بهترین زمان بندی پست و ریلز + 8 ابزار زمان‌بندی خودکار

0

هر کاری در اینستاگرام ترفندهای مخصوص به خود را دارد. زمان بندی پست و ریلز هم از جمله این موارد محسوب می‌شود که نیاز به برنامه‌ریزی و توجه دقیق دارد، زیرا در صورت استفاده اشتباه می‌تواند تا حد زیادی اثربخشی محتوای تولید شده را کاهش دهد.

اگر می‌خواهید در اینستاگرام دیده شوید و به تعداد زیادی از مخاطبان فعال دسترسی داشته باشید، باید برای ارائه محتوای خود در زمان درست یک استراتژی اثربخش داشته باشید و البته در مواقع لازم از ابزارهای انتشار خودکار محتوا استفاده کنید. این کار به کمک ابزارهای خود اینستاگرام یا سایر نرم‌افزارهای جانبی امکان‌پذیر است.

چرا زمان بندی پست و ریلز در اینستاگرام مهم است؟

چرا زمان بندی پست و ریلز در اینستاگرام مهم است؟

واقعیت این است که همه چیز در اینستاگرام از زمان‌بندی دقیق شروع می‌شود. زمان‌بندی شانس شما را برای رشد دنبال‌کنندگان بالا می‌برد. در جایی که رقابت و تعامل حرف اول را می‌زند، استفاده از یک استراتژی درست بازاریابی محتوایی مانند زمان بندی پست و ریلز می‌تواند دسترسی شما را به ترافیک ارگانیک بالا ببرد. یکی از چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان محتوای هر پیج در اینستاگرام، دیدن محتوا توسط دنبال‌کنندگان حال حاضر و مخاطبین هدف بالقوه است.

برای اینکه بتوانید به دیده شدن محتوای خود کمک کنید، باید از الگوریتم‌های اینستاگرام پیروی کنید. این الگوریتم‌ها هستند که نحوه نمایش محتوای شما را در فید کاربران مشخص می‌کنند. اگرچه تعداد این الگوریتم‌ها زیاد است، اما یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین آن‌ها که در رشد پیج شما تأثیر زیادی دارد، انتشار به موقع محتوا خواهد بود. البته عوامل دیگری نیز مثل میزان علاقه کاربر به دنبال کردن پیج شما یا تعاملاتی که با آن دارد در این رشد مؤثر هستند. اما این زمان‌بندی پست است که قرار گرفتن شما در فید اینستاگرام را تعیین می‌کند.

با این توصیفات اگر دوست دارید به شکلی ارگانیک بیشترین استفاده را از الگوریتم‌های اینستاگرام ببرید، باید زمان بندی پست و ریلز را در دستور کار و استراتژی خود بگنجانید. درست است که هر کاربری با توجه به شرایط و زمان فراغت خود از اینستاگرام استفاده می‌کند، اما طبق داده‌های موجود زمان‌هایی در روز وجود دارند که افراد بیشترین حضور خود را در اینستاگرام ثبت می‌کنند و بالاترین فعالیت را دارند. این زمان می‌تواند بسته به نوع کسب‌وکار شما کمی متفاوت باشد. اما آنچه مهم است، شناخته زمان اثربخشی محتوای شماست.

زمان ‌بندی پست و ریلز در اینستاگرام می‌تواند شانس شما را برای دیده شدن و تعامل بیشتر و به دنبال آن رشد دنبال‌کنندگان بالا ببرد.

چگونه زمان بندی پست و ریلز مناسب در اینستاگرام را پیدا کنیم؟

همانطور که در بخشی از محتوا گفتیم، تعیین زمان بندی پست و ریلز می‌تواند به کمک ابزارهای تحلیل مختلف انجام شود. هم به موقع بودن و هم مرتبط بودن موضوع محتوا می‌توانند روی الگوریتم‌های اینستاگرام و محل قرار گرفتن محتوا در فید کاربران مؤثر هستند. برای اینکه برند شما تأثیرات لازم را از محتوای منتشر شده دریافت کند، باید بتواند بخش مناسبی از فید کاربران را به خود اختصاص دهد. زیرا هر برداشت بیشتر می‌تواند میزان تعامل را بالا ببرد. تعامل هم که یکی از کلیدهای اصلی موفقیت در اینستاگرام به شمار می‌آید. شما با کمک ابزار (Insights) می‌توانید به اطلاعات مهمی درباره زمان آنلاین و فعال بودن فالوئرهای خود دست پیدا کنید.

