فلاپ شدن پست در اینستاگرام به چه معناست؟

0

اینستاگرام مجموعی از واژه‌ها و اصطلاحات ریز و درشتی است که هر کدام بیانگر یک خاصیت این شبکه اجتماعی هستند. یکی از این اصطلاحات فلاپ شدن پست است که احتمالاً بارها آن را شنیده‌اید. بسیاری اعتقاد دارند فلاپ شدن یکی از جریمه‌های اینستاگرام برای کاربران و پیج‌های متخلف است. از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم محتوا محور است و مدیران این بستر تمام تلاش خود را برای راضی نگه‌داشتن کاربران خود می‌کنند، فلاپ شدن پست می‌تواند به عنوان یک راه تنبیه برای گروهی از افراد در نظر گرفته شود که می‌خواهند خلاف این جهت شنا کنند.
اما اینکه فلاپ شدن چیست و چگونه می‌توان از دچار شدن به آن جلوگیری کرد، موضوع راهنمای امروز است.

فلاپ چیست؟

برای رسیدن به مفهوم اصلی فلاپ شدن (Flop)، بهتر است که این کلمه را کمی عمیق‌تر بررسی کنیم. در زبان عامیانه فلاپ به فیلمی گفته می‌شود که نتوانسته به کسب درآمد بپردازد و فلاپ شدن پست حاکی از شکست یک پست است. به عبارتی زمانی که یک فیلم یا ویدیو بر خلاف تصور ویروسی نمی‌شود، اصطلاح فلاپ شدن به میان می‌آید. منظور از ویروسی شدن، انتشار یک چیز (فیلم، عکس، صوت یا محتوای متنی) در فضای آنلاین است که مانند یک ویروس به سرعت بین افراد پخش می‌شود.

فلاپ شدن پست در اینستاگرام

به طور کلی فلاپ شدن پست در فضای اینستاگرام اشاره به شکست یک پیج یا پست اشاره دارد. این مشکل همان‌طور که گفتیم زمانی رخ می‌دهد که اینستاگرام بخواهد اعتبار یک پیج یا پست را از آن بگیرد. زمانی که با فلاپ شدن پست مواجه می‌شوید، به عنوان یک جریمه از سوی اینستاگرام تنها بخش کوچکی از کاربران اینستاگرام می‌تواند محتوای تولید شده شما را مشاهده کند. این حالت هم احتمالاً تنها به مخاطبین و فالوئرهای شما محدود می‌شود.

در چنین زمانی اگر دیده شدن پیج برای شما اهمیت زیادی داشته باشد، باید بگوییم که در کار و هدف خود شکست خورده‌اید، زیرا با کاهش تعداد بازدیدکنندگان پیج شما، تعداد لایک و کامنت و به تبع آن میزان رشد پیج شما کاهش پیدا می‌کند.

فلاپ شدن پست در اینستاگرام در واقع نوعی جریمه از سوی این شبکه اجتماعی برای پیج‌هایی است که از قوانین اینستاگرام سرپیچی می‌کنند.

عوامل مؤثر بر فلاپ شدن پست

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که به یکباره متوجه شده‌اید که پست‌های شما مثل قبل کامنت نمی‌گیرند و یا لایک نمی‌خورند. اگرچه دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد که می‌تواند منجر به کاهش رتبه پیج شما شود، اما فلاپ شدن پست یکی از معمول‌ترین اتفاقاتی است که ممکن است برخی از پیج‌ها را درگیر و منجر به کاهش رشد و حتی متوقف شدن پیشرفت آن شود.

اهمیت الگوریتم اینستاگرام در فلاپ شدن

به عنوان یک کاربر و یا فرد فعال در اینستاگرام باید بدانید که همیشه الگوریتم‌های اینستاگرام در حال به‌روزرسانی هستند. این یعنی اینکه شما هم باید به طور مداوم اطلاعات خود را در این حوزه به‌روز کنید. خصوصاً اگر در این شبکه اجتماعی صاحب یک پیج تجاری هستید. زیرا اینستاگرام به صورت مکرر می‌خواهد از شر حساب‌های جعلی، اسپم‌ها و ربات‌ها خلاص شود. این باعث می‌شود که هر چه جلوتر می‌رویم شاهد مقررات و مجازات سخت‌گیرانه‌تری از اینستاگرام باشیم.

