8 تکنیک کاربردی برای افزایش لایک استوری اینستاگرام

0

الگوریتم اینستاگرام بر پایه رضایت مخاطبان است‌. اینستاگرام در تلاش است تا پیج‌هایی که تعامل در آن‌ها زیاد است را بیشتر نمایش دهد‌. چون تعداد پیج‌ها و اطلاعات به حدی زیاد شده که دیگر کاربران حوصله دیدن‌شان را ندارند. به همین دلیل اینستاگرام باید کاری کند که محتوای جذاب و دیدنی به کاربر نمایش داده شود در غیر این صورت ممکن است کاربران این شبکه اجتماعی به مرور کم شوند.

از این رو اینستاگرام در آپدیت‌های جدیدش برای افزایش تعامل کاربران قابلیت لایک استوری اینستاگرام را اضافه کرده است. با اضافه شدن این قابلیت اینستاگرام راحت‌تر می‌تواند نرخ تعامل مخاطبان با استوری‌ها را بسنجد. تا قبل از این ریپلای استوری‌ها و میزان استفاده از استیکرهای تعاملی تعیین کننده نرخ تعامل مخاطبان با استوری‌ها بود ولی الان لایک مهم‌تر است.

حال سوال مهم این است که لایک استوری اینستاگرام چه مزایایی دارد و چکار کنیم تا استوری‌هایمان بیشتر لایک بخورد؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم.

  چگونه استوری دیگران را لایک کنیم؟

خیلی از افراد می‌پرسند چطور استوری را لایک کنیم و به دنبال راهی هستند تا بتوانند این کار را انجام دهند. در پاسخ به این سوال باید گفت؛ لایک استوری اینستاگرام کار بسیار آسانی است و برای این کار به ابزار و دانش خاصی نیاز نیست. برای لایک کردن استوری اینستاکرام مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را از طریق گوگل پلی یا کافه بازار به آخرین نسخه این برنامه بروزرسانی کنید. تا قابلیت لایک به اینستاگرام شما اضافه شود.
  • استوری پیج مورد نظر را باز کنید.
  • در قسمت پایین صفحه استوری بین بخش Send Message و آیکون موشک، یک علامت قلب وجود دارد. با لمس آن قلب، استوری موردنظر توسط شما لایک می‌شود. حال اگر اشتباهی یک استوری را لایک کردید، نگران نباشید کافیست مجددا روی آیکون قلب کلیک کنید تا لایک برداشته شود.
لایک استوری اینستاگرام

از کجا بفهمیم چه کسی استوری ما را لایک کرده است؟

یکی دیگر از سوالاتی که قطعا برای شما پیش آمده، این است که از کجا بفهمم چه کسی استوری پیج من را لایک کرده است. در جواب این سوال باید گفت که اسامی کسانی که استوری شما را لایک کرده‌اند را می‌توان در صدر اسامی بازدید کنندگان استوری دید. در کنار عکس پروفایل این افراد یک آیکون قلب قرار می‌گیرد که باعث تمایز آن‌ها می‌شود. همچنین با لایک استوری توسط فالوورهایتان یک پیام در تب نوتیفیکیشن اینستاگرام برای شما می‌آید.

مزایای لایک استوری اینستاگرام

هر قابلیت جدیدی که به اینستاگرام اضافه می‌شود برای هدف خاصی طراحی شده و مزایایی دارد، مزایای لایک استوری اینستاگرام عبارتند از:

افزایش بازدید اینستاگرام با لایک استوری

خیلی از افراد می‌پرسند آیا با لایک کردن استوری، تعداد افراد بیشتری آن را می‌بینند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله.

با لایک استوری دیگران، آن‌ها هم متقابلا ترغیب می‌شوند به پیج شما سر بزنند، با شما تعامل برقرار کنند و پست و استوری‌های شما را لایک کنند. همین امر باعث می‌شود پیج شما بیشتر دیده شود و بتوانید بازدید‌کننده‌های جدید جذب کنید.


