تفاوت ارسال ملی و بین‌المللی در فروشگاه آنلاین + نحوه پیگیری

0

اکثر صاحبان مشاغل به سرعت با روش‌های حمل‌ونقل داخلی آشنا می‌شوند اما نمی‌دانند تفاوت ارسال ملی و بین‌المللی چیست. چرا که بسیاری از مشاغل تجارت الکترونیک، اولین فروش خود را از طریق ارسال ملی به‌دست می‌آورند. برای مثال، ارسال بسته از شمال به جنوب کشور، یک فرآیند نسبتاً ساده است. با این حال، زمانی‌که یک تجارت شروع به فعالیت در بازار بین‌المللی می‌کند، این فرآیند می‌تواند پیچیده‌تر شود.

هنگامی‌که بسته‌ها شروع به عبور از مرزها می‌کنند، تفاوت‌های مهمی در فرآیند حمل‌ونقل به وجود می‌آید و یک تاجر باهوش باید این تفاوت‌ها را درک کند. ملاحظات لجستیکی، مالیات‌های اضافی و مدارک بیشتر مرتبط با حمل‌ونقل بین‌المللی وجود دارد که حتی در مورد حمل‌ونقل داخلی نیز به چشم نمی‌خورد. در ادامه با تفاوت ارسال ملی و بین‌المللی بیشتر آشنا خواهید شد.

روش‌های ارسال ملی در فروشگاه آنلاین چیست؟

ارسال بسته‌ها، نامه‌ها و مدارک در داخل مرزهای یک کشور، حمل‌ونقل داخلی است. بسته‌های ارسال شده در داخل یک کشور معمولاً به سرعت منتقل می‌شوند. دریافت‌کنندگان بسته با توجه به شرکت حامل می‌توانند کالا را در همان روز دریافت کنند. بسته‌های دیگر ممکن است دو یا سه روز طول بکشد.

اقلام داخل کشور اغلب شامل کالاهایی است که به‌صورت محلی تولید، فروخته و ارسال می‌شوند. حمل‌ونقل داخلی به هر کالایی گفته می‌شود که بدون خروج از کشور از نقطه‌ای به نقطه دیگر ارسال شود.

یافتن بهترین حامل برای حمل‌ونقل محصولات در داخل مرزهای یک کشور همیشه آسان نیست. شرکت‌های حمل‌ونقل، به‌ویژه در ایالات متحده، بر اساس آن‌چه می‌توانند ارسال کنند، میزان حجم، جایی که محصولات باید بروند و قیمت متفاوت هستند.

به‌عنوان مثال، برای تعیین این‌که کدام شرکت حامل داخلی بهترین است، باید تعیین کرد که آیا می‌تواند تمام نیازها و اولویت‌های حمل‌ونقل را برآورده کند یا خیر. برخی از حامل‌ها می‌توانند سریع‌تر مرسوله را ارسال کنند، که ممکن است به معنای بارهای سبک‌تر یا اقلام محدودتر باشد (برخی مواد باید قبل از حمل تأییدیه خاصی داشته باشند). سایر اپراتورها می‌توانند بسیاری از محصولات را به‌سرعت جابجا کنند اما ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند.

روش‌های ارسال بین‌المللی در فروشگاه آنلاین چیست؟

حمل‌ونقل بین‌المللی یک اصطلاح ساده برای هر کالایی است که به خارج از مرزهای کشور فرستنده ارسال می‌شود. هنگامی‌که کالایی در یک کشور تولید و در کشور دیگری توزیع می‌شود، فرستنده باید گزینه حمل‌ونقل بین‌المللی را انتخاب کند.

مسافت برای هر حمل‌ونقل بین‌المللی یک نکته مهم است. این بر هزینه ارسال بسته و زمان لازم برای دریافت بسته از یک مکان به مکان دیگر تأثیر می‌گذارد. بسیاری از محموله‌های بین‌المللی در واقع مسافت کمتری را نسبت به برخی از محموله‌های داخلی طی می‌کنند.

به‌عنوان مثال، حمل‌ونقل از فرانسه به اسپانیا به‌اندازه حمل‌ونقل از فلوریدا به واشنگتن در داخل ایالات متحده نیست. از طرف دیگر، اگر قرار باشد از آمریکا به اروپا کشتی بفرستید، مسافت قابل توجهی خواهد بود. بنابراین، هنگام در نظر گرفتن حمل‌ونقل خارج از کشور، یک عامل رایج‌تر استفاده از هواپیما است.

