افراد متصل به یک اکانت در اینستاگرام را به راحت‌ترین شکل تشخیص دهید!

0

چطور افراد متصل به یک اکانت در اینستاگرام را تشخیص دهیم؟ اگر این سوال از ذهن شما هم عبور کرده است، پیشنهاد می‌کنیم حتما تا انتهای مطلب امروز با ما همراه باشید. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب و همچنین یکی از موفق‌ترین بازیکنان این میدان است. به‌علاوه، این شبکه اجتماعی بر خلاف برخی از پلتفرم‌های دیگر، هم در نسخه موبایل و هم نسخه وبسایتی خود منوی بسیار راحت و کاربرپسندی دارد. بدین ترتیب هرکسی با اندک سواد تکنولوژی، می‌تواند با این پلتفرم جذاب و سرگرم‌کننده کار کند.

همین رابط کاربری آسان باعث می‌شود که در صورت هک شدن اکانت شما یا وجود افراد مزاحم در آن، بتوانید به‌راحتی اقدام کنید. پیدا کردن و بیرون کردن چنین اشخاصی از صفحه شخصی شما و همچنین ریست کردن رمزتان قطعا بیشتر از چند دقیقه وقت شما را نمی‌گیرد. اگر شما هم هنوز نمی‌دانید که چطور باید این موضوع را تشخیص داده و آن را حل کنید، حتما با مطلب امروز همراه باشید.

آموزش مشاهده دستگاه های متصل به حساب اینستاگرام

حساب‌های فضای مجازی این روزها به یک هدف متعالی برای دسته بزرگی از مجرمین آنلاین تبدیل شده‌اند. هکرها تمام تلاش خود را می‌کنند که اطلاعات احراز هویتی و شخصی ما را به هر نحوی بدزدند. آن‌ها به همین ترتیب می‌توانند وانمود کنند که خود ما هستند و کارهای بسیاری را همچون خرید چیزهای گران قیمت به نام ما انجام دهند.

شاید این طور به‌نظر برسد که سایتی همچون اینستاگرام از چنین خطراتی نسبتا دور و امن است؛ چراکه این پلتفرم چیزی نیست جز مکانی برای افراد تا عکس‌ها و لحظات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. اما متأسفانه این درست نیست.

هکرها معمولا حساب‌های فضای مجازی را هدف قرار می‌دهند چون دری به سمت کل زندگی الکترونیکی یک شخص است! بنابراین، احتمال رخ دادن این اتفاق برای هرکسی وجود دارد و اصلا دور از ذهن نیست. کار عاقلانه آن است که یاد بگیریم چطور افراد متصل به یک اکانت در اینستاگرام را تشخیص دهیم و خود را از شر آن‌ها خلاص کنیم.

افراد متصل به یک اکانت در اینستاگرام

چگونه بفهمیم چند نفر در اکانت اینستاگرام ما هستند؟

برای آنکه بفهمید کسی حساب اینستاگرام شما را هک کرده و درون صفحه شماست یا خیر، باید به هرگونه فعالیتی در حساب خود توجه داشته باشید. فعالیت، یعنی هر پست عجیب یا پیام‌های دایرکتی است که از حساب شما برای دیگران ارسال شده باشد. در ادامه، یک سری از نشانه‌های واضح و سرراست را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند در تشخیص وجود شخص دیگری در حسابتان به شما کمک کنند.

به‌دنبال فعالیت‌های غیرمعمول بگردید

یکی از آشکارترین نشانه‌های آنکه شخص دیگری در حال استفاده از حساب اینستاگرامی شماست، همین مورد است. یعنی دیدن فعالیت‌هایی که انجام شده‌اند اما متعلق به شما نیستند و یادتان نمی‌آید که آن‌ها را انجام داده باشید.

این دسته از فعالیت‌ها شامل بارگزاری عکس‌هایی می‌شود که شما هرگز آن‌ها را منتشر نکرده‌اید. همچنین می‌تواند فالور یا دنبال‌کنندگانی باشند که آن‌ها را به یاد نمی‌آورید یا قبولشان نکرده‌اید. ممکن است افرادی نیز باشند که دنبالشان می‌کنید اما یادتان نمی‌آید که هرگز برای دنبال کردن آن‌ها اقدامی کرده باشید. این روش براش تشخیص افراد متصل به یک اکانت در اینستاگرام شامل موارد دیگری هم می‌شود. همچون پیام‌هایی که از طرف شما ارسال نشده‌اند یا آن‌هایی که از افرادی دریافت کرده‌اید که نمی‌شناسید.

