ارسال بسته در روزهای پرترافیک چطور باید انجام شود؟

1

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، کسب‌وکارهای آنلاین رشد بسیاری داشته‌اند. این کسب‌وکارها شامل فروشگاه‌های اینترنتی می‌شود. این فروشگاه‌ها با مهاجرت کردن به بستر آنلاین می‌توانند به سراسر ایران و گاهی خارج از ایران محصولات خود را ارسال کنند. ارسال بسته توسط فروشگاه‌ها همیشه یکی از مهم‌ترین بخش‌های فعالیت آنلاین‌شاپ‌ها بوده است. زیرا آنها باید این کار را در سریع ترین و البته منظم ترین زمان انجام دهند. اما ارسال بسته در روزهای پرترافیک چگونه است؟ در این مطلب از پادرو قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم و در ادامه نیز روند ارسال بسته به موقع توسط فروشگاه‌ها را بررسی کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

یکی از مهم‌ترین پرسش‌ها هنگام راه اندازی یک فروشگاه آنلاین آن است که بسته‌ها به چه صورت برای مشتریان ارسال شوند. ارسال بسته‌ها در واقع بخش بسیار مهم و قابل‌توجهی در موفقیت یک وب‌شاپ است. زیرا آنها هرچقدر که که نسبت به رقبای خود بسته‌ها را با زمان سریع تر و استراتژی بهتر ارسال کنند، سهم بیشتری از بازار خواهند شد.  در ادامه بد نیست با استراتژی حمل‌ونقل  تجارت الکترونیک آشنا شوید.

ارسال بسته در روزهای پرترافیک

استراتژی حمل‌ونقل و تجارت الکترونیک

در استراتژی حمل‌ونقل  تجارت الکترونیک برخی اصول اولیه یا پایه وجود دارد که به طور کلی قوانین دیگر بر اساس آنها اعمال می‌شوند. اما در طول زمان و با رشد تدریجی یک فروشگاه می‌توان این اصول اولیه را تغییر داد. این استراتژی به چند بخش اصلی تقسیم می‌شود که در ادامه به اختصار به آنها خواهیم پرداخت.

قیمت و روش ارسال بسته‌ها

اولین بخش مربوط به قیمت و روش‌های ارسال است. شما باید انتخاب کنید که از چه روش‌هایی برای ارسال بسته استفاده کرده، قیمت آنها نیز چگونه بوده و با هم چه تفاوت‌هایی دارد. این‌ها مواردی است که پیش از خرید، مشتریان به آن توجه بسیاری دارند.

‎وزن محصول

برای ساده‌سازی فرآیند ارسال سفارش، وزن هر محصولی را که می‌فروشید اندازه‌گیری و به‌روزرسانی کنید. داشتن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا درک خوبی از هزینه‌های کل خود داشته باشید و قیمت‌های دقیق را به مشتریان خود منتقل کنید.

بسته‌بندی مناسب

بخش بعدی در استراتژی حمل‌ونقل  تجارت الکترونیک به نوع بسته بندی مربوط می‌شود. نوع بسته‌بندی می‌تواند برای محصولات مختلف و گاهی به طور مناسبتی متغیر باشد. بسته‌بندی از دید مشتری اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین سعی کنید برای بسته‌بندی محصولات خود برنامه‌ای ویژه داشته باشید. همچنین می‌توان گزینه‌هایی پیش از سفارش اضافه کرد تا کاربران بتوانند بسته بندی کادویی را نیز اضافه کنند. این مورد به تنهایی باعث جذب مشتری‌هایی می‌شود که قصد ارسال هدیه دارند.

هزینه بسته‌بندی نیز باید با توجه به برآیندهای به دست آمده محاسبه شود. در ادامه نیز تصمیم گرفته می‌شود که آیا این هزینه اضافی از مشتری گرفته شود یا خیر.

بسته‌بندی از دید مشتری اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین سعی کنید برای بسته‌بندی محصولات خود برنامه‌ای ویژه داشته باشید.

بسته‌بندی مناسب

نرخ‌ها و روش‌های حمل‌ونقل تجارت الکترونیک خود را تنظیم کنید

قبل از اینکه بتوانید ارسال سفارشات فروشگاه اینترنتی را شروع کنید، ابتدا باید استراتژی قیمت‌گذاری خود را برای حمل‌ونقل تعیین کنید. چندین روش متداول وجود دارد، اما انتخاب شما باید همیشه بر اساس اطلاعات مالی اساسی کسب‌وکارتان باشد.

پیشنهاد ارسال بسته به صورت رایگان همیشه باعث جذب مشتری‌های جدید می‌شود. البته باید بدانید که هزینه ارسال هیچوقت رایگان نیست و درنهایت یک طرف باید هزینه را پرداخت کند. خیلی اوقات هزینه ارسال بر روی کالاها محاسبه شده و درواقع پرداخت آن توسط مشتری انجام می‌شود.

روش‌های ارسال بسته در روزهای پرترافیک

همانطور که در ابتدا اشاره شد، روش‌های ارسال بسته در روزهای پرترافیک بسیار متفاوت است. البته روش‌های ارسال مرسوله بین شهری و درون شهری با هم فرق می‌کند. در ادامه قصد داریم به روش‌های ارسال بسته بپردازیم. شما نیز می‌توانید با توجه به اهداف کسب‌وکار خود یک یا چندتا از روش‌ها را انتخاب کنید.

