اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام که به ضرر شما تمام می‌شود

0

انتخاب یک بازار بین‌المللی برای کسب‌وکار با بیش از یک میلیارد کاربر فعال بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن های اجتماعی، امروزه به یکی از رسانه‌های محبوب برای بازاریابی تبدیل‌ شده است. برای اینکه بتوانید از این اپلیکیشن بهترین نتایج را برای موفقیت در کار خود کسب کنید باید با موانع و اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام آشنا باشید.

عدم توجه به این اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام، نه‌تنها این شبکه اجتماعی را به بستر مناسبی برای رشد کسب‌وکار شما تبدیل نخواهد کرد، بلکه شما را از مسیر اصلی خود نیز دورتر می‌کند.

اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام

شناختن و انجام ندادن اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام برندتان را جهانی می‌کند.

چرا به بازاریابی در اینستاگرام نیاز داریم؟

هیچ‌کدام از ابزارها در گذشته نتوانستند به‌اندازۀ شبکه‌های اجتماعی و در بین شبکه‌های اجتماعی به‌اندازۀ اینستاگرام سرعت رشدی مشابه این اپلیکیشن را تجربه کنند. کارشناسان معتقد هستند که امروزه تمام مشاغل برای اینکه بتوانند بازاریابی موفقی داشته باشند به حضور فعال و دقیق در رسانه‌های اجتماعی نیاز دارند.

اینستاگرام به عنوان ابزار کاملی برای تبلیغات تجاری، یکی از بهترین شبکه‌ها برای بازاریابی است. در این رسانۀ اجتماعی گسترده که از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است باید به‌صورت اصولی و گام‌به‌گام حرکت کرد. به اصول، قوانین و نبایدهای اینستاگرام باید توجه ویژه‌ای داشت و به‌صورت حرفه‌ای عمل کرد.

برای اینکه بتوانید کسب‌وکار موفقی داشته باشید باید برای آن بازاریابی کنید. شما با بازاریابی می‌توانید مشتریانی که به شما نیاز دارند و یا در آینده نیاز خواهند داشت را پیدا کنید. برای بازاریابی موفق استفاده از اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا به افراد زیادی از سراسر دنیا که دارای تحصیلات مختلف هستند و در رده‌های سنی گوناگون قرار دارند دسترسی داشته باشید.

همچنین اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا خودتان مشتریانتان را بر اساس موقعیت مکانی و زمینه‌های علاقه‌مندی پیدا کرده و آن‌ها را جذب کنید. اما دقت کنید که تمام این کارها به این سادگی نیست و شما برای پیشرفت و توسعۀ کار خود به آشنایی با این فنون نیاز دارید. در ادامه به مواردی که به عنوان بزرگ‌ترین اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام معروف هستند می‌پردازیم.

بزرگ‌ترین اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام چیست؟

نکات بسیار زیادی وجود دارد که شما به عنوان یک فعال تجاری در اینستاگرام باید به آن‌ها دقت کنید اما پیش از هر اقدامی لازم است تا نکاتی که به عنوان رایج‌ترین اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام شناخته می‌شوند را بشناسید و آن‌ها را در صفحۀ خود بررسی کنید.

خصوصی نگه‌داشتن و تجاری نکردن صفحۀ خود در اینستاگرام

حساب شخصی شما در اینستاگرام قطعاً می‌تواند در حالت خصوصی باشد اما حساب تجاری‌تان  باید به حالت تجاری تبدیل شود. با خصوصی کردن حساب تجاری خود فرصت‌ها را محدود کرده و زمان را برای دیده شدن به مخاطبانتان از دست می‌دهید.

افراد در شبکه‌های اجتماعی منتظر شما نمی‌مانند و می‌خواهند هرچه سریع‌تر به نتیجه برسند. به همین علت خصوصی بودن صفحۀ شما به آنان این را متذکر می‌شود که شما منتظر آن‌ها نیستید.

یکی از متداول‌ترین اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام این است که افراد تصور می‌کنند با خصوصی کردن صفحۀ خود می‌توانند تعداد دنبال کنندگان را بیشتر کنند اما این یک اشتباه بزرگ است. شاید در ظاهر این‌طور به نظر برسد که خصوصی بودن یک صفحه می‌تواند کنجکاوی مخاطب را برانگیزد که برای مشاهدۀ آن حساب درخواست بدهد، اما آیا فقط بالا بردن عدد تعداد دنبال کنندگان کافی است؟

بدون شک شما در دنیای تجارت به افراد خاکستری نیاز ندارید و افرادی ارزشمند هستند که با مشاهدۀ محتوای شما در صفحۀ تجاری‌تان علاقه‌مند شوند که دنبالتان کنند.

اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام

آموزش تجاری کردن حساب شخصی در اینستاگرام

برای اینکه حساب شخصی خود را در اینستاگرام، تجاری کنید لازم است تا چند مرحله را به ترتیب انجام دهید:

  1. وارد صفحۀ شخصی خود در اینستاگرام شوید.
  2. روی آیکون پروفایل در نوار پایین صفحه را لمس کنید.
  3. وارد بخش تنظیمات یا (setting) شوید.
  4. گزینۀ اکانت یا (Account) را لمس کنید.
  5. گزینۀ آبی‌رنگ (Switch to professional account) را لمس کنید.
  6. در صفحۀ نمایش داده‌شده امکانات حرفه‌ای که برای حساب تجاری شما در نظر گرفته‌شده است نمایش داده می‌شود. گزینۀ (Continue) را لمس کنید.
  7. در این قسمت باید زمینۀ فعالیت صفحۀ تجاری خود در اینستاگرام را در نوار جست‌وجو وارد کنید. همچنین می‌توانید مشخص کنید که آیا علاقه‌مند هستید زمینۀ فعالیت شما به دیگران نمایش داده شود و یا خیر؟
  8. در صفحۀ جدید برای اینکه اکانت شما تجاری شود باید روی گزینۀ (Business) کلیک کنید و (Next) را بزنید.
  9. در صفحۀ جدید باید اطلاعات شخصی شامل موقعیت مکانی، شمارۀ تماس و ایمیل وارد شود و در صورت عدم تمایل می‌توانید گزینۀ (Don’t use my contact info) را لمس کنید.
  10. درصورتی‌که مایل هستید اکانت تجاری خود در اینستاگرام را به اکانت فیس‌بوک خود متصل کنید در این مرحله می‌توانید این کار را انجام دهید و در صورت عدم تمایل باید گزینۀ (Skip) را لمس کنید.

درنهایت پیج شما از حالت خصوصی خارج شده و به حالت تجاری تبدیل می‌شود.

با تجاری کردن اکانت خود در اینستاگرام فعالیت خود را در این شبکۀ اجتماعی به‌طور رسمی رونمایی کرده‌اید.

نشان دادن خدمات متمایز در پروفایل

یکی از کارهای مهم در اینستاگرام این است که بتوانید با رقیبانتان در این شبکۀ اجتماعی رقابت کنید. به عبارت بهتر باید نکات و ویژگی‌های شاخص فعالیت تجاری خود را در این فضا به مخاطبان نشان دهید. بهترین نقطه برای نشان دادن این نقاط، متمایز صفحۀ پروفایل شماست. اولین جایی که یک مخاطب جدید می‌تواند با شما آشنا شود، پروفایلتان است. پس سعی کنید نکاتی که شما را از سایر رقیبانتان متمایز می‌کند در قسمت پروفایل خود بیاورید.

یکی از نکات مهم برای بازاریابی در اینستاگرام این است که بتوانید مخاطب هدفمند خود را جذب کنید. برای اینکه بتوانید آن‌ها در مرحلۀ اول جذب کرده و در صفحه‌تان نگه‌دارید شاخص کردن پروفایلتان است. برای اینکه در این زمینه موفق شوید به چند نکته باید توجه داشته باشید:

  • عکس پروفایل صفحۀ شما باید متناسب با فعالیتتان باشد.
  • نام اکانت شما باید مرتبط با فعالیتتان باشد.
  • معرفی لازم در رابطه با فعالیت موردنظر را در پروفایل به‌صورت خلاصه حتماً داشته باشید.
  • نکتۀ شاخصی که شما و فعالیتتان را از رقبا متمایز می‌کند در صفحۀ پروفایلتان ذکر کنید.
  • بروزسانی عکس و معرفی فعالیت‌های جدید را در صفحۀ پروفایل را فراموش نکنید.
اشتباهات رایج در اینستاگرام

صفحۀ پروفایل شما در اینستاگرام، ویترین کسب‌وکار شماست. به آن دقت کنید!

لینک دهی بین وب‌سایت و حساب اینستاگرام

یکی از اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام این است که افراد فعالیت خود را به این فضا محدود می‌کنند و بین حساب‌های خود در شبکه‌های مختلف پیوند ایجاد نمی‌کنند. امروزه اکثر افرادی که به اینستاگرام دسترسی دارند قطعاً ارتباط سریع و راحتی را با وب‌سایت‌ها و سایر شبکه‌های اجتماعی نیز خواهند داشت.