دریافت ایمیل از اینستاگرام مبنی بر تغییراتی که از آن‌ها خبر ندارید

اگر شخصی درخواست هرگونه تغییری را در حساب اینستاگرامی خود بدهد، اینستاگرام به خود شخص ایمیلی می‌فرستد تا تغییرات خواسته‌شده را تأیید کند. بنابراین اگر بدون آنکه درخواست هیچ تغییری را به اینستاگرام فرستاده باشید یکی یا تعداد بیشتر از این ایمیل‌ها را مشاهده کردید، قطعا به این نشانه توجه کنید؛ چراکه به احتمال زیاد حساب شما هک شده است.

اگر ایمیل‌هایی این چنینی را دیدید، باید سریعا اقدام کنید تا امنیت را به حساب خود بازگردانید. یعنی باید فورا رمز اینستاگرام خود و هر حساب دیگری که رمز مشابهی دارد تغییر دهید تا جلوی هر اتفاق خطرناکی را بگیرید. در ضمن، در صورتی که ایمیل‌ها از لینک برخوردار بودند به هیچ عنوان بر روی لینک آن‌ها کلیک نکنید؛ چراکه می‌توانند حمله فیشینگ باشند و از حساب کاربری شما سوءاستفاده کنند. به‌جای آن، مستقیما به‌صورت جداگانه وارد اینستاگرام خود شوید و با تغییر رمز صفحه خود، حسابتان را ایمن کنید. از این طریق می‌توانید درباره افراد متصل به یک اکانت در اینستاگرام را به‌دست آورید.

اگر از داشتن ایمیل از طرف اینستاگرام نیز مطمئن نیستید، نگران نباشید. فقط کافیست که بر روی تنظیمات کلیک کرده و به بخش «ایمیل‌ها از طرف اینستاگرام» (Emails From Instagram) بروید. به همین ترتیب می‌توانید از تمام ایمیل‌هایی که از طرف این وبسایت برای شما ارسال شده است و شاید آن‌ها را از دست داده‌اید اطلاع پیدا کنید. این قدم در تشخیص افراد متصل به یک اکانت در اینستاگرام، ضروری است.

مشاهده فعالیت‌های گذشته حساب اینستاگرامی

یکی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جالب و کاربردی اینستاگرام، همین مورد است. این قابلیت به شما امکان آن را می‌دهد که تمامی فعالیت‌های گذشته حساب خود را از نظر بگذرانید. اگر نمی‌دانید که این قابلیت دقیقا کجاست، باید به تنظیمات رفته، گزینه «امنیت و حریم شخصی» (Privacy & Security) را انتخاب کرده و سپس بر روی «اطلاعات حساب» (Account Data) ضربه بزنید. این کار، صفحه‌ای پر از تکه‌های اختیاری از اطلاعات را برای شما بالا می‌آورد که می‌توانید به آن‌ها نگاه بیاندازید و تمامیشان را بررسی کنید.

ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که برای شروع تشخیص افراد متصل به یک اکانت در اینستاگرام، تغییراتی را که در زمینه رمز و حریم شخصی ایجاد کرده‌اید مورد بررسی قرار دهید. بدین ترتیب با درک تغییرات گذشته، می‌توانید دید بهتری درباره تغییرات حال و آینده خود و حساب کاربری خود نیز داشته باشید.

ورود به سیستم خود را بررسی کنید

عملکرد تاریخچه ورود به سیستم در اینستاگرام بسیار ساده و ابتدایی است. این بخش فقط شامل تاریخ و ساعت هر بار ورود به سیستم از طرف شما می‌شود و هیچ اطلاعاتی را درباره آدرس IP و یا اطلاعات هویتی دیگری از شما ثبت نمی‌کند. اما تاریخچه ورود چطور می‌تواند به شما کمک کند؟

مثلا فرض کنید که می‌دانید در تاریخ 1 ژوئن سال 2019 از اینستاگرام استفاده نمی‌کردید اما در تاریخچه ورود به سیستم، در همان تاریخ، 6 بار وارد صفحه شده‌اید. حالا به‌راحتی می‌توانید متوجه شوید که شخص دیگری به حساب شما دسترسی دارد و همان طور که در تاریخ قبلی وارد حسابتان شده است، همچنان می‌تواند باز هم به آن ورود داشته باشد. پس، از اهمیت این بخش غافل نشوید.

