آشنایی با استیکر تعاملی، بهترین ابزار جدید برای افزایش فالور!

0

استیکر تعاملی چیست؟ حتما شما هم با این اصطلاح روبه‌رو شده‌اید و این سوال را از خود پرسیده‌اید اما هنوز جواب آن را نمی‌دانید. استوری‌های اینستاگرام به‌طور کلی راهی جالب برای آن هستند که افراد و برندهای مختلف بتوانند با طرفداران و مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. اما چطور می‌توانید برند و کسب‌وکار خود را از مابقی برندهای موجود، متمایز کنید؟‌ یکی از راه‌ها همین استیکرهای تعاملی هستند!

پس با ما همراه باشید تا امروز به شما بگوییم که چطور باید از این ابزارهای تعاملی برای افزایش تعامل صفحه خود، آگاهی راجع به برندتان و همچنین ترافیک صفحه خود استفاده کنید.

استفاده از استیکرهای تعاملی، راه بسیار آسانی برای افزودن سرگرمی و هویت به استوری‌های اینستاگرام شماست. به‌علاوه، این استیکرها برای کسب‌وکار شما هم به‌شدت کاربردی هستند؛ چراکه موجب تمایز آن در میان رقبا، آوردن ترافیک و حجم زیادی از مخاطبین به وبسایت و صفحه شما، بالا بردن تعامل و حتی افزایش تعداد فالورهای شما می‌شود.

بنابراین، یادگیری آموزش استفاده از این استیکرها در استوری‌های اینستاگرامتان به رشد کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد. در ادامه همه چیز را درباره استیکرهایی که در حال حاضر در دسترس قرار دارند توضیح و همچنین به شما نشان می‌دهیم که چطور می‌توانید با استفاده از آن‌ها متمایز باشید.

استیکر تعاملی چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

روزانه بیش از 500 میلیون نفر از استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند و استوری‌های مختلفی را به اشتراک می‌گذارند. از زمانی که اینستاگرام امکان استوری را راه‌اندازی کرده، این ابزار، زمان گذراندن وقت افراد در اینستاگرام را از 28 دقیقه به 53 دقیقه در روز رسانده و تقریبا دو برابر کرده است.

کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند از استوری برای آن استفاده کنند که بیشتر در چشم مخاطبین بدرخشند و به‌طور مستقیم با آن‌ها در ارتباط باشند. یکی از راه‌های تمایز برندتان نسب به بقیه رقبا آن است که از استیکر تعاملی اینستاگرام در استوری‌های خود استفاده کنید. این پلتفرم هم ابزار طراحی مختلفی را از اموجی‌ها گرفته تا آیکون‌ها و استیکرها به کاربران خود ارائه می‌دهد که می‌توانند تمامی آن‌ها را به استوری‌های خود بیافزایند.

استیکر تعاملی

در حالی که تمامی این عناصر می‌توانند به شخصی‌سازی استوری شما کمک کنند اما همه آن‌ها تعاملی نیستند. استیکر برای افزایش تعامل کاربر در حقیقت استیکر خاصی است که به کاربرانی که استوری شما را می‌بینند اجازه می‌دهد با ضربه زدن بر روی آن، با شما تعامل داشته باشند. پس دانستن آنکه استیکر تعاملی چیست، اولین قدم در استفاده درست از آن است. اینستاگرام، استیکرهای تعاملی مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد که هرکدام امکان به وجود آمدن تعامل و ارتباط متفاوتی را فراهم می‌کند.

به‌طور کلی ویژگی مشترک این استیکرها آن است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن‌ها به‌طور مستقیم با برند ارتباط بگیرند که برای هر شرکتی، به‌شدت ارزشمند است. پس از انتشار استوری با چنین استیکرهایی، ابزار تحلیلی اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که ببینید چه تعداد افرادی با آن استیکرها تعامل داشته و ارتباط گرفته‌اند. علاوه بر آنکه می‌توانید بدین ترتیب با مشتریان خود ارتباط بیشتری داشته باشید، همچنین قادر هستید که از استیکرها برای به‌دست آوردن دید بهتری نسبت به علایق و عادات مخاطبین نیز استفاده کنید.

