ایده‌هایی برای فروش دست سازه‌های چوبی در اینستاگرام

0

دست‌سازه‌های چوبی به تازگی در صنعت مد و دکوراسیون طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و اینستاگرام به محل مناسبی برای خرید و فروش دست سازه‌های چوبی تبدیل شده است. افزایش تعداد کاربران اپلیکیشن اینستاگرام باعث شده تا مارکتینگ در آن ساده‌تر باشد و نیاز به صرف هزینه و وقت زیادی در آن نداشته باشید.

اگر کمی از مهارت‌هایتان استفاده کنید و خلاقیت به خرج دهید، به راحتی می‌توانید از امکانات این شبکه اجتماعی برای فروش دست‌ سازه‌های چوبی استفاده کنید.

فروش دست سازه های چوبی

دست‌سازه‌های محبوب

اکسسوری‌های چوبی مثل گوشواره، دستبند و حتی عینک در چند سال اخیر ترند بوده‌اند. همچنین ظروف چوبی و دیوارآویز و مبلمان چوبی هم مورد استقبال قرار گرفته‌اند. شاید دلیل این اتفاق، حس خوب استفاده از مواد طبیعی باشد. عطر و جنس چوب حس آرامش به ما می‌دهد.

برای فروش دست سازه‌‌های چوبی عجله نکنید

اگر این اولین تجربه شما در زمینه داشتن فروشگاه آنلاین است، بهتر است قبل از شروع کمی دست نگه دارید و اطلاعاتی را دربارهٔ نحوه شروع کار به دست بیاورید.

یکی از راه‌های مناسب، استفاده از تجربیات کسانی است که در کاری که شما می‌کنید موفق هستند. به صفحه‌ مجازی فروشگاه‌های موفق بروید و نحوه پست‌گذاری، تعامل با مخاطب و راه‌های فروششان را به دقت مشاهده کنید. آنالیز پیج‌های مرتبط با فروش دست سازه‌های چوبی باعث می‌شود تا بهتر بتوانید برای پیج‌ خودتان برنامه‌ بریزید.

چه چیز بفروشیم؟

ممکن است شما در آغاز کار، حوزهٔ کاریتان را به این صورت مشخص کرده باشید: فروش دست سازه‌های چوبی. باید بگوییم که این یک معرفی گنگ است و شاید مخاطب شما در نگاه اول متوجه نشود که دقیقا شما چه خدمات و محصولاتی دارید.

پس بهتر است دقیقا مشخص کنید چه نوع محصولاتی برای فروش دارید. به علاوه، بهتر است در یک زمینه خاص مثلاً اکسسوری‌های چوبی یا لوازم دکوری تمرکز کنید. این کار باعث می‌شود تا کار شما تخصصی‌تر به نظر بیاید.

چه‌طور فروش دست سازه‌‌های چوبی را تجربه کنیم؟

برای فروش دست سازه‌های چوبی باید استراتژی بهینه داشته باشید. وجود عکس‌های حرفه‌ای و زیبا، اکانت تجاری، بلاگ مرتبط، ساعت مناسب پست و استوری، تعامل با دنبال‌کننده‌ها و حتی لوگوی شما نقش تعیین‌کننده‌ای در میزان دیده‌شدن پیج شما دارد.

عکس‌ها

اینستاگرام پلتفرمی است که براساس داده‌های بصری کار می‌کند. واضح است که برای موفقیت در چنین بستری، به محتوای بصری غنی نیاز دارید. سعی کنید حتما از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید. برای صفحه خود یک تم منظم در نظر بگیرید و عکس محصولات، پست‌های آموزشی و بلاگ را با  ترتیب منظمی قرار دهید تا ظاهر پیج زیباتر دیده شود.

نکته مهم دیگر برای موفقیت در فروش دست سازه‌های چوبی عکاسی از محصولات است. تلاش کنید تا پس‌زمینهٔ عکس‌ها خلوت و متناسب با محصول شما باشد. یک پس زمینهٔ شلوغ و بی‌ربط باعث می‌شود تا سوژهٔ اصلی عکس مورد توجه قرار نگیرد.

اکانت تجاری راهی برای فروش دست سازه‌های چوبی

چند سالی است که قابلیت ساختن اکانت تجاری به اینستاگرام اضافه شده و کار فروشگاه‌های آنلاین را راحت‌تر کرده است. با ارتقای اکانتتان به یک اکانت تجاری می‌توانید از مزیت‌های مختلفی استفاده کنید. برای نمونه، اینستاگرام برای هر پست یا استوری آمار دیده‌ شدن و به اشتراک‌گذاری آن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این اطلاعات برای آنالیز کردن پیجتان بسیار مفید هستند. همچنین در بیوگرافی می‌توانید آدرس، پست الکترونیکی، لینک سایت و شماره تماس خود را قراردهید تا ارتباط فالوورهایتان با شما آسان‌تر شود.


