معرفی سایت های خوب برای دانلود عکس

0

داشتن یک فروشگاه اینترنتی و تولید محتوا برای آن مهم‌ترین اقدامی است که برای توسعۀ یک کسب‌وکار آنلاین می‌توانید، انجام دهید. دانلود عکس و استفاده از تصاویر زیبا که کیفیت بسیار بالایی داشته باشد در جذابیت محتواهایی که در فروشگاه اینترنتی خود ارائه می‌کنید، تأثیر زیادی دارد.

داشتن سایت فروشگاهی و اینستاگرام شاپ یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد است که به ایده پردازی های نوین و حرفه‌ای نیاز دارد. شما برای اینکه بتوانید درزمینۀ کسب و کار خود به موفقیت دست پیدا کنید باید به جذابیت ظاهری فروشگاه اینترنتی خود اهمیت زیادی بدهید. تفاوتی ندارد که فروشگاه اینترنتی شما یک وب‌سایت باشد یا یک اینستاگرام شاپ، در هر دو حالت تصاویر نقش مهمی در جذب مخاطب دارد.

سایت‌هایی که در این مطلب قصد داریم به شما معرفی کنیم، بهترین وب‌سایت‌ها برای دانلود عکس بوده که تصاویر بسیار باکیفیت و بدون کپی‌رایت را می‌توانید از آن‌ها دریافت کنید.

دانلود تصویر

دانلود عکس از گوگل

پاسخ یکی از سؤالاتی که لازم است در این قسمت از مطلب به آن اشاره‌کنیم این است که چرا برای دانلود عکس از گوگل استفاده نکنیم و سایت‌های دانلود عکس چه مزیت‌هایی در مقایسه با گوگل دارند؟ پاسخ این سؤال کاملاً روشن است.

کاملاً روشن است که گوگل موتور جست‌وجوی بسیار بزرگی است که با هر جست‌وجوی ساده‌ای در آن می‌توانید به تعداد زیادی عکس دسترسی پیدا کنید. اما اغلب این عکس‌ها به دلیل کیفیت پائین و داشت تگ وب‌سایت‌های مختلف، گزینه‌های مناسبی نیستند.

داشتن کپی‌رایت نیز از مهم‌ترین دلایلی است که دانلود عکس از گوگل را نامناسب می‌دانیم و استفاده از وب‌سایت‌های مخصوص که برای دانلود کردن عکس طراحی‌شده‌اند به مخاطبان توصیه می‌شوند.

جست‌وجو در گوگل را باید به‌عنوان آخرین گزینه برای دانلود عکس انتخاب کنید. گوگل تعداد کمی عکس باکیفیت و مرتبط با محتوای موردنظر شما ارائه می‌کند و سایر عکس‌هایی که در ادامۀ جست‌وجوی خود مشاهده می‌کنید، کمترین ارتباط را با موضوع شما دارند.

معرفی بهترین وب‌سایت‌ها برای دانلود عکس

اگر صاحب یک وب‌سایت فروشگاهی هستید انتخاب و دانلود عکس برای شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. استفاده از عکس‌های غیر کپی که کیفیت و جذابیت بالایی داشته باشند بسیار مهم است. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در سئو وبسایت فروشگاه شما کاربرد دارد رعایت قانون کپی‌رایت است. برای رعایت این قوانین وب‌سایت‌های دانلود عکس به شما کمک زیادی می‌کنند.

اینستاگرام یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی است که فروشگاه‌های آنلاین در آن گردِ هم جمع شده‌اند. در این اپلیکیشن استفاده از عکس‌های باکیفیت که برای استوری و پست‌های شما مناسب باشد، بسیار مهم است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    برای اینکه بتوانید دنبال کنندگان خود را جذب کنید باید با تولید محتوای جذاب، آنها را مشتریان وفادار خود تبدیل کنید. پس اگر مشتریانی دارید که قصد خرید دارند، آن‌ها را با محتوای تصویری جذاب به دنبال کنندگان همیشگی خود تبدیل کنید.

    اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که گوگل را به‌عنوان مرجع رسمی دانلود عکس می‌شناسند، توجه شما را به معرفی وب‌سایت‌هایی که بهترین منابع برای انتخاب عکس هستند، جلب می‌کنیم.

