آموزش تغییر فونت بایو اینستاگرام و رنگ متن + جذاب‌ترین فونت

0

شما هم از اینستاگرام درآمدزایی می‌کنید؟ تا چه اندازه به قسمت فونت بایو اینستاگرام توجه داشته‌اید؟ بسیاری از کسانی که با کمک اینستاگرام تجارت خود را راه‌اندازی کرده‌اند، هیچ آشنایی با برندسازی بصری ندارند. چیزی که وقتی به صورت تخصصی به آن نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم بخش زیادی از اینستاگرام بر پایه آن بنا شده است. در مقابل کسانی هم هستند که به این شیوه بازاریابی آگاهی دارند، اما معمولاً به جزئیات آن یا دقت نمی‌کنند و یا درک اشتباهی در استفاده از جزئیات بصری دارند.

شاید فونت بایو اینستاگرام یکی از این جزئیات محسوب شود که نیاز به توجه بیشتری دارد. افرادی که فونت‌شناس باشند به خوبی می‌دانند که یک فونت خاص به همان اندازه که برای طراحی تصاویر یا استفاده در دیگر شبکه‌های اجتماعی کاربرد دارد، در اینستاگرام کاربردی نخواهد بود. همین مسئله باعث می‌شود که بسیاری از کاربران اینستاگرام چه افرادی که از این فضا به صورت شخصی و چه کسانی که به صورت تجاری استفاده می‌کنند، اشتباهات زیادی را در استفاده از فونت‌ها داشته باشند. در اینجا قرار است به صورت تخصصی درباره فونت بیو اینستاگرام صحبت کنیم. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

فونت بایو اینستاگرام

با کمی دقت در پیج‌های مختلف متوجه خواهیم شد که هر یک از این حساب‌ها از فونت‌های مختلف نه تنها در بیو بلکه در پست‌های خود نیز استفاده می‌کنند. در چنین مواقعی ممکن است ذهن کنجکاو ما بخواهد بداند که تغییر فونت بایو اینستاگرام چگونه امکان‌پذیر است. از آنجایی که هر تغییری در اینستاگرام راه‌کار خاص خود را دارد، تغییر فونت بایو هم نیازمند دانستن چند نکته ظریف و ساده است. اما قبل از آن بهتر است ببینیم اصلاً چه نیازی به تغییر فونت بایو اینستاگرام داریم. در ادامه برخی از دلایل این مسئله را بررسی می‌کنیم.

 1. نمایش خلاقیت

رقابت در اینستاگرام بسیار جدی است. یکی از مواردی که باعث می‌شود افراد بیشتری به سمت پیج شما کشیده شوند، داشتن خلاقیت است. خلاقیت در تمام جنبه‌های اینستاگرام از ارائه پست و استوری تا انتخاب رنگ‌های مناسب و حتی فونت بایو اینستاگرام وجود دارد. این شما هستید که با انتخاب خود نظر مساعد مخاطبین را جلب می‌کنید، یا باعث بی‌توجهی آن‌ها به پیج خود خواهید شد. زمانی که وارد خلاقانه‌ترین شبکه اجتماعی می‌شوید، باید نحوه استفاده صحیح از آن را هم بدانید.

خلاقیت در فونت بیو اینستاگرام

در کنار اینکه بسیاری از هنرمندان از فضای اینستاگرام برای به اشتراک‌گذاری آثار خود استفاده می‌کنند، برندها نیز با به کار بردن خلاقیت خود، در جلب توجه کاربران به رقابت شدیدی در این فضا مشغول هستند. پس در جایی که سطح رقابت در بخش خلاقیت بسیار بالاست، استفاده از فونت‌های جذاب و سفارشی، چیزی که امتحان خود را در این فضا به خوبی پس داده است، می‌تواند راهی برای حضور هر چه بهتر شما در این فضا باشد. در چنین مواقعی می‌توانید به راحتی برند خود را از دیگران متمایز کنید.

