برای خرید امن از اینستاگرام به چه نکاتی توجه کنیم؟

0

بسیاری از شهروندان به خصوص در روزگار وابسته به بحران کرونا به خرید آنلاین و سر زدن به فروشگاه‌های اینستاگرامی عادت کرده و آن را به بخشی از زندگی روزمره خود تبدیل کرده‌اند. با راهنمای خرید امن از اینستاگرام شما را در لذت بیشتر از خرید آنلاین و تجربه ناب یک خرید امن و راحت سهیم می‌کنیم.

آیا با نحوه خرید درست و استاندارد از اینستاگرام آشنا هستید؟ اصولا نحوه خرید از اینستاگرام با سایر شبکه‌های اجتماعی چه تفاوتی دارد؟

متاسفانه گاه و بیگاه از بروز مشکلاتی در فرایند خرید اینترنتی به خصوص از بستر اینستاگرام گزارش‌هایی منتشر می‌شود. چرا چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد؟ آیا با رعایت نکاتی که معمولا گوشزد می‌شود، امکان جلوگیری از این شرایط و انجام خرید امن از اینستاگرام وجود دارد؟

خرید اینستاگرامی فرایند قدیمی و شناخته شده‌ای نیست و هنوز هم بین کارشناسان فضای مجازی اما و اگرهای خاص خودش را دارد. عده‌ای بر این باورند که اینستاگرام اصولا برای خرید و فروش برنامه ریزی نشده اما می‌تواند محل خوبی برای ارجاع دادن به وب سایت فروشگاه آنلاین یا واتس اپ باشد. در عین حال، عده‌ای نیز معتقدند که اتفاقا اینستاگرام محیطی بسیار امن و خوب برای خرید و فروش است.

اینستاگرام در ایران مانند خیلی از کشورهای دیگر یکی از بهترین بسترهای معرفی و فروش کالا و خدمات است. تمرکز بر تصویر و در عین حال امکان تگ کردن قیمت روی محصولات مختلف در صفحه‌های بیزینسی یا اقتصادی، ایجاد قابلیت اضافه کردن کپشن، هشتگ گذاری هدفمند، امکان بارگذاری ویدئوهای طولانی و تاثیرگذار در آی‌جی‌تی‌وی، امکان خلق لایو یا پخش زنده و استوری‌های روزانه باعث شده کسب و کارهای کوچک نیز بتوانند خودی نشان بدهند و دیده شوند.

خریداران از انتخاب و خرید در اینستاگرام لذت می‌برند اما دغدغه‌هایی هم دارند، بخش مهمی از این نگرانی‌ها به خرید امن از اینستاگرام مربوط می‌شود.

راهنمای خرید امن از اینستاگرام

خرید از اینستاگرام لذت بخش است اما دغدغه نبودن امنیت در این فرایند خریداران را نگران می‌کند

به نظر شما چه عواملی باعث تشدید ناامنی و نگرانی خریداران در بستر اینستاگرام می‌شود؟

  • عدم وجود وب سایت رسمی و معتبر
  • نداشتن مجوز خرید و فروش اینترنتی و اینماد
  • نداشتن فروشگاه فیزیکی برای خرید حضوری
  • چگونگی ارسال کالا و پرداخت هزینه پیک
  • سختی ارسال به شهرهای دیگر و مسیرهای دور
  • نبودن امکان شکایت در صورت کلاهبرداری به علت ثبت نشدن برند یا مشخصات فروشگاه
  • عدم اطمینان به فروشگاه و تعداد مشکوک فالوور نسبت به تعداد لایک و ….

پرداخت وجه در اینستاگرام

یکی از موارد مهم برای خرید امن از اینستاگرام فرایند نسبتا پیچیده پرداخت وجه در این شبکه اجتماعی‌ست، پیچیده از این جهت که گاهی فراتر از حد استاندارد به نظر می‌رسد و خریدار را از خریدی که می‌کند، پشیمان خواهد کرد.

درگاه پرداخت امن، بهترین پیشنهاد برای خرید امن از اینستاگرام است. شما همه پول را می‌پردازید! ولی نه به فروشنده، بلکه به یک سامانه قابل اعتماد مثل پادرو. فروشنده نیز با خیالی راحت از اینکه شما حتما کالا را می‌خواهید، آن را برایتان ارسال می‌کند و باقی فرایند ادامه پیدا خواهد کرد.

پادرو پلتفرمی هوشمند برای توسعه و بهبود تجارت اجتماعی است. به عنوان یک بستر هوشمند، این مشکل را از طریق توسعه ابزارهای آی تی و تسهیل ارتباط میان خدمات دهندگان و فروشگاه های شبکه های اجتماعی حل می کند. فروشگاه ساز اینترنتی پادروشاپ به شما کمک می کند تا با استفاده آسان از ابزارهای نرم افزاری و یکپارچه با شبکه های اجتماعی، صرفا با یک پنل تمامی نیازهای خود برای خلق تجربه فروش مطلوب برای مشتریان خود را در اختیار داشته باشید.

