اس ام اس مارکتینگ و 7 مزیت استفاده از آن

0

تبلیغات را باید یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب‌وکارهای گوناگون مخصوصا سایت فروشگاه آنلاین دانست. تقریباً با اطمینان می‌توان گفت که تمام مجموعه‌های موفق، هزینه نه چندان کمی را صرف انجام تبلیغات متفاوت می‌کنند. میزان پول بالایی که در سال در بخش تبلیغات هزینه می‌شود باعث شده تا روش‌های بسیاری برای تبلیغات به وجود آیند. مجموعه‌های متفاوت با توجه به نیاز و بازخورد دریافت شده از این روش‌ها استفاده می‌کنند.

اس ام اس مارکتینگ یکی از روش‌های تبلیغاتی است. این روش بازخورد بسیار بالایی دارد و همچنین هزینه آن از بسیاری روش‌های دیگر پایین‌تر است. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارها از آن برای انجام کارهای تبلیغاتی متفاوت خود استفاده می‌کنند. همین امر سبب شده تا این مطلب از وبلاگ پادرو را به اس ام اس مارکتینگ اختصاص دهیم. تا انتها با ما همراه باشید تا در این خصوص اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اس ام اس مارکتینگ چیست؟

اس ام اس مارکتینگ چیست؟

نتایج برخی تحقیقات نشان می‌دهند که بسیاری از افراد عادی در روز بیش از 100 بار گوشی تلفن همراه خود را چک می‌کنند. همین امر سبب شده تا تبلیغاتی که برای گوشی‌های تلفن همراه ارسال می‌شوند موفقیت بالاتری داشته باشند. تحقیقات نشان می‌دهند که بیش از 98 درصد پیامک‌های تبلیغاتی ارسال شده برای افراد باز می‌شوند. اما این عدد برای روش مشابه دیگری مانند ایمیل مارکتینگ در حدود 20 درصد است. به همین دلیل می‌توان اس ام اس مارکتینگ را روشی موفق برای تبلیغات و بازاریابی دانست. اما اس ام اس مارکتینگ چیست؟

در پاسخ باید بگوییم اس ام اس مارکتینگ نوعی تبلیغات و بازاریابی است که برندها، کارخانه‌ها، شرکت‌ها و به طور کلی کسب‌وکارهای متفاوت از آن برای ارسال پیام‌های مختلف به مشتریان خود استفاده می‌کنند. این پیام‌ها می‌تواند حاوی محتواهای متفاوتی مانند اطلاع‌رسانی از کمپین‌ها، معرفی محصولات جدید، ارسال محتوای تبلیغاتی، اخبار مجموعه و بسیاری موارد دیگر باشد.

شیوه بازاریابی با استفاده از پیامک با استفاده از یک کانال ارتباط شخصی انجام می‌شود. همین امر باعث شده تا کسب‌وکارها بتوانند روی مواردی مانند زمان ارسال، متن و محتوا و بازخورد کنترل بسیار مناسبی داشته باشند. یکی از مهم‌ترین مزایای این کنترل توان بررسی آمارهاست. با استفاده از این آمارها می‌توان متوجه شد که کدام پیامک‌ها موفقیت بیشتری داشته‌اند و همین امر در نهایت می‌تواند باعث مشخص شدن نقاط قوت و ضعف سیستم تبلیغاتی و حتی مجموعه شود.

انواع اس ام اس مارکتینگ

انواع اس ام اس مارکتینگ

بسیاری تصور می‌کنند که اس ام اس مارکتینگ کاری بسیار ساده است. اما باید بدانید که این کار ریزه‌کاری‌های بسیاری دارد. یکی از این ریزه‌کاری‌هایی که حتماً باید به آن توجه شود، انواع آن است. بازاریابی پیامکی انواع متفاوتی دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد. هر کسب‌وکاری باید با توجه به نیاز، علاقه و برخی موارد دیگر بهترین روش از میان انواع اس ام اس مارکتینگ را انتخاب و از آن‌ها برای کارهای تبلیغاتی خود استفاده کند.