اگر نمی‌دانید که چطور می‌توانید به این قسمت از اینستاگرام خود دسترسی پیدا کنید، تنها کافی است به صفحه فعالیت حساب که در قسمت‌های پیشین برای شما توضیح دادیم، بروید. فراموش نکنید که باید سریعا رمز اینستاگرام خود را تغییر دهید تا جلوی دسترسی افراد غریبه یا هکرها را به صفحه خود بگیرید.

چگونه بفهمیم چه کسانی به اینستاگرام ما دسترسی دارند؟

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص افراد متصل به یک اکانت در اینستاگرام، بررسی آخرین ورود فعال به حساب است. شما بدین ترتیب می‌توانید متوجه شوید که پیش از شما چه فرد یا افرادی به‌صورت فعال در صفحه اینستاگرام شما بوده‌اند و در جهت جلوگیری از آن‌ها اقدام کنید. این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد تا تمامی اطلاعات ورودی ضروری را هم در داخل خود اپلیکیشن و هم در سایت رسمی آن پیدا کنید و به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

شما هیچ نیازی ندارید که از هزاران مرحله مختلف عبور کنید و درخواست‌های متعددی بفرستید. همچنین هیچ نیازی به دانلود اطلاعات پروفایل هم ندارید و بدون نیاز به هیچکدام از موارد سخت و پیچیده گفته‌شده می‌توانید به این اطلاعات ضروری دسترسی پیدا کنید.

افراد متصل به یک اکانت در اینستاگرام

مشاهده هرگونه ورود به سیستم اخیر با استفاده از اپلیکیشن موبایلی

فرقی ندارد که از گوشی اندروید استفاده می‌کنید یا آیفون، ما تنظیمات مربوط به هر دو گوشی را بررسی می‌کنیم. گرچه تفاوت‌های این دو نسخه آنقدر زیاد نیست و تنها چند تفاوت جزئی دارند. پس اگر شما هم می‌خواهید افراد متصل به یک اکانت در اینستاگرام را تشخیص دهید، با این بخش همراه باشید. با طی کردن مراحلی که در ادامه به شما می‌گوییم، می‌توانید آخرین استفاده‌های فعال از اینستاگرام خود را از طریق برنامه موبایلی آن مشاهده کنید. این نکته را هم باید ذکر کنیم که ما برای این آموزش از گوشی آیفون استفاده کرده‌ایم.

  • در صورتی که برنامه اینستاگرام را ندارید، اول آن را نصب کنید. در صورت نیاز به آن وارد شوید و در غیر این صورت، به سراغ مرحله بعدی بروید.
  • بر روی آیکون پروفایل در انتها منو کلیک کنید. بدین ترتیب می‌توانید وارد بخش اصلی صفحه پروفایل خود شوید.
  • پس از آن بر روی آیکون منو که به‌صورت سه خط افقی و نزدیک سمت راست بالای صفحه است، ضربه بزنید.
  • در منویی که برای شما نمایش داده می‌شود بر روی تنظیمات کلیک کنید.
  • گزینه امنیت را پیدا و بر روی آن کلیک کنید.
  • سپس گزینه فعالیت ورود (Login Activity) را انتخاب نمایید.
  • وقتی صفحه این گزینه باز شد، اینستاگرام لیستی از مکان‌هایی را به شما نشان می‌دهد که در آن‌ها وارد حساب اینستاگرام خود شده‌اید. بالاترین ورودی این صفحه باید دستگاه شما باشد که برچسب «فعال همین حالا» (Active now) را هم در کنار آن مشاهده می‌کنید. این یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در تشخیص افراد متصل به یک اکانت در اینستاگرام است.