تفاوت ارسال ملی و بین‌المللی در فروشگاه آنلاین

نکات زیادی در مورد تفاوت بین ارسال ملی و بین‌المللی در فروشگاه آنلاین وجود دارد. با این حال، هنگامی‌که روش حمل‌ونقل بین‌المللی را بهتر شناختید، متوجه می‌شوید که چندان پیچیده نیست. برای افزایش کارایی و توانایی در ارسال مرسوله‌های بین‌المللی، توصیه می‌شود از یک ارائه‌دهنده حمل‌ونقل عالی استفاده کنید. کار با شرکای مناسب روند را به‌شدت ساده می‌کند. تفاوت بین روش‌های ارسال ملی و بین‌المللی در فروشگاه آنلاین شامل موارد زیر است:

هزینه ارسال در روش ملی و بین‌المللی

عوامل زیادی بر هزینه حمل‌ونقل بسته تأثیر می‌گذارد که شامل اندازه، وزن، مبدا، مقصد، هزینه‌های حمل‌ونقل، مالیات‌ها و هزینه‌های مربوطه هستند. هزینه یک تفاوت اساسی بین حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی است. با حمل‌ونقل داخلی، به‌طور کلی نباید نگران عوارض و مالیات باشید. از آن‌جایی‌که بسته در داخل یک کشور حرکت می‌کند، هیچ نهاد خارجی برای ارزیابی مالیات بیشتر وجود ندارد. اما این موضوع در مورد حمل‌ونقل بین‌المللی صدق نمی‌کند. شما برای ارسال بین‌المللی مشمول پرداخت عوارض و مالیات خواهید بود.

هزینه ارسال در روش ملی و بین المللی
هزینه ارسال در روش ملی و بین المللی

زمان تحویل در روش ملی و بین‌المللی

تفاوت اصلی دیگر بین حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی، زمان است. در حالی‌که امکان ارسال یک روزه مرسوله بین‌المللی نیز وجود دارد، اما هزینه می‌تواند خیلی زیاد باشد. حمل‌ونقل بین‌المللی صرفاً به دلیل مسافت طی شده به زمان بیشتری نیاز ندارد.

گمرک هم در کشور مبدا و هم در کشور مقصد باید محموله‌ها را بررسی کند. در برخی موارد، این حتی می‌تواند شامل باز کردن و جستجوی یک بسته برای تأیید محتویات باشد. علاوه بر این، اگر فرستنده مالیات و عوارض را زودتر از موعد پرداخت نکند، می‌توان بسته را در گمرک بلاک کرد تا زمانی‌که با مشتری تماس گرفته شود و پرداختی را برای دریافت بسته خود ارائه کند.

روش‌های بسته‌بندی در ارسال ملی و بین‌المللی

محموله‌های بین‌المللی صرفاً به این دلیل که از مراحل بیشتری از حمل و نقل عبور می‌کنند، می‌توانند نسبت به محموله‌های داخلی بیشتر جابجا شوند. به‌همین‌دلیل، بسته‌بندی برای محموله‌های بین‌المللی باید قوی‌تر از بسته‌بندی‌های داخلی باشد. حتی برخی موارد خاص نیاز به جعبه‌های چوبی دارند.


همچنین بخوانید: نحوه سالم رسیدن بسته و نکات مهم مربوط به آن

زبان و فرهنگ

عنصر دیگری که ممکن است بین حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی متفاوت باشد زبان و فرهنگ است. اگر مستقیماً با مشتری سروکار دارید، یادگیری هرچه بیشتر در مورد کشور ضروری است. اگر آداب و رسوم محلی را نمی‌دانید، ممکن است ناخواسته به کسی توهین کنید.

همچنین در صورت وجود مانع زبانی ممکن است برقراری ارتباط غیرممکن باشد، بنابراین ممکن است لازم باشد به دنبال کمک باشید. امروزه رابط کامپیوتری تجارت الکترونیک را ساده‌تر کرده و از موانع زبانی جلوگیری می‌کند، اما اگر مشتری شما در مورد تحویل با بخش خدمات مشتری تماس بگیرد، باید امکان خدمات‌رسانی به زبان وی وجود داشته باشد.

خدمات پیگیری مرسوله در روش‌های ارسال ملی و بین‌المللی

اکثر شرکت‌های حمل‌ونقل به هر بسته‌ای که قصد جابجایی آن را دارند، یک شماره رهگیری منحصر به فرد اختصاص می‌دهند. این به آنها اجازه می‌دهد تا ردیابی بسته‌ها را در سراسر جهان نظارت کنند. آن‌ها همچنین به خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهند که موقعیت بسته خود را ردیابی کنند.

