ایده های فروش شمع در اینستاگرام و داشتن کسب‌وکار خانگی

0

به گزارش ایران کالا، به‌طور متوسط در ایران، روزانه 730 تُن شمع، سوخته و مصرف می‌شود. این رقم وسوسه‌انگیز افراد زیادی را برای ساخت شمع دست‌ساز، به سوی هنر شمع‌سازی کشانده است.

از طرف دیگر، این روزها یکی از محبوب‌ترین بسترهای فروش و تبلیغات در ایران، اپلیکیشن اینستاگرام با 44 میلیون کاربر ایرانی فعال است. به همین دلیل فروش شمع در اینستاگرام، می‌تواند یکی از مشاغل محبوب خانگی باشد.

در این مقاله از پادرو، برای شما مطلبی از ایده های فروش شمع در اینستاگرام تهیه کرده‌ایم تا در مدت زمانی کوتاه و بدون صرف هزینه زیاد یا نیاز به یک مهارت خاص، به درآمد بالا برسید. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

آیا فروش شمع در اینستاگرام پولساز است؟

فروش شمع یک روش ساده برای کسب درآمد در خانه است. شما برای آغاز این کسب‌وکار خانگی، به دو نفر نیروی انسانی نیاز دارید تا در کمتر از یک ماه، ظرفیت تولید خود را به 2600 عدد شمع در ماه برسانید. همچنین برای این کار نیاز به مجوز یا پرداخت مالیات ندارید، به همین دلیل شمع‌سازی در ایران انتخاب بسیار خوبی برای افرادی‌ست که با سرمایه پایین آغاز به کار می‌کنند.

ایده های فروش شمع در اینستاگرام فراوان‌اند اما فراموش نکنید که هر چقدر خلاق‌تر باشید، می‌توانید شمع‌های خود را ساده‌تر و با هزینه بالاتری به فروش برسانید.

شمع‌های ساده و قالبی اگرچه مصرف بالایی دارند، با این حال به‌دلیل اشباع بازار از آن‌ها، ممکن است با قیمت بالایی به فروش نروند. همچنین رعایت چند نکته ساده مانند برندسازی، کسب فالوور در اینستاگرام و بسته‌بندی زیبا، می‌تواند شما را به یک فروشنده حرفه‌ای تبدیل کند.

ایده های فروش شمع در اینستاگرام

البته برای فروش شمع، ابتدا باید نحوه ساختن شمع را یاد بگیرید! برای این کار به وسایل و ابزار زیر نیاز خواهید داشت.

  • دستگاه‌های ذوب پارافین
  • دماسنج برای نظارت بر دمای پارافین
  • رنگ مناسب شمع
  • رایحه‌های عطری متفاوت
  • فیتیله
  • موم یا پارافین شمع
  • شیشه‌ و ظرف‌های ساده و طرحدار در اندازه‌های مختلف
  • قالب شمع (در صورتی که به فکر ساخت شمع‌های کمی خلاقانه‌تر هستید!)
  • برچسب و لیبل لوگوی کسب‌وکارتان
  • جعبه و وسایل محافظت از شمع‌ها در حمل و نقل

آموزش ساخت شمع در خانه در 10 قدم

  1. میزان پارافینتان را اندازه‌گیری کنید. به ازای هر 450 گرم موم، به 3 تا 5 قطره روغن معطر نیاز خواهید داشت.
  2. موم را با توجه به دمای مناسب آن، ذوب کنید.
  3. روغن معطر یا موم‌های مربعی عطردار را به پارافین اضافه کنید.
  4. رنگدانه‌های دلخواه را اضافه کنید و هم بزنید.
  5. فیتیله شمع را در قالب یا شیشه قرار بدهید و آن را با چوب یا دستتان در جای خود ثابت کنید.
  6. پارافین مایع را به‌سرعت در ظرف بریزید.
  7. به پارافین اجازه دهید برای چند ساعت کاملاً خشک و خنک شود.
  8. فیتیله را برای استفاده مشتری کوتاه کنید و در صورت نیاز، شمع را از قالب درآورید.
  9. لیبل یا برچسبتان را به بدنه شمع اضافه کنید. (در این مرحله، استفاده از چسب‌های ترانسفر هم ایده بسیار خوبی خواهد بود.)
  10. شمع را در یک بسته‌بندی زیبا و ایمن قرار دهید و فروش را آغاز کنید!