بیشتر بخوانید: آموزش کامل تنظیمات اینستاگرام برای پیج فروشگاهی

تولید محتوای مفید و کاربردی

درست است که پیج شما یک فروشگاه است اما این نکته را فراموش نکنید که قراردادن مطالب آموزشی مرتبط با محصولات‌تان می‌تواند تا حد زیادی به افزایش بازخورد، اشتراک گذاری و بالارفتن تعامل پیج شما کمک کند.

اگر کار شما فروش دست سازه‌های چوبی است، می‌توانید راه‌های مراقبت از آن‌ها را بنویسید. اگر کار شما ساختن دکوراسیون چوبی است، معرفی چوب‌های مختلف و کاربردشان ایدهٔ خوبی است. اگر ظرف و ظروف چوبی تولید می‌کنید، از فواید استفاده از چوب در لوازم آشپزخانه بنویسید. تولید پست‌های آموزشی می‌توانند سرمایه‌های کارساز شما برای جذب فالوور باشند.

فروش دست سازه‌های چوبی

بیشتر بخوانید: اصول و نکات تولید محتوا در اینستاگرام برای فروشگاه‌ها

لوگوی شخصی

داشتن لوگوی شخصی برای فروش دست سازه‌های چوبی باعث می‌شود تا کار شما حرفه‌ای به نظر برسد و همچنین به مرور برند شما را می‌سازد. از لوگوی شخصی در پروفایل کاری و حتی در عکس‌ محصولات و بسته‌بندی استفاده کنید. شناخته شدن لوگوی شما مانع سوءاستفاده دیگران از عکس‌های اختصاصی و برند شما می‌شود. پس سعی کنید یک لوگوی ساده و در عین حال شیک داشته باشید.

زمان پست‌گذاری

یکی از مواردی که باعث بیشتر دیده‌شدن پست‌های شما می‌شود و به افزایش فروش دست سازه‌های چوبی کمک می‌کند، انتخاب بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام است. در ابتدا شما باید بفهمید که دنبال‌کننده‌های شما چه کسانی هستند؛ آقایان؟ زنان خانه‌دار، خانم‌های شاغل؟ دختران نوجوان؟ دانشجوها؟ معمولاً کدام دسته از این افراد به دنبال مطالب مرتبط با فروش دست سازه‌های چوبی هستند؟

هر کدام از این دسته‌ افراد زمان خاصی از روز را صرف استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. برای مثال کسانی که سر کار می‌روند معمولا در پایان وقت کاری یا در پایان روز اینستاگرام خود را چک می‌کنند. شما می‌توانید با کمی آزمون و خطا زمانی را که بیشترین بازخورد را دریافت می‌کنید پیدا کنید و در همان بازهٔ زمانی پست بگذارید.

منظم باشید

در ابتدای کارتان یک برنامه ریزی انجام دهید و مشخص کنید که در هر ماه قرار است چه تعداد پست در پیج قرار دهید. سپس این تعداد را بر روزهای ماه تقسیم کنید و از لحاظ زمانی به یک برنامه منسجم برسید.

توجه کنید که اگر در یک روز چند پست پشت سر هم بگذارید و بعد به مدت چند هفته هیچ فعالیتی نکنید، هم فالوورهای فعالتان را از دست می‌دهید و هم ممکن است که اینستاگرام شما را یک ربات تشخیص دهد و برای پیج شما محدودیت ایجاد کند.

راه های افزایش تعامل

پلتفرم اینستاگرام الگوریتمی دارد که بر اساس میزان تعامل کاربران عمل می‌کند. دقت کنید که لزوماً تعداد بالای فالوورها ملاکی برای بالا رفتن تعامل پیج شما نیست. به طور کلی نرخ تعامل به تعداد لایک و کامنت‌ و همچنین تعداد به اشتراک‌گذاری محتوای شما بستگی دارد. ترکیب این سه عامل باعث می‌شود تا اینستاگرام پست شما را برای کاربران بیشتری نمایش دهد.

توجه کنید که طبق این الگوریتم اگر تعداد فالوورهای شما اختلاف زیادی با تعداد لایک و کامنت‌ها داشته باشد، اینستاگرام تشخیص می‌دهد که احتمالا فالوورهای شما اصطلاحاً فیک هستند. پس این فکر که به هر قیمتی فالوور جذب کنید را از سر بیرون کنید. چرا که وجود فالوورهای روح به پیج شما ضربه می‌زند.

#هشتگ بزنید

یکی از امکانات خوب اینستاگرام که می‌توانید از آن بهره بگیرید، اضافه کردن هشتگ‌های مرتبط به کپشن است. اگر هشتگ‌های مناسبی انتخاب کنید، کسانی که شما را دنبال نمی‌کنند می‌توانند با پیج شما آشنا شوند. البته که این کار اصول خاص خود را دارد. به عنوان مثال، تعداد بهینهٔ هشتگ‌ها بین 8 تا 10 عدد است.

