نحوه شکایت از پیج اینستاگرام و فروشگاه‌های اینترنتی

0

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و رشد اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف اینترنتی استفاده از آنها بیش از گذشته شده است و بسیاری از کسب‌وکارها در این  فضا فعالیت می‌کنند. اما بسیاری از افراد از این فضا سوء استفاده کرده و با ساخت اکانت‌های جعلی و مزاحمت برای کاربران به خصوص در فضای اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که لازم است نکات مربوط به شکایت از پیج اینستاگرام را بدانید تا در این مواقع به صورت قانونی برخورد کنید.

در اینستاگرام مانند دیگر فضاهای اینترنتی امکان سوء استفاده و تخلف و کلاهبرداری وجود دارد. حتی گاهی اوقات خرید از یک پیج و عدم تحویل کالا یا تحویل کالای معیوب، توهین و افترا، ایجاد مزاحمت، هک پیج اینستاگرام، انتشار عکس‌های شخصی افراد، فحش و ناسزا و مواردی از این دست هم در این فضا اتفاق می‌افتد که می‌تواند منجر به مشکلات بزرگ‌تری شود. بنابراین شما در صورت مواجهه با این دست تخلفات، باید نحوه شکایت از پیج اینستاگرام را بدانید. نحوه شکایت از پیج فروش اینستاگرام سخت نیست و حتی در صورت پاک کردن اکانت آن پیج توسط پلیس فتا آنلاین قابل پیگیری است.

نحوه شکایت از پیج اینستاگرام

گاهی اوقات شما حتی با داشتن یک اسکرین شات از صفحه پیج یا کامنت‌ها و یا پیام‌هایی که با ادمین آن رد و بدل کرده‌اید، می‌توانید جرم آنها را در دادسرا و توسط پلیس فتا آنلاین اثبات کرده و مراحل قانونی آن را طی کنید. ما در ادامه این مقاله به بررسی بیشتر نحوه شکایت از پیج اینستاگرام و روش‌های انجام آن می‌پردازیم. پس با پادرو همراه باشید.

 با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و رشد اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف اینترنتی استفاده از آنها بیش از گذشته شده است اما بسیاری از افراد از این فضا سوء استفاده کرده و با ساخت اکانت‌های جعلی و مزاحمت برای کاربران به خصوص در فضای اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

آیا امکان شکایت از پیج اینستاگرام وجود دارد؟

در حالت کلی با توجه به اینکه اینستاگرام یک شبکه خارجی است نمی‌توان علیه خود شبکه شکایتی را انجام داد. البته شما می‌توانید با آشنایی با نحوه ریپورت در اینستاگرام کار پیگیری پیج فیک اینستاگرام را انجام دهید که به نوعی شکایت از پیج اینستاگرام به خود اپلیکیشن است. زمانی که شما نحوه ریپورت در اینستاگرام را بدانید و افراد دیگر هم این پیج را ریپورت کنند، اینستاگرام اقدام به بستن پیج اینستاگرام آن‌ها می‌کند. بنابراین شما با آشنایی با نحوه ریپورت اینستاگرام می‌توانید از فعالیت و کلاهبرداری بیشتر این افراد جلوگیری کنید.

نحوه ریپورت در اینستاگرام بسیار ساده است و شما با مراجعه به پیج مورد نظر و یا از طریق آیکونی که در کنار پست‌های او به صورت سه نقطه وجود دارد می‌توانید گزینه ریپورت Report را انتخاب و دلیل این کار را هم به اینستاگرام اعلام کنید تا برای این شبکه اجتماعی کلاهبردار بودن این افراد مشخص شود و افراد دیگر در دام آنها گرفتار نشوند.

