آیا اینستاگرام برای بیزینس بهترین انتخاب است؟ + 7 نکته طلایی

0

در سال‌های اخیر اینستاگرام برای بیزینس به انتخاب بسیاری از افراد تبدیل شده است. علت اصلی آن هم می‌تواند گسترش محیط کار آنلاین و گرایش افراد بسیاری به این شکل از کسب‌وکارها باشد. اما شاید این سؤالات را مطرح کنید که آیا اینستاگرام بهترین گزینه است؟ آیا می‌توان از استراتژی‌هایی استفاده کرد تا بیشترین بهره را از این فضای آنلاین برد؟ چه راهکارهایی برای استفاده بهینه از اینستاگرام برای بیزینس مفید هستند؟

در این مقاله از وبلاگ پادرو قصد داریم که شما را با اهمیت اینستاگرام برای بیزینس آشنا کنیم. در ضمن نکاتی را ذکر خواهیم کرد که به واسطه آن می‌توانید بیشترین سود را برای کسب‌وکار اینستاگرامی خود به دست آورید. در ادامه مقاله همراه ما باشید.

اینستاگرام بیزینسی چیست؟

اینستاگرام در دو حالت شخصی و بیزینسی قابل استفاده است. شما با انتخاب نوع تجاری یا بیزینسی اینستاگرام می‌توانید از قابلیت‌های بیشتری مانند اینسایت (insight) بهره‌مند شوید. این نوع اینستاگرام امکان اجرای استراتژی‌های تبلیغاتی را برای شما میسر می‌کند. در ضمن اجرای اصول دیجیتال مارکتینگ برای شما راحت‌تر خواهد بود. اما باید جواب این سؤال را بدانید که آیا اینستاگرام برای بیزینس شما بهترین گزینه است یا خیر.

آیا اینستاگرام برای بیزینس بهترین بستر است؟

آیا اینستاگرام برای بیزینس بهترین بستر است؟

این روزها عموم افرادی که ایده‌ راه‌اندازی کسب‌وکار به سرشان می‌زند، پیش از هر چیزی به اینستاگرام فکر می‌کنند. در واقع این باور در بین عموم مردم پذیرفته شده که اینستاگرام برای راه‌اندازی بیزینس بهترین راهکار است. اما به نظر شما این باور واقعیت دارد؟ آیا هر شرکتی را می‌توانیم با کمک اینستاگرام رشد بدهیم و شاهد موفقیت آن باشیم؟

در پاسخ به پرسش‌های فوق می‌توان گفت که با گرایش روزافزون بازاریابان به اینستاگرام، صاحبان کسب‌وکارهای حضوری نیز به این نتیجه رسیدند که باید جایی فعالیت تجاری را گسترش داد که مشتریان بیشتری رفت‌وآمد می‌کنند. تا همین چند سال قبل فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ، بهترین مرکز خرید اجناس مورد نظر بودند. اما اکنون همان فروشگاه‌ها نیز در کنار کسب‌وکار حضوری خود، فروشگاه اینستاگرامی راه انداخته‌اند و تعداد آنها روز به روز در حال افزایش است. بنابراین می‌توان فهمید تعداد کسب‌وکارهایی که سود کرده‌اند، آمار قابل توجهی داشته که اینستاگرام به عنوان بستری مطلوب برای کسب درآمد شناخته شده است.

چرا اینستاگرام برای بیزینس مناسب است؟

حال که می‌دانیم اینستاگرام برای بیزینس مورد تأیید کاربران حقیقی و حقوقی قرار گرفته، بهتر است به علل آن نیز نگاهی بیندازیم.

افزایش ترافیک سایت و فروش

برای بسیاری از افراد اینستاگرام برای بیزینس انتخاب مناسبی است. بنابراین از همان ابتدا به فکر ساختن فروشگاه اینستاگرامی خود هستند و از اینستاگرام حرفه‌ای برای کار خود استفاده می‌کنند. اما گروهی از کسب‌وکارها از اینستاگرام به عنوان راهی برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده می‌کنند. در حقیقت این افراد با تشویق کاربران اینستاگرام به خرید، آنها را به سایت اصلی فروشگاه هدایت می‌نمایند. در نتیجه ترافیک سایت و به تبع آن میزان فروش با استفاده اینستاگرام برای بیزینس افزایش می‌یابد.