فلاپ شدن پست در اینستاگرام

به گفته نمایندگان این شبکه اجتماعی انجام برخی از فعالیت‌ها ممکن است به مسدود شدن حساب کاربر منجر شوند. چیزی شبیه به محدود شدن فعالیت پیج شما که نهایتاً مانع رشد و دیده شدن پیج خواهد شد. اگر شما هم شاهد فلاپ شدن پست خود هستید، شاید بتوانید با بررسی یکی از عوامل زیر مشکل پیج خود را پیدا و آن را رفع کنید.

1. نداشتن تعامل

شاید یکی از ابتدایی‌ترین مسائلی که منجر به فلاپ شدن پست شما می‌شود، تعامل نداشتن با کاربران باشد. مدیران اینستاگرام در سال‌های گذشته بیشترین تأکید را روی تعامل با کاربران این شبکه اجتماعی داشته‌اند. به همین دلیل است که پیج‌هایی که تعامل بیشتری با دنبال‌کنندگان خود دارند، همیشه در رتبه‌های بالاتری قرار می‌گیرند. حتی ممکن است محتوای آن‌ها در بخش اکسپلور اینستاگرام نیز به نمایش درآید که می‌تواند به عنوان یک جایزه برای چنین پیج‌هایی محسوب شود.

اما تعامل از چه راهی به دست می‌آید؟ پاسخ ساده است. شما از طریق دریافت لایک و کامنت، سیو شدن پست، دریافت دایرکت یا به اشتراک گذاشته شدن پست‌ها توسط فالوئرهایتان می‌توانید میزان تعامل خود را بسنجید. پس برای اینکه هم بتوانید تعامل خود را بالا ببرید و هم شاهد رشد پیج خود باشید، باید تا می‌توانید شرایطی ایجاد کنید که دنبال‌کنندگان تمایل بیشتری برای برقراری ارتباط از طریق انجام هر یک از این فعالیت‌ها با شما داشته باشند.

2. منتشر کردن محتوای کپی

یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید در فضای اینستاگرام انجام دهید، این است که محتواهای تولید شده توسط سایر پیج‌ها را به نفع خود منتشر کنید. این مورد شاید یکی از دلایل اصلی فلاپ شدن پست شما در اینستاگرام باشد، زیرا این شبکه اجتماعی به شدت با متخلفین برخورد خواهد کرد. اما شاید برای شما این پرسش پیش بیاید که چطور اینستاگرام قرار است از این موضوع سر دربیاورد؟ در جواب باید بگوییم که اینستاگرام هوشمندتر از آن چیزی است که فکرش را بکنید.

این رسانه اجتماعی با کمک ویژگی هوش مصنوعی خود قادر است که محتوای کپی شما را به سادگی تشخیص دهد و برای آن مجازاتی در نظر بگیرد. اصول اینستاگرام بر تولید محتوای منحصربه‌فرد بنا شده است. پس اگر شما هم نمی‌خواهید در ردیف کسانی قرار بگیرید که با فلاپ شدن پست مواجه می‌شوند، از کپی کردن محتواهای سایر پیج‌ها خودداری کنید و کمی برای تولید محتوای جدید و جذاب وقت صرف کنید.

تولید محتوای یونیک، تعامل با کاربران، استفاده درست از هشتگ‌ها، عدم انجام فعالیت‌های اسپم از جمله عوامل مؤثر بر جلوگیری از فلاپ شدن پست محسوب می‌شوند.

3. استفاده از فالوئر، لایک یا کامنت فیک

یکی دیگر از کارهای فاجعه‌آوری که می‌توانید در فضای اینستاگرام انجام دهید، خرید فالوئر یا لایک و کامنت فیک است. اگر چنین کاری انجام دادید، باید هر لحظه منتظر فلاپ شدن پست خود باشید. با خرید لایک و کامنت نمی‌توانید انتظار رشد در اینستاگرام را داشته باشید. تنها چیزی که می‌تواند منجر به رشد پیج شما شود، تلاشی است که در این زمینه به خرج می‌دهید.

در اصل میزان رشد پیج شما به میزان تلاش شما بستگی دارد. پس اگر دوست ندارید که خرید و استفاده از فالوور، لایک یا کامنت فیک کار دست شما بدهد، حتماً از انجام آن صرف‌ نظر کنید. خرید لایک فیک می‌تواند یک استراتژی برای سرنگونی پیج شما محسوب شده و حتی به بهای مسدود شدن و حذف اکانت پیج شما تمام شود.

