تبلیغات اینترنتی برای فروشگاه‌های آنلاین با 10 روش جدید

0

تبلیغات اینترنتی در دنیایی که فعالیت‌های دیجیتالی حرف اول را می‌زنند از اهمیت بسیاری برخوردار است. با گسترش فضای کسب‌وکارها به پلتفرم‌های مختلفی مانند پادکست‌ها، شبکه‌های اجتماعی، فروم‌ها و وب‌سایت‌های فروشگاه‌های اینترنتی، اگر راه درستی برای تبلیغ اینترنتی استفاده نشود، برندها نمی‌توانند به راحتی اصول و مفاهیم دیجیتال مارکتینگ را در کسب‌وکار خود اجرا کنند. در این مقاله پادرو سعی داریم شما را با انواع روش های تبلیغات اینترنتی بیشتر آشنا کنیم.

تبلیغات اینترنتی بهترین راهکار تبلیغات

بستر تبلیغ اینترنتی با توجه به نوع کسب‌وکار و حضور مشتریان در پلتفرم‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

تبلیغات اینترنتی بهترین راهکار بازاریابی اینترنتی

امروزه اینترنت بستر مناسبی برای دیجیتال مارکتینگ و اجرای آنلاین اصول برندینگ فراهم کرده است. در دهه‌های پیشین، سعی بر آن بود که از تبلیغات رایگان در راستای اهداف مارکتینگ استفاده کنند. شبکه‌های اجتماعی نیز به گستردگی و محبوبیت این روزها نبودند. به همین دلیل وب‌سایت‌ها محبوبیت قابل‌توجهی داشتند.

البته سایت فروشگاه آنلاین همچنان جایگاه معتبر خود در فضای اینترنت را دارند و انواع تبلیغات در بخش‌های مختلف صفحات منتشر می‌شود. اما روش‌هایی مانند تبلیغات کلیکی، تبلیغات موبایلی یا ایمیلی توانسته‌اند به کمک روش های تبلیغاتی دیگر بیایند. با این وجود، سؤال اینجاست که آیا این روش‌ها برای صاحبان کسب‌وکارها هزینه‌بر است یا خیر؟

هزینه تبلیغات اینترنتی

در بازاریابی سنتی، بسیاری از کسب‌وکارها به روش‌هایی روی می‌آوردند که هزینه زیادی برایشان می‌تراشید. ایجاد بنرهای بزرگ برای نصب در شهر، تهیه انواع تبلیغات برای پخش در تلویزیون و رادیو نمونه‌های بارز آنها هستند.

در سال‌های اخیر هم فریلنسرهای فعال در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات پربازده در اینستاگرام، فیسبوک و توییتر منتشر کرده‌اند که هزینه زیاد و باورنکردنی برای صاحبان کسب‌وکارها تحمیل کرده است.

اما با یادگیری مهارت‌های گرافیکی، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و سئو، امکان تبلیغات بسیار کم‌هزینه یا حتی رایگان با بازدهی بالا، در شبکه‌های اینستاگرام، فیسبوک، و سایر بسترهای مبتنی بر وب، فراهم شده است.

نکات مهم در استفاده از انواع روش های تبلیغات

هنگامی که تصمیم می‌گیرید از تبلیغات اینترنتی استفاده کنید باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. برای مثال:

از انواع روش های تبلیغات مبتنی بر اینترنت استفاده کنید

هنگامی که تصمیم به تبلیغ در فضای مجازی می‌گیرید سعی کنید از روش‌های متنوع مانند تبلیغات کلیکی، تبلیغات ایمیلی یا تبلیغات ویدیویی استفاده کنید. رعایت این نکته موجب تأثیرگذاری بر طیف وسیعی از کاربران خواهد شد. زیرا افراد مختلف به روش‌های گوناگونی توجه دارند و از این طریق، تبلیغات شما طیف وسیعی از مخاطبان را دربرمی‌‌گیرد