بیشتر بخوانید: پیدا کردن اولین پست لایک شده در اینستاگرام

افزایش فالوور با قابلیت لایک استوری

یکی از مزایای لایک استوری اینستاگرام، افزایش فالوور است. احتمالا برای شما به عنوان یک کاربر اینستاگرام پیش آمده است که یک فرد ناشناس استوری‌تان را لایک کرده باشد. در این شرایط ممکن است از روی کنجکاوی به سراغ پیج آن شخص رفته و پروفایل او را بررسی کنید. اگر محتوای پیجش جذاب باشد شما او را فالو خواهید کرد. این شرایط برای همه کاربران پیش می‌آید و همه افراد همین واکنش را انجام می‌دهند.

پس با فرض اینکه کاربران پروفایل شما را چک می‌کنند اگر محتوای جذاب و خوبی داشته باشید، قطعا پیج شما را دنبال خواهند کرد.

افزایش تعامل با لایک استوری اینستاگرام

همانطور که در قسمت قبل گفتیم، محتوا پایه اصلی استراتژی لایک استوری اینستاگرام است. بعد از تولید محتوا، مهم‌ترین عامل پیشرفت در اینستاگرام، برقرای تعامل است. صاحبان پیج‌های تجاری همگی به دنبال راهکارهایی برای افزایش تعامل هستند چون افزایش تعامل خود باعث افزایش فالوور می‌شود. لایک استوری یکی از روش‌های جدید افزایش تعامل است. وقتی شما استوری یک پیج را لایک می‌کنید صاحب آن پیج متقابلا به پیج شما می‌آید و پست‌ها و استوری‌های شما را لایک می‌کند.

بنابراین با این کار الگوریتم اینستاگرام تشخیص می‌دهد که محتوای استوری شما یک محتوای خوب و کاربرپسند بوده بنابراین استوری شما را به تعداد زیادی از کاربران نشان می‌دهد و این گونه بازدید استوری شما به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

خصوصی بودن ارتباط بین کاربران

یکی از معایب reaction در استوری اینستاگرام، ارسال پیام در دایرکت شخص در قالب شکلک است. خیلی از مواقع ممکن است شما با اینکه از استوری یک شخص خوشتان آمده ولی دوست ندارید استوری را ریپلای کنید. در این گونه موارد باید از قابلیت لایک استوری اینستاگرام استفاده کنید.

برای افزایش لایک استوری اینستاگرام چه کار کنم؟

طبق توضیحاتی که در قسمت قبل دادیم، لایک استوری مزایایی چون افزایش تعامل و فالوور را به دنبال دارد. همچنین وقتی کاربران استوری‌های شما را لایک کنند، استوری شما در ابتدای صفحه فید آن‌ها نشان داده می‌شود و همین امر باعث افزایش بازدید می‌شود. به همین خاطر اغلب صاحبان پیج‌های کسب و کار و بلاگری سعی دارند از روش‌هایی برای افزایش لایک استوری خود استفاده کنند. اما مسئله این است که چگونه لایک استوری را افزایش دهیم؟

برای افزایش لایک استوری اینستاگرام چه کار کنم؟

روش‌های متعددی برای افزایش لایک استوری وجود دارند که عبارتند از:

تولید محتوای جذاب و کاربرپسند

اگر عادت کرده‌اید محتوای تکراری و بی کیفیت منتشر می‌کنید، انتظار لایک شدن استوری را نداشته باشید. برای افزایش لایک استوری اینستاگرام باید محتوای جذاب، باکیفیت و کاربرپسند تولید کنید.

استفاده از هشتگ در استوری

استفاده از هشتگ‌های مرتبط با محتوایی که تولید می‌کنید نقش بسیار مهمی در افزایش بازید و لایک پست‌های شما دارد.

حال بهتر است بدانید که قابلیت هشتگ گذاری در استوری اینستاگرام هم وجود دارد. شما می توانید در استوری‌های خود از هشتگ های مرتبط و پربازدید استفاده کنید. قطعا می پرسید استفاده از هشتگ چه تاثیری بر روی افزایش لایک استوری اینستاگرام دارد؟


بیشتر بخوانید: دلایل ریزش فالوور اینستاگرام و راه‌های جلوگیری از آن

اگر به قسمت اکسپلور اینستاگرام بروید می بینید که به این بخش تب استوری هم اضافه شده است‌ که در آن استوری‌های پربازدید قرار دارند. بنابراین اگر شما هم در استوری‌های خود از هشتگ مرتبط و پربازدید استفاده کنید باعث می شود تا استوری‌های شما در بخش اکسپلور اینستاگرام نمایش داده شوند و کاربران ضمن جستجوی هشتگ‌ها و عبارات مرتبط با استوری شما به آن‌ها برخورد کرده و استوری شما را لایک کنند.