برای اینکه حساب شما در اینستاگرام ترافیک بیشتری داشته باشد و به اینستاگرام نشان دهید که فعالیت گسترده‌ای دارید، باید بین وب‌سایت و اکانت خود در سایر شبکه‌های اجتماعی و حساب اینستاگرام خود لینک دهی ایجاد کنید.

اینستاگرام دارای قابلیتی است که از طریق آن می‌توانید لینک وبسایت فروشگاه اینترنتی خود را در حساب اینستاگرامتان به اشتراک بگذارید. افراد با کلیک کردن روی آن می‌توانند بین اکانت‌های شما جابه‌جا شده و به‌طور دقیق با فعالیتتان آشنا شوند.

به‌طور مثال اگر زمینۀ فعالیت شما بازاریابی برای فروش دارو و یا محصولات مراقبت از پوست و مو است می‌توانید بین وب‌سایت خود که مراحل فروش را راحت‌تر کرده است و حساب تجاری خود در اینستاگرام پیوند ایجاد کنید. از این طریق مخاطب شما که از معرفی دقیق محصولاتتان خوشش آمده می‌تواند به‌راحتی از این طریق وارد وب‌سایت شده و برای خرید محصولات خود اقدام کند.

دقت کنید که قرار دادن لینک وب‌سایت در تمام پست‌ها و استوری ها مخاطب شما را خسته و سردرگم کند. پس سعی می‌کند. تمام اطلاعات لازم و ضروری را در اختیار او قرار دهید و درنهایت در صورت لزوم او را به وب‌سایت خود ارجاع دهید. برای افزودن لینک وب‌سایت خود به‌حساب اینستاگرامتان وارد قسمت (Edit Profile) شوید و در کادر موردنظر لینک وب‌سایت خود را وارد کنید.

اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام

از اشتراک بیش‌ازحد لینک وب‌سایت خود در حساب اینستاگرامتان بپرهیزید تا مخاطبانتان را سردرگم نکنید.

ایجاد تعامل و برقراری ارتباط صحیح با مخاطبان

پس از ایجاد حساب تجاری در اینستاگرام و ساختن یک پروفایل زیبا و کاربردی، شما باید یاد بگیرید که چگونه با مخاطبانتان در این صفحه تعامل داشته باشید. یکی دیگر از اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام این است که افراد تمام تمرکز خود را به بالا بردن تعداد دنبال کنندگان اختصاص می‌دهند. گاهی فقط هدف آن‌ها گذاشتن پست‌های زیاد است که تمام این موارد کاملاً اشتباه است.

برای داشتن یک حساب تجاری موفق برای بازاریابی و کسب‌وکار در اینستاگرام به مشتری نیاز است. برای جذب مشتری باید تعاملات در این فضا بیشتر شده و افراد به صفحۀ شما جذب شوند.

برای جذاب نشان دادن صفحه‌تان باید سعی کنید تعاملات خود به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و بر اساس الگوریتم‌های اینستاگرام پیش ببرید. پیروی از الگوریتم‌های اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا افراد بیشتری شما را ببینند و صفحۀ شما به تعداد بیشتری از کاربران نمایش داده شود.

ایجاد تعامل با کاربران در اینستاگرام از طریق پست و استوری گذاشتن ایجاد می‌شود. در ادامه نحوۀ پست و استوری گذاشتن و باید و نبایدهای اینستاگرام را به شما خواهیم گفت.

نکات لازم برای پست و استوری در اینستاگرام

  • برای داشتن یک حساب تجاری فعال در اینستاگرام باید برای گذاشتن پست و استوری های خود برنامه‌ریزی کنید.
  • باید پست‌های شما باید با زمینۀ فعالیتتان مرتبط باشد.
  • گذاشتن استوری را به‌صورت روزانه فراموش نکنید.
  • باید سعی کنید از ابزارهای لای. (LIVE) و (IGTV) نیز استفاده کنید.
  • برای بالا بردن تعامل خود در استوری های اینستاگرام باید از ابزارهای اینستاگرام مانند استیکرها، هشتگ و موقعیت مکانی استفاده کنید. اما بهترین ابزار برای بالا بردن تعاملات در استوری اینستاگرام (Poll) است.
  • باید سعی کنید از شخصیت‌های زنده و حقیقی در حساب اینستاگرام خود استفاده کنید.

