بهترین و آسان‌ترین راه ارسال سفارش در اینستاگرام چیست؟

0

این پادکست مینیمم چکیده متن پایین است. شاید با گوش دادن به این فایل صوتی، سریع‌تر به پاسخ سوال‌تان برسید.

مشکلی که بیشتر صاحبان پیج‌های فروشگاهی در اینستاگرام با آن روبرو هستند، نحوه ارسال سفارش است. شیوه ارسال کالا و تحویل به موقع آن به مشتریان، یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد حس وفاداری در مشتری است و اگر باعث رضایت او شود، او دوباره و چندباره از شما خرید خواهد کرد و حتی افراد زیادی را به روش بازاریابی word of mouth یا بازاریابی دهان به دهان، ترغیب می‌کند تا از شما خرید کنند اما اگر رضایت او را در پی نداشته باشد، می‌تواند باعث بروز اتفاقات ناخوشایندی در مسیر کسب‌وکار شما شود. در حقیقت میتوان گفت که ارسال سفارش بدون داشتن استراتژی مناسب، ممکن نیست و در دراز مدت شما را با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد کرد. 

پیش از آنکه بهترین شیوه ارسال سفارش را بیان کنیم، در مورد مشکلاتی که بر سر این راه وجود دارد صحبت می‌کنیم تا با دیدگاه بهتری، راه حل مربوط به آن را ارائه دهیم.

بزرگ‌ترین مشکلات ارسال سفارش

دارندگان پیج‌های فروشگاهی در اینستاگرام همیشه با مشکلات زیادی برای ارسال سفارشات دست‌وپنجه نرم می‌کنند که اگر این مشکلات به درستی مدیریت نشوند، باعث از دست دادن مشتری و بالا رفتن میزان نارضایتی‌ها خواهد شد. از جمله مهم‌ترین مشکلات صاحبان کسب‌وکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زمان تحویل

گاهی فروشندگان پیج‌های تازه تاسیس، زمان مشخصی را برای رفتن به اداره پست انتخاب می‌کنند. هزینه ایاب و ذهاب و رسیدن تعداد سفارشات به یک عدد معقول برای پست، باعث می‌شود تا فروشندگان استراتژی درستی برای ارسال سفارشات نداشته باشند. این موضوع باعث تاخیر در ارسال سفارش و نارضایتی‌های زیادی از سمت مشتریان خواهد شد و به همین دلیل بسیاری از کسب‌وکارهای تازه تاسیس، دچار مشکل و حتی مجبور به تعطیل‌کردن آن می‌شوند.

ارسال بسته

قیمت‌های رقابتی

شرکت‌های پستی هر سال قیمتی را به عنوان قیمت مصوب اعلام می‌کنند اما برخی از فروشندگان اینستاگرامی، برای رقابت با یکدیگر، قیمت‌های متفاوتی را برای ارسال سفارشات درنظر می‌گیرند و همین موضوع سبب می‌شود تا گاهی این قیمت‌های درنظر گرفته شده، باعث ضرر مالی آن‌ها شود. برای حل این مشکل، برخی از فروشندگان قیمت‌های ثابتی را به عنوان هزینه ارسال مرسولات پستی اعلام می‌کنند. این روش تنها در صورتی معقول به نظر می‌رسد که کالاهای‌شان وزن و اندازه‌ ثابتی داشته باشند. در غیر این صورت، ممکن است از مشتریان پول بیشتری برای ارسال بگیرند و همین موضوع باعث نارضایتی مشتریان شود یا اگر هزینه کم‌تری دریافت کنند، متحمل ضرر و زیان شوند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    ارسال سفارش توسط پیک‌های نامعتبر

    برخی از فروشندگان برای ارسال سفارشات از پیک‌های نامعتبر استفاده می‌کنند و این امر به خصوص در سال‌های اخیر باعث بروز مشکلات عدیده‌ای شده است. برای مثال ممکن است پیک کالا را تا درب منزل ببرد اما به دلیل عدم حضور شخص در منزل، آن را به شخص دیگری تحویل دهد و در نهایت ممکن است بسته مفقود شود. همچنین در ساعات پرترافیک هزینه حمل بیشتر می‌شود یا در صورت گران‌شدن بنزین، هزینه ارسال سفارش از این روش، افزایش پیدا می‌کند که باعث افزایش نارضایتی‌ها از سمت مشتریان می‌گردد. چون گاهی مجبور به تحمل هزینه زیادی برای ارسال می‌شوند.

    تمامی موارد ذکر شده در بالا، باعث بروز نارضایتی در کاربران و خدشه‌دار شدن نام برند شما می‌شود. چاره چیست؟

    بهترین و آسان‌ترین راه ارسال سفارش چیست؟

    بسیاری از فروشگاه‌های اینستاگرامی سعی می‌کنند راهکارهای مختلفی را در پیش بگیرند تا هم از ضرر مالی پیشگیری کنند و هم مشتری را راضی نگه‌دارند. به همین دلیل ترجیح می‌دهند سراغ سریع‌ترین و ساده‌ترین روش ارسال بروند تا به کمک این روش، به افزایش فروش‌شان در اینستاگرام کمک کنند.

    همانطور که در بالا هم به آن اشاره کریم، نحوه ارسال کالا یکی از چالش‌های مدیران فروشگاه‌های اینترنتی و اینستاگرامی است و اتخاذ بهترین استراتژی ارسال کالا کاری دشوار است. پلتفرم هوشمند پادرو که برای کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ در زمینه‌های پرداخت، ارسال بسته و مدیریت سفارشات خدمات ارائه می‌کند، می‌تواند در انتخاب ارزان‌ترین و سریع‌ترین روش ارسال سفارش بسیار کمک‌کننده باشد. پادرو به انواع شرکت‌های پستی و پیک‌های سریع و معتبر داخل شهری دسترسی دارد و می‌تواند بهترین روش ارسال کالا به شهرستان را برای فروشگاه‌های اینترنتی و اینستاگرامی مشخص کند.

     

    مزایای بهره مندی از پادرو برای ارسال آسان سفارش

    • شما می‌توانید خدمات پستی را در پلتفرم پادرو مقایسه و بهترین گزینه را انتخاب کنید.
    • برای ارسال سفارشات، نیازی به رفتن به اداره پست نخواهد بود. شما چه یک بسته داشته باشید و چه ده‌ها بسته، مامور پادرو یا شرکت پستی، بسته‌ها را از شما تحویل خواهند گرفت و به آدرس مورد نظر شما ارسال خواهند کرد و با این‌کار در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی خواهید کرد.
    • پس از ارسال بسته‌ها هم شما و هم مشتریان‌تان می‌توانید وضعیت سفارش را به صورت آنلاین پیگیری کنید. از این رو، دیگر پیام‌هایی از قبیل “بسته چه زمانی به دست ما می‌رسد” یا “سفارش پست شده است یا خیر؟” نخواهید داشت.
    • پادروپین دارای پشتیبان اختصاصی میان شما و شرکت‌های پستی است و تمامی امور مربوط به ارسال بسته‌ها و مشکلات احتمالی را پیگیری می‌کند. این امر موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه نیروی انسانی مربوط به کسب‌وکار شما می‌شود.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.