برای دسترسی به این اطلاعات تنها کافی است در صفحۀ اصلی خود روی کادر (Insights) کلیک کنید. البته ناگفته نماند که این ابزار تنها برای پیج‌های تجاری اینستاگرام کاربرد دارد. پس از ورود به ابزار مورد نظر می‌توانید داده‌های پیج خود را به تفکیک هر محتوا و نوع فعالیت مشخص کنید. با کمک ابزار اینسایت شما نه تنها به زمان فعالیت کاربران خود دسترسی خواهید داشت، بلکه می‌توانید اطلاعات دیگری از جمله مکان، محدوده سنی آن‌ها و حتی جنسیتشان را نیز مشاهده کنید.

بر این اساس شما می‌توانید با یک بررسی کوچک و جابه‌جا شدن بین زمان‌های مختلف، ساعت‌ها و روزهایی که بیشترین بازده را برای شما دارند انتخاب کنید. سپس با توجه به سایر داده‌های به دست آمده از مخاطبین خود از این اطلاعات در جهت تولید و انتشار محتوای کاربردی و مخاطب‌پسند استفاده کنید.

البته باید به این نکته نیز توجه کنید که این داده‌ها تنها ظرف 7 روز گذشته به شما نشان داده می شوند، پس باید بر اساس این محدودیت فعالیت کنید. در نهایت می‌توانید چند هفته به صورت آزمایشی محتواهای خود را طبق اطلاعات به دست آمده در زمان‌بندی‌های مختلف منتشر کنید. این کار باعث می‌شود که در نهایت ببینید که چه نوع محتوایی در چه زمانی بیش از هر وقت دیگر دیده می‌شود.

ابزار اینسایت بهترین راه برای دسترسی به اطلاعات مربوط به تعیین زمان بندی پست و ریلز محسوب می‌شود که تنها در پیج‌های تجاری قابل استفاده است.

نحوه زمان بندی پست در اینستاگرام

نحوه زمان بندی پست در اینستاگرام

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که بهترین زمان بندی پست و ریلز در اینستاگرام چه موقعی است، باید به یاد داشته باشیم که این زمان بندی برای نقاط مختلف جهان متفاوت است. برای مثال شما نمی‌توانید از داده‌های زمانی بریتانیایی‌ها به همان اندازه‌ای سود ببرید که از اطلاعات زمان‌بندی داخلی منفعت کسب می‌کنید.

بنابراین دانستن این نکته که به کدام بخش از مخاطبان جهانی قرار است دسترسی داشته باشید، اهمیت ویژه‌ای دارد. با این اوصاف اگر تنها برای مخاطبان داخلی تولید محتوا می‌کنید، بهتر است از منابع داخلی برای تعیین زمان بندی پست و ریلز اینستاگرام استفاده کنید.

برای تعیین بهترین زمان‌ بندی پست و ریلز باید بسته به نوع کسب‌وکار خود آزمون و خطا کنید. به این معنی که چند پست مناسب را تولید و در چند زمان‌بندی مشخص در پیج خود منتشر کنید. در چنین شرایطی با بررسی نتایج هر یک از پست‌ها، بهترین زمان را برای انتشار سایر محتواهای تولید خود تعیین خواهید کرد.

البته برای اینکه نتایج شما دقیق‌تر باشند بهتر است حداقل چند روز این کار را تکرار کنید. همچنین فراموش نکنید که روزهای هفته هم می‌توانند در بازدهی پست‌گذاری شما مؤثر باشند. از آن‌جایی که بسته به موضوع پیج زمان انتشار پست شما می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین در ادامه به چند نمونه از این زمان‌بندی‌ها اشاره می‌کنیم.

