایت کردن استوری‌های مهم و قرار دادن آن در بخش‌هایی مشخص دسترسی کاربران را به این استوری‌های مهم راحت‌تر کنید.
    • از دیگر تفاوت هایلایت و استوری در اینستاگرام باید به قابلیت اطلاع رسانی استوری اینستاگرام اشاره کرد.
    • استوری و هایلایت شاید دو موضوع متفاوت باشند اما  هایلایت بدون وجود استوری نمی‌تواند عمل کند. اهمیت هایلایت اینستاگرام برای پیج‌های تجاری و برندها بسیار پررنگ است. دلیل این موضوع هم آن است که آنها با استفاده از آن به راحتی می‌توانند محصولات خود را با نظم بیشتری به مخاطبان خود نمایش دهند.
    • نکته دیگر در ارتباط با تفاوت هایلایت و استوری در اینستاگرام آن است که شما می توانید چندین پوشه هایلایت ایجاد کرده و این استوری‌ها را مدیریت کنید. انتخاب نام نیز از دیگر امکاناتی است که با ایجاد هایلایت در اینستاگرام می‌توانید اعمال کنید.

    منبع:

    Later

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.