تولید محتوای هدفمند یا استراتژی محتوا داشته باشید

برای اینکه صفحۀ شما در اینستاگرام جذاب باشد و کاربر وفادار جذب کنید باید برای تولید محتوای خود برنامه‌ریزی کنید. این تولید محتوا که زمینۀ فعالیت شما را نشان می‌دهد باید دارای نکات متمایز و خاص باشد.

اینستاگرام جزو آن دسته از شبکه‌های اجتماعی است که روزانه حجم بسیار زیادی از تصاویر و ویدئوها در آن منتشر می‌شود و مخاطبان با توجه به علاقه و نیاز خود آن‌ها را دنبال می‌کنند. شما برای اینکه بتوانید در این موج بزرگ همراه باشید باید از عکس‌ها و ویدئوهای شاخص و مرتبط با فعالیت خودتان استفاده کنید و نکات مهم مربوط به نوشتن کپشن را بدانید.

افرادی که در این فضا فعالیت می‌کنند همانند هر شغل دیگری به ابزار خاص خود نیاز دارند. ابزار مهم برای فعالیت در اینستاگرام نیز تولید محتوا است. هر فرد متناسب با کسب‌وکار خود در این فضا به تولید محتوا می‌پردازد.

اگر زمینۀ فعالیت شما در این فضا فروش کالا و یا محصول خاصی است برای اینکه بازار خوبی به دست آورید باید بازاریاب ماهری باشید و با استراتژی‌های فروش و تولید محتوا در اینستاگرام آشنا باشید.

اشتباه بازاریابی در اینستاگرام

بیشتر بخوانید: ترفندهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل

فریب کلاه‌برداران و فروشندگان لایک کننده و فالوورها را نخورید

متأسفانه افراد بسیاری در گرداب کلاه‌برداران فضای مجازی غرق می‌شوند. شما برای اینکه این اشتباه را مرتکب نشوید دقت کنید هیچ فالوور و یا لایک کننده‌ای که به‌صورت مستقیم برای دریافت آن هزینه پرداخت کنید برایتان بازدهی نخواهد داشت.

شما بابت هزینه‌ای که برای اضافه کردن فالوورها به حسابتان پرداخت می‌کنید تعداد زیادی از افرادی که هیچ اطلاعی از فروشگاه و یا محصولات شما ندارند وارد فروشگاهتان می‌شوند. آنها تمام اعتبار شما را به غارت می‌برند. شاید به‌ظاهر چیزی از محصولات فروشگاهتان کم نشده باشد، اما زمان زیادی طول می‌کشد تا شما اعتبارتان بازگردانید.

جذب فالوورهای فیک که هیچ تعاملی با شما و محتوای شما ندارند از اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام است چون آنها فاقد ارزش هستند و به مخاطبان حقیقی‌تان نشان می‌دهند که شما در کار و فعالیتتان صادق نیستید. برای اینکه پیشرفت کنید باید از راه‌های اصولی و مطابق با الگوریتم‌های قانونی فعالیت کنید چون اینستاگرام همواره شما و فعالیتتان را بررسی کرده و زیر نظر دارد.


بیشتر بخوانید: فالوور فیک اینستاگرام؛ بررسی مزایا، معایب و راه‌های خرید

مخاطب هدف را باید پیدا کنید

اینستاگرام بسیار هوشمند و حرفه‌ای عمل می‌کند. این ابزار قدرتمند برای هرکس می‌تواند متناسب با خواست و علایق او نمایش داده شود. یکی از نکات مهمی که می‌توان از آن به عنوان یک خطر بزرگ و یکی از اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام نام برد، پیدا نکردن مخاطب هدف است.

روش‌های دقیقی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا مخاطبان هدف خود را متناسب با فعالیتی که در فضای اینستاگرام دارید، پیدا کنید. با استفاده از این روش‌ها می‌توانید افرادی که به حوزۀ فعالیت شما علاقه‌مند هستند را پیدا کرده و آن‌ها را جذب کنید. این کار به شما می‌کند تا تعامل افراد با شما بیشتر باشد و فعالیت شما نیز هدفمندانه‌تر پیش برود.

برای اینکه بتوانید مخاطب هدف خود را پیدا کنید اول باید زمینۀ فعالیت شما دقیق مشخص باشد و سپس کارهای زیر را انجام دهید:

مخاطب هدف در اینستاگرام

پیج هایی که با زمینۀ فعالیت شما متناسب هستند را پیدا کنید.

این کار به شما کمک می‌کند تا  مخاطبان بیشتری را به راحتی پیدا کرده و آن‌ها را با صفحۀ خود آشنا کنید. مزیت این روش آن است که صاحبان این صفحات زیاد برای شما دردسر درست نمی‌کنند چون شما را رقیب خود نمی‌دانند.