  • بهترین زمان برای ارسال پست در پیج‌های گردشگری بین 9 تا 10 صبح و 11 تا 1 ظهر است.
    • بهترین روزها پنج‌شنبه، جمعه و روزهای قبل از آن‌هاست.
  • بهترین زمان برای انتشار پست در پیج‌های فروشگاهی 12 ظهر و در روزهای سه شنبه، پنج‌شنبه و جمعه است.
    • اما بهترین زمان برای انتشار کالاها بین ساعات 11 تا 14 خواهد بود.
  • بهترین زمان برای ارسال پست در پیج‌های طنز و سرگرمی 12 تا 15 ظهر است.
    • بهترین روزها هم شنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه هستند.
  • بهترین زمان برای ارسال پست در پیج‌های غذایی 12 ظهر است.
    • روزهای تعطیل و جمعه‌ها نیز بهترین وقت برای ارسال پست توسط این پیج‌هاست
  • بهترین زمان برای ارسال پست در پیج‌های خدماتی 9 تا 11 صبح و 8 تا 9 شب است.
    • کل روزهای هفته به جز تعطیلات نیز روزهای مناسب برای این گروه محسوب می‌شوند.

زمان بندی پست و ریلز اینستاگرام با توجه به محتوای پیج و آنالیز کاربران مشخص خواهد شد و از پیجی به پیج دیگر متفاوت است.

ابزارهای زمان بندی پست های اینستاگرام

علاوه بر تعیین زمان بندی پست و ریلز اینستاگرام حتماً به ابزارهایی برای ارسال خودکار محتواهای خود در زمانی مشخص هم نیاز خواهید داشت. این کار به کمک اپلیکیشن‌های مختلف موجود در بازار امکان‌پذیر است. اغلب این برنامه‌ها امکانات جانبی دیگری نیز دارند و شما می‌توانید به کمک آن‌ها داده‌های خود را تجزیه و تحلیل‌ کنید. با کمک این ابزارها نه تنها می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی کنید، بلکه در زمان‌هایی که مشغولیت زیادی دارید یا در سفر به سر می‌برید هم می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگرانی پست‌های تولید شده خود را منتشر کنید. در ادامه به معرفی چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    برنامه (Combin Scheduler)

    این برنامه یکی از بهترین ابزارهای تعیین خودکار زمان بندی پست و ریلز اینستاگرام محسوب می‌شود که برای مشاغل کوچک و متوسط کارایی دارد. از این ابزار می‌توانید در پلتفرم‌های مختلف ویندوز، مک و (Ubuntu) استفاده کنید. بنابراین این برنامه به عنوان کاربر گوشی برای شما کارایی ندارد. اما اگر از سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌کنید می‌توانید از این ابزار بهره‌مند شوید.

    برنامه (Hootsuite)

    این برنامه به عنوان یکی دیگر از ابزارهای زمان بندی پست و ریلز اینستاگرام به صورت خودکار کارایی خوبی برای کسب‌وکارهای مختلف در هر حجمی دارد. شما حتی به عنوان یک فریلنسر هم می‌توانید از اپلیکیشن (Hootsuite) استفاده کنید. این اپ کاربردی بر روی سیستم‌های مختلف اندروید، آی‌او‌اس و ویندوز قابلیت استفاده دارد.

    اپلیکیشن (SEMrush)

    افرادی که به نوعی در فضای دیجیتال مشغول به کار هستند، حتماً تا به حال برای یک بار هم که شده نام اپ (SEMrush) به گوششان خورده است. این برنامه مبتنی بر وب برای تمامی استارتاپ‌های کوچک و بزرگ و افرادی که به عنوان فریلنسر مشغول پیج‌گردانی هستند، مناسب است.

