پادروشاپ چه کمکی به یک فروشگاه در اینستاگرام می‌کند؟

0

راه‌اندازی فروشگاه در اینستاگرام و کسب درآمد از طریق فروش محصولات و خدمات در اینستاگرام به یکی از منابع اصلی کسب درآمد در کشور تبدیل شده است. طبق آمارهای منتشر شده  توسط روزنامه دنیای اقتصاد در پایان سال 99، اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران با حدود 47 میلیون کاربر فعال است و تقریبا یک میلیون پیج کاری و فروشگاهی در اینستاگرام وجود دارد که از این طریق برای یک یا چند نفر درآمدزایی می‌کنند.

ظرفیت بالای این شبکه اجتماعی برای عرضه و فروش کالا و خدمات، آن را به یکی از بهترین بسترها برای راه‌اندازی فروشگاه و ارائه محصولات به مشتریان تبدیل کرده است. اما موفقیت در فروش و کسب درآمد از فروشگاه در اینستاگرام صرف‌نظر از نوع محصولات، روش قیمت‌گذاری و میزان تقاضا مستلزم رعایت نکاتی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

نکات به ظاهر ساده‌ای که علاوه بر آسان‌تر کردن مدیریت فروشگاه اینستاگرامی و بهینه‌سازی آن برای شما باعث خواهد شد تا مشتریان نیز تمایل بیشتری به خرید از فروشگاه داشته باشند و بعد از انجام خرید نیز با رضایت کافی شما را به سایر دوستان و آشنایان خود معرفی کنند.

چالش های فروشگاه های اینستاگرامی

قبل از هر چیز با هم فرآیند خرید کردن مشتریان از فروشگاه در اینستاگرام و چالش‌های احتمالی پیش رو را مرور می‌کنیم:

  • پاسخگویی به سوالات فراوان مشتریان در مورد محصولات از طریق کامنت‌ها یا دایرکت قبل از خرید محصول
  • ارسال شماره کارت از طریق دایرکت برای مشتریان برای پرداخت مبلغ سفارش
  • دریافت تصویر فیش واریزی مشتری از طریق دایرکت و امکان کلاهبرداری از سمت افراد سودجود با ارسال فیش تقلبی
  • ارتباط با خریدار از طریق دایرکت برای دریافت اطلاعات لازم شامل مشخصات گیرنده و آدرس ارسال سفارش
  • کنترل مجدد فیش‌های واریزی در دایرکت و تطابق آنها با مشخصات خریدار برای آماده سازی محصولات خریداری شده
  • چسباندن آدرس و مشخصات خریدار روی بسته‌ها و احتمال اشتباه شدن آدرس‌ها و ارسال اشتباه محصول
  • حمل بسته‌ها و مراجعه حضوری به شرکت‌های پستی برای ارسال سفارش‌ها
  • محدودیت در انتخاب شرکت پستی ارزان و سریع برای ارسال بسته‌ها
  • پاسخگویی به سوالات مشتریان برای پیگیری بسته‌های پستی از طریق دایرکت اینستاگرام

از دست دادن مشتریان به دلیل عدم پاسخگویی به آنها در زمان مناسب

یکی از مهم‌ترین وظایف شما به عنوان مالک و مدیر فروشگاه در اینستاگرام در طول شبانه‌روز، پاسخگویی به سوالات مشتریان قبل و بعد از خرید در کامنت‌ها و دایرکت اینستاگرام است. سوالاتی در مورد نحوه خرید محصولات، هزینه و زمان ارسال کالا و شیوه پرداخت وجه کالا که معمولا قبل از خرید با آن مواجه می‌شوید.

پاسخ دادن به همه سوالات بسیار وقت‌گیر است و احتمال دارد نتوانید در زمان مناسب به همه مشتریان پاسخ دهید. این موضوع می‌تواند باعث شود بعضی از مشتریان که صبر کمتری دارند از خرید صرف‌نظر کنند یا به سراغ یک فروشگاه دیگر بروند. در ضمن در صورت بالا بودن حجم دایرکت‌ها ممکن است بعضی از آنها را نبینید که در این صورت هم مشتری خود را از دست می‌دهید.

مشکلات فروشنده های اینستاگرامی

کلاهبرداری از فروشگاه اینترنتی با ارسال فیش تقلبی توسط افراد سودجود

بعد از اینکه مشتری تصمیم به خرید می‌گیرد، باید اطلاعات تماس و آدرس مشتری را از او بگیرید و یک شماره کارت برای پرداخت وجه در اختیار مشتری قرار دهید. خریدار بعد از پرداخت وجه، رسید آن را برای شما در دایرکت ارسال می‌کند تا خرید خود را نهایی کند.