از پلتفرم‌های مناسب با کسب‌وکار خود استفاده کنید

با توجه به زمینه فعالیت خود، از پلتفرم‌های مناسبی برای تبلیغات استفاده کنید. برای مثال برای فروش انواع اکسسوری‌ها، تبلیغات در اینستاگرام موفقیت‌آمیزتر است. این در حالی است که برای تبلیغات علمی، بستر اینستاگرام نتیجه مناسبی نخواهد داشت. بی‌توجهی به این موضوع باعث هدر رفتن هزینه و انرژی بسیاری می‌شود و صاحبان کسب‌وکارها به این نتیجه می‌رسند که بازخورد خوبی از تبلیغات خود دریافت نکرده‌اند.

به‌روز بودن و خلاقیت در ارائه خدمات را فراموش نکنید

برای موفقیت در تبلیغات رایگان یا هزینه‌بر، لازم است به روز باشید و خلاقیت کافی در ارائه خدمات خود به کار گیرید. توجه به این نکته موجب افزایش توجه مشتریان به برند و محصولات یا خدمات شما خواهد شده و به برتری شما را در برابر رقبا کمک خواهد کرد.

میزان موفقیت احتمالی تبلیغات در آینده را ارزیابی کنید

پیش از آنکه دست به کار شوید، به نتایج تبلیغات خود نگاهی انداخته و ارزیابی کنید که این تبلیغات چقدر بازدید خواهند داشت. ارزیابی احتمال موفقیت تبلیغات، شما را در انتخاب بهترین راه تبلیغات اینترنتی یاری خواهد کرد.

بازدید از تبلیغات و تأثیر آن در فروش را بررسی کنید

بعد از به‌کارگیری روش های تبلیغاتی مورد نظرتان، به بازدید مشتریان و حتی میزان فروش خود نگاه کنید. این بررسی به شما نشان می‌دهد که آیا روش‌های مورد استفاده، تأثیر مثبتی بر روی کار شما داشته است یا خیر. درصورت مؤثر نبودن روش، برای کمپین‌های بعدی می‌توانید از روش های تبلیغات آنلاین دیگر استفاده کنید.

استفاده از انواع روش های تبلیغات به افزایش نرخ تبدیل و فروش و کاهش نرخ بازگشتی کمک می‌کند.

آشنایی با روش های تبلیغات اینترنتی

همانطور که تاکنون متوجه شده‌اید، روش های تبلیغات متنوع است و شما می‌توانید از تبلیغات رایگان و غیررایگان برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید. بهتر است با 10 روش تبلیغات در اینترنت آشنا شوید تا بهترین گزینه‌ها را برای کار خود انتخاب نمایید.

روش تبلیغات همسان (Native)

وقتی سعی می‌کنیم محتوای تبلیغات را متناسب با ساختار پلتفرم انتشار تبلیغ‌های خود آماده کنیم از روش تبلیغات همسان استفاده کرده‌ایم. این روش تبلیغ کارایی بالایی دارد زیرا به صورت ناخواسته نمایش داده نمی‌شود و برای کاربران مزاحمت ایجاد نخواهد کرد. استفاده از روش تبلیغات همسان مزایا و معایبی دارد؛ از جمله:

  • مهم‌ترین مزیت تبلیغات اینترنتی همسان، بهتر دیده شدن و افزایش نرخ کلیک است.
  • تبلیغات همسان، به همگن شدن محتویات صفحه و هماهنگی ظاهر محتوای تبلیغاتی با محتواهای غیرتبلیغاتی کمک می‌کند.
  • یکی از ایرادهای این روش، عدم تمایز محتوای تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی از همدیگر است که ممکن است مشتریان را اذیت کند.
  • ناهمخوانی تبلیغات همسان با استانداردهای پلتفرم منتشرکننده تبلیغات یک نقطه ضعف محسوب می‌شود.
انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی

بیشتر بخوانید: ۱۰ ترفند مهم که برای سئوی فروشگاه اینترنتی به آن‌ نیاز دارید

بازاریابی موتور جستجو (SEM)

با این روش تبلیغات اینترنتی، سعی می‌شود که در مدت زمان کوتاهی آگاهی از برند افزایش یابد. برای این روش بازاریابی نیازمند استفاده از عنوان، کلمات کلیدی و توضیحات خواهید بود.