4. انجام فعالیت‌های اسپم

شما ممکن است خواسته یا ناخواسته کارهایی را در اینستاگرام انجام دهید که از نظر این پلتفرم اسپم به‌ نظر بیاید. برای مثال یکی از دلایل اسپم شناخته شدن شما که می‌تواند منجر به فلاپ شدن پست شما شود، استفاده از حساب‌های جعلی و فیک است. چنین حالتی از اکانت شما یک پیج مشکل‌زا می‌سازد که واکنش بد اینستاگرام را به‌ دنبال خواهد داشت.

در واقع سرپیچی از قوانین اینستاگرام راهی برای نشان دادن شما به عنوان اسپم است. اگر شما به دایرکت دیگران برای به اشتراک‌گذاری پست خود بروید، اگر از عکس‌های دزدیده شده دیگران استفاده کنید یا اقدام به پخش محتوای نامناسب و نفرت‌انگیز کنید، ممکن است اسپم شناخته شوید و به دنبال آن حسابتان مسدود شود.
این را هم بدانید که مسدود ماندن حساب شما در یک زمان طولانی می‌تواند باعث از بین رفتن اکانت شما برای همیشه شود. پس قبل از انجام کاری در این فضا حتماً از تأیید آن توسط اینستاگرام مطمئن شوید.  به طور خلاصه از جمله کارهایی که می‌تواند منجر به اسپم شدن شما شود، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • کپی و استفاده از محتواهای سایر پیج‌ها
  • انتشار بیش از اندازه پست‌ها
  • فالو و لایک کردن بیش از حد
  • انتشار محتوای نامناسب و نفرت‌انگیز
  • استفاده از ربات‌های مختلف
  • استفاده از آی‌پی‌های مختلف برای ورود به اکانت خود

5. استفاده از برنامه‌های آنفالویاب

یکی دیگر از کارهایی که ممکن است منجر به فلاپ شدن پست اینستاگرام شما شود، کمک گرفتن از برنامه‌های مختلف برای رشد پیج است. یکی از این برنامه‌ها که استفاده از آن به شدت از طرف اینستاگرام نامناسب تلقی می‌شود، برنامه‌های آنفالویاب است. نباید عطش رشد در این فضا باعث شود که شما از چنین برنامه‌هایی استفاده کنید. در واقع، اینستاگرام به دنبال این است که همه چیز در پیج شما و سایر کاربران آن به صورت طبیعی و بدون دخالت عوامل خارجی انجام شود.

6. استفاده از هشتگ‌های نامناسب

برخی از هشتگ‌ها از سوی اینستاگرام ممنوع هستند. پس استفاده از چنین هشتگ‌هایی می‌تواند منجر به جریمه شدن شما شود. این موضوع را به یاد داشته باشد که نه تنها در استفاده از هشتگ‌ها نباید زیاده‌روی کنید، بلکه نباید از هر هشتگ پربازدید برای دیده شدن پست خود استفاده کنید.
هشتگ‌های ممنوع باعث می‌شوند که پست شما با کمک دیگر هشتگ‌های استفاده شده قابل نمایش نباشد. به طور کلی فلاپ شدن در اینستاگرام به دلیل مشکل در هشتگ‌ها می‌تواند به دلایل زیر رخ دهد.

  • استفاده از هشتگ‌های مسدود شده
  • استفاده از هشتگ‌های بسیار زیاد
  • استفاده از هشتگ‌های بسیار محبوب به صورت بالا
  • استفاده از هشتگ‌های یکسان زیر هر پست

7. داشتن فید اینستاگرام نامنظم

روزهای ارسال عکس‌های تصادفی دیگر به سر آمده است. اینکه بخواهید کمی از این و کمی از آن موضوع برای پر کردن پیج خود استفاده کنید، نتیجه‌ای جز شکست شما به دنبال نخواهد داشت. اگر می‌خواهید در این فضا رشد کنید، باید یک فید اینستاگرام خوب، منظم و منسجم داشته باشید. برای این کار بهتر است همه چیز را از نو بررسی کنید. پس یک قدم به عقب بردارید و به صورت کلی به فید خود نگاهی بیندازید.