شکایت از پیج اینستاگرام با ریپورت کردن

اما از سوی دیگر هم شما می‌توانید از اکانتی که در اینستاگرام موجب آزار و اذیت شما شده شکایت کنید. برای مثال پیگیری پیج فیک اینستاگرام که اقدام به فروش جعلی کرده یا پیج‌ها و افرادی که اقدام به بستن پیج اینستاگرام دیگران می‌کنند؛ می‌تواند در دادسرای جرائم رایانه‌ای قابل پیگرد باشد.

در نحوه شکایت از پیج فروش اینستاگرام باید به خاطر داشته باشید که مهم نیست که برای پیگیری پیج فیک اینستاگرام آن پیج حتما در دسترس باشد بلکه مهم است که شما مدرکی از پیام‌هایتان با آن پیج یا اسکرین شات از صفحه پیج و مدارکی از این دست در اختیار داشته باشید تا بتوانید به صورت قانونی تخلفات را پیگیری کنید.

بسیاری از افراد این روزها به دلیل خرید از فروشگاه‌های اینستاگرامی که نامعتبر هستند یا نماد اعتماد الکترونیکی ندارند، اقدام به واریز پول می‌کنند و با ضررهای مالی هنگفتی روبرو می‌شوند. این قبیل کلاهبرداری‌ها با داشتن اطلاعات حساب شخصی و غیره توسط پلیس فتا آنلاین قابل پیگیری است.

 در نحوه شکایت از پیج فروش اینستاگرام باید به خاطر داشته باشید که مهم نیست که برای پیگیری پیج فیک اینستاگرام آن پیج حتما در دسترس باشد بلکه مهم است که شما مدرکی از پیام‌هایتان با آن پیج یا اسکرین شات از صفحه پیج و مدارکی از این دست در اختیار داشته باشید تا بتوانید به صورت قانونی تخلفات را پیگیری کنید.

نحوه شکایت از پیج اینستاگرام

هنگام شکایت از پیج اینستاگرام شما باید بدانید که هر گونه پیگیری پیج فیک اینستاگرام، بستن پیج اینستاگرام دیگران، توهین، کلاهبرداری و برداشت پول و غیره قابل پیگری است و با استفاده از روش‌های متعدد زیر می‌توانید مراحل قانونی آن را طی کنید.

  • در روش اول از شکایت از پیج اینستاگرام، شما می‌توانید به دادسرای جرائم رایانه‌ای (پلیس فتا) به آدرس فلکه دوم صادقیه، بزرگراه آیت اله کاشانی، خیابان اباذر، نبش بوستان دوم غربی یا آدرس جدید پلیس فتا تهران، خیابان مطهری، بعد از خیابان قائم مقام فراهانی، رو به روی ایستگاه اتوبوس ، پلیس فتا مراجعه کنید. با تشکیل پرونده مراحل قانونی به شما ابلاغ می‌شود. باید دقت داشته باشید که آدرس قبلی پلیس فتا از خیابان شریعتی به آدرس جدید پلیس فتا تهران که در بالا اشاره کردیم تغییر کرده است.

اگر شما به دادسرای جرائم رایانه‌ای مراجعه کنید دادسرا بر حسب موضوع پرونده را بررسی کرده و به پلیس فتا ارجاع می‌دهد. در دیگر شهرها هم می‌توانید به پلیس آن شهرها مراجعه کنید که آدرس آنها در لینک https://www.cyberpolice.ir/fata-offices وجود دارد.

پیگیری پیج فیک اینستاگرام و نحوه شکایت از پیج فروش اینستاگرام به این صورت است که زمانی که فرد یا گرداننده پیج مورد نظر شما متخلف باشد و این فرد به صورت دقیق مشخص باشد به دادگاه احضار شده و اظهارات خود را عنوان می‌کند. اما اگر این فرد مشخص نباشد پلیس باید وارد عمل شده و بررسی‌های لازم را انجام دهد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    • روش دوم از شکایت از پیج فیک اینستاگرام است. شما می‌توانید از پلیس فتا آنلاین استفاده کنید. به این صورت که پلیس فتا آنلاین سایتی را به آدرس www.cyberpolice.ir راه‌اندازی کرده است و در اختیار شهروندان قرار داده است که پس از ورود به آن و با کلیک کردن بر روی گزینه اطلاعات مردمی، شما می‌توانید شکایت خود را در این سامانه ثبت کنید.
    پیگیری پیج فیک اینستاگرام