    وب سایت stockphoto برای دانلود عکس

    یکی از نخستین وب‌سایت‌هایی که درزمینۀ خریدوفروش محتوای گرافیکی فعالیت خود را آغاز کرد، وبسایت stockphoto بود. هدف اصلی برای راه اندازی وبسایت ایجاد بستری هنری و تجاری برای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی بود که یکی از مشکلات بزرگ فعالان عرصۀ هنرهای گرافیکی و عکاسی را برطرف می‌کرد. هنرمندان و عکاسانی که در زمینهٔ های مختلف فعالیت می‌کردند به دلیل عدم دسترسی راحت به وب‌سایت‌های خارجی امکان فروش نداشتند. با راه‌اندازی این وب سایت قسمت گسترده‌ای از مشکلات برطرف شد.

    Stockphoto بانک جامعی از عکس‌های ایرانی برای طراحان هنرهای گرافیکی ایرانی و فارسی‌زبان است که امکان استفاده از این مجموعۀ قدرتمند را برای طرح‌های گرافیکی خود دارند. امکاناتی که این وب سایت ارائه می‌کند شامل موارد زیر است:

    • فراهم کردن زمینۀ فروش تصاویر برای خالقان تصاویر و عکاسان
    • فراهم کردن شرایط فروش طرح‌های گرافیکی به‌صورت فایل‌های سورس
    • فراهم کردن شرایط فروش انیمیشن ها و ویدئوهای سه‌بعدی
    • ایجاد بستر مناسب برای فروش آثار هنری و طرح‌های آمادۀ وب
    • اختصاص دادن فضای نامحدود به هریک از اعضای این وب‌سایت
    • فراهم کردن شرایط مناسب و ایده‌آل برای تبلیغ معرفی در سایت‌های مرتبط
    دانلود عکس از استاک فوتو

    وب سایت fotoz برای دانلود عکس

    یکی از بهترین وب‌سایت‌های فارسی که دامنۀ نامحدودی برای دانلود عکس استوک و شاتر استوک را با هزینۀ اشتراک ماهیانه در اختیار شما قرار می‌دهد، وب سایت fotoz است. این وب سایت معتبر امکان دانلود عکس و تعداد بسیار زیادی از فایل‌های گرافیکی را در اختیار طراحان، گرافیست‌ها و سوشال مارکترها قرار می‌دهد.

    یکی از تفاوت‌های رایجی که بین عکس‌های این وب‌سایت با سایر عکس‌های دیگر مشاهده خواهید کرد، کیفیت بسیار بالای آنها است. کیفیت برخی از عکس‌های این وب‌سایت تا چند مگابایت است.

    هدف این وب‌سایت جمع‌آوری و گردآوری عکس‌های تجاری باکیفیتی است که در وب‌سایت‌های خارجی آپلود شده‌اند. تصاویر و محتوای این وب سایت با استفاده از مکانیسم‌های تخصصی طبقه‌بندی‌شده‌اند.

    با این ویژگی کاربران امکان جست و جوی سریع‌تر و بسیار راحت‌تر عکس مرتبط با موضوع موردنظرشان را خواهند داشت. این وب سایت به دلیل ارائۀ محتوای کاربرپسند و رعایت قوانین در نهایت توانست به دریافت نماد اعتماد الکترونیک موفق شود.

    مجموعه عکس‌های وب سایت fotoz شامل دسته‌های بک‌گراند و تکسچر، ایران و اسلام، ساختمان و شهرسازی، جامعه و مردم، مد و زیبایی، علم و صنعت، تجارت، اشیاء و لوازم، طبیعت و حیوانات، تحصیل و آموزش، علامت‌ها و نشانه‌ها، هنر و نقاشی، غذا و نوشیدنی، ورزش و تندرستی، دکوراسیون داخلی، سلامت و درمان، تکنولوژی، کادو و هدیه، سفر و تعطیلات و حمل و نقل است.


