آموزش کامل تنظیمات اینستاگرام برای پیج فروشگاهی

0

نرم افزار اینستاگرام امروز حق دارد مدعی تسخیر جهان باشد، نه تنها جهان مجازی بلکه در واقعیت نیز به یک پدیده تاثیرگذار تبدیل شده است. یکی از ویژگی‌های مهم این نرم افزار برای صاحبان کسب و کار، پیج فروشگاهی است، در این مقاله با شما از  آموزش کامل تنظیمات اینستاگرام برای پیج فروشگاهی خواهیم گفت.

آیا درباره تنظیمات اینستاگرام برای بیزینس اطلاعات کامل دارید؟ آیا به صورت کاربردی در این حوزه آموزش دیده‌اید؟

آموزش اینستاگرام برای کسانی که تازه وارد این حوزه شده‌اند بسیار حیاتی است، لازم است که با بخش تنظیمات استوری اینستاگرام و تنظیمات دایرکت اینستاگرام آشنا باشیم. از طرفی در خصوص حریم خصوصی در اینستاگرام باید به روزترین اطلاعات را داشته و با بخش تنظیمات اینستاگرام در آپدیت جدید کاملا آشنا و مشرف بر امکاناتش باشیم.

اینستاگرام نیز مثل دیگر نرم‌افزارها، بخشی به نام Settings دارد. در بخش تنظیمات اینستاگرام، می‌توانید نحوه‌ عملکرد بخش‌های مختلف اپلیکیشن را مدیریت کنید. همچنین می‌توانید نحوه‌ی ورود و خروج خود به اپلیکیشن را تنظیم کنید.

برای ورود به بخش تنظیمات اینستاگرام، کافی است از گزینه‌های پایین صفحه، وارد پروفایل شخصی خودتان شوید و سپس آیکن سه نقطه (در گوشی‌های اندرویدی) یا آیکون چرخ دهنده (در آیفون و ویندوز) انتخاب کنید.

تنظیمات اینستاگرام برای فروشگاه‌ها

تنظیمات اینستاگرام در بخش حساب کاربری  Edit Profile

با این گزینه که در صفحه اصلی پروفایل شما هم وجود دارد، می‌توانید اطلاعات اکانت خود را تغییر دهید. یعنی تصویر پروفایل (Profile Photo)، نام نمایش داده شده (Name)، نام کاربری (Username)، آدرس وب سایت   (Website)  و زندگی‌نامه (Bio) خودتان را مشخص کنید یا تغییر دهید. شما از طریق این بخش می‌توانید اطلاعات شخصی و محرمانه خود شامل ایمیل، شماره تلفن و جنسیت را نیز اضافه کنید.

البته، اگر حساب اینستاگرام شما تجاری باشد، امکانات دیگری از قبیل تعیین پیج فیسبوک، مشخص کردن موضوع کسب و کار شما و همینطور اطلاعات تماس (Contact Options) در اختیارتان خواهد بود. با ورود به بخش اطلاعات تماس، شما می‌توانید ایمیل، شماره تماس و آدرسی که مخاطبان پیج شما می‌بینند را تغییر دهید.

تا چند وقت پیش زمانی که می‌خواستید کسب و کاری را در اینستاگرام راه اندازی کنید و یا محصولی را بفروشید تنها راه برای هدایت کاربر به صفحه محصول در سایت استفاده از لینک گذاری در استوری بود، که آن هم وقتی فعال می‌شود که بیشتر از ده هزار فالوئر داشته باشید یا حتی می‌توانستید از لینک قرار داده شده در قسمت بیو استفاده کنید که آن هم  ایده  زیاد مناسبی نبود و نیست.

با تگ محصول می‌توانید فقط با یک لمس “one-tap” امکانی را ایجاد کنید که مردم بتوانند تنها با یک لمس روی تصویر محصول مورد نظر را خرید کنند.

برای فعال سازی تگ محصول نیازی به تعداد فالوئر بالا نیست و هر اکانت هر چقدر هم کوچک می‌تواند از امکانات فروشگاهی اینستاگرام استفاده کند.