شرکت‌های حمل‌ونقل که شماره‌های ردیابی را ارائه می‌دهند، معمولاً یک سیستم جستجوی آنلاین برای ردیابی بسته‌های جهانی دارند. اگر می‌توانید شرکت حمل‌ونقل را بر اساس شماره ردیابی شناسایی کنید، برای اطلاعات ردیابی به وب‌سایت آن‌ها مراجعه و بسته خود را ردیابی کنید.

اگر حامل را نمی‌شناسید، می‌توانید شماره ردیابی را در برنامه AfterShip وارد کنید. این برنامه حامل را شناسایی می‌کند و ردیابی جهانی حمل‌ونقل را برای همه بسته‌های شما فراهم می‌کند، حتی اگر آن‌ها توسط حامل‌های مختلف ارسال شده باشند.

همچنین اگر صاحب فروشگاه اینترنتی هستید و از شرکت‌های پستی مختلفی برای ارسال مرسولات خود استفاده می‌کنید و یا حتی اگر صفر تا صد فرآیند ارسال مرسولات پستی خود را به پادروپین سپرده‌اید، خیالتان از بابت پیگیری مرسولات پستی خود راحت باشد و برای تعیین وضعیت مرسوله می‌توانید از صفحه رهگیری مرسوله پستی استفاده کنید.

محدودیت‌ها و مزایای ارسال ملی در فروشگاه آنلاین

خرده‌فروشی آنلاین با سرعت خیره‌کننده‌ای در حال رشد است، به‌طوری‌که فروش آنلاین در حال حاضر حدود یک چهارم کل بازار خرده‌فروشی را تشکیل می‌دهد. خرده‌فروشانی که تجارت الکترونیک را نادیده می‌گیرند، ممکن است شاهد کاهش سود تجارت خود باشند، زیرا مشتریان همچنان به سفارش آنلاین محصولات روی می‌آورند.

با این حال، قبل از تصمیم‌گیری در مورد تجارت آنلاین، باید به دقت فکر کنید و همه مزایا و معایب آن را خوب بسنجید.

مزایای خرده‌فروشی آنلاین

مزایای خرده‌فروشی آنلاین عبارتند از:

  1. دسترسی آسان به بازار

از بسیاری جهات دسترسی به بازار برای کارآفرینان هرگز آسان نبوده است. بازارهای آنلاین مانند eBay و آمازون به هر کسی اجازه می‌دهد تا یک فروشگاه آنلاین ساده راه‌اندازی کند و محصولات را در عرض چند دقیقه بفروشد.

2. کاهش هزینه‌های سربار

فروش آنلاین می‌تواند نیاز به اجاره یا خرید محل‌های فیزیکی و استخدام کارکنان را برطرف کند و به شما این امکان را می‌دهد تا در بازاریابی بهتر و بهبود تجربه مشتری در سایت تجارت الکترونیک خود سرمایه‌گذاری کنید.

3. پتانسیل رشد سریع

فروش در اینترنت به‌معنای حذف محدودیت‌های سنتی برای رشد خرده‌فروشی است. با یک استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب و یک برنامه‌ریزی برای سیستم‌های تکمیل سفارش، می‌توانید پاسخ دهید و فروش رو به رشد را افزایش دهید.

4. گسترش صادرات

 یک مزیت عمده نسبت به خرده‌فروشان مستقر در محل، توانایی گسترش سریع بازار فراتر از مشتریان محلی است. ممکن است تقاضای زیادی برای محصولات خود در کشورهای دیگر پیدا کنید که می‌توانید با بازاریابی هدفمند، ارائه وب‌سایت خود به زبانی دیگر یا شاید همکاری با یک شرکت خارج از کشور به آن پاسخ دهید.

5. بازاریابی آنلاین

توانایی استفاده از ابزارهای بازاریابی آنلاین برای هدف‌قراردادن مشتریان جدید و ابزارهای تجزیه‌وتحلیل وب‌سایت برای به‌دست‌آوردن بینش در مورد نیازهای مشتریان شما وجود دارد.

