9 دلیل دیده نشدن پست در اینستاگرام و راه حل آن‌ها

2

این روزها شبکه‌های اجتماعی به خصوص شبکه اجتماعی اینستاگرام به دلیل قابلیت‌های متنوعی که دارند مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته‌اند. پست گذاشتن در این فضا یکی از فعالیت‌هایی است که به صورت مرتب و روزانه توسط افراد و فروشگاه‌های اینترنتی اینستاگرامی انجام می‌شود.

الگوریتم اینستاگرام از قواعد مشخصی پیروی می‌کند که بر اساس آن شما باید تلاش کنید تا دیده شدن پست در اینستاگرام شما با استفاده از این الگوریتم بیشتر اتفاق بیفتد. در واقع دیده شدن پست در اینستاگرام به گرفتن لایک بیشتر از مخاطبان و در نهایت فروش بیشتر شما کمک می‌کند.

اما گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که پست‌های شما در این فضا دیده نمی‌شود. دیده نشدن پست در اینستاگرام مشکلی است که بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی با آن روبرو هستند. ما در ادامه این مقاله از پادرو به بررسی دلیل دیده نشدن پست اینستاگرام و حل مشکل آن‌ها می‌پردازیم. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

دلایل دیده نشدن پست در اینستاگرام

دلایل دیده نشدن پست فروشگاه اینستاگرامی و راه حل آنها

برای حل مشکل دیده نشدن پست در اینستاگرام شما باید ابتد به بررسی دلیل دیده نشدن پست فروشگاه اینستاگرامی بپردازید و به خوبی با الگوریتم اینستاگرام آشنایی داشته باشید تا به دیده شدن پست در اینستاگرام خود کمک بیشتری کنید.

رفرش نشدن اینستاگرام و راه حل آن

اگر شما هم از کاربران اینستاگرامی باشید به خوبی می‌دانید که برای استفاده از این شبکه اجتماعی به اینترنتی با سرعت بالا نیاز دارید. زیرا در غیر این صورت مشکل رفرش نشدن اینستاگرام برای شما پیش خواهد آمد و خطای couldn’t refresh به شما نشان داده می‌شود. در این صورت صفحه شما پست‌های جدید را بالا نمی‌آورد. اما راه حل چیست؟

راه حل: برای حل مشکل دیده نشدن پست در اینستاگرام به واسطه اینترنت با سرعت پایین؛ شما باید از وصل بودن اینترنت خود در ابتدا مطمئن شوید و سپس اطمینان حاصل کنید که حجم اینترنت مصرفی تمام نشده است.

شما می‌توانید برای دیده شدن پست در اینستاگرام خود حتما مودم یا دستگاه خود را ری استارت کنید و با خارج شدن از برنامه اینستاگرام و وارد شدن مجدد یا حتی نصب مجدد اینستاگرام این مشکل را حل کنید.

سرعت پایین اینستاگرام و راه حل آن

گاهی اوقات دلیل دیده نشدن پست در اینستاگرام از اینترنت شما نیست و با توجه به آنکه اینستاگرام حجم زیادی از کش و حافظه را می‌گیرد به خوبی به دیده شدن پست در اینستاگرام کمک نمی‌کند. در این صورت سرعت اینستاگرام شما به شدت کاهش پیدا می‌کند و شما به خوبی نمی‌توانید اطلاعات را در آن قرار داده و پست کنید.

راه حل: حتما حافظه کش اینستاگرام خود را یا از طریق خود برنامه یا از طریق برنامه‌های اندروید پاک کنید. با این کار به سرعت اطلاعات شما به صورت پست آپلود خواهد شد.

استفاده از فالوور فیک و راه حل آن

در جدیدترین الگوریتم اینستاگرام شما باید تعامل یا به اصطلاح اینترکشن خوبی با فالوورهای خود داشته باشید و در صورتی که این فالوورها فیک باشند میزان این تعامل کاهش پیدا می‌کند و این موضوع توسط اینستاگرام شناسایی شده و شما با مشکل دیده نشدن پست در اینستاگرام روبرو می‌شوید.

راه حل: اینستاگرام حتی می‌تواند استفاده از ربات‌ها در جمع آوری لایک و کامنت را هم شناسایی کند؛ بنابراین بهتر است به جای استفاده از فالوورهای غیر واقعی و فیک به سراغ جذب فالوور واقعی بروید و با آنها در تعامل صحیح باشید.