به این شکل که تبلیغات در نتایج جستجوی کلیدواژه‌های معین نمایش داده می‌شود. تبلیغات کلیکی در این نوع بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است. گوگل ادز از مهم‌ترین ابزار بازاریابی موتور جستجو به حساب می‌آید. bing ads هم ابزار مایکروسافت برای این نوع تبلیغات است.

تبلیغات اینترنتی بنری (تبلیغات نمایشی)

بنرها یکی از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغات دیجیتال و چاپی محسوب می‌شوند. با استفاده از طرح‌های گرافیکی، متن، تصویر یا ویدیو می‌توان انواع تبلیغات را در بخش‌های مختلف سایت بارگذاری کرد.

با این ابزار می‌توان تبلیغات کلیکی را به بهترین شکل انجام داد. در نتیجه می‌توان ارزیابی بهتری از بازخورد مشتریان در مشاهدهٔ تبلیغات به دست آورد. بنرها یکی از پرکاربردترین تبلیغات رایگان محسوب می‌شوند و به خاطر جذابیت‌های بصری توجه مشتریان متنوعی را جلب می‌کنند.

برخلاف آنچه تصور می‌کنیم اگر طراحی بنرها، با استانداردها مغایرت داشته باشد، به کاهش نرخ کلیک منجر خواهد شد. بنرها همچنین، می‌توانند برای برخی مشتریان آزار دهنده باشند.

روش تبلیغات موبایلی

امروزه موبایل و تبلتی که به اینترنت متصل می‌شوند، از جمله بهترین ابزارها برای مشاهده تبلیغات اینترنتی به حساب می‌آیند. شما می‌توانید از انواع روش های تبلیغات را بهره‌گیری کنید و مشتریان به واسطهٔ استفاده از موبایل و تبلت، آنها را مشاهده کنند.

شما می‌توانید از انواع محتواها نظیر ویدیو، متن، تصویر و بنر برای تبلیغات موبایلی کسب‌وکارتان کمک بگیرید. نکتهٔ مهم در این زمینه، شناخت مشتریان و بستر انتشار تبلیغات است.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

در سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی را برای فعالیت مردم و کسب‌وکارها فراهم کرده‌اند. برای فروش بیشتر و موفقیت بهتر در امور برندینگ و دیجیتال مارکتینگ، بسترهای مختلف شبکه‌های اجتماعی حرف اول را می‌زنند.

زیرا می‌توانید با تبلیغات اینترنتی همسان، شاهد افزایش فروش و نرخ کلیک باشید. تبلیغات پربازده در اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و لینکدین می‌توانند طیف وسیعی از کاربران را برای اطلاع‌رسانی دربارهٔ برندها، مورد هدف قرار دهند. در این میان، تاکنون تبلیغات در اینستاگرام بیشترین بازدهی را داشته است.

تبلیغات اینترنتی ری-مارکتینگ (Re-Marketing)

روش تبلیغاتی ری‌مارکتینگ برای افرادی نمایش داده می‌شود که پیش از این از فروشگاه اینترنتی شما دیدن کرده‌اند. استفاده از تبلیغات کلیکی در این مسیر مؤثرترین گزینه محسوب می‌شود. در واقع از این روش برای هدایت مشتریانی استفاده می‌شود که وارد قیف فروش شده‌اند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    استفاده از این روش، برای تشویق کاربرانی که تا این زمان از سایت یا فروشگاه اینستاگرامی دیدن نکرده‌اند، چندان مثمر ثمر نخواهد بود. مهم‌ترین مزیت این روش، رایگان و پربازده بودن آن است. با این راهکار می‌توانید نرخ کلیک را به‌ راحتی افزایش دهید.