2. همراهی با روندهای جدید

اینستاگرام فضایی بی‌نظیر برای تغییر مداوم است. این را می‌توان از سرعت بالای روندها و ترندهای جدید در این پلتفرم دانست که به صورت مداوم در حال ظهور و تأثیرگذاری بر مخاطب هستند. بنابراین شما اگر قرار باشد با روندهای جدید خود را همسو نکنید، اگر به صورت مداوم دانسته‌های خود را به‌روزرسانی نکنید، می‌توانید حدس بزنید که پس از گذشت مدتی تا چه اندازه خسته کننده خواهید بود؟

جذابیت‌های بصری در اینستاگرام آن‌قدر تأثیرگذار و البته نو هستند، که هیچ جایی برای افراد با تفکرات قدیمی وجود ندارد. البته شاید بتوانید در این فضا توجه تعداد محدودی از افراد را هم به خود جلب کنید، اما از یک محدوده خاص فراتر نخواهید رفت. استفاده از فونت بایو اینستاگرام به صورت کاملاً سفارشی شده در بین تمام چهره‌های اینستاگرام، از سلبریتی‌ها گرفته تا اینفلوئنسر و برندهای مختلف رواج زیادی دارد. این یعنی شما هم برای دیده شدن باید کمی تخصصی‌تر به استفاده از فونت‌ها روی بیاورید.

3. برجسته کردن پیج

از دیگر فواید تغییر فونت بایو اینستاگرام این است که ظاهر پیج خود را برجسته‌تر می‌کنید. این کار باعث می‌شود افرادی که برای اولین بار به پیج شما سر می‌زنند، توجه بیشتری به کسب‌وکار شما نشان دهند.

فونت بایو اینستاگرام به دلیل ایجاد خلاقیت، برجسته کردن پیج و البته همراهی با ترندهای روز از اهمیت بالایی برخوردار است.

انواع فونت فارسی برای بیو اینستاگرام

فونت یک نمایش جذاب گرافیکی از متنی است که از طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی تشکیل شده است. هر یک از فونت‌های موجود در اینستاگرام سبک خاص خود را دارند و همه آن‌ها جذابیت لازم برای جلب توجه مخاطب را ندارند. پس وقتی صحبت از صدها فونت مختلف می‌شود، نباید چنین تصوری ایجاد شود که همۀ آن‌ها به یک اندازه مؤثر هستند.

انواع فونت فارسی برای بیو اینستاگرام

در بسیاری از مواقع فونت بایو اینستاگرام لحن نوشتار شما را به نمایش می‌گذارد و به صورت ناخودآگاه تأثیر خاصی را بر مخاطب خواهد داشت. در ادامه به معرفی چند فونت مطرح زبان فارسی می‌پردازیم که می‌توانید در پروفایل خود از آن‌ها استفاده کنید.

1. فونت نستعلیق برای بیو اینستاگرام

فونت نستعلیق برای بیو اینستاگرام اندروید و IOS کاربرد دارد. این فونت سنتی و کلاسیک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پیج‌های هنری، از جمله صفحات مربوط به هنرمندان خط، تابلو، صنایع دستی و مواردی از این دست خواهد بود. دقت داشته باشید که مراحل استفاده از فونت نستعلیق برای گوشی‌های آیفون کمی متفاوت است.

2. فونت حسبی الله برای بیو اینستاگرام

فونت حسبی الله یکی از پیشنهادات مناسب برای بایو اینستاگرام کسانی است که علاقۀ زیادی به درج مطالب مذهبی دارند. از این فونت نه تنها می‌توان در بیو اینستاگرام بلکه برای درج موضوعات مذهبی در تلگرام هم استفاده کرد.

3. فونت زیبای نازنین

این فونت اگرچه در بسیاری از مواقع کاربرد بالایی دارد، اما برای استفاده در بیو اینستاگرام تمامی پیج‌ها مناسب نیست. از فونت نازنین می‌توان در مواقع رسمی و برای پیج‌های اداری استفاده کرد.

4. فونت لیلا

لیلا دیگر فونت بایو اینستاگرام به زبان فارسی است که طراحی گرافیکی جذابی دارد. اگر پیجی دارید و می‌خواهید یک بیو اینستاگرام با فونت خاص برای آن طراحی کنید، فونت لیلا مناسب شما خواهد بود. البته در برخی از مواقع این فونت ممکن است خوانایی بالایی نداشته باشد.

