آموزش تصویری قرار دادن زیرنویس در پست اینستاگرام برای اندروید و IOS

0

حساب کاربری اینستاگرام فضایی است که به کمک آن، مخاطبان شما می‌توانند دور هم جمع شوند. قرار دادن زیر نویس در پست اینستاگرام، یکی از راهکارهایی است که کاربران این فضا را گسترش می‌دهد و باعث می‌شود تا افراد بدون محدودیت، با یکدیگر در ارتباط باشند. در این مقاله قصد داریم به آموزش قرار دادن زیرنویس در پست اینستاگرام بپردازیم.

قرار دادن زیرنویس در پست اینستاگرام به صورت خودکار

داشتن یک زیرنویس برای هر محتوای ویدیویی در اینستاگرام، دارای اهمیت بسیاری است. به احتمال زیاد برای شما نیز پیش آمده که در مکانی حضور داشته باشید و محتوای ویدیویی که در حال مشاهده آن هستید، نیاز به هندزفری داشته باشد و آن را همراه خود نداشته باشید. افراد در این موقعیت، اگر ویدیو دارای زیرنویس باشد، از پست گذر نمی‌کنند و آن را با زیرنویس می‌بینند.

به طور کلی داشتن زیرنویس در پست اینستاگرام، یک ویژگی عالی برای کاربران محسوب می‌شود. برای قرار دادن زیرنویس خودکار دیگر نیازی نیست که از نرم‌افزارهای جانبی استفاده کنید. قابلیت فعال‌سازی زیرنویس در ویدیوهای اینستاگرامی می‌تواند در وقت شما صرفه‌جویی کند. یکی از دلایلی که منجر به افزودن این قابلیت در برنامۀ اینستاگرام شد، تجربه کاربری عالی (IGTV) بود. این ویژگی باعث شد افراد بیشتری به استفاده از برنامۀ اینستاگرام ترغیب شوند.

برای ایجاد یک زیرنویس برای ویدیوهای خود، دیگر نیازی نیست که آن را گوش دهید و با ابزار متن آن‌ها را بنویسید. برای صرفه‌جویی در وقت خود، می‌توانید ابزار (Threads) را روی دستگاه خود نصب و راه‌اندازی کنید. (Threads) اینستاگرام یک راه عالی برای ایجاد یک محتوای فراگیر خواهد بود. این نرم افزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای افزودن زیرنویس خودکار اینستاگرام، اقدام کنید. نکتۀ قابل توجه درباره این ابزار، در دسترس نبودن آن در بسیاری از کشورهاست.

برای قرار دادن زیرنویس در پست اینستاگرام دیگر نیازی نیست که از نرم‌افزارهای جانبی استفاده کنید. قابلیت فعال‌سازی زیرنویس در ویدیوهای اینستاگرامی می‌تواند در وقت شما صرفه‌جویی کند.

فعال کردن زیرنویس برای پست اینستاگرام

قابلیت جدیدی که اینستاگرام به تازگی در استوری‌ها ایجاد کرده است، در موارد بسیاری کاربرد دارد. این قابلیت جدید در استوری اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که به صورت پیش‌فرض به استوری‌های خود، زیرنویس اضافه کنید. برچسب ایجاد زیرنویس به گسترش کاربران و دنبال‌کنندگان صفحۀ شما کمک می‌کند. این قابلیت یک پیشرفت در جهت ایجاد تجربه‌ای فراگیرتر برای جامعه است.

یکی از نکات مثبتی که افزودن زیرنویس در پست اینستاگرام دارد، ایجاد دسترسی و غلبه بر محدودیت‌هایی مثل مشکلات شنوایی است. با اضافه شدن زیرنویس در پست اینستاگرام، افراد ناشنوا نیز می‌توانند از محتوای تولید شده استفاده کنند.

به صورت کلی، فعال کردن قابلیت زیرنویس اینستاگرام امکان تولید یک محتوای بین المللی را برای شما آسان می‌کند. از دیگر موارد مهم قابلیت زیرنویس خودکار می‌توان به تنظیمات آن اشاره کرد. شما می‌توانید برای زیرنویس ویدیوی خود، فونت، سایز و رنگ انتخاب کنید.

به طور کلی، زیرنویس در پست اینستاگرام به 17 زبان مختلف همچون انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی، آلمانی، پرتغالی، ایتالیایی، ترکی، روسی، هندی، اردو، ژاپنی، مالایی، اندونزیایی، تایلندی، تاگالوگ و ویتنامی در دسترس است.

یکی از نکات مثبتی که افزودن زیرنویس در پست اینستاگرام دارد، ایجاد دسترسی و غلبه بر محدودیت‌هایی مثل مشکلات شنوایی است. با اضافه شدن زیرنویس در پست اینستاگرام، افراد ناشنوا نیز می‌توانند از محتوای تولید شده استفاده کنند.

آموزش تصویری فعال کردن زیرنویس پست اینستاگرام در اندروید

برای فعال کردن زیرنویس اینستاگرام در اندروید، کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

آموزش تصویری فعال کردن زیرنویس پست اینستاگرام در اندروید
  1. ابتدا برنامۀ اینستاگرام را باز کنید.
  2. سپس از داخل صفحۀ پروفایل خود، روی گزینۀ سه خط در بالای صفحه سمت راست را انتخاب کنید.
  3. وارد قسمت (Setting) شوید.
  4. به بخش (Account) وارد شوید.
  5. گزینۀ (Captions) را انتخاب کنید.
  6. در این بخش، (Captions) را روشن کنید.