1- خوش‌آمد گویی

یکی از روش‌های متنوع اس ام اس مارکتینگ، ارسال یک پیامک حاوی متن خوش‌آمد گویی به اعضا و افراد جدید عضو شده در سامانه شما است. بسیاری از مجموعه‌ها با استفاده از پنل‌های پیامکی اقدام به راه‌اندازی باشگاه مشتریان می‌کنند. افراد علاقه‌مند می‌توانند برای کسب آخرین اخبار آن برند یا کسب‌وکار در این سامانه عضو شوند. مجموعه‌ها می‌توانند با ارسال یک پیامک خوش‌آمدگویی به آن‌ها احترام بیشتری بگذارند و بر تعداد مشتریان وفادار خود بیفزایند.

2- تبلیغات

شاید اصلی‌ترین نوع اس ام اس مارکتینگ ارسال پیامک‌های تبلیغاتی متنوع است. در این پیامک‌ها می‌توان به موارد مختلفی اشاره کرد. برخی از مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

تبلیغات شخصی‌ سازی شده

مجموعه‌ها با بررسی‌هایی می‌توانند متوجه شوند که مشتریان آن‌ها به چه کالاها، محصولات و خدماتی علاقه دارند. پس از آن مجموعه می‌تواند با ارسال پیامک تبلیغاتی شخصی‌سازی شده برای فرد، محصولات، کالاها و خدمات مشابه را به او پیشنهاد دهد.

معرفی محصولات جدید

کسب‌وکارهای متفاوت برای رشد و پیشرفت اقدام به تولید یا عرضه محصولات جدید و یا خدمات جدید می‌کنند. این مجموعه‌ها می‌توانند به راحتی و تنها با ارسال یک پیامک مناسب، محصول، کالا یا خدمت جدید خود را به مشتریان و مخاطبان خود معرفی کنند تا آن‌ها در صورت تمایل اقدام به خرید و سفارش آن‌ها کنند.

3- اطلاع‌رسانی در خصوص کمپین‌ها و تخفیفات

کسب‌وکارهای برای رشد و پیشرفت اقدام به برگزاری کمپین‌های متفاوت و ارائه تخفیف‌های متنوع می‌کنند. با استفاده از اس ام اس مارکتینگ این مجموعه‌ها می‌توانند کار اطلاع‌رسانی را در سطحی گسترده‌تر انجام دهند تا افراد بیشتری از این موضوع با خبر شوند و میزان موفقیت کمپین آن‌ها افزایش یابد.

4- پرسش‌نامه و نظرسنجی

با استفاده از اس ام اس مارکتینگ می‌توان از مشتریان و مخاطبان درخواست کرد که یک پرسش‌نامه‌ یا نظرسنجی را با استفاده از پیامک پر کنند. این پرسش‌نامه می‌تواند موضوعات مختلفی مانند میزان رضایت از محصولات و خدمات، کالاهای مورد علاقه، نقاط ضعف و قوت مجموعه و بسیاری موارد مشابه دیگر باشد. با تحلیل مناسب این پرسش‌نامه‌ها مجموعه می‌تواند برای آینده برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد و میزان موفقیت خود را افزایش دهد.

5- برگزاری مسابقه

یکی دیگر از انواع اس ام اس مارکتینگ که در ایران محبوبیت بالایی دارد، مسابقات پیامکی است. با استفاده از این روش می‌توان کسب‌وکار خود را به راحتی به افراد بیشتری معرفی کنید و همچنین به برخی از آن‌ها هدایایی اهدا کنید تا یک مخاطب عادی را به یک مشتری تبدیل کنید.

مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی

مزایای بسیار زیاد استفاده از اس ام اس مارکتینگ را باید یکی از مهم‌ترین دلایلی دانست که باعث محبوبیت و پر استفاده بودن این شیوه تبلیغاتی شده است. در ادامه به مهم‌ترین مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی اشاره خواهیم کرد.

1- سرعت بالا

یکی از مهم‌ترین مزایای بازاریابی پیامکی سرعت بالای انجام فرایندهای این کار است. برای این که بتوانید از این شیوه استفاده کنید تنها لازم است که پنل پیامک یکی از مجموعه‌های ارائه‌دهنده این سرویس را داشته باشید. پس از آن متن پیامک را به همراه شماره‌های مد نظر انتخاب می‌کنید و پیامک برای آن‌ها ارسال خواهد شد. این سرعت بالا باعث شده تا مجموعه‌های متفاوت بتوانند به راحتی از آن برای کارهای متفاوت خود استفاده کنند.