مزایا و معایب ارسال ملی و بین المللی
مزایا و معایب ارسال ملی و بین المللی

معایب خرده‌فروشی آنلاین

برخی از نکات منفی خرده‌فروشی آنلاین عبارتند از:

  1. هزینه‌های وب‌سایت

برنامه‌ریزی، طراحی، ایجاد، میزبانی، ایمن‌سازی و نگهداری یک وب‌سایت تجارت الکترونیک حرفه‌ای ارزان نیست، به‌خصوص اگر انتظار حجم فروش زیاد و رو به رشد را دارید.

2. هزینه‌های زیرساخت

حتی اگر هزینه اجاره فروشگاه را پرداخت نمی‌کنید، باید به هزینه‌های فضای فیزیکی برای انجام سفارش، انبار کالا، رسیدگی به بازگشت و پرسنل برای این وظایف فکر کنید.

3. تله‌های تجارت الکترونیک

رشد بازار خرده‌فروشی آنلاین، توجه مجرمان و کلاهبرداران را نیز به خود جلب کرده است. اگر روی جدیدترین سیستم‌های امنیتی برای محافظت از وب‌سایت و فرآیندهای تراکنش خود سرمایه‌گذاری نکنید، می‌تواند به شهرت کسب‌وکارتان آسیب جدی وارد شود.

4. مسائل حقوقی

دستیابی به تجارت الکترونیک و قانون می‌تواند یک چالش باشد و شما باید از حقوق مشتری که به فروش آنلاین پیوست می‌شود آگاه باشید و برای مقابله با آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

5. هزینه‌های تبلیغات

در حالی‌که بازاریابی آنلاین می‌تواند یک روش بسیار کارآمد برای جذب مشتریان مناسب به محصولات شما باشد، بودجه سخاوتمندانه‌ای را می‌طلبد. این به‌ویژه اگر در یک بخش شلوغ یا برای کلمات کلیدی محبوب رقابت می‌کنید، صادق است.

6. اعتماد مشتری

ایجاد یک نام تجاری قابل اعتماد، به‌خصوص بدون کسب‌وکار فیزیکی با سابقه و تعامل چهره به چهره بین مشتریان و کارکنان فروش، می‌تواند دشوار باشد. شما باید هزینه‌ها یا راه‌اندازی یک سیستم خدمات مشتری خوب را به عنوان بخشی از پیشنهاد آنلاین خود در نظر بگیرید.

محدودیت‌ها و مزایای ارسال بین‌المللی در فروشگاه آنلاین

برای این‌که بتوانید در حوزه ارسال بین‌المللی بهتر فعالیت کنید، باید ابتدا با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

مزایای ارسال بین‌المللی در فروشگاه آنلاین

اضافه‌کردن خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی به کسب‌وکار شما مزایای متعددی به دنبال دارد. برخی از آن‌ها واضح هستند مانند دستیابی به مشتریان بیشتر و برخی دیگر ممکن است قبلاً به آن‌ها فکر نکرده باشید. کدام یک از این عوامل می‌تواند بازی را برای شرکت شما تغییر دهد؟ مزایای ارسال بین‌المللی عبارتند از:

1. رشد

در حالی‌که این ممکن است آشکارترین سود باشد، اما مهم‌ترین آن نیز هست! واقعیت این است شرکت‌هایی که صادرات دارند سریع‌تر رشد می‌کنند. در واقع، مؤسسه اقتصاد بین‌الملل دریافته است که شرکت‌های آمریکایی که صادرات بین‌المللی دارند، تقریباً 10 درصد کمتر از شرکت‌هایی که این کار را انجام نمی‌دهند، از کار خارج می‌شوند. اجرای خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی به شما این امکان را می‌دهد که از بازارهای خارج از کشور استفاده کنید تا رشد خود را افزایش دهید.

2. قرار گرفتن در معرض نام تجاری

دسترسی گسترده‌تر به شما امکان مشاهده بیشتر برندتان را می‌دهد. به شما این فرصت را می‌دهد تا شهرت و اعتبار شرکت خود را در مقیاس جهانی افزایش دهید. هرچه افراد بیشتری در مورد برند شما در پلتفرم‌های اینترنتی صحبت کنند، بازار هدف شما راحت‌تر محصولات شما را پیدا می‌کند.

3. افزایش درآمد

از آنجایی‌که همه با آمازون برای ارائه روش‌های حمل‌ونقل سریع، مقرون‌به‌صرفه و قابل اعتماد – هم در داخل و هم در سطح بین‌المللی – رقابت می‌کنند، ورود به بازار صادرات برای مشاغل کوچک هرگز آسان‌تر و مفیدتر نبوده است. کارشناسان نشان می‌دهند که وقتی کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک مستقل به بازارهای خارجی دسترسی پیدا می‌کنند، میانگین افزایش فروش نزدیک به 15 درصد را نشان می‌دهند.