    سپس از طریق پلیس فتا آنلاین می‌توانید موضوع شکایت خود را پیگیری کنید. نحوه شکایت از پیج اینستاگرام در این روش به این صورت است که پس از ثبت شکایت، پلیس فتا با شما تماس گرفته و مساله را پیگیری می‌کند.

    • در روش سوم از شکایت‌ از پیج اینستاگرام، نحوه شکایت از پیج فروش اینستاگرام یا هر نوع پیج دیگر به این صورت است که شما شکایت خود را با استفاده از نماد اعتماد فروشگاه‌های اینترنتی انجام می‌دهید. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی این روزها دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند و این نماد توسط مرکز توسعه تجارت به سایت‌هایی که صلاحیت آن را دارند داده می‌شود.

    بنابراین شما می‌توانید برای پیگیری پیج فیک اینستاگرام یا شکایت از افرادی که اقدام به بستن پیج اینستاگرام دیگران مانند پیج های فروشگاهی می‌کنند یا پیگیری این دست کلاهبرداری‌ و مزاحمت‌ها به وب‌سایت ای نماد به آدرس www.enamad.ir مراجعه کنید. اگر فروشگاه و پیج مورد نظر شما دارای این نماد اعتماد الکترونیکی باشد می‌توانید در این سایت آن را ببینید. در صورت هر گونه شکایت هم با کلیک بر روی گزینه سامانه ثبت شکایت می‌توانید شکایت مد نظر خود را ثبت کرده و پیگیری لازم را انجام دهید.

     شما می‌توانید برای پیگیری پیج فیک اینستاگرام یا شکایت از افرادی که اقدام به بستن پیج اینستاگرام دیگران مانند پیج‌های فروشگاهی می‌کنند و یا پیگیری این دست کلاهبرداری‌ و مزاحمت‌ها به وب سایت ای نماد به آدرس www.enamad.ir مراجعه کنید.

    نحوه بررسی پرونده‌ها و مجازات متخلفان

    بررسی پرونده‌ها در این زمینه با توجه به حجم زیادی از این دست کلاهبرداری‌هایی که اتفاق می‌افتد، معمولا زمان‌بر است. بنابراین به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست که در چه مدت زمانی می‌توانید شکایت خود را بررسی کرده و به نتیجه برسید. همچنین باید توجه داشته باشید که برای شکایت از پیج کلاهبردار اینستاگرامی باید هر مدرک یا مستندی را که در اختیار دارید ارائه کنید و آن‌ها را ضمیمه پرونده خود کنید.

    بر اساس ماده 160 قانون مجازات اسلامی برای اثبات عمل از اقرار شهادت، قسم و سوگند هم استفاده می‌شود. مجازات‌هایی که در این زمینه توسط قانون اعمال می‌شود نیز با توجه به سنگین بودن جرم و خسارتی که متوجه افراد شده و تشخیص قاضی متفاوت است. اما در حالت کلی مجازات هک یا بستن پیج اینستاگرام دیگران مانند هک پیج‌های افراد معروف یا فروشگاه‌های آنلاین، حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات را به همراه دارد.

    مجازات تخلفاتی مانند برداشت از حساب دیگران و یا دریافت پول و عدم تحویل کالا هم در کنار بازگشت اموال اصلی، برابر با جرائم نقدی از یک میلیون (۱.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است یا در غیر این صورت به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

    دیگر جرائم رایانه‌ای نیز مانند ارائه فساد و فحشا، سرقت اطلاعات مانند سرقت عکس‌های خانوادگی، اطلاعات شخصی و به طور کلی اسرار دیگران بدون رضایت آنها و غیره دارای مجازات‌های خاص خود با توجه به میزان جرم و قانون است.