همچنین می تواند دکمه shop (همانند دکمه call) را زیر بیوی اکانت ایجاد کرد که بازدیدکنندگان پروفایل شما به راحتی بتوانند به تمامی محصولات دسترسی داشته باشند.

مطمئن شوید که اکانت اینستاگرام شما Business account است و پیچ فیس بوک شما به اینستاگرام وصل می‌شود (معمولا هنگام تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس اکانت از شما خواسته می‌شود که وارد حساب فیس بوک خود شوید و یک پیچ فیس بوک ایجاد کنید)

مطمئن شوید در 35 کشور تعیین شده توسط اینستاگرام هستید اگر ساکن ایران هستید می توانید با پر کردن فرم آخر صفحه و یا تماس با تیم پشتیبانی تگ محصول را فعال کنید. مطمئن شوید که از آخرین نسخه نرم افزار اینستاگرام استفاده می‌کنید. می‌توانید از صفحه دانلود اینستاگرام به صورت مستقیم آخرین نسخه را دانلود کنید.

با همان حساب فیس بوکی که پیچ اینستاگرام به آن لینک است در فیس بوک لاگین کنید و به پیچی که هنکام تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزنس اکانت باز کردید وارد شوید. سپس شما باید پروفایل کسب و کار خود در اینستاگرام را به یک کاتولوگ فیس بوک وصل کنید.

تنظیمات اینستاگرام

برای اضافه کردن محصول روی دکمه add product کلیک کنید سپس پنجره ای باز می شود و از شما مشخصات محصول را می خواهد این مرحله بسیار اسان بوده و نیاز به توضیح ندارد.

همواره تنظیمات اینستاگرام راهگشا است و اشراف ادمین بر این بخش بسیار اهمیت دارد. تردید نداشته باشید که تنظیمات اینستاگرام در بخش استوری و دایرکت بسیار اهمیت دارند.

کاربر باید تمام زیر و بم حریم خصوصی در اینستاگرام و تنظیمات اینستاگرام در آپدیت جدید را بداند. برای اینکه بتوانید از تگ محصول در اینستاگرام استفاده کنید در ابتدا باید محصولی برای فروش داشته باشید،سپس نیاز به یک صفحه عمومی در اینستاگرام دارید.بعد باید صفحه عمومی خودتان را به صفحه بیزینس تغییر بدهید.

فروشگاه اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا بتوانید گالری محصولات فیزیکی خودتان را در همان پروفایل تجاری خود، فعال کنید. این امکان باعث می‌شود تا بتوانید در صفحه تجاری خودتان، دقیقاً شبیه به یک سایت فروش اینترنتی (البته با امکانات بسیار محدودتر) عمل کنید، با این کار مخاطبان شما، می‌توانند قیمت محصولات را با کلیک بر روی هر محصول (Tag Product) مشاهده و برای خرید آن اقدام کنند.

اکانت تجاری اینستاگرام

تنظیمات اینستاگرام، زمان بر ولی با ارزش

باید بگویم که راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی، کمی زمانبر و پیچیده است چرا که شما باید از طریق حساب فیسبوک خودتان و طی کردن مراحل مختلف، این کار را انجام دهید، ضمن اینکه فعّال شدن این امکان بر روی حساب کاربری خودتان نیاز به بررسی اینستاگرام دارد و به همین دلیل کمی زمانبر است. پلتفرم اینستاگرام، اطّلاعات مربوط به بخش فروشگاه صفحه شما را از داخل حساب فیسبوک شما، دریافت می‌کند.

اگر هنوز حساب اینستاگرام خودتان را تجاری نکرده‌اید پس وقت‌ آن رسیده که از بخش Setting روی عبارت “Switch To Business Profile” کلیک کرده و حساب خود را به تجاری تغییر دهید.

