وایرال در اینستاگرام چیست؟ 10 ترفند فوق‌العاده برای وایرال شدن

1

این پادکست مینیمم چکیده متن پایین است. شاید با گوش دادن به این فایل صوتی، سریع‌تر به پاسخ سوال‌تان برسید.

وایرال در اینستاگرام به چه معناست؟ این یکی از پرتکرارترین پرسش‌های افرادی است که با اصطلاحات مختلف اینستاگرام آشنایی چندانی ندارند. برای متوجه شدن معنای این اصطلاح کافی است سری به ترنسلیت گوگل بزنید و کلمه وایرال را به صورت انگلیسی (Viral) در ترجمه‌گر گوگل وارد کنید.

آنچه در ترجمه فارسی این عبارت به شما نشان داده می‌شود، واژه «ویروسی» است. اما اینکه واژه ویروسی شدن در اینستاگرام چه مفهومی دارد، موضوع این مقاله آموزشی در پادرو است. این راهنما نه تنها به توضیح مفهوم وایرال شدن می‌پردازد، بلکه ترفندها و نکاتی را بیان می‌کند که راز وایرال شدن پست‌های شما در اینستاگرام محسوب می‌شوند. بنابراین برای استفاده کارآمد از این قابلیت اینستاگرام ادامه مطلب را از دست ندهید.

وایرال در اینستاگرام چیست

اگر از آن دسته افرادی محسوب می‌شوید که به دنبال شهرت در فضای اینترنت هستند، محتوای وایرال یا ویروسی می‌تواند به شما کمک زیادی کند. محتوای ویروسی در بیشتر پلتفرم‌های پرمخاطب از جمله اینستاگرام می‌تواند شما را در عرض چند روز از یک فرد معمولی به یک شخص معروف تبدیل کند.
ویروسی شدن به محتوایی گفته می‌شود که بتواند در عرض چند روز نظر تعداد زیادی از افراد را به خود جلب کند به صورتی که آن محتوا بازدید زیادی داشته باشد. این اتفاقات همانطور که گفتیم تنها باید در عرض چند روز رخ دهد.

اما شاید کنجکاوی شما هم برانگیخته شود و بپرسید که چرا محتواهای پربازدید به نام محتواهای ویروسی شناخته می‌شوند؟ پاسخ در وجه تفاهم محتوای پربازدید با ویروسی است که بیماری را در پی دارد. ویروس‌ها از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شوند و اغلب در مدت زمان کوتاهی حجم زیادی از جامعه را درگیر بیماری می‌کنند.

این در مورد برخی از محتواها هم صادق است. محتوایی که بتواند در فضای مجازی مثل شبکه اجتماعی اینستاگرام، در مدت زمان کوتاهی به سرعت چندین هزار یا چند میلیون نفر را درگیر کند، درست مثل ویروسی است که در جامعه رواج پیدا کرده است.

مردم در چنین شرایطی خود عاملی برای پربازدید شدن محتوا محسوب می‌شوند، زیرا با به اشتراک‌گذاری محتوای وایرال در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، باعث می‌شوند که این محتوا بیشتر دیده شود. تا جایی که افراد در هر کجا، در جمع‌های خانوادگی و دوستانه، در محل کار و حتی در تفریح از محتوای ویروسی مذکور صحبت می‌کنند. پس یک محتوای ویروسی یا وایرال در اینستاگرام علاوه بر شیوه به اشتراک‌گذاری، از طریق روش دهان به دهان نیز بیشتر شناخته می‌شود.

وایرال شدن در اینستاگرام به محتوایی گفته می‌شود که بتواند در عرض مدت کوتاهی بازدید زیادی داشته باشد.

محتوای وایرال در اینستاگرام چه موضوعاتی را در برمی‌گیرد؟

وایرال شدن در اینستاگرام نمی‌تواند به موضوع خاصی مرتبط باشد. به عبارتی یک محتوای ویروسی تقریباً می‌تواند در مورد هر چیزی باشد. این موضوعات می‌توانند شامل یک فیلم خنده‌دار، یک حادثه، یک رویداد غم‌انگیز واقعی و به طوری کلی مواردی باشند که برای مردم جالب است. این جالب بودن محتوا منجر به ویروسی شدن آن می‌شود، به طوری که مردم ترغیب می‌شوند آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

میزان بازدید از یک محتوای وایرال در اینستاگرام چقدر است؟

از آنجایی که درصد زیادی از مردم پس از ده ثانیه اول از دیدن یک ویدیو منصرف می‌شوند، پس اغلب محتواهای ویروسی کوتاه هستند. از طرفی بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که چه میزان بازدید از یک محتوا، آن را در دسته محتوای وایرال در اینستاگرام قرار می‌دهد. هیچ پاسخ مشخص و از پیش تعیین‌شده‌ای برای این پرسش وجود ندارد.