پیج رقیبان و یا همکاران خود را پیدا کنید.

افرادی که صفحات رقیبان شما را دنبال می‌کنند همان افرادی هستند که می‌توانند مخاطب هدف شما نیز باشند. شما برای جذب این افراد به تولید محتوای قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر نیاز دارید. همچنین شما باید برای جذب این افراد دارای نقاط شاخص‌تری نیز باشید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    از هشتگ‌ها کمک بگیرید.

    هشتگ‌ها یکی از بهترین ابزارهایی هستند که به طبقه‌بندی هزاران محتوایی که در اینستاگرام وجود دارند کمک زیادی می‌کنند. استفاده از هشتگ‌ها به شما کمک می‌کنند تا پست‌هایی که متناسب با زمینۀ فعالیت شما هستند را پیدا کرده و کسانی که به آن محتوا علاقه دارند، پیدا کنید.

    با این روش شما به‌صورت حرفه‌ای به جامعۀ هدف خود نزدیک‌تر می‌شوید. برای پیدا کردن این پست‌ها باید هشتگ‌های متناسب را پیدا کرده و آن‌ها را جست‌وجو کنید.

    شما با استفاده درست و اصولی از هشتگ‌ها می‌توانید پست‌های خود را به علاقه‌مندان نشان دهید و آن‌ها نیز راحت می‌توانند به محتوای شما دسترسی داشته باشند. برای این کار برای از هشتگ‌ها در پست‌ها و استوری‌های خود استفاده کنید.

    استفاده از هشتگ‌ها بسیار ساده هم نیست و لازم است تا برخی نکات را در رابطه با آن‌ها رعایت کنید. به‌طور مثال نباید از هشتگ‌های تکراری استفاده کنید و هشتگ‌های مورداستفاده باید متناسب با موضوع محتوای شما باشند.


    بیشتر بخوانید: چطور از هشتگ اینستاگرام برای جذب مخاطبین تازه استفاده کنیم؟

    از ابزارهای آنالیز اینستاگرام استفاده کنید.

    یکی دیگر از اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام توسط افراد تازه‌کار این است که نمی‌دانند چگونه می‌توانند حساب خود را در اینستاگرام تجزیه‌وتحلیل کنند. اینستاگرام برای اینکه افراد بتوانند فعالیت خود را تحلیل کنند برای پیج های تجاری روش‌های متفاوتی را قرار داده است که به آن‌ها کمک می‌کند تا نکات لازم در رابطه با حساب خود را بررسی کنند.

    با این روش راحت‌تر و با دردسر کمتر می‌توان جنسیت، میزان تحصیلات، موقعیت مکانی و میزان فعالیت افراد را بررسی کرد. این آنالیزها دسترسی به مخاطبان هدف را راحت‌تر می‌کند.

    کوتاه در مورد اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام

    • برای کسب موفقیت در دیجیتال مارکتینگ باید با ابزارهای گوناگون این فضا آشنایی داشته باشید.
    • اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن ها در سرتاسر دنیاست که فضای گسترده‌ای برای کسب‌وکارهای آنلاین فراهم کرده است.
    • برای موفقیت در فروش آنلاین باید به اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام تسلط داشته باشید تا مرتکب آن‌ها نشوید.
    • برای جذب مخاطبان باید ویترین کسب‌وکار آنلاین شما در اینستاگرام از جذابیت ظاهری و محتوایی زیادی برخوردار باشد.
    • حساب شخصی و کاری شما در اینستاگرام باید جدا باشد و حساب کاری خود را باید به حالت تجاری تبدیل کنید.
    • با اصول و تکنیک‌های عکاسی و نوشتن متن در اینستاگرام آشنا شوید.
    • اینستاگرام یک شبکۀ اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن است. شما در این فضا باید بتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و آن‌ها جذب کنید. برای ایجاد تعامل با مخاطبان نباید از راه‌های غیراصولی وارد شوید.
    • با الگوریتم‌ها و روش‌های تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در اینستاگرام آشنا شوید.
    • برای گذاشتن پست و استوری در اینستاگرام باید به استراتژی مشخص و از پیش تعیین‌شده داشته باشید.
    • مخاطب هدف خود را از روش‌های درست و اصولی پیدا کنید و مراقب کلاه‌برداران باشید و اقدام به خرید دنبال کننده و لایک کنندۀ فیک نکنید.

    منبع:

    adespreso

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.