فالوور فیک اینستاگرام

بیشتر بخوانید: فالوور فیک اینستاگرام؛ بررسی مزایا، معایب و راه‌های خرید

انتشار محتوای بی‌کیفیت و راه حل

زمانی که شما محتوای بی‌کیفیت تولید می‌کنید که برای فالوورهای شما جذابیتی ندارد و آنها آن را لایک یا سیو نمی‌کنند؛ این موضوع توسط الگوریتم اینستاگرام شناسایی می‌شود و این می‌تواند دلیل دیده نشدن پست فروشگاه اینستاگرامی شما باشد.

راه حل: برای حل مشکل دیده نشدن پست در اینستاگرام و کمک به دیده شدن پست در اینستاگرام بهتر است برای خودتان یک تقویم محتوایی تنظیم کنید و به آن وفادار بمانید. زمان منظمی برای انتشار محتوا داشته باشید تا با الگوریتم اینستاگرام همگام شوید. محتوای شما بهتر است اختصاصی پیج شما و باکیفیت باشد.

هر گونه محتوای کپی و غیر اصل به حرفه شما آسیب زده و پست شما را نمایش نمی‌دهد. استوری نیز از این موضوع مستثنی نیست و باید به محتوای آن هم اهمیت بیشتری بدهید.

فعال بودن گزینه Mute در اینستاگرام و راه حل آن

یکی از قابلیت‌هایی که در اینستاگرام وجود دارد آن است که پست و استوری افرادی که دوست ندارید را می‌توانید برای خودتان غیر فعال کنید. در این صورت فرد نمی‌خواهد مخاطب خود را آنفالو کند اما مایل به دیدن پست و استوری او هم نیست. بنابراین با فعال کردن میوت پدیده دیده نشدن پست در اینستاگرام به وجود می‌آید.

راه حل: برای حل مشکل دیده نشدن پست در اینستاگرام به دلیل دیده نشدن پست فروشگاه اینستاگرامی میوت، شما می‌توانید بررسی کنید که توسط مخاطبان خود میوت نشده باشید.

اگر پستی از مخاطبی هم برای شما نمایش داده نمی‌شود؛ باید وارد صفحه مخاطب مورد نظر شده و بر روی سه خط موازی که بالای صفحه سمت راست قرار دارد کلیک کنید و گزینه unmute را بزنید تا مشکل شما حل شود.

میوت کردن در اینستاگرام

خصوصی کردن صفحه کسب و کار و راه حل آن

یکی دیگر از دلایل دیده نشدن پست فروشگاه اینستاگرامی آن است که پیج شما خصوصی یا پرایوت است و شما برای دیده شدن پست در اینستاگرام باید پیج خود را از حالت خصوصی به عمومی تغییر دهید.

معمولا پیج فروشگاهی نباید از قابلیت پرایوت برای خود استفاده کند و معمولا حساب‌های خصوصی یا به‌ اصطلاح پرایوت برای به اشتراک گذاشتن محتواهای منحصر به ‌فرد با یک گروه و افرادی خاصی از مخاطبان گزینه بهتری هستند. زمانی که شما پیجتان عمومی نباشد گروه زیادی از مخاطبان را به  دلیل دیده نشدن پست فروشگاه اینستاگرامی از دست می‌دهید.

زمانی که شما پیج خود را خصوصی می‌کنید این موضوع موجب می‌شود تا کاربران برای مشاهده محتوا به شما درخواست بدهند و از آنجا که پذیرش این درخواست‌ها در اینستاگرام باید به صورت تکی صورت بگیرد بسیاری از انواع محتوای شما دیده نخواهد شد و شانس دیده شدن پست در اینستاگرام را بر اساس الگوریتم اینستاگرام کاهش می‌دهد.

راه حل: برای حل مشکل دیده نشدن پست در اینستاگرام در این روش شما به هیچ عنوان نباید صفحه کسب ‌و کار خود را خصوصی کنید و آن را همیشه در حالت پابلیک یا عمومی قرار دهید. از مسیر Settings > Account Privacy > Private Account می‌توانید استفاده کرده و صفحه خود را به صورت عمومی دربیاورید.

دیده نشدن پست در اینستاگرام به دلیل استفاده زیاد از هشتگ‌ها و راه حل آن

در شبکه اجتماعی توئیتر شما شاهد دنیایی از هشتگ‌ها هستید اما این موضوع در اینستاگرام اشتباه است و  استفاده اغراق آمیز از هشتگ ها در اینستاگرام موجب دیده نشدن پست در اینستاگرام می‌شود.