2- سادگی

همان‌طور که در پاراگراف قبل به آن اشاره کردیم، مراحل ارسال پیامک تبلیغاتی بسیار ساده است. همین امر سبب می‌شود تا افراد مختلف بتوانند به راحتی این کار را انجام دهند.

3- هدف‌گیری مشتری واقعی

پیامک‌های تبلیغاتی را می‌توان برای عده‌ای خاص فرستاد. برخی از مجموعه‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند در کنار پنل پیامک ویژگی‌های جذاب و مناسبی مانند ارسال پیامک به افراد ساکن در یک شهر، منطقه و محله خاص را نیز ارائه می‌کنند. همچنین برخی از آن‌ها می‌توانند پیامک‌ها را بر اساس تفکیک جنسیتی و حتی سنی نیز ارسال کنند. همین موارد باعث می‌شود تا مجموعه‌ها بتوانند برای گروهی پیامک ارسال کنند که احتمال خرید و استفاده از محصولات مجموعه در میان آن‌ها بیشتر وجود دارد.

4- بازده بالا

در ابتدای مطلب به بازده بالای اس ام اس مارکتینگ اشاره کردیم. نتایج برخی تحقیقات نشان می‌دهد که میزان خوانده شدن این نوع پیامک‌ها تا 98 درصد هم می‌رسد. همین نکته باعث می‌شود تا با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر از بسیاری روش‌های دیگر مانند تبلیغات تلویزیونی بتوان افراد بیشتری را با کسب‌وکار و موارد مد نظر مجموعه آشنا کرد.

5- ارتباط مستقیم با مشتری

با استفاده از اس ام اس مارکتینگ می‌توانید با مشتری به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید. یکی از روش‌هایی که مجموعه‌ها برای افزایش میزان محبوبیت و اعتماد خود میان مشتریان استفاده می‌کنند ارسال پیامک با استفاده از نام آن‌هاست. این کار باعث می‌شود مخاطب حس خاص بودن پیدا کند و بقیه پیامک را با دقت بیشتری بخواند.

6- هزینه پایین

بسیاری از روش‌های تبلیغاتی هزینه‌های سنگینی در پی دارند. اصلاً نمی‌توان هزینه ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی را با موارد دیگری مانند تبلیغات تلویزیونی مقایسه کرد. این روش هزینه بسیار کمتری دارد. در حالی که بازده آن مناسب است و معمولاً در صورت اجرای درست، نتایج مطلوبی برای مجموعه به همراه خواهد داشت.

7- برندسازی آسان

یکی دیگر از مزایای استفاده از اس ام اس مارکتینگ، برندسازی آسان است. یک کسب‌وکار می‌تواند با یک هزینه بسیار پایین و ارسال پیامک‌های متنوع همیشه در ذهن مشتریان و مخاطبان باقی بماند.

بهترین روش اس ام اس مارکتینگ

بهترین روش اس ام اس مارکتینگ

نمی‌توان از یک روش کلی به عنوان بهترین روش اس ام اس مارکتینگ نام برد. مجموعه‌ها و کسب‌وکارهای متفاوت باید با توجه به نیاز، میزان بودجه، نوع کسب‌وکار و بسیاری موارد دیگر، بهترین روش و استراتژی را برای بردن حداکثر سود از بازاریابی پیامکی مشخص کنند. اما باید گفت که توجه به برخی نکات باعث می‌شوند تا بتوان از بازاریابی پیامکی بیشترین نتیجه را دریافت کرد. از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام استفاده از این روش باید به آن توجه داشت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- متن مناسب

اس ام اس مارکتینگ یک روش تبلیغاتی است که در آن باید از متن‌های جذاب و کوتاه استفاده کرد. هرچه متن کوتاه‌تر و در عین حال جذاب‌تر باشد، مخاطبان بیشتری جذب آن خواهند شد. متن مناسب متنی است که کوتاه، روان، جذاب و ساده باشد. از دیگر مواردی که در هنگام نوشتن متن باید به آن توجه کرد، خط اول است. خط اول پیامک را می‌توان دلیلی دانست که باعث می‌شود مخاطب پیامک را باز کند و یا آن را نادیده بگیرد.