زمان مناسبی را برای انتشار استوری انتخاب کنید

شما در هر لحظه از شبانه‌روز می‌توانید استوری بگذارید ولی اگر می‌خواهید بازخورد عالی دریافت کنید باید استوری خود را در ساعتی منتشر کنید که بیشتر مخاطبانتان آنلاین باشند؛ این کار باعث افزایش بازدید و لایک استوری اینستاگرام می‌شود.

شما در بخش insight در صفحه خود می‌توانید ساعات و روزهایی که مخاطبانتان بیشتر آنلاین هستند را پیدا کنید.

استفاده از روش UGC

برای افزایش لایک استوری اینستاگرام می‌توانید از محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC استفاده کنید. به عنوان یکی از انواع محتوای تولید شده توسط کاربر می‌توان به تاییدیه‌هایی که مشتری بعد از خرید یک محصول یا دریافت خدمات برای شما می‌فرستد اشاره کرد.

نوع دیگری از UGC سوالاتی است که کاربران می‌پرسند و این بخش به شما کمک زیادی در برنامه تولید محتوا می‌کند. پس این‌ نوع استوری را جایگزین استوری‌های تکراری کنید‌.

منشن کردن افراد در استوری

وقتی شما داخل استوری پیج شخصی را منشن کنید، به احتمال زیاد آن شخص هم استوری شما را Add Story می‌کند.

منشن کردن افراد در استوری

با این کار استوری شما در پیج او نمایش داده می‌شود و فالوورهایش استوری شما را می‌بینند. این روش هم باعث افزایش لایک استوری اینستاگرام می‌شود و هم به افزایش فالوور کمک می‌کند. فقط توجه داشته باشید که بهتر است کاربرانی را در استوری خود منشن کنید که با حوزه کاری شما مرتبط باشند. چون بسیاری از مخاطبان هدف شما با مخاطبان پیج هم حوزه یکسان هستند در این صورت استوری شما را می‌بینند و پیجتان را فالو می‌کنند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    مستقیم بگویید استوری را لایک کنند

    یکی از راه‌های ساده که خیلی از افراد از آن استفاده نمی‌کنند درخواست مستقیم از مخاطب برای لایک کردن استوری است. چون هنوز خیلی از افراد نمی‌دانند که چنین قابلیتی به استوری افزوده شده است. فقط این درخواست را کمی خلاقانه انجام دهید.

    اگر موافقی لایک کن!

    یکی دیگر از تکنیک‌های افزایش لایک استوری اینستاگرام این است که نظر مخاطب را در مورد یک موضوعی بپرسید. یعنی اینکه شما یک استوری بگذارید و داخل آن از مخاطبان بپرسید آیا با این موضوع موافق هستید یا نه و اگر موافق هستید استوری را لایک کنید. این تکنیک تاثیر فوق العاده‌ای در افزایش لایک استوری دارد اما نباید در استفاده از آن زیاده‌روی کنید و نکته دیگر این موضوع آن باید واقعا جذاب باشد.

    با انتقال احساسات لایک استوری را افزایش بدهید

    یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش لایک استوری انتقال احساسات است. احساساتی چون هیجان زدگی، ذوق زدگی، شادی را باید در استوری‌ها به مخاطبانتان انتقال دهید. در واقع باید شما با مخاطبانتان ارتباط صمیمانه برقرار‌کنید. این روش کمی سخت است ولی با گذشت زمان می‌توانید به وسیله آن لایک استوری‌هایتان را افزایش دهید. برای انتقال احساسات به مخاطب استفاده از چهره و لحن صحبت کردن خیلی مهم و تاثیرگذار است.

    کلام آخر

    اگر شما هم روشی برای بالا بردن لایک استوری اینستاگرام سراغ دارید حتما در قسمت کامنت‌ها بنویسید. امیدوارم این مقاله هم برای شما مفید بوده باشد.

    منبع:

    Hitc

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.