با استفاده از لینک اختصاصی، مشتریان فروشگاه شما می‌توانند مبلغ سفارش خود را از طریق درگاه پرداخت بانکی اختصاصی شما پرداخت و آدرس محل تحویل را نیز ثبت کنند.

یک ارتباط دو طرفه

تردید نداشته باشید که خرید امن از اینستاگرام به وسیله دو نفر انجام می‌شود، خریدار و فروشنده، این بعنی هر دو نفر باید در ایجاد این امنیت سهیم باشند، خریداری که در انتخاب بستر امن خرید، دقت نکند، در ترویج و گسترش ناامنی در اینستاگرام سهیم خواهد بود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    شما به عنوان مخاطب یا شاید هم خریدار به کدام یک از این دو حالت بیشتر اعتماد می‌کنید؟ صفحه‌ای که ادمین آن برای مخاطبان و مشتریانش وقت می‌گذارد، جواب کامنت‌ها را می‌دهد و در صدد رفع نگرانی‌ها و پرسش‌های خریداران است یا صفحه‌ای که هیچ تعاملی با خریدار ندارد، هیچ واکنشی به سوالات مخاطبانش نشان نمی‌دهد و قیمت محصولات را به موقع و با شفافیت اعلام نمی‎کند؟

    اهمیت مرجوعی و پس گرفتن کالا در فضای مجازی به خصوص بستر فروش اینستاگرام بسیار بالا است، خریداران خوب می‌دانند که تعداد صفحات فروش یک محصول یا خدمت خاص کم نیست و اگر تضمین درست و خوبی مشاهده نکنند، بلافاصله به سراغ صفحات دیگر می‌روند.

    خرید امن از اینستاگرام

    خرید در کنار فروش معنا پیدا می‌کند، بستر امن خرید از اینستاگرام با رعایت قوانین توسط دو طرف این فرایند حاصل می‌شود.

    افزایش محبوبیت اینستاگرام و اضافه شدن آپشن‌های جدید به آن در سال‌های اخیر و فیلتر نبودن این شبکه اجتماعی در ایران، تمایل کسب و کارها را به فعالیت افزایش داده است. با خرید امن از اینستاگرام، لذت استفاده از این اپلیکیشن دوست داشتنی را بیشتر می‌کنید.

    درگاه های پرداخت امن، این امکان را برای شما و فروشنده فراهم می آورد که مبلغ را قبل از ارسال محصول واریز کنید و در صورتی که محصول ارسال شود و تایید ارسال از جانب شما انجام گیرد، مبلغ به حساب فروشنده واریز گردد .

    در این صورت، هم شما از تحویل محصول اطمینان حاصل می کنید و هم فروشنده از دریافت مبلغ کالای فروخته شده، مطمئن می‌شود. برای ارسال سفارشات می‌توانید از افزونه حمل و نقل در ووکامرس پادروپین استفاده کنید.

    این افزونه که مانند یک دستیار هوشمند حمل و نقل برای شما عمل می‌کند، امکان دسترسی خدمات شرکت‌های پستی مختلف را به شما می‌دهد و به راحتی می‌توانید وضعیت ارسال بسته‌ها را مشاهده و رهگیری کنید.

    همچنین مزایای دیگری مانند رهگیری سفارشات با ارسال رایگان پیامک، چاپ بارنامه، جمع‌آوری مرسولات از درب فروشگاه یا منزل شما، محاسبه دقیق هزینه‌های شرکت پستی، پشتیبانی اختصاصی و… است.

    کلاهبرداری در اینستاگرام

    با توجه به اینکه در خرید اینترنتی فاکتور و رسید خرید صادر نشده و در دسترس خریدار قرار ندارد، امکان پیگیری از طریق سازمان تعزیرات یا سامانه 124 وجود ندارد.

    بنابراین پیشنهاد می شود با در دست داشتن شماره حسابی که پول به آن واریز شده و پرینتی که از مکالمات بین فروشنده و خریدار وجود دارد ، به دادسرای جرائم رایانه‌ای مراجعه شود. خرید امن از اینستاگرام شرایط خاص خودش را دارد.

    همان طور که می دانید اینستاگرام برای کسب و کارها به منزله یک بازار دائمی برای فروش محصولاتشان است که در آن بعد مسافت و زمان اهمیت زیادی ندارد. همچنین محدودیت موجود در تعداد مشتریان بازار سنتی در بازار آنلاین به طور کلی از بین رفته است.

    یعنی اگر مشتریان شما در حالت سنتی محدود به همشهریان و هم محله ای های شما می شد، در حالت آنلاین شما می‌توانید از سرتاسر ایران مشتری داشته باشید. بررسی صفحه  اینستاگرام فروشنده از نظر ظاهری را جدی بگیرید، اگر یک صفحه تصاویر محصولات را از سایتهای خارجی، گوگل یا از صفحات دیگری برداشته باشد، می توانید این موضوع را به سادگی تشخیص دهید.

    برای خرید امن از اینستاگرام، بررسی ارقام و اعداد صفحه فروشنده اینستاگرام از دیگر اقدامات مهم است، حضور اکانت های غیرواقعی و فیک به خودی خود ایرادی ندارد. ایراد آنجایی پیدا می شود که یک پیج بخواهد اعتبار خود را پشت این اکانت ها و اعداد مخفی کند.