در حالی که اگر به ویکی‌پدیا سر بزنید، به شما نشان می‌دهد که یک محتوای ویروسی محتوایی است که در یک بازه زمانی 3 تا 7 روزه حداقل 5 میلیون بازدیدکننده داشته باشد، به طور مشخص نمی‌توان گفت که این اندازه درست است. معیار ویروسی شدن بسته به تولید‌کننده محتوا متفاوت است.
وایرال در اینستاگرام یعنی شما بتوانید بازدیدی بسیار بیشتر از سابق برای محتوای خود کسب کنید. پس حتماً نباید محتوای شما را میلیون‌ها نفر تماشا کنند تا در رده نمونه‌های ویروسی قرار بگیرد. اما اگر بخواهید از این طریق به شهرت دست پیدا کنید، باید روی آمار میلیونی از بازدید حساب باز کنید.

میزان بازدید از یک محتوای وایرال در اینستاگرام چقدر است؟

به طور کلی افراد به حداقل 100 هزار لایک و بازدید نیاز دارند تا پست خود را ویروسی بدانند. البته به شرطی که دنبال‌کنندگان زیادی نداشته باشند. به عبارتی تعداد بازدید برای ویروسی شدن رابطه مستقیمی با تعداد دنبال‌کنندگان یک پیج دارد. همچنین زمانی که محتوای شما در مدت زمانی کوتاه حداقل 1500 مرتبه به اشتراک گذاشته شود، در دسته محتواهای ویروسی قرار می‌گیرد.

ترفندهای وایرال شدن در اینستاگرام چیست؟

گفتیم که وقتی صحبت از وایرال در اینستاگرام می‌کنیم، منظور محتوایی است که منجر به بالا رفتن تعداد بازدید، لایک، کامنت، ذخیره در گالری و به اشتراک‌گذاری می‌شود. تعداد بازدید از محتوا باید حداقل 100 هزار مورد باشد، آن هم در شرایطی که شما تنها چند صد یا چند هزار دنبال‌کننده بیشتر ندارید. اما از آنجایی که اکثر کاربران اینستاگرام به دنبال وایرال شدن هستند، ویروسی شدن به این سادگی‌ها نیست. شما برای اینکه در این دسته جای بگیرید، باید بر ترفندهای خاصی تسلط داشته باشید. پس اگر شما هم می‌خواهید بدانید که چگونه در اینستاگرام ویروسی شوید، باید نکات زیر را به خوبی بررسی کنید.

1. برای وایرال در اینستاگرام باید اول مخاطبین را درک کنید.

برای اینکه پست شما در فضای اینستاگرام وایرال شود، باید اول درک خوبی از مخاطبین خود داشته باشید. در بحث بازاریابی محتوا، در هر پلتفرمی که باشد، چه سایت و چه دیگر شبکه‌های اجتماعی غیر از اینستاگرام، شناخت مخاطبین جزئی از استراتژی‌های بازاریابی محسوب می‌شود. شما باید بدانید که چه چیزی کاربران اینستاگرام را ترغیب به بازدید از یک پست می‌کند. شما باید قبل از هر چیزی بدانید که مخاطبین شما چه کسانی هستند و محدوده سن، جنس، محل سکونت، میزان اشتغال، درآمد سالانه و سطح تحصیلات آن‌ها را بدانید.

البته نترسید، قرار نیست یک به یک به در خانه‌ها بروید و این اطلاعات را به دست آورید. همیشه راهی برای آنالیز رفتار مخاطبین و درک نیاز آن‌ها وجود دارد. اینستاگرام خود ابزارهایی برای این انجام این کار دارد که پرداختن به آن‌ها از موضوع بحث امروز خارج است. اما به طور کلی وقتی بتوانید اطلاعات مورد نیاز را برای تشخیص مخاطبین خود به‌ دست بیاورید، به راحتی می‌توانید متوجه شوید که چه چیزی توجه آن‌ها را بیشتر جلب می‌کند.