سعی کنید از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید و به جای هشتگ‌های کلی هشتگ‌های دقیق‌تر و چند کلمه‌ای به کار ببرید. تا حد ممکن از هشتگ‌هایی استفاده کنید که طرفداران زیادی داشته باشند. از جمله هشتگ‌هایی که با موضوع فروش دست سازه‌های چوبی مرتبط هستند می‌توان به این موارد اشاره کرد: محصولات چوبی، دست سازه چوبی، گردنبند چوبی، دستبند چوبی، عروسک چوبی، اکسسوری چوبی.

برای فروش دست سازه‌های چوبی استوری بگذاریم؟

مسلم است که شما نمی‌توانید هر روز پست بگذارید اما باید تقریباً هر روز فعالیت کنید تا دنبال‌ کننده‌هایتان شما را فراموش نکنند. استوری یک ابزار کاربردی است که به شما کمک می‌کند به طور روزانه فعال باشید.

موضوعات استوری می‌توانند شامل عکس‌های شما از محصولات، روزمرگی، محتواهای مناسبتی، سوال و نظرسنجی یا حتی لایو از فرآیند تولید دست‌سازه‌ها باشد. با قراردادن این موضوعات سرگرم کننده می‌توانید دنبال‌ کننده‌هایتان را تشویق کنید تا برای شما کامنت بگذارند یا استوری شما را ریپلای کنند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    مسابقه و هدیه

    چه کسی را سراغ دارید که از هدیه‌گرفتن خوشش نیاید؟ تقریباً هیچ‌کس! یکی از چیزهایی که شما را محبوب می‌کند این است که به مناسبت‌های مختلف مثلا سال نو، شروع مدارس، اعیاد مذهبی و موارد مشابه دیگر، در پیج خود مسابقه برگزار کنید و به دنبال‌ کننده‌ها هدیه بدهید.

    برای مثال می‌توان مسابقه را به این صورت برگزار کرد که هر کسی بیشترین لایک و کامنت را در پیج شما داشته باشد، یکی از محصولات شما به او هدیه داده شود یا تخفیف دریافت کند.

    معرفی کنید؛ معرفی شوید

    زمانی که به عنوان یک فرد تازه‌کار وارد محیط اینستاگرام می‌شوید، تا مدت‌ها تعداد دنبال‌ کننده‌هایتان پایین خواهد بود. در این زمان یکی از بهترین اقدامات شما این است که سعی کنید از پیج‌های دیگر کمک بگیرید تا پیج خودتان بیشتر دیده‌ شود. البته اگر این تبادل و معرفی توسط پیجی انجام شود که مرتبط با کار شما، یعنی فروش دست سازه‌های چوبی باشد، تاثیر تبلیغات بسیار بیشتر خواهد بود.

    نظر مشتری‌ها درباره دست سازه‌های چوبی شما

    این نکته شاید چندان به چشم نیاید اما نظر مثبتی که مشتریان شما نسبت به محصولات شما دارند تاثیر زیادی بر جذب مشتریان جدیدو افزایش فروش دست سازه‌های چوبی شما دارد.

    پس همیشه سعی کنید از نظرات مخاطبانتان استفاده کنید، بازخورد مشتریان را در پیج قرار دهید و اگر در محصولات‌تان اشکالی وجود داشت حتما پاسخگو باشید. این کار به مرور باعث می‌شود تا اعتماد مشتریان خود را جلب کنید و همین عامل، سرمایهٔ بزرگی برای کار شما محسوب می‌شود.

    بسته بندی مناسب برای فروش دست سازه های چوبی

    بسته بندی مناسب برای فروش دست سازه‌های چوبی

    یکی از کارهای خلاقانه‌ای که به حک شدن اسم برند شما در ذهن مخاطب کمک می‌کند، نحوهٔ بسته‌بندی کردن محصولاتتان است. هر چقدر این کار را با دقت و ذوق بیشتری انجام دهید، مشتری‌های شما با رغبت بیشتری از شما خرید می‌کنند.

    کار شما فروش دست سازه‌های چوبی است؛ پس سعی کنید از جملات زیبا، پیام تبریک، از گل‌های خشک، هدیه های کوچک و چیزهایی که مناسب یک محصول چوبی هستند استفاده کنید. در ضمن می‌توانید از مشتری‌هایتان بخواهید تا از آنباکسینگ محصولات عکس و فیلم تهیه کنند و برای شما بفرستند.

    کوتاه در مورد فروش دست سازه‌های چوبی

    • فعالیت کردن مستمر در فضای اینستاگرام کاری نیست که در یک بازهٔ زمانی کوتاه، به تمامی جزئیات آن مسلط شوید.
    • علاوه بر نکات مفصلی که درباره فروش دست سازه‌های چوبی در این مطلب مورد اشاره قرار گرفت، سعی کنید نکات زیر را همیشه مد نظر قرار دهید:
      • صبور باشید.
      • همواره در حال یادگیری نکات تازه باشید.
      • به یک روش و گزینه اکتفا نکنید.
      • از تغییر استقبال کنید.
      • کارتان را با عشق انجام دهید.
      • خلاق و مبتکر باشید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.