    متاسفانه افراد سودجو و کلاهبرداران از فرصت استفاده کرده با ایجاد فروشگاه های جعلی اقدام به فروش محصولات بی کیفیت و یا سرقت مالی می‌کنند.

    پرداخت در سامانه‌های امن و رسمی پرداخت می‌تواند بخش مهمی از مشکلات را حل کند، توجه داشته باشید که پرداخت هزینه در این سامانه‌ها به معنای واریز وجه به حساب فروشنده نیست و فرد فروشنده زمانی هزینه دریافت خواهد کرد که کالا به دست خریدار رسیده و خریدار تاییدیه دریافت کالا را در سامانه انجام داده باشد.

    بنابراین دیگر مبلغی به صورت مستقیم به حساب شخص دیگر واریز نشده وهیچ گونه بیعانه یا پولی رد و بدل نمی‌شود.

    با بررسی کامنت ها در پست های مختلف می‌تواند تا حدود قابل توجهی از میزان امنیت در خرید احتمالی خود با خبر شده و اطمینان حاصل کنید که راه درستی را انتخاب کرده‌اید.

    شاید بتوان گفت اینستاگرام چیزی است شبیه به یک‌ مرکزخرید لوکس و مشهور که فروشگاه‌های متنوعی در آن فعالیت می‌کنند. خرید امن از اینستاگرام هدیه‌ای است که باید به خریدار تقدیم کرد. برای رسیدن به این پاساژ بسیار وسیع که تنوع ارائه‌ محصولات در آن چشمگیر است، نیازی به بیرون رفتن از خانه و تحمل بار ترافیک و پیدا کردن جای پارک نخواهید داشت. اما این تمام ماجرا نیست. شاید مهم‌ترین نکته در یک خرید اینستاگرامی امنیت آن خرید باشد.

    توجه به الگورتیم اینستاگرام در خریدهای اینترنتی نیز می‌تواند برای مصرف‌کنندگان راه‌گشا باشد. برای مثال تعداد فالوور هر صفحه در اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است.

    امنیت خرید از اینستاگرام

    در واقع تعداد آدم‌هایی که یک صفحه‌ی فروشگاهی را دنبال می‌کنند می‌تواند نشانه‌ اعتبار و سابقه‌ مثبت آن فروشگاه باشد. اینستاگرام نیز صفحاتی با تعداد فالوور (فالوئر) بالا را حمایت می‌کند.

    شاید مهم ترین نکته در خرید امن از اینستاگرام استفاده از یک درگاه پرداخت مطمئن باشد که به نوعی تضمین دهنده امنیت در پرداخت های شما است. خرید امن از اینستاگرام برای خریداران حرفه‌ای اهمیت زیادی دارد.

    پرداخت امن باعث می‌شود شما دیگر مشکلات حمل و عدم امنیت وجه نقد را نداشته باشید و مشتری نیز نمی‌تواند از تحویل کالا امتناع کرده و اظهار کند دیگر محصول را نمی‌خواهد.

    نکته دیگر که در زمینه پرداخت آنلاین امن باید به آن توجه کنید مراقبت از اطلاعات کارت اعتباری شماست.

    زمانی که کارتان با پرداخت آنلاین به اتمام می‌رسد حتما به صورت کامل از برنامه خارج شوید و در انتخاب رمز خود از همه المان‌های مورد استفاده بهره برده و در بازه‌های زمانی خاص نسبت به تغییر رمز خود اقدام کنید.

    در نهایت واقعیت این است که شما چاره‌ای جز هوشیار بودن و تکیه بر راه‌های خرید امن از اینستاگرام ندارید، البته اگر خود را بابت هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید مسئول می‌دانید.

    صفحه ای که می‌خواهید از آن خریداری کنید، نشانه‌های زیادی در دل خود دارد که ثابت می‌کند با افراد حرفه ای روبرو هستید یا افرادی که قصد کلاهبرداری دارند.


    بیشتر بخوانید: پادرو چه کمکی به فروشگاه‌های اینستاگرامی می‌کند؟

    از طرفی می‌توانید از پیشنهاد هوشمند پادرو استفاده کنید. با ثبت فروشگاه اینستاگرامی در پادرو، یک فروشگاه با لینک اختصاصی در اختیار فروشنده‌ها قرار می‌گیرد که می‌توانند در بیوی پیج اینستاگرام خود قرار دهند. مشتریان با کلیک روی این لینک می‌توانند خرید خود را به راحتی انجام دهند و هزینه خرید را از طریق درگاه پرداخت اختصاصی فروشگاه در پادرو پرداخت کنند.

    از سوی دیگر فروشگاه‌ها در پادرو به شرکت‌های پستی سریع و متنوعی دسترسی دارند و می‌توانند با توجه به انتخاب خود می‌توانند بهترین سرویس ارسال را انتخاب کنید. در پادرو شما محدودیتی برای حداقل سفارش ندارید و برای حتی یک بسته، سرویس پیکاپ ارائه می‌شود.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.