این می‌تواند لیستی از موضوعاتی را در اختیار شما قرار دهد که به دیده شدن محتواهای شما کمک زیادی می‌کنند. زمانی که دست پر باشید، آمادگی بیشتری برای ایجاد محتوای مرتبط با مخاطبین خود خواهید داشت که به وایرال در اینستاگرام نیز کمک می‌کند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    2. برای وایرال در اینستاگرام محتوایی خاص تولید کنید.

    واقعیت این است که برای دیده شدن باید خاص باشید. این مسئله در مورد وایرال در اینستاگرام هم صادق است. هرچه بتوانید محتوایی خلاقانه‌تر تولید کنید و به عبارتی یک صدای منحصربه‌فردتری داشته باشید، بیشتر می‌توانید نگاه‌ها را به سوی خود جلب کنید. شما باید اول لیستی از موضوعات را انتخاب کنید، سپس با ترکیب ایده‌های خلاقانه و فوق‌العاده اثربخش، اقدام به تولید محتوا کنید. چیزی که بتواند مثل یک بمب صدا کند.

    3. محتوایی چشمگیر ایجاد کنید.

    برای وایرال در اینستاگرام، این فقط موضوع محتوای شما نیست که باید مناسب باشد. بلکه از نظر بصری و زیبایی شناسی شما نیاز به خلق محتوایی دارید که قدرت شما را در تولید آن پست نشان دهند. خلاقیت تنها تولید یک محتوای مناسب نیست.

    4. میزان تعامل را بالا ببرید.

    از دیگر مواردی که منجر به وایرال در اینستاگرام می‌شوند، دادن لایک، نظر و به‌طور کلی درگیر شدن با سایر کاربران اینستاگرام است. از آنجایی که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محسوب می‌شود، پس هدف و تمرکز اصلی باید بر روی اجتماعی بودن باشد. برای اینکه بتوانید مخاطبین خود را راضی نگه‌دارید، باید تعامل مداوم با آن‌ها را حفظ کنید. دادن یک نظر در پاسخ به پرسش‌های افراد، می‌تواند منجر به ایجاد حس اعتماد شود.

    با درک مخاطب از طریق تجزیه و تحلیل به راحتی می‌توانید بفهمید که چه موضوعاتی برای مخاطبین شما جذابیت بیشتری دارند.

    5. برای وایرال در اینستاگرام از دیگران ایده بگیرید.

    برای اینکه دیده شوید، بهتر است در قدم اول پست‌های رقبای خود را بررسی کنید. یکی از ساده‌ترین کارهایی که برای وایرال در اینستاگرام می‌توانید انجام دهید، این است که سایر اکانت‌های مشابه را که در زمینه کاری خود موفق هستند، بررسی کنید. این کار باعث می‌شود تا خلاق‌تر شوید و بتوانید یک نقشه راه برای خود ترسیم کنید.

    شما می‌توانید با آنالیز رقبا در اینستاگرام، از آن‌ها ایده بگیرید تا باعث جلب توجه سایر افراد شوید. ناگفته نماند که شما به هیچ عنوان نباید کارهای دیگران را کپی کنید. این کار تنها بر ضرر شما خواهد بود. اما در ادامه به شما نشان می‌دهیم که چه عناصری را باید در ایده گرفتن بررسی کرد.

    • به تصاویر رقبا نگاه کنید و از آن‌ها هوشمندانه استفاده کنید.
    • به کپشن‌ها یا همان زیرنویس‌های پست‌های جالب توجه کنید.
    • از هشتگ‌هایی که به‌ کار می‌برند، الگو بگیرید.
    • دقت کنید که چه کسانی را تگ می‌کنند.
    • به نوع محتوای پست توجه داشته باشید.

    6. از تجزیه و تحلیل استفاده کنید.

    برای که اینکه بتوانید منجر به وایرال در اینستاگرام شوید، باید از تجزیه‌وتحلیل در اینستاگرام استفاده کنید. آنالیز کردن داده‌ها باعث می‌شود که بفهمید کدام محتوا بهتر برای شما نتیجه می‌دهد و تأثیر بیشتری روی مخاطب دارد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، این اطلاعات نه تنها باید اطلاعات اختصاصی افراد مثل سن و جنسیت آن‌ها را نشان دهد، بلکه تعداد لایک‌ها و نظرات آن‌ها را نیز در معرض دید شما قرار می‌دهند.