4. بهره‌وری بیشتر از فروش فصلی

فروش محصولات فصلی می‌تواند مشکل باشد، اما دسترسی به بازارهای بین‌المللی کمک کننده است. وقتی فصل‌ها تغییر می‌کنند، تمرکز بازاریابی خود را به نیم‌کره مخالف تغییر دهید تا فروش خود را در تمام طول سال ثابت نگه دارید.

5. محدوده خود را گسترش دهید

مصرف‌کنندگان مختلف نیازهای متفاوتی دارند و بازارهای جدید با طیف کاملاً جدیدی از مصرف‌کنندگان عرضه می‌شوند. اگر برخی از محصولات در داخل کشور برای شما خوب نبودند، ممکن است خریداران مشتاقی در کشورهای دیگر وجود داشته باشند که فقط منتظرند تبلیغات شما به فید خود برسد. افزودن خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی می‌تواند به‌معنای افزودن یک خط کاملاً جدید از محصولات به فروشگاه شما باشد!

6. مبادله ارز

هنگامی‌که تجارت بین‌المللی را به کسب‌وکار خود اضافه می‌کنید، فرصت جدیدی برای رشد ایجاد می‌شود. از نوسانات نرخ ارز به نفع خود استفاده کنید. می‌توانید از تبدیل ارزهای ضعیف‌تر به ارزهای قوی‌تر سود ببرید. همچنین مشتریان می‌توانند از نرخ‌های ارز مطلوب بهره ببرند و فروش شما را افزایش دهند.

نکات منفی ارسال بین‌المللی در فروشگاه آنلاین

قبل از این‌که برای پرش با سر به آب‌های بین‌المللی آماده شوید، کمی وقت بگذارید و موانعی که با آن روبرو خواهید شد را در نظر بگیرید. آیا مزایای آن بیشتر از چالش هاست؟

1. هزینه‌های بازاریابی

اگر به گروه جدیدی از مخاطبان محصول می‌فروشید، باید بودجه بیشتری را به بودجه بازاریابی خود اختصاص دهید. سرمایه‌گذاری در کمپین‌های هوشمند برای هدف قرار دادن خریداران بین‌المللی و ورود به بازارهای نوظهور، نکته کلیدی است.

2. تحقیق

کار با مشتریان جدیدی که قبلا هرگز به آن‌ها توجه نکرده‌اید، نیازمند تحقیقات بازار است. شما باید بیاموزید که خریداران جدید شما از برندتان چه انتظاراتی دارند. همچنین باید به آن‌ها بگویید که چه انتظاراتی می‌توانند از شما داشته باشند. به عنوان مثال، دانستن زمان تحویل، هزینه‌های حمل‌ونقل و سایر هزینه ها ضروری است. وقتی این اطلاعات را از قبل افشا می‌کنید، احتمال رها شدن سبد خرید را کاهش می‌دهید.

3. مدیریت بازده

راهی کارآمد و مقرون‌به‌صرفه برای رسیدگی به بازده بین‌المللی خود بیابید تا از درآمد در برابر هزینه‌های مرتبط محافظت کنید. به یاد داشته باشید که هزینه‌های حمل‌ونقل محصولات شما به کشوری دیگر در هنگام خرید کالا نیز اعمال می‌شود. اغلب اوقات، ارائه‌دهنده حمل‌ونقلی که انتخاب می‌کنید، خدمات بازگشت جهانی را نیز برای کمک به شما در ساده‌سازی فرآیند تجارت الکترونیک خود ارائه می‌دهد.

4. کاغذبازی و مقررات

هر کشوری قوانین و مقررات متفاوتی برای واردات کالا دارد. اکثر مکان‌ها برای ارسال در سراسر مرزها به اسناد نیاز دارند. آداب‌ورسوم، عوارض، مسئولیت و قوانین جهانی حفظ حریم خصوصی، مالیات و هزینه‌های متفاوتی نیز وجود دارد. یک بار دیگر، تحقیق در مورد مشتریان آینده شما بسیار مهم است.

5. تغییرات در توسعه

به‌خاطر داشته باشید که ایجاد محصولاتی برای فروش در بازارهای بین‌المللی ممکن است نیاز داشته باشد که کالاهای خود را با استانداردها و مشخصات محلی تطبیق دهید. شما باید با روش‌های صادرات و واردات نسبت به محل تولید و فروش محصولات آشنا شوید.