    بیشتر بخوانید: آموزش ادیت عکس با اینشات برای فروشگاه‌های اینستاگرامی

    وب سایت axha برای دانلود عکس

    یکی از بهترین وب سایت‌هایی که به‌عنوان بزرگ‌ترین وب سایت ارائه‌کنندۀ تصاویر استوک، طرح‌های گرافیکی و عکس‌ها شناخته می‌شود، وب سایت شاتر استوک است. آرشیو این وب سایت شامل 200 میلیون تصویر است که این تصاویر از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

    اما دسترسی به این وب سایت بین‌المللی برای ما ایرانیان به داشتن کارت‌های معتبر بین‌المللی مانند ویزا و مستر کارت نیاز دارد که شرایط ساده‌ای نیست. اما وب سایت axha با راه‌اندازی این سایت امکان دانلود این عکس‌ها را به وجود آورد.

    وب سایت axha برای نخستین بار در سال 1397 راه‌اندازی شد و در مدت‌زمان کمی توانست مشکلات مربوط به دانلود عکس‌های سایت شاتر استوک را برطرف کند. شما به‌راحتی و در کمترین زمان امکان دسترسی به تصاویری که در وب سایت شاتر استوک موجود است را دارید. وب سایت axha قیمت‌های منصفانه و رابط کاربری ساده‌ای دارد که از مزیت‌های مهم این وب سایت محسوب می‌شود.

    دانلود عکس از سایت عکسها

    وب سایت freepik برای دانلود عکس

    یکی از بهترین وب‌سایت‌های خارجی که به‌صورت رایگان برای دانلود عکس در دسترس همه قرار دارد سایت freepik است. این سایت امکان دانلود تصاویر استوک و وکتورهای باکیفیت، آیکون و فایل‌های PSD را برای طراحان و گرافیست‌ها فراهم می‌کند. تعداد زیادی از عکس‌هایی که در این وب‌سایت ارائه‌شده است برای پروژه‌های تجاری و شخصی قابل استفاده است.

    تعداد بسیار زیادی تصاویر باکیفیت در این وب‌سایت وجود دارد کپی‌رایت ندارند اما تصاویر حرفه‌ای‌تر برای فروش هم در این سایت موجود است. افرادی که برای پروژه‌های تجاری به‌عکس های پریمیوم نیاز دارند، می‌توانند از بانک 3 میلیونی این وب سایت استفاده کنند.

    برای دانلود عکس از این وب‌سایت باید پس از کلیک روی عکس‌ها، گزینۀ Free Download را انتخاب کنید تا تصاویر شما باکیفیت اصلی ذخیره شوند. با انتخاب گزینۀ Save تصاویر با کیفیت اصلی ذخیره نمی‌شوند.

    برای دسترسی و دانلود عکس موردنظرتان در وب سایت freepik فقط لازم است موضوع عکس موردنظر خود را در نوار جست و جوی سایت تایپ کنید. مثلاً اگر به دنبال تصویری از آشپزخانه برای فروشگاه اینترنتی خود هستید کافی است کلمۀ kitchen را تایپ کنید. شما برای جست‌وجو در این وب سایت باید موضوع موردنظر خود را به‌صورت تک‌کلمه‌ای جست‌وجو کنید.

    وب سایت pixabay برای دانلود عکس

    یکی از بهترین وب‌سایت‌هایی که برای دانلود کردن تصاویر خاص و خارق‌العاده برای شما طراحی‌شده است، سایت pixabay است. تعداد زیادی از طراحان دنیای هنر و عکاسان از سرتاسر دنیا تصاویر خود را در این وب سایت به اشتراک می‌گذارند. تصاویر ارائه‌شده در این وب سایت کپی‌رایت ندارند و امکان استفاده از آن‌ها در پروژه‌های طراحی وجود دارد.

    تعداد بسیار زیادی تصاویر رایگان که کیفیت بسیار بالایی دارند و بر اساس موضوع طبقه‌بندی‌شده‌اند در وب سایت pixabay قرار دارد. اما تصاویر پولی نیز در این وب سایت وجود دارد که برای استفاده از آنها باید اکانت پولی داشته باشید تا امکان دانلود کردن آن‌ها بریتان ایجاد شود.

    دانلود عکس از سایت پیکس بیبی

    وب سایت pexels برای دانلود عکس

    یکی از بهترین وب‌سایت‌های دنیا، سایت pexels است. هنگام ورود به این سایت عبارت بهترین عکس‌های استوک و رایگان که توسط طراحان با استعداد ایجاد شده است را مشاهده می‌کنید. این عبارت نشان می‌دهد که تصاویر موجود در این وبسایت توسط بهترین اساتید دنیای هنر و طراحی عکس برای اشتراک‌گذاری طراحی‌شده است.