ارسال بسته در روزهای پرترافیک توسط پیک موتوری

در صورتی که ارسال بسته درون یک شهر باشد، پیک موتوری بهترین روش برای ارسال مرسوله است. زیرا در سریع‌ترین می‌تواند بسته را به دست مشتری برساند. البته این که فروشگاه از چه روشی برای ارسال سفارش استفاده می‌کند، کاملاً بستگی به نوع و وزن و البته هدف فروشگاه دارد.

یکی دیگر از مزیت‌های ارسال سفارش توسط پیک موتوری آن است که می‌توان پرداخت را به صورت نقدی نیز انجام داد. انتقال بسته توسط پیک موتوری بهترین گزینه برای شهرهای شلوغ مانند تهران است. گزینه پیک موتوری بهترین انتخاب برای ارسال بسته در روزهای پرترافیک محسوب می‌شود.

ارسال بسته در روزهای پرترافیک توسط باربری

ارسال توسط باربری برای ارسال بسته‌های بزرگ کاربرد دارد. هنگام ارسال بسته توسط باربری افراد باید برای تحویل و دریافت بسته به باربری مراجهه کنند. این روش برای ارسال بسته‌های بزرگ بین شهری می‌تواند بهترین گزینه باشد. با توجه به این که در این روش بسته‌ها با ماشین جابه‌جا می‌شوند و مشتری باید خود برای دریافت بسته اقدام کند، زمان رسیدن مرسوله مشخص است. بنابراین باید بازه زمانی رسیدن بسته‌های بین شهری را محاسبه و آن را به مشتری اعلام کرد. مشخص شدن زمان و ساعت حدودی ارسال برای کاربران اهمیت بسیاری دارد.

ارسال بسته در روزهای پرترافیک توسط پست

ارسال توسط پست یکی از بهترین شیوه و البته مطمئن‌ترین روش‌ها برای ارسال بسته‌های فروشگاه‌های آنلاین است. ارسال توسط پست معمولاً طی دو الی سه روز کاری صورت می‌گیرد. همچنین مشتری می‌تواند کد پیگیری را دریافت کند تا بتواند با وارد کردن آن در سایت پست، اطلاعات دقیق بسته خود را دریافت کند.

زمان رسیدن بسته‌های پستی را به طور تقریبی می‌توان پیش‌بینی کرد. اما زمان‌هایی مانند مناسبت‌ها و نزدیک به عید ترافیک ارسال بسته‌ها بسیار زیاد می‌شود. از این رو باید از چند روز قبل بسته‌ها را آماده و ارسال کرد. بنابراین در صورتی که عجله‌ای برای فرستادن بسته وجود نداشته باشد، پست بهترین گزینه برای ارسال بسته در روزهای پرترافیک است.

زمان‌بندی صحیح برای ارسال بسته در روزهای پرترافیک

زمان‌بندی صحیح برای ارسال بسته در روزهای پرترافیک

ارسال بسته در روزهای پرترافیک می‌تواند چالش‌های زیادی به دنبال داشته باشد. دیر رسیدن بسته می‌تواند اعتبار یک فروشگاه را خدشه دار کند. ارسال با تأخیر بسته‌ها یکی از بدترین ضربه‌هایی است که می‌تواند به یک فروشگاه وارد شود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    بنابراین باید برای ارسال سفارش مشتریان زمان‌بندی درستی انجام داد. همچنین در زمان‌های خاص که ارسال سفارش‌ها به صورت سراسری زیاد می‌شود، باید از قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را در راستای ارسال به موقع انجام داد. این زمان معمولاً شامل عید و مناسبت‌های دیگر نیز می‌شود. همچنین اگر بسته‌ها با پست ارسال می‌شوند باید روزهای تعطیل رسمی را نیز در نظر گرفت. زیرا پست در روزهای تعطیل هیچگونه ارسالی ندارد.

    یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت ارسال مرسولات فروشگاه‌ها استفاده از افزونه حمل و نقل است. این افزونه که مانند یک دستیار هوشمند حمل و نقل برای شما عمل می‌کند، امکان دسترسی خدمات شرکت‌های پستی مختلف را به شما می‌دهد و به راحتی می‌توانید وضعیت ارسال بسته‌ها را مشاهده و رهگیری کنید.

    همچنین مزایای دیگری مانند رهگیری سفارشات با ارسال رایگان پیامک، چاپ بارنامه، جمع‌آوری مرسولات از درب فروشگاه یا منزل شما، محاسبه دقیق هزینه‌های شرکت پستی، پشتیبانی اختصاصی و… است.

    دیر رسیدن بسته می‌تواند اعتبار یک فروشگاه را خدشه دار کند. ارسال با تأخیر بسته‌ها یکی از بدترین ضربه‌هایی است که می‌تواند به یک فروشگاه وارد شود.

    جمع‌بندی

    • ارسال سفارش‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک کسب‌وکار اینترنتی بوده که به فروش محصولات فیزیکی می‌پردازد.
    • ارسال بسته در روزهای پرترافیک یکی از چالش‌های فروشگاه‌های اینترنتی است.
    • برای حمل‌ونقل و ارسال بسته‌های مربوط به تجارت‌های الکتورنیکی استراتژی با نکات مشخص وجود دارد.
    • برای ارسال بسته‌ها روش‌های مختافی وجود دارد که کسب‌وکارها باید آنها را متناسب با نیاز خود انتخاب کنند.
    • بهترین روش برای ارسال بسته در روزهای پرترافیک و برای بسته‌هایی که باید به درون همان شهر ارسال شوند، پیک موتوری است.

    منابع

    Shopify

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. M می گوید

      سلام
      برای پست نیازمند سن قانونیه؟
      شناسمم عکس داره و سنم15