    برنامه (Later)

    اپلیکیشن (Later) را نیز می‌توان در لیست برنامه‌های مناسب برای تعیین زمان بندی پست و ریلز برای انتشار محتوا دانست. این اپ هم برای سه گروه مشاغل کوچک، شرکت‌های بزرگ و افراد عادی قابل استفاده است. برای دسترسی به این نرم‌افزار کاربردی می‌توانید از طریق بسترهای مختلف در موبایل یا کامپیوتر از آن استفاده کنید.

    از دیگر برنامه‌های کاربردی در این زمینه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    • (Buffer) مناسب برای مشاغل کوچک و بزرگ و قابل استفاده در ویندوز و مک
    • (Onlypult) مناسب برای تمامی فعالان اینستاگرام و قابل استفاده در اندروید، آی‌او‌اس و مبتنی بر وب
    • (Sked Social) مناسب برای مشاغل کوچک و بزرگ و قابل استفاده در اندروید، آی‌او‌اس، پی‌سی و مک
    • (Tailwind) مناسب برای تمامی کسب‌وکارها و قابل استفاده در ویندوز، مک و آی‌او‌اس
    نحوه زمان بندی ریلز در اینستاگرام

    نحوه زمان بندی ریلز در اینستاگرام

    این روزها به لطف ابزار جدید اینستاگرام افراد و کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند برای بیش از 2 ماه اقدام به زمان بندی پست و ریلز در این رسانه کنند. این یعنی شما دیگر برای زمان بندی پست و ریلز اینستاگرام نیاز نیست که از ابزارهای جانبی استفاده کنید و تنها با ورود به بخش تنظیمات حساب خود می‌توانید به این ابزار دسترسی داشته باشید. بعد از ورود به بخش تنظیمات باید روی گزینه‌ای به اسم (Schedule This Post) کلیک کنید. در این‌جا قادر هستید که زمان‌بندی مربوط به پست‌ها و ریلزهای اینستاگرام خود را انجام دهید.

    البته یک بخش جدید دیگر نیز وجود دارد که صاحبان پیج‌ها می‌توانند با ورود به آن پست‌های زمان‌بندی شده خود را مشاهده کنند. این قسمت (Scheduled Content) نام دارد و به شما این امکان را می‌دهد که از طریق آن دوباره زمان بندی پست و ریلز خود را به روز کنید. البته همانطور که احتمالاً می‌توانید حدس بزنید این قابلیت در حال حاضر برای صفحات تجاری اینستاگرام قابل استفاده است.

    اپلیکیشن‌های متعددی برای زمان بندی پست و ریلز به صورت خودکار وجود دارند، اما به تازگی قابلیتی در خود اینستاگرام ایجاد شده است که به کمک آن می‌توانید محتواهای خود را به صورت از پیش تعیین شده منتشر کنید.

    جمع‌بندی

    • زمان بندی پست و ریلز اینستاگرام یکی از بخش‌های مهم هر استراتژی بازاریابی در فضای این پلتفرم محسوب می‌شوند که باید مورد توجه کسب‌وکارها قرار بگیرند.
    • این زمان‌بندی به صورت مستقیم بر هوش مصنوعی و الگوریتم‌های اینستاگرام تأثیر می‌گذارد و می‌تواند در نشان دادن محتوای شما در فید کاربران بسیار مؤثر باشد.
    • زمان بندی پست و ریلز به صورت خودکار می‌تواند در وقت و هزینه‌های شما صرفه‌جویی کرده و خیال شما را از بابت یک برنامه از پیش تعیین شده راحت کند.
    • ابزار اینسایت اینستاگرام که در پیج‌های تجاری فعال است برای تعیین بهترین زمان انتشار پست و ریلز بسیار مؤثر است.
    • ابزارهای جانبی دیگری نیز وجود دارند که شما می‌توانید با کمک آن‌ها و به شکلی رایگان زمان بندی پست و ریلز را انجام دهید.
    • در حال حاضر خود اینستاگرام قابلیتی را در پیج‌های تجاری فعال کرده است که کاربران می‌توانند به کمک آن برای حدود 75 روز محتواهای تولید شدۀ خود را زمان‌بندی کنند.

    پرسش‌های پرتکرار                       

    منابع:

    buffer

    unboxsocial

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.