    این سایت مرجع کاملی برای دسترسی به تصاویر بسیار خاص است که نتایج خوبی برای کسانی که از جست‌وجو کردن خسته شده‌اند، ارائه می‌کند.

    از مهم‌ترین ویژگی‌های تصاویر این وبسایت این است که این تصاویر برای کسانی که تولیدکنندۀ محتوا هستند و قانون کپی‌رایت برای آن‌ها مهم است، کاربرد دارد. همچنین اگر شما برای فروشگاه اینترنتی خود به دنبال تصاویر بسیار ویژه‌ای هستید که بتوانید محتوای جذاب برای مخاطبانتان تهیه کنید، این سایت به شما محتوای بسیار خوبی ارائه می‌کند.

    وب سایت pexels برای طراحان، گرافیست‌ها و دارندگان فروشگاه‌های اینترنتی مزایای زیادی دارد. دانلود عکس با کیفیت بسیار بالا و رعایت قانون کپی‌رایت، امکان دانلود عکس با کیفیت دلخواه را نیز به وجود آورده است.


    بیشتر بخوانید: 29 ایده خلاقانه برای تولید محتوای اینستاگرام

    وب سایت dribble برای دانلود عکس

    وب سایت dribble در حال حاضر دارای یک بانک 6 میلیونی از تصاویر وکتور در موضوعات مختلف است. تصاویر وکتور به آن دسته از عکس‌هایی گفته می‌شود که در طراحی‌های فانتزی مورداستفاده قرار می‌گیرند و هرکس می‌تواند متناسب با استراتژی وب سایت فروشگاه اینترنتی خود از آنها استفاده کند.

    وب سایت dribble علاوه بر اینکه امکان دانلود عکس، امکان دانلود تصاویر محرک را نیز به کاربران خود می‌دهد. این تصاویر از بهترین محتواهایی هستند که برای اینستاگرام شاپ خود می‌توانید از آنها استفاده کنید.

    Dribble یک شبکۀ اجتماعی گسترده است که مخاطبان برای استفاده از آن باید در این سایت ثبت‌نام کنند تا به عضویت آن دربیایند. پس از ثبت عضویت در این وب‌سایت کاربران می‌توانند تصاویر را لایک کنند و برای آن‌ها کامنت بگذارند و با تعداد زیادی از طراحان ابتدایی تا طراحان حرفه‌ای در سرتاسر دنیا ارتباط برقرار کنند. شما همچنین می‌توانید تصاویر و محتوای تصویری اختصاصی فروشگاه اینترنتی خود را در این وب سایت به اشتراک بگذارید.

    تصاویر ارائه‌شده در وب سایت dribble دارای قانون کپی‌رایت هستند و درصورتی‌که کاربران از این تصاویر بدون بیان کردن ذکر منبع تصویر استفاده کنند، نقض کپی‌رایت را انجام داده‌اند. این وب سایت یکی از بهترین سایت‌های مرجع برای ایده پردازی و طراحی‌های گرافیستی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    دانلود عکس از سایت دریبل

    جمع‌بندی

    • استفاده از تصاویر با کیفیت که از جذابیت زیادی برخوردار هستند و تناسب موضوعی با محتوای شما دارند از اهمیت زیادی برخوردار هستند.
    • برای تولید محتوای حرفه‌ای که جذابیت فروشگاه اینترنتی شما را چند برابر کند باید از تصاویر ویژه استفاده کنید.
    • برخی از وب‌سایت‌های ایرانی و خارجی که برای دانلود عکس مناسب هستند، تصاویر رایگان به اشتراک می‌گذارند اما برخی از وب‌سایت‌ها نیز تصاویر خود را به‌صورت پولی ارائه می‌کنند.
    • استفاده از تصاویر با کیفیت، جذاب، مرتبط با موضوع با رعایت قانون کپی‌رایت از مهم‌ترین ویژگی‌های یک تصویر خود برای تولید محتوا است.
    • بسیاری از افراد برای تولید محتوای متنی وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود وقت زیادی اختصاص می‌دهند فارغ از اینکه بدانند مخاطبان برای مطالعۀ مطالب در فضای وب از تصاویر جذاب بیشتر استقبال می‌کنند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.