    برای مثال یک نمونه تحلیل این است که شما پستی را در ساعت 2 ظهر به اشتراک می‌گذارید، اما از سوی دنبال‌کنندگان شما بازدید زیادی نخواهد داشت. پس از این طریق متوجه می‌شوید که این زمان مناسبی برای پست‌گذاری نیست. چون اغلب دنبال‌کنندگان شما در این زمان از اینستاگرام استفاده نمی‌کنند. برای به کشف زمان مناسب می‌توانید چندین‌ مرتبه پست‌گذاری در ساعات مختلف را امتحان کنید.

    7. برای وایرال در اینستاگرام، مسابقات ویروسی برگزار کنید.

    شما می‌توانید از قدرت وایرال در اینستاگرام به نفع خود استفاده کنید. یکی از راه‌های مناسب این است که یک مسابقه جایزه‌دار برگزار کنید. چیزی که واقعاً ارزش به اشتراک‌گذاری داشته باشد و کاربران اینستاگرام را ترغیب کند پست جایزه‌دار شما را بازدید کنند. این روش می‌تواند منجر به بالا رفتن تعامل مخاطبین با شما شود.

    فراموش نکنید که علاوه بر اینکه موضوع مسابقه شما باید جذاب و مرتبط با موضوع پیج شما باشد، باید جایزه‌ای را برای برنده یا برندگان در نظر بگیرید که آن‌ها را تشویق کند تا پست شما را لایک کنند، راجب آن نظر دهند و محتوا را با سایرین به اشتراک بگذارند.

    8. روی عکس‌ها بیش از فیلم‌ها مانور دهید.

    اگرچه فیلم‌ها شاید جذابیت خاص خود را داشته باشند، اما برای رسیدن محتوا به مرحله وایرال در اینستاگرام، باید بدانید که عکس‌ها تا 36 درصد بیشتر از فیلم‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند. البته در بسیاری از مواقع هم این فیلم‌ها هستند که می‌توانند ویروسی شوند، اما طبق داده‌ها یک محتوای حاوی عکس جواب‌دهی بیشتری نسبت به یک فیلم در جلب توجه دارد.

    9. از اینفلوئنسرها کمک بگیرید.

    یک راه عالی برای هدایت یک پست به حالت وایرال در اینستاگرام، کمک گرفتن از اینفلوئنسرهاست. این کار نه تنها به بازاریابی برند شما کمک زیادی می‌کند و باعث افزایش دنبال‌کنندگان شما می‌شود، بلکه در ویروسی شدن محتوای شما هم نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود. با استفاده از افراد معروف در حوزه اینستاگرام می‌توانید اعتبار برند خود را افزایش دهید و مخاطبین را بیشتر ترغیب به وایرال محتواهای خود کنید.

    10. از تبلیغات پولی استفاده کنید.

    یک راه مناسب دیگر برای دیده شدن هرچه بهتر پست شما، استفاده از تبلیغات پولی است. بر اساس آمارها بیشتر از 2 میلیون تبلیغ‌کننده در این فضا فعال هستند. علت این مسئله این است که برندها به خوبی می‌دانند که برای جلب توجه باید هزینه کنند. شما هم اگر علاقه‌مند به این هستید که یک محتوای ویروسی ایجاد کنید و باعث شهرت خود در این پلتفرم شوید، باید حتماً از تبلیغات به نفع خود استفاده کنید.

    ترفندهای وایرال در اینستاگرام شامل درک مخاطب، تولید محتوایی خاص و خلاقانه، کمک گرفتن از اینفلوئنسر، استفاده از تبلیغات و برگزاری مسابقه می‌شود.

    جمع‌بندی

    • وایرال در اینستاگرام به معنای ویروسی شدن یک محتواست.
    • پست ویروسی هم به محتوایی گفته می‌شود که بتواند در مدت زمان 3 تا 7 روز بازدید بالایی را جذب کند.
    • یک محتوا برای ویروسی شدن به حداقل 1500 مرتبه به اشتراک‌گذاری نیاز دارد.
    • وایرال شدن در اینستاگرام نمی‌تواند به محتوای خاصی مرتبط باشد. یک محتوای الهام‌بخش، یک محتوای آموزشی، محتوایی که ارزش داشته باشد، رویدادی غم‌انگیز یا یک حادثه خطرناک همگی می‌توانند در این دسته جای بگیرند.
    • به نظر شما برای وایرال شدن در اینستاگرام باید چه ترفندهای دیگری را به‌ کار برد؟ آیا تا امروز توانسته‌اید محتوایی تولید کنید که وایرال شود و بازدید زیادی داشته باشد؟

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع:

    wonderopolis

    thenina

    rafflepress

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. مهدی ارحمی هلیلا می گوید

      عالیه استفاده کردم