     بر اساس ماده 160 قانون مجازات اسلامی برای اثبات عمل از اقرار شهادت، قسم و سوگند هم استفاده می‌شود. مجازات‌هایی که در این زمینه توسط قانون اعمال می‌شود نیز با توجه به سنگین بودن جرم و خسارتی که متوجه افراد شده و تشخیص قاضی متفاوت است.

    جمع‌بندی

    با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و رشد اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف اینترنتی استفاده از آنها بیش از گذشته شده است و بسیاری از کسب‌وکارها در این فضا فعالیت می‌کنند.

    بنابراین در اینستاگرام مانند دیگر فضاهای اینترنتی امکان سوء استفاده و تخلف و کلاهبرداری وجود دارد. حتی گاهی اوقات خرید از یک پیج و عدم تحویل کالا یا تحویل کالای معیوب، توهین و افترا، ایجاد مزاحمت، هک پیج اینستاگرام، انتشار عکس‌های شخصی افراد، فحش و ناسزا و مواردی از این دست هم در این فضا اتفاق می‌افتد که می‌تواند منجر به مشکلات بزرگ‌تری شود.

    آیا امکان شکایت از پیج اینستاگرام وجود دارد؟

    در حالت کلی با توجه به اینکه اینستاگرام یک شبکه خارجی است نمی‌توان علیه خود شبکه شکایتی را انجام داد. البته شما می‌توانید با آشنایی با نحوه ریپورت در اینستاگرام کار پیگیری پیج فیک اینستاگرام را انجام دهید.

    در نحوه شکایت از پیج فروش اینستاگرام باید به خاطر داشته باشید که مهم نیست که برای پیگیری پیج فیک اینستاگرام آن پیج حتما در دسترس باشد بلکه مهم است که شما مدرکی از پیام‌هایتان با آن پیج یا اسکرین شات از صفحه پیج و مدارکی از این دست در اختیار داشته باشید تا بتوانید به صورت قانونی تخلفات را پیگیری کنید.

    اگر شما به دادسرای جرائم رایانه‌ای مراجعه کنید دادسرا بر حسب موضوع پرونده را بررسی کرده و به پلیس فتا ارجاع می‌دهد. در دیگر شهرها هم می‌توانید به پلیس آن شهرها مراجعه کنید که آدرس آنها در لینک https://www.cyberpolice.ir/fata-offices وجود دارد.

    در روش دوم از شکایت از پیگیری پیج فیک اینستاگرام شما می‌توانید از پلیس فتا آنلاین استفاده کنید. به این صورت که پلیس فتا آنلاین سایتی را به آدرس www.cyberpolice.ir راه‌اندازی کرده است و در اختیار شهروندان قرار داده است.

    بررسی پرونده‌ها در این زمینه با توجه به حجم زیادی از این دست کلاهبرداری‌هایی که اتفاق می‌افتد، معمولا زمان‌بر است. بنابراین به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست که در چه مدت زمانی می‌توانید شکایت خود را بررسی کرده و به نتیجه برسید.

    چطور در دام کلاه‌برداران اینستاگرامی نیفتیم؟

    فروشگاه ساز آنلاین پادروشاپ به دلیل درگاه پرداخت امنی که دارد، مانع از سوء استفاده افرادی می‌شود که پس از گرفتن پول، کالای درخواستی شما را ارسال نمی‌کنند. پیج‌های اینستاگرامی که در پادروشاپ مشغول فعالیت هستند، همگی احراز هویت می‌شوند و به دلیل اتصال به درگاه پرداخت امن، مانع از کلاهبرداری‌های این چنینی می‌شود. به کمک پلتفرم پادروشاپ دیگر مشکلی نخواهید داشت که به دنبال شکایت از پیج اینستاگرام باشید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.