چطور استیکر تعاملی اینستاگرام را به استوری‌ها اضافه کنیم؟

پیش از آنکه برویم به سراغ ابزارهای مختلفی که می‌توانید استفاده کنید و همچنین نحوه کمک آن‌ها به برندتان، بیایید نگاه دقیق به آن بیاندازیم که چطور می‌توان چنین استیکرهایی را به استوری اضافه کرد. همان طور که گفتیم، در این مقاله از «استیکر تعاملی چیست» تا نحوه استفاده و در کل همه چیز را برای شما توضیح می‌دهیم.

  • اول، آیکون «+» در بالای اپ اینستاگرام را انتخاب کنید.
  • سپس از منوی پایین، گزینه «استوری/Story» را انتخاب کنید.
  • حالا می‌توانید با استفاده از گزینه «Aa» متن و از طریق پایین گوشه سمت چپ، یک فایل از دستگاه اضافه کرده و یا برای استوری خود عکس بگیرید.
  • زمانی که فرمت استوری خود را انتخاب کردید، آیکون‌های مختلفی را در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. در این بخش آیکون صورت مربعی را انتخاب کنید تا استیکرهای موردنظر خود را اضافه نمایید.
  • یک منوی دیگر برای شما باز می‌شود که می‌توانید از طریق آن استیکرهای مختلف را انتخاب و آن‌ها را به استوری خود اضافه کنید. شما همچنین قادر هستید که چندین استیکر را هم به یک استوری اضافه نمایید.
  • پس از آنکه استیکر را انتخاب کردید، می‌توانید اندازه و جای آن را در صفحه تنظیم کنید.

توجه داشته باشید که بسته به برند شما و اهداف مشخصی که دارید، برخی استیکرها ممکن است بیشتر از مابقی به کار شما بیایند. پس به‌عنوان یک کسب‌وکار، تنها اینکه از استیکر استفاده کنید کافی نیست؛ بلکه باید کاملا آگاه باشید که هر استیکر تعاملی چیست، چه تأثیری دارد و به چه هدفی استفاده می‌شود. در بخش بعدی به همین موضوع می‌پردازیم و شما را با انواع استیکرهای تعاملی آشنا می‌کنیم.

آشنایی با هر استیکر برای افزایش تعامل کاربر

کسب اطلاعات در این زمینه باعث می‌شود تا بتوانید با دید منطقی نسبت به انتخاب گزینه مدنظر خود اقدام کنید.

استیکر تعاملی سوال

اینکه اجازه بدهید مخاطبین شما درباره محتوا یا شرکتتان سوال بپرسند، بهترین راه تعامل مستقیم با آن‌ها و افزایش تعامل پست‌هاست. افزودن استیکر سوال به فالورهای شما اجازه می‌دهد تا تنها با زدن ضربه بر روی استیکر، سوال‌های خود را از شما بپرسند و به شما و برندتان نزدیک‌تر شوند. شما می‌توانید با بالا کشیدن استوری خود، سوالات آن‌ها را به‌راحتی مشاهده نمایید. سپس می‌توانید این سوال‌ها را بردارید و در آینده به‌همراه پاسخ‌های خود استوری کنید.

همین امر به مخاطبین شما احساس شنیده شدن و به شما محتواهای بسیاری برای استوری‌هایتان می‌دهد. می‌توانید از استیکر سوال برای جلسه پرسش و پاسخ شرکت خود استفاده کرده، یک مهمان مشهور یا یکی از کارمندان خود را دعوت کنید تا به سوالات پاسخ دهد و گفت‌وگویی با طرفداران شما داشته باشد. ارتباط با مخاطبین باعث می‌شود برند شما اعتبار بیشتری پیدا کرده و افراد به برندتان نزدیک‌تر شوند که همین امر مستقیما بر افزایش درآمدتان تأثیر می‌گذارد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    استیکر تعاملی نظرسنجی

    نظرسنجی هم درست مانند سوال، مستقیما با مخاطبین شما در ارتباط است. در پاسخ به این سوال که استیکر تعاملی چیست، این ابزار به شما کمک زیادی می‌کند. استیکر نظرسنجی به شما اجازه می‌دهد که علایق مخاطبین، تمایلات، عادات و چیزهایی را که به آن علاقه ندارند، به‌خوبی بشناسید. می‌توانید از طریق این استیکرها از مخاطبین خود سوال‌هایی را بپرسید که آن‌ها با «بله» و «خیر» پاسخ دهند. به‌علاوه، می‌توانید خلاقانه‌تر هم عمل کنید و مثلا سوالات خود را با اموجی بپرسید!