استفاده از این شیوه متاسفانه راه را برای بعضی از افراد سودجو باز کرده تا با ارسال فیش تقلبی به فروشگاه، اقدام به کلاهبرداری کنند. البته بعضی از مشتریان جدید فروشگاه هم ممکن است به دلیل بی‌اعتمادی از خرید صرف‌نظر کنند چون مطمئن نیستند که بعد از پرداخت به روش کارت به کارت، محصول به دست آنها می‌رسد.

بعد از خرید هم نوبت سوالات مشتریان در مورد پیگیری رسیدن بسته به مقصد از طریق دایرکت و یا شماره تماسی است که برای هماهنگی در اختیار آنها قرار داده‌اید. عدم پاسخگویی به این سوالات در زمان مناسب می‌تواند باعث بی‌اعتمادی و نارضایتی مشتریان شود و احتمال خریدهای بعدی آنها را کاهش دهد.

اشتباه در ارسال بسته‌ها و سفارش مشتریان به دلیل بالا بودن تعداد آنها

از موضوع ارتباط با مشتریان و انجام هماهنگی‌های لازم مثل دریافت آدرس، مشخص کردن زمان ارسال و دریافت وجه که بگذریم؛ یکی از مراحل زمان‌بر و پردردسر برای صاحبان فروشگاه اینترنتی، مرحله ارسال سفارش برای مشتری است.

برای مثال اگر یک یا دو روز را در هفته برای ارسال در نظر گرفته باشید؛ باید قبل از روز ارسال به دایرکت مراجعه کنید و اطلاعات محصول و آدرس مقصد تمام سفارشات ثبت شده‌ای را که پرداخت آنها انجام شده است از دایرکت جمع‌آوری کنید تا بتوانید سفارشات را برای ارسال آماده کنید.

بعد از جمع‌آوری سفارش‌ها نوبت بسته‌بندی آنها و چسباندن آدرس مقصد و نام و مشخصات گیرنده روی هر کدام از بسته‌هاست.

در این بین احتمال زیادی وجود دارد که سفارشی از قلم بیفتد و یا به دلیل بالا بودن تعداد سفارشات در ارسال آنها اشتباه به وجود بیاید و سفارش یک مشتری را برای مشتری دیگری بفرستید.

مشکلات ارسال سفارش مشتریان

پادروشاپ برای حل مشکلات فروشگاه های اینستاگرامی چه امکاناتی به آنها ارائه می‌دهد؟

حالا اگر به شما بگوییم که برای حل همه چالش‌هایی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، یک راهکار جامع وجود دارد که می‌تواند تمام مشکلات شما را در زمینه مدیریت ارتباط با مشتریان، ارسال سفارش‌ها و پرداخت امن حل کند؛ آیا حاضر به استفاده از آن هستید؟

وب‌اپلیکیشن «پادروشاپ» یک پلتفرم جامع است که برای تسهیل و بهینه‌سازی فعالیت‌های فروشگاه شما طراحی شده است. در واقع پادروشاپ به ساخت سایت فروشگاهی ارزان کمک می‌کند که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح می‌دهیم.

«پادروشاپ» به فروشگاه های اینستاگرامی کمک می‌کند تا به بهترین و ساده‌ترین شکل ممکن فروشگاه خود را مدیریت کنند. اما سوال اصلی این است که شما با ثبت فروشگاه در اینستاگرام خود در پادروشاپ به چه امکاناتی دسترسی خواهید داشت؟

ایجاد یک لینک اختصاصی برای فروشگاه در اینستاگرام شما

بعد از ثبت‌نام فروشگاه در پادروشاپ، یک لینک اختصاصی فروشگاه برای شما در پادرو ایجاد می‌شود که می‌توانید آن را در لینک بیوی فروشگاه خود قرار دهید. حالا با اتصال فروشگاه خود به پادروشاپ، تصویر و توضیحات تمامی محصولاتی که در اینستاگرام دارید به صورت اتوماتیک در پادرو نمایش داده می‌شوند و در صورت تمایل می‌توانید قیمت هر محصول را هم به آن اضافه کنید.

بله، درست متوجه شدید! شما یک فروشگاه کامل در پادروشاپ خواهید داشت که همه محصولات به همراه مشخصات و توضیحات و همینطور قیمت آنها تنها از طریق لینکی که در بیوی پیج فروشگاه قرار می‌دهید در دسترس مشتریان خواهد بود و می‌توانند به راحتی و با سرعت محصول موردنظرشان را انتخاب و به لیست خرید خود اضافه کنند.