5. فونت رویا برای بیو اینستاگرام

اگر صاحب یک پیج مربوط به کتاب‌فروشی یا کتابخانه‌ای هستید، این فونت می‌تواند برای شما بسیار کاربردی باشد. فونت رویا ظاهر ساده‌ای دارد و انتخاب مناسبی برای پیج‌های اداری محسوب می‌شود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    نحوه تغییر فونت فارسی

    یکی از پرتکرارترین پرسش‌ها درباره فونت بایو اینستاگرام این است که چگونه فونت این قسمت را تغییر دهیم. نرم‌افزارهای زیادی هستند که می‌توانند در تغییر فونت به شما کمک کنند. برای مثال اپلیکیشن‌هایFont for Instagram ،Canva ، Text Font Generator و Stylish Text بهترین برنامه‌ها برای تغییر فونت بایو اینستاگرام برای اندروید محسوب می‌شوند. این در حالی است که برنامه‌های  Fancy Stylish Cool Fonts و Ana Muhtarif Al Khat برای تغییر فونت بایو اینستاگرام IOS کاربرد دارند. ناگفته نماند که اپلیکیشن Fonts for Instagram بین هر دو مدل گوشی مشترک است.

    البته یک انتخاب دیگ شما هم این است که برای تغییر فونت بایو اینستاگرام از سایت‌های معتبر استفاده کنید. برای مثال سایت‌های مثل igfonts، sprezz keyboard، lingojam و Cool Symbol گزینه‌های مناسبی برای این کار محسوب می‌شوند. برای نتیجه بهتر می‌توانید چند نمونه از این ابزارها را امتحان کنید.

    از جمله فونت‌های فارسی مناسب می‌توانیم به فونت «لیلا، نازنین، ایران نستعلیق، رویا و حسبی الله» اشاره کنیم.

    معرفی انواع فونت بایو اینستاگرام انگلیسی

    در بسیاری از مواقع افراد از فونت انگلیسی برای معرفی صفحه خود در اینستاگرام استفاده می‌کنند. اگرچه همه با یک پرسش مشترک مواجه هستند و آن هم این است که بهترین فونت برای اینستاگرام چیست، اما باید بگوییم که بهترین فونت وجود ندارد.

    معرفی انواع فونت بایو اینستاگرام انگلیسی

    در اصل انتخاب فونت مناسب به سبک کار و شخصیت برند یا پیج شخصی شما بستگی دارد. در ادامه به معرفی چند فونت انگلیسی عالی برای بایو اینستاگرام می‌پردازیم که می‌توانید با بررسی آن‌ها بهترین گزینه را برای استفاده انتخاب کنید.

    • Anton: فونت آنتون از فونت‌های محبوب گوگل است که می‌توانید از آن برای جذاب کردن بیو اینستاگرام خود نیز استفاده کنید.
    • Abel: فونت هابیل اگرچه ممکن است در نگاه اول کمی یکنواخت و کسل‌کننده باشد، اما از نظر ظاهری به خوبی جواب می‌دهد.
    • Dancing Script: فونت دنسینگ اسکریپت برای افرادی که به نوعی با عکاسی، نمایش آثار، فیلم‌ها و سفر ارتباط دارند، گزینه مناسبی برای برجسته کردن متن بیو محسوب می‌شود.
    • Rock Salt: فونت راک سالت یکی از خلاقانه‌ترین فونت‌های قابل نمایش در اینستاگرام محسوب می‌شود.
      • این فونت برخلاف ظاهر جالب خود خوانایی خوبی دارد.
    • Poiret One: فونت پویرت وان یک فونت جذاب منحنی است که البته خوانایی خوبی دارد.
      • این فونت به دلیل شیک و ساده بودن در دسته فونت‌های هنرمندانه قرار می‌گیرد.
    • Neuton: فونت نوتون برای زمان‌هایی کاربرد دارد که نیاز به یک تایپ رسمی دارید.
    • Nawabiat: فونت نوابیات یکی از محبوب‌ترین فونت‌های موجود است.
      • این محبوبیت به دلیل ظاهر جالب این فونت است که آن را از سایرین متمایز می‌کند.
    • Tikal Sans: فونت تیکال سانس یک فونت چند وجهی با 6 تغییر در اندازه‌های مختلف محسوب می‌شود که علاوه بر بایو می‌توان از آن در زیرنویس فیلم‌ها نیز استفاده کرد.
    • Novecento: فونت نوچنتو زمانی کاربرد مناسبی دارد که شما می‌خواهید با چاشنی کردن خلاقیت پروفایل اینستاگرام خود را جذاب کنید.
    • Montserrat: فونت مونتسرات یک فونت کاربردی و همه‌کاره است و بهترین انتخاب برای تبلیغات برند شما خواهد بود.