    ایمیل مارکتینگ (Email marketing)

    ایمیل یکی از پلتفرم‌های مناسب برای بازاریابی دیجیتال است. شما می‌توانید اخبار مرتبط با کسب‌وکار و تازه‌ترین محصولات و خدمات خود را به این روش به مشتریان معرفی کنید. معروف‌ترین سیستم‌های ایمیل مارکتینگ عبارتند از:

    • MailChimp
    • mailerlite
    • Constant Contact
    • AWeber
    • ConvertKit
    • GetResponse
    • Campaign Monitor
    • Active Campaign

    دیجیتال ساینیج بهترین روش تبلیغات اینترنتی

    دیجیتال ساینیج (Digital Signage)، یکی از روش های تبلیغات رایگان است. متصدی مربوطه، می‌تواند نمایشگرهای متعلق به مجموعه را هنگام انتشار تبلیغات، مدیریت و کنترل کند. این نوع روش تبلیغی شامل موارد زیر است:

    • محتوای زنده (برنامه‌های زنده تلویزیونی، رادیویی و یا دوربین‌ها)
    • انواع فیلم‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی متنوع
    • عکس
    • زیرنویس
    • RSS خبری
    • انواع آدرس‌های اینترنتی

    ویدیو مارکتینگ (تبلیغات ویدیویی)

    ویدیوها یکی از بهترین ابزارها برای معرفی محصولات و خدمات یا حتی خود سازمان‌ها به حساب می‌آیند. شما می‌توانید در تهیه بنرها، تبلیغات همسان یا ایمیل مارکتینگ و سایر روش‌ها از ویدیوها استفاده کنید.

    بنابراین کارشناسان بازاریابی دیجیتال، می‌توانند از طریق تبلیغات با ویدیوها سود قابل‌توجهی به‌دست آورند. اینستاگرام و یوتیوب دو مورد از بهترین بسترها برای این نوع تبلیغ محسوب می‌شوند. تبلیغات ویدیویی به شکل خطی، غیرخطی و همراه هستند.

    این تبلیغات اینترنتی رایگان، به آسانی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این محتواها در حافظه ماندگارترند. با این حال، گاهی هم رایگان نیستند. زیرا زمان زیادی برای تولید یک ویدیو صرف می‌شود و در صورت بروز مشکلات فنی دردسرساز خواهند بود.

    تبلیغات ویدیویی بهترین نوع تبلیغات اینترنتی

    تبلیغات اینترنتی اپلیکیشنی

    اپلیکیشنها یکی دیگر از بسترهای مناسب برای تبلیغ کردن هستند. حتماً هنگام فعال‌سازی و استفاده از انواع اپلیکیشن‌های کاربردی یا سرگرم‌کننده با انواع تبلیغات دربارهٔ یادگیری زبان، ترجمه کردن یا حتی مسافرت با کمک آژانس‌های مسافرتی و مواردی از این دست مواجه شده‌اید. این تبلیغات که گاهی برای مشتریان کلافه‌کننده است، یکی از راهکارهای تبلیغات اینترنتی به حساب می‌آید.

    تبلیغات اینترنتی روش‌های مختلفی مانند ویدیو مارکتینگ، تبلیغات همسان، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی موجب افزایش نرخ کلیک و فروش آنلاین را دربر می‌‌گیرد.

    جمع‌بندی

    • بستر تبلیغ اینترنتی با توجه به نوع کسب‌وکار و حضور مشتریان در پلتفرم‌ها متفاوت است.
    • استفاده از انواع روش های تبلیغات باعث افزایش نرخ تبدیل و فروش و کاهش نرخ بازگشتی می‌شود.
    • تبلیغات اینترنتی روش‌های مختلفی مانند ویدیو مارکتینگ، تبلیغات همسان، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی موجب افزایش نرخ کلیک و فروش آنلاین را دربرمی‌گیرد.
    • تبلیغات با توجه به هدف، مشتریان و بستری که منتشر می‌شوند، متنوع هستند. لازم است جوانب مختلف را در انتخاب گزینه‌های تبلیغات کلیکی و رایگان در نظر گرفت.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.