6. رقابت با مردم محلی

در حال حاضر هنگام ورود به یک بازار خارج از کشور، با خرده‌فروشان محلی رقابت خواهید کرد که معمولاً می‌توانند نرخ حمل‌ونقل و جابجایی ارزان‌تری نسبت به یک فروشنده بین‌المللی ارائه دهند. اینجاست که بازاریابی برای کمک به مشتریان برای تمرکز بر مزایای منحصربه‌فرد خرید از برند شما مفید است. کار با شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی همچنین به شما کمک می‌کند گزینه‌های حمل و نقل بین‌المللی ارزان‌تر، گزینه‌های بازگشت جهانی راحت‌تر و حتی یک وب‌سایت محلی‌سازی شده را به خریداران ارائه دهید. ایجاد یک تجربه مثبت مشتری که خریداران بین‌المللی می‌توانند به آن اعتماد کنند، مزیتی است که برای رقابت موثر با مردم محلی به آن نیاز دارید.

7. مجموعه پرداخت

اگر راه آسانی برای پرداخت هزینه‌های مشتریان خارج از کشور برای محصولات شما نداشته باشید، بازاریابی بین‌المللی کسب‌وکارتان بی‌فایده است. به‌دنبال روش پرداختی باشید که در بین پلتفرم‌های کشورهای مختلف کار کند تا از مزاحمت بیشتر برای مشتریان خود جلوگیری کنید و مطمئن شوید که درآمد خود را به موقع دریافت می‌کنید. وب‌سایت خود را بومی‌سازی کنید تا مشتریان بین‌المللی بتوانند با ارز خود خرید کنند.

در نهایت، فقط شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا افزودن خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی به تجارت الکترونیک شما موفقیت‌آمیز خواهد بود یا خیر. اگر متعهد به گسترش نام تجاری خود در سراسر جهان هستید، نکات ساده ما را به خاطر بسپارید. در مورد بازاری که می‌خواهید محصولات خود را در آن بفروشید، هر آن‌چه می‌توانید بیاموزید، مشتریان آینده خود را بشناسید، هزینه‌های حمل‌ونقل خود را محاسبه و آن را برای خریداران روشن کنید، و هرگز فراموش نکنید که اسناد گمرکی خود را دوباره بررسی کنید تا از تاخیر جلوگیری شود!

قوانین و مقررات مربوط به ارسال بین‌المللی در فروشگاه آنلاین

تجارت الکترونیک موج جدید عصر حاضر است! و شما که یک تاجر هستید باید بر حمل‌ونقل بین‌المللی تمرکز کنید. شهرت با تلاش به دست می‌آید و این دقیقاً همان چیزی است که مقاله پیش رو به آن می‌پردازد. در ادامه، استراتژی‌های دقیقی که باید برای مدیریت حمل‌ونقل بین‌المللی در فروشگاه آنلاین خود دنبال کنید، بیان شده است.

حمل‌ونقل بین‌المللی برای موفقیت نیاز به استراتژی‌های زیادی دارد. تراکنش کالاهای شما نه تنها به ارتباط خوب با مشتریان نیاز دارد، بلکه به چیزهای دیگری نیز نیاز دارد. شما باید کار تحقیقاتی در مورد وظایف و مالیات‌هایی که برای محموله شما اعمال می‌شود، نوع حمل‌کننده‌هایی که بیشتر با محصول شما مطابقت دارند، و همچنین این‌که آیا بیمه را به ارسال خود اضافه می‌کنید یا خیر، انجام دهید.

بهتر است استراتژی‌هایی را که قرار است برای حمل‌ونقل بین‌المللی خود انتخاب کنید، یادداشت کنید و سپس به تصمیم نهایی برسید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    چگونه در حمل‌ونقل بین‌المللی حرفه‌ای باشیم؟

    ابتدا باید تشخیص دهید که مایلید چه محصولاتی را به کدام مکان روی زمین بفرستید. استراتژی‌های زیر برخی از مراحلی است که باید قبل از اعتماد به فرنچایز پشتیبانی خود در نظر داشته باشید.

    تجزیه‌وتحلیل ترافیک فروشگاه: ترافیک آنلاین می‌تواند الهام‌بخش شما برای گسترش شرکت بازاریابی در سراسر جهان باشد. بنابراین همیشه تجزیه‌وتحلیل ترافیک منظم فروشگاه آنلاین خود را پیگیری کنید.