نکته: اگر به هر دلیلی تصمیم دارید که زیرنویس در پست اینستاگرام را غیر فعال کنید، می‌توانید از طریق همین روش اقدام کرده و گزینۀ (Captions) را خاموش کنید.

گاهی اوقات پیش می‌آید که شما قصد ندارید گزینۀ زیرنویس برای تمامی ویدیوها فعال شود. در این صورت، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید.

  1. اینستاگرام خود را باز کنید.
  2. ویدیوی مورد نظر خود را باز کنید.
  3. در گوشه سمت راست، بالای ویدیو، روی سه نقطه کلیک کنید.
  4. در این بخش اگر ویدیو از زیرنویس پشتیبانی کند، گزینۀ (Manage Captions) برای شما فعال خواهد شد.
  5. سپس گزینۀ (Captions) را روشن کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    آموزش تصویری فعال کردن زیرنویس پست اینستاگرام در آیفون

    ممکن است به دلایلی به قابلیت زیرنویس اینستاگرام دسترسی نداشته باشید. در این صورت، احتمال دارد مدل گوشی شما قدیمی باشد و یا از نسخۀ قدیمی اینستاگرام استفاده کنید. قبل از هر چیز بهتر است برنامۀ اینستاگرام خود را به‌روزرسانی کنید. فعال کردن زیرنویس پست اینستاگرام در آیفون، مشابه فعال کردن آن در اندروید است. به همین دلیل در این بخش قصد داریم روش استفاده از برچسب زیرنویس در استوری را شرح دهیم. استفاده از برچسب زیرنویس، کاملاً مشابه استفاده از سایر برچسب‌هاست.

    آموزش تصویری فعال کردن زیرنویس پست اینستاگرام در آیفون
    1. برنامۀ اینستاگرام خود را باز کنید.
    2. به قسمت دوربین و استوری اینستاگرام بروید.
    3. می‌توانید یک فیلم از قسمت گالری انتخاب کنید و یا یک فیلم جدید ضبط کنید.
    4. پس از بارگذاری فیلم مورد نظر، قسمت برچسب را انتخاب کنید.
    5. در این بخش، گزینۀ (Captions) را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
    6. پس از انتخاب آن، می‌توانید قالب متن، رنگ و مکان آن را تغییر دهید.

    نکته: حتماً قبل از ارسال کردن محتوایی که تولید کرده‌اید، زیرنویس آن را با دقت بخوانید. گاهی ممکن است برنامۀ اینستاگرام صدای شما را به خوبی و دقیق تشخیص ندهد.

    ممکن است به دلایلی به قابلیت زیرنویس اینستاگرام دسترسی نداشته باشید. در این صورت، احتمال دارد مدل گوشی شما قدیمی باشد و یا از نسخۀ قدیمی اینستاگرام استفاده کنید. قبل از هر چیز بهتر است برنامۀ اینستاگرام خود را به‌روزرسانی کنید.

    زیرنویس خودکار در ویدیو فید اینستاگرام

    اگر شما نیز ویدیوهایی را در فید اینستاگرام خود قرار می‌دهید، باید به فکر فعال کردن زیرنویس خودکار باشید. تا قبل از مارس سال 2022، زیرنویس را باید به صورت دستی برای ویدیوهای اینستاگرام خود رونویسی می‌کردید. این کار بسیار زمان‌بر و گاهی پرهزینه بود. با به‌روزرسانی برنامۀ اینستاگرام و قابلیت جدیدی که به تازگی به آن اضافه شده است، می‌توانید بدون زحمت، زیرنویس را به ویدیوهای خود اضافه کنید.

    فعال کردن زیرنویس‌های خودکار به افرادی که ناشنوا یا کم شنوا هستند، یا کسانی که دنبال کردن محتوا با صدای خاموش را ترجیح می‌دهند، کمک می‌کند. زیرنویس خودکار در فید اینستاگرام به صورت پیش‌فرض غیر فعال است. شما می‌توانید به کمک مراحل زیر، زیرنویس را در فید اینستاگرام فعال کنید.

    • یک پست جدید در اینستاگرام قرار دهید.
    • ویدیوی مورد نظر خود را از گالری فیلم خود انتخاب کنید.
    • در صورت نیاز، ویدیو را برش دهید یا فیلترها را اعمال کنید و پس از آن، گزینۀ (Next) را انتخاب کنید.
    • روی تنظیمات پیشرفته کلیک کنید.
    • قابلیت نمایش زیرنویس خودکار را فعال کنید.

    جمع‌بندی

    • فعال کردن زیرنویس در پست اینستاگرام نه تنها به جذب دنبال کنندگان کمک می‌کند بلکه بازدید محتوای شما را نیز افزایش می‌دهد.
    • قابلیت ایجاد زیرنویس خودکار که به برنامۀ اینستاگرام اضافه شده است، می‌تواند 17 زبان مختلف را پشتیبانی کند.
    • این قابلیت هم به افراد کم شنوا و ناشنوا برای استفاده از محتوای تولید شده کمک می‌کند و هم در زمان‌هایی کاربرد دارد که کاربر به هندزفری دسترسی ندارد.

    پرسش‌های پرتکرار

    منبع:

    Instagram

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.