    نکات مهم در استفاده از فونت بایو اینستاگرام

    انتخاب فونت بایو اینستاگرام مناسب، برای افرادی که به صورت حرفه‌ای در این فضا مشغول به کار هستند می‌توانند استرس‌زا باشد. بسیاری از کاربران این فضا به صورت پیش‌فرض از فونت‌های خود اینستاگرام استفاده می‌کنند، این در حالی است که برخی دیگر ساعت‌ها برای انتخاب فونت مناسب وقت اختصاص می‌دهند، اما در نهایت از انتخاب نهایی خود اطمینان کافی ندارند.

    زمانی که متوجه شویم تا به حال بیش از 500 هزار فونت ایجاد شده است، دیگر برای ما تعجب‌آور نخواهد بود که چرا انتخاب فونت مناسب تا این اندازه سخت است. در ادامه به معرفی نکات مهمی می‌پردازیم که در انتخاب فونت مناسب مؤثر هستند.

    • از به‌روز بودن فونت و سازگاری آن با بیو اینستاگرام خود مطمئن باشید.
    • بسته به نوع پروژه خود، رسمی یا غیر رسمی بودن، جدی یا طنز بودن، مدرن یا کلاسیک بودن، فونت بایو اینستاگرام را انتخاب کنید.
    • هنگام استفاده از فونت به عملکرد آن دقت کنید. بسیار از فونت‌ها هنگام تغییر اندازه خوب به‌نظر نمی‌رسند، برای مثال برخی وقتی کوچک هستند، خوانایی خوبی ندارند، در حالی که برخی در سایز بزرگ خسته کننده و زیادی به نظر می‌رسند. پس در انتخاب فونت مناسب از تأثیر آن بر مخاطب و خوانایی آن مطمئن باشید.
    • از فونت‌های تطبیق‌پذیر با فضای اینستاگرام و البته تجارت خود استفاده کنید.
      • لزوماً فونتی که در چاپ خوب به‌نظر می‌رسد، در سایر پروژه‌ها مثل استفاده در اینستاگرام به همان اندازه مناسب نخواهد بود.
    • فونت بایو اینستاگرام را متناسب با هویت بصری برند خود و به طور کلی همسو با پیام پیج خود انتخاب کنید.
    • از سبک مناسب خود استفاده کنید. در عین اینکه برخی سبک‌ها سنتی هستند، تعدادی از آن‌ها هم مدرن و البته مینیمالیست هستند.
      • برای مثال فونت نستعلیق برای بیو اینستاگرام در دسته فونت‌های سنتی‌ قرار می‌گیرد که طرفداران خاص خود را دارد.

    برای انتخاب بهترین فونت بایو اینستاگرام حتماً به عوامل متعددی از جمله هویت برند، سازگاری فونت با تجارت خود، اندازه، ظاهر فونت و سبک آن توجه کنید.

    جمع‌بندی

    • فونت بایو اینستاگرام یکی از بخش‌های بصری مهم بازاریابی در اینستاگرام محسوب می‌شود.
    • اهمیت استفاده از فونت بایو اینستاگرام به دلیل ایجاد خلاقیت، برجسته کردن پیج و همراهی با ترندهای روز خواهد بود.
    • فونت‌های مختلف هر کدام برای کاربری‌های گوناگونی ساخته شده‌اند.
      • برای استفاده از فونت‌های موجود باید به عوامل مختلفی از جمله به‌روز بودن فونت، عملکرد آن، تطبیق‌پذیری فونت با برند و سبک آن توجه کنید.
    • شما از چه فونتی برای پیج اینستاگرام خود استفاده می‌کنید؟ به‌نظر شما جذاب‌ترین فونت موجود در اینستاگرام کدام است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع:

    thecolor

    skedsocial

    toptal

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.