از راه‌های مختلفی امکان دسترسی به فروشگاه اینستاگرام وجود دارد. وقتی وارد صفحه‌ای می‌شوید که قابلیت فروشگاه اینستاگرام را فعال کرده، یک آیکون بزرگ به اسم view shop را می‌بینید. با کلیک روی این آیکون وارد بخش کاتالوگ اکانت مورد نظر می‌شوید. همچنین کمی پایین‌تر، در نوار پست‌ها، آیکونی به شکل کیف دستی را می‌بینید. با کلیک روی این گزینه هم به بخش فروشگاه آن اکانت می‌روید.


بیشتر بخوانید: اصول نوشتن توضیحات محصول برای فروش بیشتر

انقلابی به نام واقعیت افزوده

واقعیت افزوده، واقعیت مجازی یا AR قابلیت جدیدی است که در بخش فیلترهای اینستاگرام به وجود آمده و روز به روز محبوب‌تر می‌شود. این روزها کاربران زیادی وجود دارند که واقعیت افزوده یا فیلترهای جدید و خلاقانه‌ای می‌سازند و آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. احتمالا شما هم با چنین فیلترهایی برخورد داشتید.

اما واقعیت افزوده کم کم به کمک فروشگاه اینستاگرام هم می‌آید! این قابلیت برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت آنلاین، یک انقلاب دیجیتال محسوب می‌شود!

در هر پست خود فقط پنج محصول را می‌توانید تگ کنید. استفاده از تگ محصولات در فروشگاه‌های آنلاین پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی طرفداران بسیار زیادی دارد.

بنابراین سعی کنید اگر در این صنایع فعال هستید، حتما علاوه بر استفاده از اینستاگرام، به سمت ایجاد یک وبسایت مناسب هم بروید. چرا که داشتن وب سایت مثل خریدن خانه است و استفاده از اینستاگرام مثل اجاره نشینی! البته این یک نظر است و موافقان و مخالفان خاص خودش را دارد.

تنظیمات اینستاگرام

روزانه ۵۰۰ میلیون کاربر از اینستاگرام استفاده می‌کنند و حداقل ۵۰% آن‌ها یک اکانت بیزینسی را دنبال می‌کنند! اینستاگرام را، در کنار همه معضلاتی که دارد، باید برای بعضی از امکانات خاصش ستایش کرد.

تنظیمات اینستاگرام در صورت رسیدن به حد استاندارد، تاثیر بسیار زیادی در موفقیت پیج فروشگاهی شما دارد. در فضای رقابتی امروز، آموزش اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار واجب است، ادمین‌هایی که در بخش تنظیمات استوری اینستاگرام با آخرین آپدیت‌ها آشنا نیستند، میدان را برای سایر رقبا خالی می‌کنند.

تنظیمات اینستاگرام در بخش دایرکت از جمله موارد مهمی است که در پیج فروشگاهی اهمیت فراوانی دارد.  باید جایگاه حریم خصوصی در اینستاگرام را شناخت و از الگوریتم تازه اینستاگرام در این حیطه آخرین اطلاعات را کسب کرد. تنظیمات اینستاگرام در آپدیت جدید به حدی رسیده که حتی صفحه شما را در ماکتی کوچک به مرز هوش مصنوعی و تحلیل پیشرفته فروش نزدیک می‌کند.

مثلا بیزنسی کردن یا استفاده از رمز دوم از مواردی است که بیشتری کاربران اینستاگرام از آن آگاه‌اند و در فعالیت‌های خود در اینستاگرام از آن استفاده می‌کنند. اما قابلیت‌ها و امکانات اینستاگرام بسیار بیشتر از این‌هاست و علاوه بر جذابیت آن، می‌تواند نیاز کاربران را برطرف کند.

تنظیمات اینستاگرام مانند بخش تنظیمات هر اپلیکیشن دیگر، وظیفه‌ی کنترل عملکرد بخش‌های مختلف آن را بر عهده دارد. کاربران نرم افزارها می‌توانند از طریق تنظیمات، تغییرات دلخواه خود را در عملکرد قسمت‌های مختلف برنامه اعمال کنند.