ایده‌ های فروش شمع در اینستاگرام

پس از آن که شمع‌های مورد نظرتان را ساختید، چند قدم ساده اما مهم در پیش رو دارید تا بتوانید فروش را آغاز کنید. در قسمت ایده های فروش شمع در اینستاگرام ما این ایده‌ها را به‌صورت کاربردی برای شما توضیح داده‌ایم.

برای آغاز کسب‌وکارتان، برندسازی کنید

برندسازی برای کسب‌وکار فروش شمع، بخش کلیدی موفقیت در این صنعت است که بسیاری از تازه‌واردان آن را فراموش می‌کنند یا اهمیت آن را دست کم می‌گیرند. شما با تعیین یک هویت برند، جامعه هدف مشخصی از بازار را در نظر می‌گیرید، به مخاطبانتان حس معتبربودن را القا می‌کنید و در نهایت، مسیر مشخصی برای کسب‌وکارتان تعیین می‌کنید.

اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، برای مدیریت و ارسال سفارشات می‌توانید از خدمات پادروشاپ استفاده کنید تا فروش خود را افزایش دهید و با مشتریان ارتباط بهتری برقرار کنید.

پس از شروع هر فعالیتی، به فکر یک نام و پس از آن، تعیین یک لوگوی مناسب برای خودتان باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای ساخت لوگو در همین ابتدای کار هزینه زیادی نکنید و از لوگوسازهای آنلاین، یا لوگوهای آماده زیبا و باکیفیت در Pinterest استفاده کنید. بهتر است لوگوی خود را فکرشده و زیبا انتخاب کنید چون بیش از آنکه شما با این لوگو سر و کار داشته باشید، مشتریانتان آن را در گوشه و کنار خانه‌شان خواهند دید!

یک پروفایل اینستاگرام بسازید

ساخت یک پروفایل اینستاگرامی، کار سختی نیست. با این حال در ایجاد یک حساب کاربری کاری، به چند نکته مهم باید توجه داشته باشید.

  • تصویر لوگو را در عکس پروفایل قرار دهید.
  • اطلاعات مرتبط با کسب‌وکارتان را در بیوگرافی صفحه ذکر کنید.
  • فعال اما مرتبط با حوزه کاری خودتان باشید.
  • از جادوی تصاویر باکیفیت و حرفه‌ای غافل نشوید.
  • از هشتگ‌های مرتبط در انتشار پست‌ها استفاده کنید.
  • نحوه ارسال را به مشتریان تازه‌وارد اطلاع بدهید.

رقبایتان را آنالیز کنید

پیش از آنکه فعالیت را شروع کنید، آنالیز رقبا یک امر حیاتی است. چندتا از بهترین فروشنده‌های شمع در اینستاگرام را شناسایی کنید و فعالیت‌هایشان را زیر نظر بگیرید.

  • چه چیزی عامل موفقیت آن‌ها است؟
  • چه مخاطبانی آن‌ها را دنبال و اقدام به خرید می‌کنند؟
  • رفتار آن‌ها با مشتری چگونه است؟
  • از چه تصاویر و محتوایی استفاده می‌کنند؟
  • میزان تعامل مخاطبانشان با تصاویر آن‌ها بیشتر است یا با ویدیو؟
  • چه نظرات منفی و مثبتی درباره آن‌ها در فضای مجازی دیده می‌شود؟

پس از پاسخ‌ دادن به این سوال‌ها، می‌توانید دید بهتری به بازار پیش رویتان داشته باشید. نکات خوب را از آن‌ها وام بگیرید و اشتباهاتشان را در کسب‌وکار خودتان به حداقل برسانید.