مشاهده هرگونه ورود به سیستم اخیر با استفاده از ویندوز، لینوکس، مک و کامپیوترهای دیگر

در صورتی که به‌جای اپلیکیشن موبایلی اینستاگرام از نسخه وبسایت آن استفاده می‌کنید، این بخش مخصوص شماست. جالب است بدانید که وبسایت اینستاگرام هم درست مانند اپلیکیشن موبایل آن به شما اجازه دیدن تاریخچه ورود به سیستم را می‌دهد. اما چطور می‌توان این بخش را در وبسایت پیدا کرد؟ در ادامه مرحله به مرحله برای شما توضیح می‌دهیم. در نظر داشته باشید که اقدامات زیر، هم برای کاربران مک و هم کامپیوترهای دیگر است.

  • مرورگر موردنظر خود را نصب و به اینستاگرام بروید. سپس بر روی آیکون پروفایل خود که در گوشه راست و بالایی پنجره مرورگر قرار دارد، کلیک کنید.
  • حالا بر روی آیکون چرخ‌دنده که نزدیک بالای صفحه است کلیک کنید تا وارد تنظیمات صفحه شوید.
  • در منویی که برای شما نمایش داده می‌شود، گزینه «فعالیت ورود» را انتخاب نمایید.
  • در این بخش، اینستاگرام لیستی شامل تمامی مکان‌های ورودی را که در آن‌ها وارد حساب خود شده‌اید، به شما نشان می‌دهد. درست مانند بخش قبلی، آخرین نتیجه که در بالای تاریخچه قرار می‌گیرد مربوط به دستگاه کنونی شماست. پس با بررسی آن می‌توانید افراد متصل به یک اکانت در اینستاگرام را به‌راحتی پیدا کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    کلام آخر

    • تشخیص افراد متصل به یک اکانت اینستاگرام امری مهم و ضروری است.
    • این روزها کلاهبرداری و جرائم سایبری به اینستاگرام هم رسیده است. مجرمین به‌راحتی می‌توانند با ورود به حساب اینستاگرام شما، به تمام اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته و کارهای خلافی را با اسم شما انجام دهند.
    • برای جلوگیری از ورود و تشخیص چنین کلاهبردارانی، از مقاله امروز پادرو غافل نشوید.
    • شما می‌توانید به ایمیل‌های دریافتی از اینستاگرام، فعالیت‌های اخیر حسابتان و موارد این چنینی توجه و در صورت دیدن مورد مشکوک، برای تعویض رمز خود اقدام کنید.
    • حتما در پادرو ثبت نام کنید تا از آخرین آموزش‌ها در رابطه با امنیت صفحه اینستاگرام خود بهره‌مند شوید.
    افراد متصل به یک اکانت در اینستاگرام

    سوالات متداول

    آیا اینستاگرام در صورت مشاهده هرگونه ورود جدیدی به حساب ما، هشدار یا علامتی می‌فرستد؟

    متأسفانه، جواب این سوال «خیر» است. اینستاگرام به هیچ عنوان در صورت ورود جدید به حسابتان، شما را از آن آگاه نمی‌کند. بنابراین وظیفه بررسی و اطلاع از این موضوع تماما بر دوش خود شماست.

    آیا گزینه احراز هویت دو مرحله‌ای در اینستاگرام موجود است؟

    بله. تنها کافیست به تنظیمات حریم شخصی بروید و این قابلیت را فعال کنید تا از ورود افراد غریبه به حساب خود جلوگیری نمایید. اگرچه که اینستاگرام در صورت هرگونه تلاشی برای ورود به حساب شما، ایمیلی ارسال نمی‌کند. اما اگر شخصی سعی کند که به صفحه‌تان دسترسی پیدا کند، شما کد ورود دریافت می‌کنید و متوجه می‌شوید.

    اگر شخصی به‌طور کلی حساب من را هک کند چه می‌شود؟

    حتی در صورتی که شخصی اطلاعات ورودی شما را تغییر داده باشد و نتوانید به حساب خود دسترسی داشته باشید، باز هم شانس برگرداندن صفحه خود را دارید. اول باید به سراغ عوض کردن رمز خود بروید. بسته به تنظیمات اینستاگرامتان، ممکن است پیامی مبنی بر ریست کردن رمز به ایمیل شما ارسال شود. پس از آن هم بهتر است برای گرفتن کمک، با تیم پشتیبانی اینستاگرام ارتباط برقرار نمایید.

    منابع:

    social.techjunkie

    alphr

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.