فالوور فیک اینستاگرام؛ مزایا، معایب و نحوه زدن فالوور فیک

1

 خرید فالوور فیک یکی از راه‌هایی است که برخی از افراد آن را برای بالاتر بردن تعداد دنبال‌کنندگان پیج خود از آن استفاده می‌کنند. در این مطلب قصد داریم به این مسئله به طور کامل بپردازیم و مزایا و معایب این کار را بررسی کنیم. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

فالوور فیک چیست؟

فالوورهای غیر واقعی (fake fallowers) دسته‌ای از اکانت‌ها هستند که می‌توانید آن‌ها را به پیج خود اضافه کنید تا تعداد فالوور‌های خود را افزایش دهید.

فالوور فیک چیست

 راه‌های خرید فالوور فیک

برای اینکه بتوانید این دسته از فالوور‌ها را به پیج خود باز کنید، دو راه کلی پیش رو دارید:

۱- نصب برنامه‌های فالوور گیر

می‌توانید این اپلیکیشن‌ها را از اپ استور‌ها دریافت و نصب کنید. بیایید به ساز و کار چند اپلیکیشن افزایش فالوور فیک و واقعی بپردازیم و آنها را بیشتر بشناسیم.

اپلیکیشن نینجا گرام

وقتی این برنامه را نصب می‌کنید، ابتدا لازم است هشتگی را که به پیج شما مربوط است، سرچ کنید. نرم‌افزار به صورت اتوماتیک، هر پستی که درباره‌ این هشتگ باشد را لایک می‌کند و از این طریق، و به مرور زمان می‌توانید فالوور‌های خود را افزایش دهید، که البته همه‌ آن‌ها واقعی و سود‌مند نیستند. خوب است بدانید این اپلیکیشن ساخت آمریکا است اما برای استفاده در ایران کرک شده است.

اپلیکیشن (turbo followers for Instagram)

این اپلیکیشن رایگان نیز به صورتی طراحی شده است تا همه‌ کاربرانی را که به پیج شما علاقه دارند را فالو کند. این ساز و کار (follow 4 follow) نامیده می‌شود و به مرور زمان می‌تواند باعث افزایش فالوور‌های شما شود.

برنامه (get followers)

پس از ورود به این اپلیکیشن باید به صورت دستی، اکانت‌های مد نظر را در فالو کنید. در ازای ورود هر (ID) شما ده سکه دریافت می‌کنید و پس از گذشت زمان، می‌توانید با اعتبارتان در اپلیکیشن، در اینستاگرام فالوور دریافت کنید.

بهتر است با چند نمونه از این اپلیکیشن‌ها کار کنید تا بهترینشان را انتخاب کنید.

۲- سایت‌هایی برای خرید فالوورهای فیک

زمانی که عبارت «خرید فالوور فیک» را در گوگل سرچ می‌کنیم، سایت‌های بی‌شماری را می‌بینیم که می‌توانند در ازای مبلغی، به شما فالوور و لایک فیک بفروشند. البته باید در نظر داشته باشید که به سراغ فروشگاه‌های امن و دارای نماد اعتماد بروید که خدماتی واقعی را به شما عرضه می‌کنند.

معمولاً در این سایت‌ها، بسته‌های متنوعی به شما پیشنهاد می‌شود که هرکدام تعداد و خدمات خاصی را به شما ارائه می‌کنند. بسته به نیاز پیج خود می‌توانید یکی از این بسته‌ها را انتخاب و خریداری کنید. اما ما توصیه می‌کنیم به طور کلی قضیه‌ فالوورهای فیک را فراموش کنید. در ادامه درباره‌ معایب خرید فالوور فیک بیشتر به شما می‌گوییم.