مخاطبانتان را بشناسید

چه کسانی مایل به خرید از شما هستند؟ سن، جنسیت، علایق، نحوه رفتار آن‌ها در شبکه‌های مجازی و حتی محل زندگی آن‌ها، می‌تواند اطلاعات ارزشمندی برای شما باشد.

شاید تصور کنید پیداکردن تمامی این اطلاعات بسیار زمان‌بر و خسته‌کننده باشد. با این حال به شما قول می‌دهیم اگر یک بار تمامی این مراحل را قدم به قدم انجام بدهید، در همین ابتدای راه از تعداد زیادی از رقبایتان جلو خواهید زد!


بیشتر بخوانید: نکات مهم فروش بافتنی در اینستاگرام برای کسب‌وکارهای خانگی

یک استراتژی حرفه‌ای برای تولید محتوا بچینید

اگر برای اجرای ایده های فروش شمع در اینستاگرام تمامی این مراحل را انجام دادید و حالا آماده فشردن دکمه «انتشار» در اینستاگرام خود هستید، بهتر است حداقل تا انتهای این مقاله صبورتر باشید. تصور کنید بدون یک تقویم راهنما، هر زمانی که خواستید پست‌هایتان را منتشر می‌کنید. مثلاً در یک نیمه‌شب مهتابی که حوصله‌تان حسابی سر رفته و بی‌خوابی به سرتان زده، پست شمع‌های جدیدتان را در اینستاگرام منتشر کنید.

انجام این کارها برای اجرای ایده های فروش شمع در اینستاگرام دو یا سه سال پیش چندان هم غیر معمول نبود. کاربرانی که صبح از خواب بیدار می‌شدند، پست‌های نیمه‌شب را در صفحه Feed خودمی‌دیدند و حتی شاید در راهِ رسیدن به سرکار یا آغاز فعالیت‌های روزانه، خرید از شما را به‌عنوان اولین فعالیت صبح، در روز خود قرار می‌دادند.

اما با ظهور الگوریتم‌های جدید اینستاگرام، فعالیت نامنظم و دلبخواه، مساوی با حذف شما از جلوی چشم کاربران است. پس به فکر تهیه یک استراتژی قوی برای تولید محتوا باشید تا خدا ناکرده از چشم کاربرانتان نیفتید!

استراتژی تولید محتوا برای فروش شمع در اینستاگرام

بیشتر بخوانید: اصول و نکات تولید محتوا در اینستاگرام برای فروشگاه‌ها

استراتژی ایده های فروش شمع در اینستاگرام

برای تهیه یک استراتژی تولید محتوا، ابتدا توانایی خودتان را در تولید محتوای باکیفیت بسنجید. چند پست یا استوری در ماه می‌توانید تولید کنید؟ ایده های فروش شمع در اینستاگرام شما تا چه اندازه می‌توانند ماه پیش رویتان را پوشش دهند؟

  • این تعداد را واقع‌بینانه در یک سند اکسل وارد کنید و یک تقویم انتشار محتوا بسازید.
  • سعی کنید پیش از رسیدن به تاریخ معین، پست‌هایتان را آماده کرده باشید.
  • کمیت را فدای کیفیت نکنید.
  • سعی کنید تا جای ممکن، محتوایی تولید کنید که کاربر قابلیت تعامل با آن را داشته باشد.

تولید محتوای مرتبط با ایده های فروش شمع در اینستاگرام

پس از چیدن یک استراتژی خوب و تهیه یک تقویم ماهانه، می‌توانید تولید محتوا را برای اجرای ایده های فروش شمع در اینستاگرام آغاز  کنید.

پیشنهاد می‌کنیم هنگام تعیین استراتژی برای عملی کردن ایده های فروش شمع در اینستاگرام، به فکر ایجاد روشی برای متمایزشدن از رقبایتان باشید. از خودتان بپرسید چه کاری می‌توانم انجام دهم که پیش از این کسی آن را انجام نداده است؟

این کار می‌تواند یک شمع جدید، استفاده از یک رایحه جدید، نحوه پست‌گذاری متفاوت، نحوه تعامل جدید با مخاطب یا حتی ارسال و بسته‌بندی متفاوت و هیجان‌انگیز باشد. در واقع در میان ایده های فروش شمع در اینستاگرام مواردی که شما را خاص می‌کند، انتخاب کنید.