بنابراین دیگر نیازی نیست تا در مورد مشخصات و قیمت هر محصول در دایرکت با مشتریان صحبت کنید و می‌توانید زمان خود را بیشتر به بازاریابی محصولات و افزایش فروش اختصاص دهید.

دریافت و ثبت اطلاعات و آدرس خریدار هنگام خرید محصول

در ضمن، خریدار برای نهایی کردن خرید خود باید اطلاعات کامل شامل نام، آدرس و شماره موبایل گیرنده سفارش را ثبت کند. به همین راحتی شما به اطلاعات خریدار برای ارسال سفارش دسترسی دارید و نیازی نیست تا بعد از واریز وجه از مشتری بخواهید تا این اطلاعات را در دایرکت برای شما ارسال کند.

درگاه پرداخت امن اختصاصی برای فروشگاه شما

مطمئنا استفاده از فروشگاه ساز رایگان با درگاه پرداخت به شما کمک می‌کند فروش بیشتری داشته باشید. بعد از ثبت فروشگاه در پادروشاپ، یک درگاه پرداخت امن اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرد که مشتریان بعد از انتخاب محصولات و نهایی کردن سبد خرید خود به این درگاه هدایت می‌شوند تا مبلغ خریدشان را مستقیما برای شما واریز کنند.

پس دردسر ارسال شماره کارت برای مشتری از طریق دایرکت، دریافت رسید پرداخت و احتمال کلاهبرداری توسط افراد سودجو دیگر وجود نخواهد داشت.

درگاه پرداخت امن فروشگاه در پادرو

اطلاع‌رسانی فوری به شما برای هر ثبت سفارش و خرید توسط مشتریان

بعد از اینکه مشتری در وب‌اپلیکیشن «پادروشاپ» از فروشگاه شما خرید کرد، شما یک نوتیفیکشن دریافت می‌کنید تا از خریدهای جدید فروشگاه باخبر شوید. در این مرحله با مراجعه به بخش سفارشات فروشگاه‌تان به مشخصات سفارش و اطلاعات خریدار شامل آدرس گیرنده بسته دسترسی خواهید داشت.

جمع‌آوری بسته‌ها از محل فروشگاه شما و ارسال سفارش مشتریان

حالا کافیست تا از سرویس ارسال بسته‌ها در «پادروشاپ» استفاده کنید و با چند کلیک و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شرکت‌های پستی، سفارش مشتری را از طریق ارزان‌ترین و سریع‌ترین شرکت پستی ارسال کنید. «پادروشاپ» برای ارسال سفارش‌ها، لیستی از شرکت‌های پستی به همراه قیمت و زمان ارسال بسته را در اختیار شما قرار می‌دهد و فقط کافیست شرکت موردنظرتان را از لیست ارائه شده انتخاب کنید و یک روز را برای جمع‌آوری بسته‌ها مشخص کنید.

قبل‌تر به این نکته اشاره کردیم که لازم نیست شما برای ارسال بسته‌ها از خانه خارج شوید چون «پادروشاپ» برای جمع‌آوری بسته‌ها در تاریخی که شما مشخص می‌کنید به محل موردنظر شما مراجعه کرده و بسته‌ها را برای ارسال از طریق شرکت پستی مدنظرتان تحویل می‌گیرد.

ارسال کد پیگیری بسته برای خریدار

بعد از ارسال بسته‌ها، کد پیگیری بسته برای مشتری ارسال می‌شود تا بتواند وضعیت سفارش را رصد کند و در جریان آن قرار بگیرد.

به همین سادگی و تنها با ثبت فروشگاه خود در وب‌اپلیکیشن «پادروشاپ» شما به تمامی امکاناتی که به آن اشاره کردیم، دسترسی دارید و از ثبت سفارش گرفته تا ارسال بسته‌ها بدون صرف زمان و هزینه اضافی انجام خواهد شد.

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که در بازار پررقابت فروشگاه‌های اینستاگرامی، استفاده از «پادروشاپ» می‌تواند فروشگاه شما را متمایز کند چون سهولت ثبت سفارش و خرید توسط مشتری و دریافت به موقع سفارش از مهم‌ترین نکاتی است که منجر به جلب رضایت مشتریان و افزایش خرید از فروشگاه شما می‌شود و از سوی دیگر شما به عنوان صاحب یک فروشگاه فرصت خواهید داشت تا بیشتر روی بازاریابی و فروش محصولات خود تمرکز کنید.

برای ثبت فروشگاه خود در «پادروشاپ» روی دکمه زیر بزنید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.