چرا نباید فالوور فیک بخریم؟

درست است که افزودن فالوور‌های فیک به پیج، مزایایی دارد. اما خوب است قبل از خرید نگاهی هم به معایب این کار بیاندازیم. برخی از افراد بدون دانستن این موارد، فالوورهای فیک می‌خرند و بعد از چند ماه به راحتی پیج خود و حتی فالوور‌های واقعی آن را از دست می‌دهند. پس بهتر است بدانیم چرا خرید فالوور فیک راه خوبی نیست؟

۱- فالوور فیک تنها یک عدد است

این دنبال کنندگان، با این که دارای آی‌دی و پیج جداگانه هستند، اما هیچ تعاملی با پیج شما ندارند. نه کامنتی می‌گذارند و نه حتی پست‌ها را لایک می‌کنند. تنها سود آنها تحت تاثیر قرار دادن مخاطبی است که برای اولین بار وارد پیج شما می‌شود.

تعامل یا اینگیجمنت مهم‌ترین عاملی است که موفقیت پیج شما را نشان می‌دهد و به این معناست که هر کاربر چه قدر با پیج شما در ارتباط است. استوری‌ها را چک می‌کند، پست‌ها را لایک و سیو می‌کند و در نهایت از شما خرید کالا یا خدمات دارد. اما فالوور فیک به هیچ صورت این تعامل و بازده را برای شما نخواهد داشت.

۲-برای افزایش تعامل هزینه‌بر هستند

برای رفع مشکل بالا، باید باز هم اقدام کرده و از طریق همان سایت‌ها این بار لایک و کامنت فیک خریداری کنید. اما این کار هم هزینه‌ای جداگانه و مداوم می‌خواهد و در کل می‌تواند از لحاظ مالی فشار آور باشد.

۳- فالوور‌ فیک سود مالی ندارد

وقتی شما در پیج اینستاگرام خود، کالا یا خدماتی را به فروش می‌رسانید، هدفتان بالا بردن این فروش و سودآوری است. اما یادتان باشدفالوور‌های فیک از شما چیزی خریداری نمی‌کنند و بالعکس، شما باید برای داشتنشان هزینه کنید.

۴- در نتایج الگوریتم‌های اینستاگرام بی‌اثر هستند

الگوریتم‌های اینستاگرام همواره در حال توسعه هستند تا بتوانند این اپلیکیشن را برای کاربران جذاب‌تر از قبل کنند. یکی از فعالیت‌ها در این الگوریتم‌ها، حذف پیج‌هایی است که با پیج شما تعاملی ندارند و این یعنی اینستاگرام به مرور فالوور فیک شما را از صفحه حذف خواهد کرد.

۵- باعث مسدود شدن صفحه اینستاگرامی می‌شود

در صورتی که الگوی خرید فالوور‌ فیک همواره تکرار شود، ممکن است اینستاگرام اکانت شما را ببندد. در این صورت حتی فالوور‌های واقعی خود را هم از دست می‌دهید و باید همه‌ فرآیند ساختن پیج را از ابتدا شروع کنید.

۶- باعث حذف از اکسپلورر می‌شود

اکسپلورر یا «جستجوگر» یکی از بخش‌های محبوب اینستاگرام محسوب می‌شود که کاربران زمان زیادی را در آن سپری می‌کنند. یکی از اهداف پیج‌ها نیز این است که به اکسپلورر راه پیدا کنند تا بازدید‌های پیج خود را افزایش دهند. باید در نظر داشته باشید که با داشتن فالوور فیک حتی اگر به اکسپلورر راه پیدا کنید هم پس از مدتی پست شما پاک خواهد شد.

با وجود تمامی معایب فالوورهای فیک، خرید آن‌ها راه درستی برای معرفی پیچ اینستاگرامی به نظر نمی‌رسد.

راه تشخیص فالوور فیک در اینستاگرام

اکنون که با معایب این نوع دنبال‌کنندگان آشنا شدید، شاید بخواهید بدانید چگونه می‌شود پیج‌های فیک را تشخیص دهید. در ادامه چند نکته را به شما آموزش می‌دهیم که با دانستن آنها، تشخیص پیج فیک در اینستاگرام برایتان آسان می‌شود.

نشانه اول: آی‌دی، عکس پروفایل و بیو

از آنجایی که اکانت‌های فیک توسط ربات‌ها ساخته می‌شود، آی‌دی‌های آن‌ها به شیوه‌های متداول انتخاب نمی‌شود. ‌‌آی دی فالوورهای فیک معمولاً تشکیل شده از حروف و اعداد بی‌معناست.