در حالت کلی، اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که در هر پست از ۳۰ هشتگ استفاده کنید اما بررسی‌هایی که در این زمینه صورت گرفته‌اند نشان می‌دهد که پست‌های اینستاگرامی که از ۸ هشتگ و به طور متوسط ۵ تا ۱۰ هشتگ استفاده کرده‌اند؛ موفق‌تر هستند و این موضوع به  دیده شدن پست در اینستاگرام آنها کمک بیشتری هم می‌کند.

راه حل: با توجه به آنکه میزان هشتگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، برای پست‌های شما نقش مهمی دارد و به دیده شدن پست‌های اینستاگرام کمک می‌‌کند؛ بهتر است به صورت معقول از آنها استفاده کنید.

با آپدیت‌های جدید اینستاگرام، این شبکه اجتماعی به کاربران خود این اجازه را می‌دهد که مانند برندها و صفحات، هشتگ‌ها را هم دنبال کنند. به همین دلیل هم این موضوع می‌تواند برای شما یک موفقیت به شمار برود.

در این صورت اگر بتوانید از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید احتمال دیده شدن پست‌های شما هم بسیار افزایش پیدا خواهد کرد. پیشنهاد ما به شما آن است که در هر پست از ۵ تا ۸ هشتگ مناسب و تا جای ممکن مرتبط استفاده کنید. با یک جستجوی معمولی در قسمت سرچ اینستاگرام به راحتی می‌توانید هشتگ‌های مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید.

دلیل دیده نشدن پست اینستاگرام

بیشتر بخوانید: چطور از هشتگ اینستاگرام برای جذب مخاطبین تازه استفاده کنیم؟

ارسال پست‌های زیاد هم زمان و بدون جذابیت و راه حل آن

یکی دیگر از دلایل دیده نشدن پست فروشگاه اینستاگرامی  آن است که شما چند پست را در یک زمان مشخص به اشتراک می‌گذارید. برای دیده شدن پست در اینستاگرام خود باید بدانید که زمانی که شما حجم زیادی از محتوا را پست می‌کنید آنها جذابیت خود را از دست داده و در کنار آن فالوورهای شما در اسکرول کردن صفحه ابتدایی اینستاگرام با حجم زیادی از تصاویر و ویدئوهای برند شما روبرو می‌شوند که این کار موجب می‌شود تا این پست‌ها را نادیده بگیرند و یا در نهایت شما را از مخاطبان خود به دلیل حجم زیاد محتوای بدون جذابیت، پاک کنند.

راه حل: برای حل مشکل دیده نشدن پست در اینستاگرام شما بهتر است پست‌های فروشگاه خود در ارتباط با معرفی محصول یا خدمات را با فاصله  زمانی بیشتری ارسال کنید. در این زمینه هم شما می‌توانید از سرویس‌هایی مانند Hootsuite با Buffer در اینستاگرام استفاده کنید.

این سرویس‌ها با برنامه ریزی مناسب برای ارسال پست‌های شما کمک می‌کنند تا شما بتوانید در صورت داشتن چند پروفایل‌ متعدد به خوبی آنها را مدیریت کنید. علاوه بر این این سرویس‌ها تجزیه و تحلیل‌های متنوعی هم از وضعیت پیج تجاری شما ارائه خواهند داد.

دیده نشدن پست در اینستاگرام به دلیل مشخص نبودن محل جغرافیایی و راه حل آن

زمانی که شما محل جعرافیایی نامشخصی داشته باشید بسیاری از کاربران به شما و پیج فروشگاهی شما اعتماد نمی‌کنند و پست‌ها را نمی‌بینند. بررسی‌ها نشان داده است که تگ مکان جغرافیایی در پست شما می‌تواند ۷۹ درصد کاربرانی که آن پست را مشاهده کرده‌اند افزایش دهد.

زمانی که شما از این تگ‌ها استفاده می‌کنید آنها می‌توانند موقعیت شما را ردیابی کرده و پست‌های شما برای افرادی که به دنبال یک موقعیت مکانی خاص هم هستند به نمایش درآمده و آنها را با حرفه شما آشنا می‌کند.

راه حل: بهتر است گزینه موقعیت مکانی خود را همواره در حال فعال قرار دهید تا در قسمت بالای پست‌ها به نمایش دربیاید.