معرفی برند با استفاده اینستاگرام برای بیزینس

معرفی برند در اینستاگرام برای بیزینس

دومین دلیلی که باعث جذابیت و استفاده از اینستاگرام برای بیزینس شده، اجرای موفقیت‌آمیز اصول برندینگ است. در واقع افزایش فروش تنها دلیل گرایش کسب‌وکارها به بستر محبوب اینستاگرام به حساب نمی‌آید. کسب‌وکارها با اجرای اصول دیجیتال مارکتینگ و تجارت اجتماعی در اینستاگرام، به معرفی مارک تجاری خود می‌پردازند. اگر این افراد تمام اصول برندسازی را با بهره‌مندی اینستاگرام برای بیزینس به درستی انجام دهند، می‌توانند بسیار راحت‌ به سود بالایی دست یابند.

اینستاگرام برای بیزینس می‌تواند نقش مفیدی ایفا کند. اما باید ابزارها و راهکارهای لازم را به خوبی بشناسید.

استفاده از استراتژی‌های متنوع مارکتینگ

حضور در اینستاگرام برای بیزینس آغاز راهی جدید و احتمالاً پر فرازونشیب است. شما برای این مرحله باید از استراتژی‌های مختلف بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. برای مثال انواع روش‌های تبلیغاتی، استفاده از تقویم محتوایی، بررسی تجزیه‌وتحلیل‌های اینسایت اینستاگرام و توجه به امور مشتریان برای موفقیت کسب‌وکار در اینستاگرام اهمیت دارند. برای این منظور لازم است که شما تمام روش‌ها و ابزارها را به خوبی بشناسید و به موقع استفاده کنید.

آیا اینستاگرام برای بیزینس ما مفید است؟

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که اینستاگرام برای بیزینس شما مفید است، به چند راهکاری که در ادامه معرفی می‌کنیم، دقت داشته باشید. هر کدام از آنها به شما کمک می‌کنند که با اطمینان خاطر در پلتفرم اینستاگرام سرمایه‌گذاری کنید.

مشتریان اصلی خود را در اینستاگرام شناسایی کنید

بهتر است به این موضوع بپردازید که چند درصد از مشتریان شما در اینستاگرام حضور دارند. در واقع شما با بررسی حضور مشتریان وفادار خود در این شبکه اجتماعی، می‌توانید به مفید بودن اینستاگرام برای بیزینس در همان ابتدای راه پی ببرید. در این مسیر می‌توانید از اینسایت یا سایت‌های تحلیل‌کننده دیگر استفاده کنید.

جامعه هدف خود را مورد بررسی قرار دهید

در مرحله بعد باید این نکته را بررسی کنید که آیا در آینده با اینستاگرام، تعداد مشتریان شما بیشتر می‌شود یا خیر. باید از ابزارهای تحلیلی و نیازسنجی کاربران استفاده کنید. استفاده از ابزارهای نظرسنجی در پست و استوری هم می‌تواند به شما کمک کند.

اکانتی رقابتی بسازید

با ساختن اکانت حرفه‌ای دارای پروفایل کامل، انتشار محتواهای زمان‌بندی شده و استفاده از هشتگ‌های پربازدید و منحصربه‌فرد می‌توانید در رقابت با کسب‌وکارهای رقیب بهتر عمل کنید. بررسی دقیق عملکرد این ابزارها به شما کمک می‌کند که دریابید آیا اینستاگرام برای بیزینس شما مناسب است یا خیر.

اینفلوئنسرهای حوزه کاری خود را شناسایی کنید

افراد تأثیرگذار در حوزه خود را شناسایی کنید. بررسی کنید که آیا با همکاری این گروه از افراد می‌توانید به رشد قابل قبولی دست پیدا کنید یا خیر. جالب است بدانید که 80 درصد از مردان 70 درصد از زنان تحت تأثیر تبلیغات اینفلوئنسرها به خرید اینترنتی از محصولات اقدام می‌کنند. بنابراین نمی‌توان تأثیر این گروه از فعالان شبکه‌های اجتماعی را نادیده گرفت. اما باید از میزان تأثیر آن کاملاً مطمئن بود.