راه تشخیص فالوور فیک در اینستاگرام

بیشتر اکانت‌های فیک، عکس پروفایلی ندارند و این یک نشانه برای تشخیص پیج فیک است. برخی نیز به سراغ استفاده از عکس‌های سلبریتی‌ها از نمای دور می‌روند. البته برخی از کاربران واقعی نیز ترجیح می‌دهند عکسی از خود نگذارند. در این حالت بهتر است به باقی نشانه‌ها دقت کنید.

هم‌چنین این اکانت‌ها یا بیو ندارند یا از بیو‌های نامتعارف استفاده می‌کنند.

نشانه‌ دوم: تعداد فالوور و فالووینگ

یکی از نشانه‌های دیگر شناختن پیج فیک، چک کردن آمار افراد متصل به پیج است. ممکن است این اکانت‌ها ربات‌هایی باشند که با فالو کردن یک‌دیگر به چنین تعداد بالایی از فالوور رسیده باشند. چک کردن تعداد لایک و تطبیق آن با شمار فالوور‌ها نیز می‌تواند به شما کمک کند.


بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار برای افزایش فروش در اینستاگرام

نشانه سوم: تعداد و زمان انتشار مشکوک پست‌ها

پیج‌های واقعی، با زمان‌بندی دقیق و منظم محتوای خود را منتشر می‌کنند. اما پیج‌های فیک در انتشار‌ها نامنظم‌اند و محتوای آن‌ها ربطی به یک‌دیگر ندارند. برای مثال محتواها ویدیو‌های بی‌کیفیت یا مناظر معمولی از طبیعت هستند که کپشن‌ خاصی هم ندارند.

نشانه سوم: کامنت‌ها

اگر پیجی دارای کامنت‌های ایموجی‌دار یا با محتوای تکراری مثل موارد زیر بود:

  • لذت بردیم
  • پیج خوبی دارید
  • پست خوبی بود

ممکن است پیجی باشد که اقدام به خرید کامنت فیک کرده است. این نوع کامنت‌ها می‌توانند به زبان انگلیسی یا فارسی باشند اما در هر دو صورت و پس از کمی دقت، قابل تشخیص هستند.

اپلیکیشن فالوور فیک سنج

خوب است بدانیم برای تحلیل پیج به صورت کلی، می‌توانیم از اپلیکیشن‌هایی مثل «فالوور فیک سنج» استفاده کنیم. این برنامه به صورت رندوم تعدادی از فالوور‌های یک پیج را انتخاب می‌کند و اصل یا تقلبی بودن آنها را می‌سنجد. در پایان به شما اعلام می‌کند که این اکانت چه تعداد دنبال‌کننده فیک دارد.

هم‌چنین اپلیکیشن، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌تواند موارد زیر را هم درباره یک پیج بررسی کند:

  • تعداد پست
  • میانگین تعداد لایک
  • میانگین تعداد کامنت
  • نرخ تعامل
  • درصد فالوور‌های واقعی
  • تعداد فالوور‌های فیک

چک کردن موارد بالا را می‌توانید به صورت دستی یا به کمک اپلیکیشن‌ها انجام دهید؛ اما در هر دو روش می‌توانید به راحتی فالوور‌های فیک را بشناسید.

چه طور فالوور فیک را حذف کنیم؟

همان‌طور که دیدیم فالوور‌های فیک می‌توانند برای کسب‌وکارتان فاجعه‌ساز باشد. بنابراین باید هرچه زودتر آن‌ها را از پیج خود حذف کنید. برای حذف فالوور فیک چند راه پیش رو دارید.

حذف دستی

برای این کار ابتدا باید به لیست دنبال‌کنندگان خود بروید و اکانت‌هایی که فیک به نظر می‌رسند را ریموو (remove) کنید. اما از آنجایی که این کار می‌تواند زمان‌بر و خسته‌کننده باشد، می‌توانید از ابزار‌های مخصوص برای حذف فالوور فیک استفاده کنید.