جادوی تصاویر و ارتقای ایده های فروش شمع در اینستاگرام

اینستاگرام بستری است که بر پایه تصاویر ساخته شده است تصاویر و ویدیوها سازنده ایده های فروش شمع در اینستاگرام هستند. اگرچه این روزها ویدیو و نوشته هم در اینستاگرام جای خود را پیدا کرده‌اند، با این حال همچنان تصاویر حرف اول را می‌زنند.

از یک دوربین باکیفیت برای تصویربرداری از محصولاتتان استفاده کنید. توجه داشته باشید که کاربرانتان برای اطمینان به محصولات شما، به هیچ‌چیز جز همین تصاویر دسترسی ندارند. پس اطمینان‌بخش باشید.

تعامل با مشتریان را به بهترین شکل انجام دهید

یکی از مهم‌ترین نکات اجرایی ایده های فروش شمع در اینستاگرام، تعامل صحیح با مشتری است. زمانی که صحبت از تعامل با مشتری می‌شود، بیشتر افراد فکر می‌کنند رفتار مؤدبانه و تعارف‌های پی در پی، یک تعامل عالی را رقم خواهد زد! اما تمامی این تصورات را فراموش کنید. این چک لیست چندگزینه‌ای، به شما کمک می‌کند تعامل بهتری با کاربران اینستاگرامی خود داشته باشید.

  • خوش‌برخورد و باحوصله باشید.
  • در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ بدهید.
  • اطلاعات مورد نیاز کاربر را در دسترس او قرار بدهید.
  • به سؤالات تکراری، بدون ناراحتی پاسخگو باشید.
  • تخفیف ندهید! اینستاگرام پلتفرم چانه‌زنی نیست.
  • نحوه ارسال و زمان رسیدن کالا را به‌دقت برای مشتری توضیح بدهید.
  • مشتری را به خود وفادار کنید! از او دعوت کنید در خریدهای بعدی هم شما را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید: فروش بدلیجات در اینستاگرام را چه‌طور انجام دهیم؟

 نحوه ارسال مناسبی انتخاب کنید

درصد بالایی از فروشندگان اجناس مختلف در اینستاگرام، فقط دارای فروش آنلاین هستند. بنابراین اگر به‌تازگی ایده های فروش شمع در اینستاگرام در این حوزه را انتخاب کرده‌اید، به‌ هیچ وجه نگران نباشید. افراد زیادی به‌دنبال خرید آنلاین لوازم مورد نیازشان هستند.

اما شاید مهم‌ترین نکته در خرید و فروش آنلاین و اجرای ایده های فروش شمع در اینستاگرام، نحوه ارسال آن‌ کالا است. ساده‌ترین روش ارسال، استفاده از پست ملی است که در زمانی معقول، بسته‌ها را به دست مشتری می‌رساند.

با این حال با توجه به خدماتی که از شرکت پستی خدمات‌دهنده انتظار دارید، می‌توانید از پست‌های خصوصی دیگر هم استفاده کنید. توجه داشته باشید که دو نکته اساسی را در انتخاب نحوه ارسال رعایت کنید.

  • کیفیت بالا در ارسال و جابجایی محصولات
  • هزینه مناسب و مقرون به صرفه

مشتریان شما علاقه ندارند هزینه بالایی فقط برای حمل و نقل خریدشان پرداخت کند. هزینه بالای پست حتی گاهی می‌تواند آن‌ها را از خرید منصرف کند.

از طرف دیگر، هیچکس هم از دیدن خرید خود، آن هم به‌صورت شکسته یا خراب‌شده در بسته پستی خوشحال نمی‌شود! برای انتخاب یک راه حل مناسب، می‌توانید رقبایتان را زیر نظر بگیرید و نحوه ارسال آن‌ها را انتخاب کنید.