7 نکته طلایی برای بیزینسی شدن پیج اینستاگرام

7 نکته طلایی درباره اینستاگرام برای بیزینس

اکنون نوبت به این مرحله رسیده است که 7 نکته مهم را به شما بگوییم تا با کمک آنها بتوانید کسب‌وکار آنلاین موفقی در اینستاگرام داشته باشید. در ادامه همراه ما باشید.

1- یک حساب تجاری برنده اینستاگرام ایجاد کنید

ایجاد یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام اولین قدم برای استفاده از این رسانه اجتماعی محبوب به حساب می‌آید. این روش برای نیازهای بازاریابی کسب‌وکار شما گامی مهم و کاربردی به حساب می‌آید. اگر اکانت اولیه شما از نوع شخصی است، برای تبدیل حساب شخصی به حساب تجاری، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات حساب کاربری بروید.
  • گزینه «حساب» انتخاب شود.
  • گزینه «تغییر به حساب حرفه‌ای» را لمس کنید.
  • نوع «کسب‌وکار» خود را انتخاب کنید.
  • باید جزئیات کسب‌وکار مانند دسته‌بندی و اطلاعات تماس کسب‌وکار وارد شوند.
  • گزینه «انجام شد» را لمس کنید.

با ایجاد یک اکانت بیزینس می‌توانید از ویژگی‌های بازاریابی اینستاگرام مانند تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار، اطلاعات آماری اینستاگرام و سایر ابزارهای حرفه‌ای اینستاگرام برای بیزینس استفاده کنید. توجه داشته باشید که پس از ایجاد یک حساب کاربری تجاری در اینستاگرام، باید بیوی پروفایل خود را دقیق و کامل وارد کنید.

7 نکته طلایی برای استفاده بهینه از اینستاگرام برای بیزینس وجود دارد. توجه به تمام آنها شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهد.

بیوی پروفایل حرفه‌ای را نادیده نگیرید

اولین چیزی که یک بازدیدکننده در فروشگاه اینستاگرامی شما متوجه می‌شود، بیوی آن است. شما می‌توانید تا 150 کاراکتر را در بخش بیو وارد کنید. دقت داشته باشید که کلمات و اطلاعات ضروری در بیو قرار دهید و آن را جذاب و کوتاه نگه‌دارید.

شما می‌توانید فقط یک لینک را در اکانت اینستاگرام خود وارد کنید، آن هم فقط در بخش بیوی فایل است. پیشنهاد می‌کنیم که مرتباً لینک آن را تغییر دهید. از آنجایی که فقط یک فضا برای یک لینک قابل کلیک وجود دارد، باید از آن تا حد امکان استفاده کنید. بنابراین می‌توانید مخاطبان خود را برای مشاهده محتوای سایت خود به بیوی پروفایل ارجاع دهید.

لحن بیوگرافی خود را با روایتی خلاقانه و حرفه‌ای ترکیب کنید. از هشتگ‌هایی استفاده نمایید که با حوزه کاری شما مطابقت دارند. از چند ایموجی استفاده کنید تا بیوگرافی خود را رنگارنگ، دوستانه و جذاب نشان دهید. در نهایت باید بگوییم که بیوی خود را با حروفی بنویسید که خواندنش راحت باشد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    2- برای تولید محتوایی پربازده برنامه‌ریزی کنید

    در حال حاضر اینستاگرام بیش از 1.5 میلیارد عضو دارد و آنچه باعث افزایش جذابیت این بستر شده، محتواهای مناسب طیف وسیعی از کاربران بوده است. در واقع، اگر می‌خواهید به افزایش فالوئرهای خود بپردازید، باید استراتژی محتوا را به خوبی اجرا کنید. برنامه‌ریزی مناسب برای تولیدمحتوا به شما این امکان را می‌دهد که بررسی دقیق‌تری از محتواهای منتشر شده داشته باشید. در واقع آمار و تحلیل‌های به‌ دست آمده از سایت‌های کاربردی را فراهم می‌آورد. این در حالی است که در صورتی که شما روند درستی را استفاده کنید، می‌توانید شاهد افزایش دنبال‌کنندگان و مشتریان خود باشید. دو روش مفید برای ارائه محتواهای مفید و مناسب عبارتند از:

    از تم مشخصی استفاده کنید

    اولین قدم برای ایجاد یک استراتژی محتوای اینستاگرام، ساختن یک موضوع یا ستون برای محتوای خود است. هر کسب‌وکار کوچک یا بزرگی دارای انواع مختلفی از محتواهاست که می‌تواند در یک پلتفرم به اشتراک بگذارد. با این حال، اگر می‌خواهید اینستاگرام برای بیزینس شما مؤثر باشد، باید استراتژی یا طرحی اولیه‌ای برای به اشتراک‌گذاری انواع محتواها داشته باشید. بنابراین یک برنامه قاطع برای ترسیم محتوا بر اساس نوع آنها و زمان‌بندی آپلود منظم انواع مختلف محتوا ارائه دهید.

    استراتژی محتوای اینستاگرام برای بیزینس

    برخی از نمونه‌های محتوا شامل پشت‌صحنه، نسخه نمایشی محصول، تعامل با کارکنان، توصیه‌های مشتریان، محتوای تولید شده توسط کاربر، فرهنگ کاری در شرکت شما و موارد مشابه هستند. هنگامی که مطالب محتوای خود را بر اساس این مضامین دسته‌بندی کردید، به طور منظم آنها را آپلود کنید. پس از چند هفته، تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام را بررسی کنید و انواع محتواهایی را فیلتر کنید که عملکرد خوبی ندارند. به این ترتیب می‌توانید نوع محتوایی را ارتقا دهید که تعامل بهتری پیدا می‌کند.

    آماده‌سازی یک پروفایل حرفه‌ای با بیوی دقیق و استفاده از استراتژی محتوا می‌تواند باعث موفقیت روزافزون شما شوند.

    اینستاگرام رسانه اجتماعی تصویری است

    اگر واقعاً می‌خواهید از طریق اینستاگرام تعامل جدی و سازنده داشته باشید، باید یک گرافیست حرفه‌ای استخدام کنید. اینستاگرام یک بستر اجتماعی برای انتشار محتوای بصری است. برای استفاده از پتانسیل کامل بازاریابی اینستاگرام برای بیزینس، به تصاویر جذاب و رنگارنگ و ویدیوهای کوتاه و پررنگ نیاز دارید.

    3- برنامه مداومی برای انتشار پست داشته باشید

    فالوئرهای جدید شما منتظر مشاهده پست‌های جدید شما هستند. بنابراین برای استفاده بهینه اینستاگرام برای بیزینس و افزایش تعداد دنبال‌کنندگان خود محتواهای مناسب منتشر کنید. تولیدمحتوای منظم کاربران را به پیگیری محتواهای شما می‌کند و باعث افزایش اینگیجمنت ریت آنها خواهد شد.

    4- استفاده از (IGTV) را فراموش نکنید

    (IGTV) اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا ویدیوهای طولانی را روی پلتفرم آپلود کنند. شما می‌توانید ویدیوهای خنده‌دار، سرگرم‌کننده و اطلاعات لازم را به مدت حداکثر یک ساعت از طریق (IGTV) منتشر کنید. بنابراین زمان کافی دارید که کاربران خود را از طریق محتواهای مفید و لازم به فالوئرهای دائمی و مشتریان وفادار تبدیل کنید.

    5- از هشتگ‌ها و کپشن‌های کاربردی استفاده کنید

    اگرچه اینستاگرام به محتوای بصری اهمیت می‌دهد. اما کپشنی که زیر تصاویر و ویدیوها می‌گذارید، بسیار مهم هستند. زیرا این متن و هشتگ‌های پرکاربرد و محبوب یا منحصربه‌فرد می‌توانند مفهوم دقیق‌تر و مؤثرتری را به کاربران عرضه کنند. فراموش نکنید که در کنار این هشتگ‌ها و کپشن، کال تو اکشن مناسبی داشته باشید یا کاربران را به مشارکت در پست دعوت کنید. به این معنا که آنها را به لایک زدن، کامنت گذاشتن یا ذخیره کردن محتوا تشویق نمایید تا اینگیجمنت ریت محتوای منتشر شده افزایش یابد.