راهنمای جامع تنظیمات اینستاگرام برای اکانت‌های تجاری

در هر ماه حدود 130 میلیون نفر از یک پست خرید در اینستاگرام استفاده می‌کنند. این نشان می‌دهد که چقدر اشتیاق برای خریدهای اجتماعی قوی و پررنگ شده است.

پست‌های خرید اینستاگرام راهی عالی برای نمایش کاتالوگ و افزایش فروش است. برای اینفلوئنسرها در اینستاگرام، این جهان ناب فرصتی را برای تبلیغ محصولات از مارک‌های معتبر گرفته تا برندهای معمولی فراهم می‌کند.

از برچسب گذاری محصولات یا تگ آنها در پست‌های خود گرفته تا ایجاد فروشگاه اینستاگرام، همه اینها مهم هستند، وقت را نباید از دست داد. فورا فالوورهای خود را به مشتریان وفدار خود تبدیل می کنید.

به طور خلاصه، پست‌های خرید اینستاگرام خرید افراد را در این بستر آسان تر می‌کند. مشاغل و تولید کنندگان می‌توانند محصولات را مستقیماً در پست‌های خود برچسب گذاری و تگ کنند. این یعنی یک تجربه ناب برای فروش یکپارچه.

با استفاده از این ویژگی برندها می‌توانند فهرستی از محصولات قابل خرید را که مستقیما از طریق دکمه “مشاهده فروشگاه” در صفحه اینستاگرام خود قابل دسترسی هستند تنظیم کنند.

ویژگی های تجارت الکترونیکی اینستاگرام به طور مداوم در حال پیشرفت است و نحوه خرید ما را تغییر می‌دهد. این امکانان معمولا توسط فیلترهای AR Stories Instagram ساخته شده است و روز به روز به مشتریان آزادی عمل بیشتری هدیه می‌کند.

سه نکته مهم را درباره فروشگاه خود فراموش نکنید:

  • کسب و کار شما باید در یک بازار معتبر و کشور رسمی مورد تایید اینستاگرام واقع شده باشد. بیش از 40 کشور مورد تأیید مانند کانادا، ایالات متحده، پورتوریکو، انگلیس، ایرلند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و هلند و غیره وجود دارد.
  • تجارت شما در درجه اول باید کالاهای فیزیکی بفروشد و از سیاست های تجاری اینستاگرام پیروی کند.
  • شما باید یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشید.

برچسب زدن یا تگ شدن محصولات روشی مشابه با برچسب گذاری حساب های اینستاگرام در پست های فید شما است.

پس از بارگذاری عکس یا پست، می توانید عنوان خود را، با هر فیلتری اضافه کنید و با انتخاب “برچسب گذاری محصولات” محصول خود را انتخاب کنید.

در مرحله بعد ، محصول مورد نظر خود را جستجو کرده و انتخاب کنید.

فقط به یاد داشته باشید که نمی‌توانید نام محصول را در استوری خود ویرایش کنید. اگر می‌خواهید نام یک محصول را تغییر دهید، باید آن را از فهرست محصولات خود انتخاب کرده و نام آن را به صورت دستی تغییر دهید.

برتری این روش از برچسب قابل خرید Instagram Story این است که نیازی به داشتن بیش از 10 هزار دنبال کننده یا فالوور یا تأیید اعتبار برای استفاده از آن ندارید!

این بدان معناست که صرف نظر از اندازه کسب و کار می‌توانید برچسب‌های قابل خرید یا تگ را اضافه کرده و جامعه هدف خود را تشویق به خرید از فروشگاه کنید.

تنظیمات اینستاگرام

معجزه فیلم

ویدئوها در استوری‌های اینستاگرام راهی عالی برای ادغام برچسب ها یا تگ‌های قابل خرید در پست‌های شما و نمایشی از عملکرد محصولات شما است. فیلم و موشن تاثیر بسیار زیادی روی مشتری وفادار شما دارد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.