    استیکر تعاملی

    نکته‌ای که در اینجا باید حتما رعایت کنید، انتشار جواب مخاطبین است. بدین ترتیب به آن‌ها احساس شنیده شدن و نزدیکی با برند خود را می‌دهید. یک نوع کمی متفاوت‌تر از استیکر نظرسنجی هم اسلایدر اموجی است که در آن کاربران می‌توانند یک اموجی را روی خط صاف به چپ و راست کشیده و بدین شکل پاسخ خود را ارسال کنند. این استیکرها بیشتر از همه برای ایده‌های جمعی، گرفتن بازخورد و یادگیری بیشتر راجع به مخاطبین، مناسب هستند.

    استیکر چالش

    استیکرهای چالش هم راه جالب دیگری برای افزایش تعاملات صفحه هستند. پس از انتخاب این استیکرها، شما چالشی را به وجود می‌آورید و دیگران را دعوت می‌کنید که آن را تکمیل نمایند. هرکسی که در استوری شما تگ شده باشد، نوتیفیکیشن یا هشداری دریافت می‌کند و می‌تواند چالش را مجددا در استوری خود منتشر کند و یا بر روی دکمه چالش بزند تا در آن شرکت نماید. شما می‌توانید با تگ کردن اینفلوئنسرها، شرکا یا حتی مشتریان خاص، برند خود را به دیگر کاربران هم معرفی کنید و بدین شکل، ارتباط‌سازی بسیار گسترده‌ای انجام دهید. پس می‌بینید، تنها دانستن اینکه استیکر تعاملی چیست، کافی نبوده و حتما باید با هرکدام از استیکرها آشنا باشید.

    استیکر کوئیز یا امتحان

    چه کسی دوست ندارد که شانس خود را در پاسخ دادن به سوالات چند گزینه‌ای امتحان کند؟ به‌طور کلی، افراد در مواجه با چنین سوالاتی، دوست دارند که دانش خود را محک بزنند. از آنجایی که این استیکرها چنین قابلیتی را برای شما فراهم می‌کنند، بسیار کاربردی هستند و به همین دلیل می‌توانید از آن‌ها به روش‌های خاصی برای برند خود استفاده کنید. می‌توانید مثلا راجع به خدمات خود به مخاطبین آموزش دهید یا حتی راجع به محصولاتتان از آن‌ها سوال کنید. این استیکرها برای آن است که بتوانید بازخوردهای مختلف را از مشتریان خود جمع‌آوری کنید یا تمایلات آن‌ها را دقیق‌تر متوجه شوید.

    استیکر شمارش

    از آنجایی که استوری‌های اینستاگرام به‌طور کلی فقط 24 ساعت نشان داده می‌شوند، پس بهترین ابزارها برای رویدادهای زمان‌بندی‌شده، همچون فروش هستند. با افزودن استیکر شمارش به استوری، یک یادآور را به اشتراک می‌گذارید که به مخاطبانتان یادآوری می‌کند که تا کی زمان دارند. این استیکرها، گزینه‌های بسیار جالبی برای فروش‌های محدود هستند و می‌توانند مشتریان بسیاری را قبل از تمام شدن شمارش معکوس، به سمت برند شما بیاورند.

    جمع‌بندی

    • استیکر تعاملی چیست؟ یکی از مهم‌ترین سوال‌ها برای هر کسب‌وکاری در اینستاگرام است.
    • این ابزارها می‌توانند باعث نزدیکی هرچه بیشتر مخاطبین به شما و برندتان شوند که تأثیر به‌سزایی بر فروش و درآمدهای شما می‌گذارد.
    • استیکر تعاملی به‌راحتی و به‌صورت کاملا رایگان در دسترس هرکسی قرار دارند؛ پس از آن‌ها غافل نشوید.
    • استیکرهای بسیاری از این دست در اینستاگرام وجود دارد که می‌توانید با استفاده از مطلب بالا کاربرد هرکدام را یاد گرفته و به بهترین نحو از آن‌ها استفاده کنید.
    • هر استیکر تعاملی را فقط در مواقع درست به کار ببرید تا الگوریتم‌های اینستاگرام شما را به فالورهای بیشتری برسانند.

    منبع:

    storrito

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.