    این به شما ایده‌ای از تعداد بینش‌هایی که وب‌سایت شما در دوره معین با آن مواجه شده است می‌دهد. با این حال، شما همچنین می‌توانید درخواست‌های مستقیم مشتریان را برای فروش کالاهای خود در بازارهای آن‌ها ارسال کنید. همیشه به یاد داشته باشید که ترافیک آنلاین بالا به معنای رشد است! بنابراین به شما تبریک می‌گوییم زیرا تلاش‌های شما اکنون نتیجه می‌دهد!

    مشخص کنید کدام بازار داخلی برای کسب‌وکار شما مناسب است: آیا به برخی از بازارهای داخلی در سراسر جهان علاقه‌مند هستید که فکر می‌کنید می‌توانند کاتالیزور خوبی برای رشد کسب‌وکار شما باشند؟ خب، قبل از تصمیم نهایی، باید در این مورد تحقیق خوبی انجام دهید. عبور از نفوذ تجارت الکترونیک همیشه یک گام چشم‌گیر است. اطلاعاتی را که شامل گرایش‌ها و سلیقه‌ها می‌شود، جستجو کنید، آن بازارها بیشترین نرخ فروش را دارند.

    ارسال کالاهای کوچک‌تر را شروع کنید: اگر در حمل‌ونقل بین‌المللی مبتدی هستید، ابتدا باید کالاهایی را ارسال کنید که جذابیت شگفت‌انگیزی برای بازار بین‌المللی دارند. این باعث افزایش تقاضای عمومی برای محصولات شما می‌شود. همچنین، کالاهای سبک وزن حمل‌ونقل آسان‌تر و مقرون‌به‌صرفه هستند. اگر محصولی بادوام ارسال می‌کنید، تحویل رضایت‌بخشی به مشتریان شما خواهد بود.

    زبان خود را توسعه دهید: معامله با مشتریان در سراسر جهان یک شوخی نیست! بنابراین، شما باید مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کنید تا پیشرفت را به سمت هدف خود یعنی گسترش بازار نشان دهید. علاوه بر این، اگر در زبان‌های خاصی مهارت دارید، سعی کنید به کشورهایی نزدیک شوید که به این زبان‌ها صحبت می‌کنند تا دامنه کسب و کار خود را افزایش دهید.

    ارسال‌های نزدیک‌تر می‌تواند اولین گام عالی باشد: اگر ابتدا محموله‌ها را به نقاط نزدیک‌تر بفرستید، می‌توانید انتظارات واقعی مشتریان خود را برآورده کنید. حمل‌ونقل با مسافت‌های کوچک در ابتدا مفهوم حمل‌ونقل داخلی را درک می‌کند. و قدم‌های کوچک‌تر همیشه ضروری‌ترین قدم برای موفقیت هستند.

    چهار عاملی که باید برای حمل‌ونقل کالا در نظر بگیرید

    1. گزینه‌های تحویل

    هرچه گزینه‌های تحویل بیشتری به مشتریان خود ارائه دهید، نظرات خوب بیشتری دریافت می‌کنید. پس چرا به آن‌ها پیشنهاد نمی‌دهید که اولویت‌های تحویل خود را انتخاب کنند؟ مثل این‌که برخی علاقه‌مند به تحویل فوری و برخی دیگر با کمی تاخیر هستند! بنابراین شما به آن‌ها گزینه‌ها را می‌دهید و روی انتخاب آن‌ها کار می‌کنید.

    2. بیمه و پیگیری

    ردیابی حمل‌ونقل فرصتی شگفت‌انگیز برای نظارت بر پیشرفت حمل‌ونقل کالاهای خود است. شما که فرستنده هستید می‌توانید از پیشرفت حمل‌ونقل به‌روز بمانید و مشتریان مربوطه نیز واجد شرایط دریافت گزارش ردیابی هستند. و این استراتژی به شما این شانس را می‌دهد که بدون تنش بمانید، زیرا می‌توانید به‌راحتی متوجه شوید که کالاهای شما در چه وضعیتی قرار دارند. هنگامی‌که شما کالا را تحت یک آژانس اکسپرس حمل می‌کنید، آن‌ها بیمه‌ای را ارائه می‌دهند تا تراکنش شما را امن نگه دارند.

    اکثر شرکت‌های اکسپرس جهانی گزینه «بیمه» را شامل نمی‌شوند، اما همیشه یک افزونه برای این گزینه وجود دارد و کاملاً مقرون‌به‌صرفه است. بنابراین، هر چیزی که می‌فرستید، سعی کنید «بیمه» مناسبی به آن اضافه کنید تا در درازمدت بدون تنش باقی بمانید.