    6- استفاده از استوری در پیج بیزینسی اینستاگرام مهم است

    یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین قابلیت‌های اینستاگرام، استوری است که امکان تعامل گسترده‌تر و مؤثرتر را برای شما فراهم می‌آورد. شما می‌توانید از قابلیت‌هایی مانند (Poll)، کامنت فرستادن یا ری‌اکشن زدن در استوری استفاده کنید. به این ترتیب امکان تعامل بهتر کاربران را برای خود آماده خواهید کرد.

    فالوئرهای اینستاگرام با محتوای منظم، ساختارمند و جذاب به مشارکت بیشتر و مؤثرتر در پست‌ها و استوری‌ها تشویق خواهند شد.

    7- از پالت رنگ مشخصی برای پست‌های خود استفاده کنید

    از پالت رنگ مشخصی برای پست‌های خود استفاده کنید

    هنگامی که پست می‌گذارید، علاوه بر تم مورد استفاده باید از ترکیب رنگ‌هایی مناسب بهره‌مند شوید. نظم استفاده از رنگ‌ها به شما این امکان را می‌دهد که جذابیت بیشتری به پست‌ها و هایلایت‌های خود ببخشید. به این ترتیب با انتخاب پالت و قالب مشخصی برای محتواهای خود می‌توانید از اینستاگرام برای بیزینس به بهترین نحو استفاده کرده و تأثیر قابل توجهی بر ذهنیت مشتریان داشته باشید.

    در پایان اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، استفاده از فروشگاه ساز پادروشاپ می‌تواند یک راهکار کاربردی باشد. پلتفرم هوشمند پادروشاپ به کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی سفارش مشتریان را ثبت و آن‌ها را ارسال کنند و برآورد دقیقی از هزینه مرسوله پستی داشته باشند تا کمترین هزینه پستی را متحمل شوند. با ثبت فروشگاه آنلاین خود در پادروشاپ می‌توانید به امکاناتی مثل ارسال پیامک به مشتریان، ساخت کد تخفیف، درگاه پرداخت، ارسال سفارشات و… دسترسی داشته باشید. همچنین برای ارسال بسته‌ها نیازی به مراجعه حضوری به شرکت‌های پستی را ندارید و بسته‌های شما توسط مامور پادروشاپ از محل موردنظر شما جمع‌آوری می‌شود.

    جمع‌بندی

    • شما با انتخاب نوع تجاری یا بیزینسی اینستاگرام می‌توانید از قابلیت‌های بیشتری مانند اینسایت بهره‌مند شوید.
    • بسیاری افراد از همان ابتدا به فکر راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرامی خود هستند. به همین دلیل از اینستاگرام حرفه‌ای برای کار خود استفاده می‌کنند.
    • گروهی از کسب‌وکارها از اینستاگرام به عنوان راهی برای افزایش ترافیک سایت فروشگاه آنلاین خود استفاده می‌کنند.
    • افزایش فروش تنها دلیل گرایش کسب‌وکارها به بستر اینستاگرام به حساب نمی‌آید. کسب‌وکارها با اجرای اصول دیجیتال مارکتینگ و تجارت اجتماعی در این بستر، به معرفی مارک تجاری خود می‌پردازند.
    • شما باید مشتریان اصلی خود را در اینستاگرام شناسایی کنید، جامعه هدف خود را مورد بررسی قرار دهید و اینفلوئنسرهای حوزه کاری خود را شناسایی کنید تا با اکانتی رقابتی بهترین عملکرد را داشته باشید.
    • 7 نکته طلایی درباره ساختن اکانت، تولیدمحتوای منظم و استراتژیک و توجه به ظاهر و قالب محتواها به شما کمک ویژه‌ای خواهد کرد. در واقع شما به بهترین شکل از اینستاگرام برای بیزینس بهره‌مند خواهید شد.
    • کدام راهکار برای بهینه‌سازی اینستاگرام برای بیزینس شما مفید است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    Manychat

    onesearchpro

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.