دلایل دیده نشدن پست در اینستاگرام

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    مروری بر دلایل دیده نشدن پست در اینستاگرام

    • این روزها شبکه‌های اجتماعی به خصوص شبکه اجتماعی اینستاگرام به دلیل قابلیت‌های متنوعی که دارند مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته‌اند. پست گذاشتن در این فضا یکی از فعالیت‌هایی است که به صورت مرتب و روزانه توسط افراد و فروشگاه‌های اینترنتی اینستاگرامی انجام می‌شود.
    • الگوریتم اینستاگرام از قواعد مشخصی پیروی می‌کند که بر اساس آن شما باید تلاش کنید تا دیده شدن پست در اینستاگرام شما با استفاده از این الگوریتم بیشتر اتفاق بیفتد. در واقع دیده شدن پست در اینستاگرام به گرفتن لایک بیشتر از مخاطبان و در نهایت فروش بیشتر شما کمک می‌کند.
    • اگر شما هم از کاربران اینستاگرامی باشید به خوبی می‌دانید که برای استفاده از این شبکه اجتماعی به اینترنتی با سرعت بالا نیاز دارید. زیرا در غیر این صورت مشکل رفرش نشدن اینستاگرام برای شما پیش خواهد آمد و خطای couldn’t refresh به شما نشان داده می‌شود.
    • در جدیدترین الگوریتم اینستاگرام شما باید تعامل یا به اصطلاح اینترکشن خوبی با فالوورهای خود داشته باشید و در صورتی که این فالوورها فیک باشند میزان این تعامل کاهش پیدا می‌کند و این موضوع توسط اینستاگرام شناسایی شده و شما با مشکل دیده نشدن پست در اینستاگرام روبرو می‌شوید.
    • برای حل مشکل دیده نشدن پست در اینستاگرام و کمک به دیده شدن پست در اینستاگرام بهتر است برای خودتان یک تقویم محتوایی تنظیم کنید و به آن وفادار بمانید. زمان منظمی برای انتشار محتوا داشته باشید تا با الگوریتم اینستاگرام همگام شوید.
    • برای حل مشکل دیده نشدن پست در اینستاگرام به دلیل میوت بودن، شما می‌توانید بررسی کنید که توسط مخاطبان خود میوت نشده باشید. اگر پستی از مخاطبی هم برای شما نمایش داده نمی‌شود؛ باید وارد صفحه مخاطب مورد نظر شده و بر روی سه خط موازی که بالای صفحه سمت راست قرار دارد کلیک کنید و گزینه unmute را بزنید تا مشکل شما حل شود.
    • زمانی که شما پیج خود را خصوصی می‌کنید این موضوع موجب می‌شود تا کاربران برای مشاهده محتوا به شما درخواست بدهند و از آنجا که پذیرش این درخواست‌ها در اینستاگرام باید به صورت تکی صورت بگیرد بسیاری از انواع محتوای شما دیده نخواهد شد و شانس دیده شدن پست در اینستاگرام را بر اساس الگوریتم اینستاگرام کاهش می‌دهد.
    • با توجه به آنکه میزان هشتگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، برای پست‌های شما نقش مهمی دارد و به دیده شدن پست‌های اینستاگرام کمک می‌‌کند؛ بهتر است به صورت معقول از آنها استفاده کنید. با آپدیت‌های جدید اینستاگرام، این شبکه اجتماعی به کاربران خود این اجازه را می‌دهد که مانند برندها و صفحات، هشتگ‌ها را هم دنبال کنند.
    • یکی دیگر از دلیل دیده نشدن پست فروشگاه اینستاگرامی  آن است که شما چند پست را در یک زمان مشخص به اشتراک می‌گذارید.
    • زمانی که شما محل جعرافیایی نامشخصی داشته باشید بسیاری از کاربران به شما و پیج فروشگاهی شما اعتماد نمی‌کنند و پست‌ها را نمی‌بینند. بررسی‌ها نشان داده است که تگ مکان جغرافیایی در پست شما می‌تواند ۷۹ درصد کاربرانی که آن پست را مشاهده کرده‌اند افزایش دهد.

    منبع:

    Instagram

    Smashballoon

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    2 نظرات
    1. sedighe می گوید

      با تشکر از توضیح کامل تون.

    2. مریم می گوید

      سلام چرا برخی پست ها که به صورت فیلمه بازدید نمیخوره پسند میزنه ؟چجوری بازدید فعال کنم؟