2- زمان‌بندی مناسب ارسال

هیچ فردی دوست ندارد در نیمه‌های شب و زمانی که مشغول استراحت است، با صدای دریافت یک پیامک تبلیغاتی از خواب بیدار شود. به همین دلیل زمان ارسال مناسب پیامک یکی دیگر از نکاتی است که باعث می‌شود، استراتژی اس ام اس مارکتینگ یک مجموعه احتمال موفقیت بیشتری داشته باشد. اگر بخواهیم به صورت کلی بهترین بازه‌های ارسال پیامک را مشخص کنیم، باید به بازه‌های زمانی زیر اشاره کرد.

  • 10 صبح تا 12 ظهر
  • 4 تا 6 عصر
  • 7 تا 9 شب

البته توجه داشته باشید که بهترین زمان را باید با توجه به جامعه هدف در میان این بازه‌های زمانی پیدا کرد. به عنوان مثال اگر جامعه هدف شما کارمندان هستند، بازه زمانی 10 تا 12 مناسب نیست و باید به سراغ دو بازه زمانی دیگر بروید.

3- برنامه‌ریزی

برای تبلیغات خود برنامه‌ریزی داشته باشید. ارسال تعداد زیادی پیامک تبلیغاتی برای افراد در یک هفته و پس از آن عدم ارسال هیچ پیامکی در ماه‌های بعد را نمی‌توان روشی مناسب دانست. بهتر است این پیامک‌ها را در بازه‌های متفاوت زمانی در سال تقسیم کنید تا هم کار برندسازی را بهتر انجام دهید و هم فرد از دست پیامک‌های تبلیغاتی شما خسته نشود.

4- شناخت مخاطب هدف

مهم‌ترین نکته‌ای که در زمان تعیین استراتژی اس ام اس مارکتینگ باید به آن توجه داشت، شناخت مخاطب هدف است. در این زمان مجموعه با شناسایی پرسونا و ویژگی‌های اصلی مخاطب می‌توانند پیامک مناسب‌تری را با توجه به ویژگی‌های گفته شده در قسمت متن و در زمان مناسب برای جامعه هدف ارسال کنند. این کار باعث می‌شود تا نتایج بسیار مطلوب‌تری از این کار دریافت کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    نکاتی برای نوشتن بهترین متن پیامک

    یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در اس ام اس مارکتینگ به آن توجه شود، متن پیامک است. این متن را می‌توان با توجه به برخی نکات بهبود بخشید تا تأثیر آن بر مخاطب بیشتر شود. مهم‌ترین نکاتی که در هنگام نوشتن متن پیامک تبلیغاتی باید به آن توجه شود، عبارتند از:

    1- شروع جذاب

    در خصوص شروع جذاب پیامک در قسمت قبل نکاتی را بیان کردیم. ابتدای متن باید به گونه‌ای باشد که مخاطب علاقه به خواندن باقی متن داشته باشد.

    2- مفید بودن متن برای مشتری

    اگر پیامک برای مشتری مفید نباشد، چه دلیلی دارد که او به این پیامک توجه نشان دهد یا اقدام خاصی پس از خواندن آن انجام دهد. ارسال این‌گونه پیامک‌ها نه تنها مناسب نیست بلکه می‌تواند به کسب‌وکار صدمه وارد کند. به همین دلیل به این نکته باید توجه ویژه‌ای شود.

    3- متن کوتاه

    پیامک باید کوتاه باشد تا مخاطب به راحتی بتواند تمام آن را بخواند. همچنین پیامک‌های طولانی هزینه ارسال بیشتری دارد.