داشتن فید اینستاگرام نامنظم

از خود بپرسید که آیا پست‌های شما دارای یک موضوع مشترک هستند و با هم هماهنگی لازم را دارند یا خیر؟ اگر پاسخ شما به این پرسش منفی است پس بهتر است در فعالیت خود تجدیدنظر کنید و البته زمان بیشتری برای ظاهر فید خود اختصاص دهید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    چگونه از فلاپ شدن پست جلوگیری کنیم؟

    برای اینکه از فلاپ شدن پست خود جلوگیری کنید، باید از قوانین و مقررات اینستاگرام پیروی نمایید. در چنین حالتی همیشه خیالتان از بابت تخطی و البته جریمه شدن توسط اینستاگرام راحت خواهد بود. اما برخی دیگر از عوامل هم هستند که می‌توانند از فلاپ شدن پیج شما جلوگیری کنند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

    1. شناسایی مشکل

    اگر پست شما فلاپ شده است، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مشکل را شناسایی کنید. حتی اگر هنوز به چنین حالتی دچار نشده‌اید ولی شاهد کاهش تعامل کاربران هستید، باید دوباره استراتژی‌های خود را بررسی کنید و حتی اگر لازم باشد برنامه خود را تغییر دهید. این تغییرات بسته به میزان افت پیج شما می‌تواند بسیار کم یا بسیار گسترده باشد.

    2. بالا بردن کیفیت پست‌ها

    از دیگر کارهایی که می‌توانید برای جلوگیری از فلاپ شدن انجام دهید این است که محتوای جالب، جذاب و کاربردی تولید کنید. البته این کار را باید در کنار عدم استفاده از محتوای کپی شده انجام دهید تا با روی خوش اینستاگرام مواجه شوید. باید این نکته را به یاد داشته باشید که شما حتی در ارسال پست محدودیت دارید، پس از انتشار بیش از حد پست‌ها برای جلوگیری از جریمه شدن خودداری کنید.

    3. فعالیت به صورت طبیعی

    برای اینکه حساب کاربری شخصی یا تجاری شما مسدود نشود، از انجام فعالیت‌هایی که به صورت مصنوعی به رشد پیج شما کمک می‌کنند، خودداری کنید. این می‌تواند شامل ارسال هرزنامه (Spam)، خرید لایک، کامنت و فالوور فیک و استفاده از ربات‌های مختلف باشد.

    4. تغییر در استفاده از هشتگ‌ها

    هشتگ‌ها بر خلاف ظاهر ساده خود در رشد یا افت پیج شما تأثیر زیادی دارند. پس حتماً باید درباره استفاده درست از هشتگ‌ها تحقیق کنید. برای این کار می‌توانید از رقبای برجسته خود کمک بگیرید. همچنین هرگز از هشتگ‌های ممنوع استفاده نکنید.

    تولید محتوای یونیک، تعامل با کاربران، استفاده درست از هشتگ‌ها، عدم انجام فعالیت‌های اسپم از جمله عوامل مؤثر بر جلوگیری از فلاپ شدن پست محسوب می‌شوند.

    جمع‌بندی

    • فلاپ شدن پست در اینستاگرام به معنای شکست یک پست در این فضا و جریمه شدن از سوی اینستاگرام است که می‌تواند منجر به کاهش بازدید از پیج و افت دریافت لایک و کامنت شود.
    • هر یک از پیج‌ها ممکن است در برهه‌ای از فعالیت خود با فلاپ شدن مواجه شوند که در این صورت باید در فعالیت‌های خود یک بازنگری داشته باشند.
    • یکی از فعالیت‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از فلاپ شدن، توجه به قوانین و مقررات اینستاگرام و استفاده کامل از آن‌ها در فعالیت‌های مختلف است.
    • برای آگاهی از قوانین اینستاگرام بهتر است به صورت مداوم اطلاعات خود را از طریق روش‌های مختلف مثل عضویت در پیج‌های مدیران اینستاگرام به‌روز کنید.
    • برای پیشگیری از فلاپ شدن در اینستاگرام همچنین باید عملکرد خود را به صورت مداوم رصد کنید و با کنترل پیج روی فعالیت‌های آن نظارت داشته باشید.
    • از نظر شما دیگر چه عواملی می‌توانند منجر به ایجاد حالت فلاپ شوند؟ چه راهکارهایی را برای رهایی از این مشکل پیشنهاد می‌کنید؟

    پرسش‌های متداول

    منابع:

    thenina

    sotrender

    boostlikes

    later

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.