  • اپلیکیشن (followers insight for Instagram)

این برنامه علاوه بر دادن آمار و اطلاعات پیج، می‌تواند فالوور‌های تقلبی شما را هم پاک کند.

  • اپلیکیشن (unfollowers & ghost followers -Followers analysis)

 این برنامه با تحلیل کامل فالوور‌ها، و سنجیدن میزان فعالیتشان در پیج شما، فالوور فیک را به صورت خودکار پاک می‌کند.

استفاده از ربات اینستاگرام اینبو

این ربات هوشمند که به تازگی هسته‌ خود را آپدیت کرده، می‌تواند به راحتی حذف فالوور‌ فیک را در پیج شما انجام دهد.

استفاده از ربات اینستاگرام اینبو

خذف فالوورهای فیک باعث موفقیت شما در بازاریابی دیجیتال می‌شود

افزایش فالوور واقعی به جای دنبال‌کننده‌ فیک

فالوور‌های واقعی و پیگیر، تنها چیزی است که شما برای سود‌دهی و بهتر شدن پیج‌تان به آن نیاز دارید. برای به دست آوردن این فالوور‌ها باید سعی کنید برای افراد مختلف سودمند باشید و محتوایی ارزشمند، مفید و کاربردی برای او تولید کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    هم‌چنین به جای خرید فالوورهای فیک، که همان‌طور که دیدیم معایب زیادی دارد، می‌‌توانید از طریق تبلیغات در اینستاگرام، پیج خود را به دیگران معرفی کنید. این تبلیغات می‌توانند توسط اینفلوئنسر‌ها یا افرادی که در حوزه‌ کاری شما مشغولند، انجام شود و فالوور‌های واقعی با تعامل بالا را برای پیج شما فراهم کنند.

    فالوور‌های واقعی، تعامل بالایی با پیج شما دارند و باعث می‌شوند که در اینستاگرام به موفقیت برسید.

    در پایان و بعد از خواندن این مقاله، اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت و ارسال مرسولات فروشگاه‌ها استفاده از فروشگاه ساز پادروشاپ است. شما علاوه بر داشتن یک فروشگاه اینترنتی، می‌توانید سفارشات خود را با هزینه ثابت و مبلغی بسیار کمتر از حالت معمول ارسال کنید. ضمنا نیازی نیست برای تحویل بسته‌ها به اداره پست مراجعه کنید. مامور پادرو بسته یا بسته‌های شما را از درب منزل جمع‌آوری می‌کند.

    آیا باز هم مردد هستید؟

    اکنون که از مزایا و معایب خرید فالوور فیک با شما صحبت کردیم، شاید سؤالاتی برایتان پیش آمده باشد که در ادامه آنها را هم بررسی می‌کنیم.

    جمع‌بندی

    • فالوور‌های فیک، اکانت‌هایی هستند که به وسیله ربات‌ها ساخته می‌شوند و می‌توانید آنها را به اکانت خود اضافه کنید.
    • فالوور فیک هیچ تعامل (لایک، کامنت و سیو) با پیج شما ندارد و نمی‌تواند هدف نهایی شما را از فروش برآورده کند. این دنبال‌کنندگان تنها ریزش تعداد را جبران می‌کنند.
    • الگوریتم‌های اینستاگرام، برای افرادی که فالوورهای فیک می‌گیرند مشکلاتی را ایجاد می‌کند. حذف اکانت‌های فیک، پاک شدن پست‌ها از اکسپلورر و بستن پیج، از نمونه‌ این مشکلات هستند.
    • به جای خرید فالوور فیک، بهتر است پیج خود را به گونه‌ای مدیریت کنیم که دنبال‌کنندگانی واقعی با اینگیجمنت بالا داشته باشیم.

    منبع:

    mediakix

    hootsuite

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. الهام اسدی می گوید

      سلام ممنونم از مقاله ای که نوشتید واقعا مطالب مفیدی بودند من از سایت متا فالوور اقدام میکنم به خرید فالوور میکنم و کاملا راضیم ازشون