    4- تحریک مخاطب و حس ضرورت

    پیام کوتاه باید بتواند در مخاطب تأثیر بگذارد و او را تحریک به انجام کاری کند. یکی از مواردی که مشتریان را تحریک می‌کند، ایجاد حس ضرورت است. به عنوان مثال اگر قرار است روی کالاهای خود تخفیف اعمال کنید و این تخفیف را با اس ام اس مارکتینگ به اطلاع مشتریان برسانید، حتماً تاریخ پایان آن را مشخص کنید تا مخاطب بداند تنها زمان کوتاهی برای خرید با تخفیف زمان دارد.

    هزینه اس ام اس مارکتینگ

    هزینه اس ام اس مارکتینگ

    هزینه اس ام اس مارکتینگ به عوامل متفاوتی مانند مجموعه‌ای که شما برای دریافت خدمات انتخاب می‌کنید، تعداد پیامک‌ها و تعداد کاراکترهای پیامک بستگی دارد. تعداد کاراکتر یکی از مهم‌ترین مواردی است که در هزینه اس ام اس مارکتینگ نقش دارد. در هنگام نوشتن پیامک باید به این نکته توجه داشت که هر صفحه پیامک حاوی تعداد خاصی کاراکتر است و در صورتی که تنها یک کاراکتر بیش از تعداد وجود داشته باشد، هزینه یک صفحه اضافه برای آن پیامک باید پرداخت کرد.

    مورد دیگری که در مشخص شدن میزان هزینه اس ام اس مارکتینگ نقش دارد، تعداد پیام‌های است که در هر ماه ارسال می‌کنید. معمولاً مجموعه‌های ارائه دهنده این خدمات به افرادی که تعداد بیشتری پیامک در ماه ارسال می‌کنند، تخفیف‌های بیشتری می‌دهند و همین امر سبب می‌شود تا آن‌ها برای هر پیامک هزینه کمتری پرداخت کنند.

    اس ام اس مارکتینگ پادروشاپ

    فروشگاه ساز رایگان پادروشاپ برای راحتی بیشتر مشتریان خود اقدام به ارائه یک سرویس جدید برای اس ام اس مارکتینگ کرده است. این سرویس با ویژگی‌های جذاب و مناسبی که دارد توانسته رضایت بسیاری از مشتریان این مجموعه را جلب کند. با استفاده از این سرویس می‌توان پیامک را به صورت خاص برای تنها برخی از مشتریان خاص فرستاد یا این که اقدام به ارسال پیامک به صورت گروهی و به تمام مشتریان کرد. این ویژگی‌های در کنار کیفیت بالا، سرعت ارسال مناسب و قیمت منصفانه و خوب باعث شده تا بسیاری افراد از این خدمت جدید پادروشاپ استفاده کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این ویژگی مطلب افزایش میزان فروش با ارسال پیامک به مشتری را مطالعه کنید.

    جمع‌بندی

    • اس ام اس مارکتینگ را باید یکی از شیوه‌های بسیار مناسب تبلیغاتی برای مجموعه‌ها و کسب‌وکارهای متفاوت دانست.
    • از بازاریابی پیامکی می‌توان به توجه به نیاز مجموعه به شکل‌های مختلفی استفاده کرد تا نتیجه و تأثیر بیشتری از آن دریافت کرد.
    • از انواع اس ام اس مارکتینگ می‌توان به پیام‌های خوش‌آمد گویی، انواع تبلیغات، برگزاری مسابقه و نظرسنجی اشاره کرد.
    • بهترین روش استفاده از اس ام اس مارکتینگ را هر مجموعه باید با توجه به نیاز و شرایط خود مشخص کند اما توجه به نکاتی مانند جامعه هدف، متن مناسب، زمان‌بندی برای ارسال و برنامه‌ریزی را باید از مهم‌ترین نکاتی دانست که در زمان مشخص کردن روش باید به آن‌ها توجه کرد.
    • کسب‌وکارهای متفاوت می‌توانند از خدمات اس ام اس مارکتینگ با کیفیت پادروشاپ برای انجام کارهای مختلف خود استفاده کنند.
    • شما از اس ام اس مارکتینگ چه می‌دانید؟ آیا تا به حال از این روش تبلیغاتی استفاده کرده‌اید؟ چه مزایای و نکات دیگری در خصوص آن می‌دانید؟
    • نظرات و تجربیات خود را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    sendinblue

    hootsuite

    klaviyo

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.