نحوه ارسال کالا برای فروش بیشتر شمع در اینستاگرام

بهتر است در تعیین استراتژی خود، موارد زیر را درنظر داشته باشید.

  • آیا قصد دارید برای سفارش‌های عمده یا برای سفارش‌هایی بیش از یک مبلغ مشخص، تخفیفی در حمل و نقل ارائه دهید؟
  • آیا ترجیح می‌دهید ارسال رایگان را به‌عنوان یک مزیت رقابتی در کسب‌وکار خود بگنجانید؟
  • آیا برای ارسال‌های درون‌شهری برنامه جداگانه‌ای دارید؟
  • آیا مایلید هزینه مشخصی برای روش‌های مختلف ارسال تعیین کنید و به مشتریانتان حق انتخاب بدهید؟
  • چه چیزی برای مشتریان شما مهم‌تر است؟ زمان ارسال یا هزینه آن؟

تعیین پاسخ این سؤالات در سند استراتژی، سبب می‌شود دورنمای بهتری از آینده کسب‌وکارتان داشته باشید.

تبلیغ کنید تا دیده‌ شوید!

آخرین مورد از ایده های فروش شمع در اینستاگرام، تبلیغ برای کسب‌وکارتان است. برای آنکه بتوانید تعداد بیشتری از کاربران مدنظرتان را در صفحه فروش شمعتان جمع‌آوری کنید، گاهی باید دست به دامان تبلیغات شوید.

سعی کنید برای اولین فعالیت‌هایتان از دوستان و آشناهایتان بخواهید شما را در شبکه‌های اجتماعی معرفی کنند تا دیده شوید. اما زمانی که آشناهایتان ته کشید، بهتر است به سراغ تبلیغات بروید.

یکی دیگر از اهمیت‌های شناخت مشتریانتان، دانستن صفحات مورد علاقه آن‌ها است. شما می‌توانید با پرداخت هزینه به صفحاتی که تعداد فالوور بالایی دارند و جامعه کاربرانشان با جامعه هدف شما مشترک است، تبلیغ شوید.

مثلاً اگر بازه سنی مورد هدف شما 20 تا 24 است، احتمالاً می‌توانید مشتریان بالقوه‌تان را در صفحات طنز دانشجویی یا صفحات فروش لوازم آرایش پیدا کنید.

به این صورت می‌توانید با صرف یک هزینه معقول، ایده های فروش شمع در اینستاگرام را اجرایی کنید و فروش خود را افزایش دهید. در استفاده از تبلیغات، می‌توانید از روش‌های زیر هم استفاده کنید.

  • برگزاری مسابقات
  • اعلام تخفیف در مناسبت‌های خاص مانند اعیاد، بلک‌فرایدی، روز مادر و روز پدر
  • معرفی به کاربران از طریق اینفلوئنسرهای اینستاگرام

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    کوتاه در مورد ایده های فروش شمع در اینستاگرام

    • وروردی و خروجی مالی را همیشه زیر نظر داشته باشید.
    • رایحه عطرهای پرفروش را شناسایی کنید.
    • خرید لوازم اولیه را از مراکز عمده‌فروشی انجام دهید.
    • خاصیت شمع‌هایتان را در محتواهای اینستاگرام ذکر کنید.
    • همه‌چیز را درباره تکنیک‌های شمع‌سازی یاد بگیرید.
    • در صورت پیشرفت صفحه اینستاگرام و افزایش فالوور، از یک سوشال مدیا منیجر کمک بگیرید.
    • یک برند قابل اعتماد و صمیمی باشید.
    • از فالوورهایتان نظرخواهی کنید و به نظرات برتر عمل کنید.
    • تجربه موفق مشتریان قبلیتان را در اینستاگرام منتشر کنید.
    • از ساخت شمع‌های یونیک و انحصاری غافل نشوید.

    منبع:

    Shopify

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.