    3. مسائل مربوط به هزینه

    آیا قصد دارید در هزینه‌های حمل‌ونقل صرفه‌جویی کنید؟ خب در این مورد انواع بسیاری از حامل‌ها مانند حامل‌های پستی و حامل‌های اکسپرس وجود دارد. حامل‌های پستی همیشه ارزان‌ترین گزینه‌ای هستند که می‌توانید دنبال کنید. البته قیمت ارزان‌تر، خدمات کمتری دارد.

    این نوع حامل‌ها زمان یا تاریخ خاصی را برای ارسال به شما قول نمی‌دهند، چون فرآیند تراکنش زمان زیادی می‌برد. از سوی دیگر، شرکت‌های اکسپرس از تحویل سریع و بیمه خودکار کالا اطمینان می‌دهند، اما قیمت زیادی را دریافت می‌کنند.

    بنابراین، همیشه بهترین کار این است که تحقیقات مختصری انجام دهید و با توجه به برنامه‌ها و محصولات خود، بین حامل‌های پستی، منطقه‌ای و اکسپرس یکی را انتخاب کنید. و همیشه باید بدانیم چه چیزی برای فرآیند حمل‌ونقل بین‌المللی موجود است.

    هزینه‌های حمل‌ونقل ضروری‌ترین چیزی است که باید هنگام ارسال کالا با آن روبرو شوید. با مشتریان خود در مورد هزینه‌های اضافی مورد نیاز برای کاهش آسیب‌دیدگی بسته‌شان صحبت کنید. ارتباط با مشتریان در مورد هزینه‌های حمل‌ونقل بسیار مهم است. البته، شفافیت در هزینه‌ها به معنای ترساندن مشتریان با هزینه غیرمنتظره برای حمل‌ونقل نیست. این می‌تواند ترافیک آنلاین شما را کاهش دهد. برای جلوگیری از چانه‌زنی غیرقابل پیش‌بینی، می‌توانید یک قیمت ثابت را در صفحه سیاست خود ذکر کنید.

    حمل و نقل بین المللی کالا
    حمل و نقل بین المللی کالا

    4. یک برگه با جزئیات دقیق ایجاد کنید

    شما باید یک برگه با جزئیات روی بسته ایجاد کنید و این لیست شامل نام خریدار، آدرس مناسب، آدرس فروشنده، شماره فاکتور، تاریخ ارسال و موارد مشابه است. این امر در دراز مدت از سردرگمی جلوگیری می‌کند و همچنین یک مرحله اجباری در حمل‌ونقل بین‌المللی است. علاوه بر این، لیست شامل موارد زیر است:

    • اطلاعات حامل
    • نحوه حمل‌ونقل
    • کیفیت و نوع بسته‌ای که قرار است ارسال شود
    • ابعاد و وزن بسته‌بندی
    • علائم بسته برای تایید

    راهنمای قوانین و مقررات حمل‌ونقل

    حمل و نقل کالا از یک نقطه جهان به نقطه دیگر استراتژی‌ها و همچنین جرات زیادی را می‌طلبد. اما قبل از این مرحله باید از قوانین و مقررات مشخص مربوطه آگاه باشید. با اعضای تیم خود در مورد مکان‌هایی که قصد دارید محصولات را ارسال کنید، یک جلسه توجیهی بگذارید. به قوانین بسته‌بندی که کشور مورد نظر به آن اعتقاد دارد توجه کنید و پس از آن ارسال را انجام دهید. درست مانند برخی از کشورها که ورود کالاهای خارجی را ممنوع و برخی محدودیت‌هایی را برای حمل‌ونقل تعیین می‌کنند. آیا در مورد چگونگی به‌دست‌آوردن این اطلاعات فکر کرده‌اید؟

    • برای مطالعه قوانین و مقررات خاص کشورهای مورد نظر خود می‌توانید از UPS کمک بگیرید. آن‌ها می‌توانند شما را در این مورد راهنمایی کنند.
    • در حالی‌که در حال آماده‌شدن برای بسته‌بندی محصولات ارسالی هستید، بررسی کنید که آیا آن‌ها در دسته‌بندی ممنوعه قرار می‌گیرند یا خیر. در طول حمل‌ونقل بین‌المللی، بسته‌ها ممکن است خراب شوند و این چیز جدیدی نیست، اما باید آن را به درستی بررسی کنید. معنی دسته‌بندی‌هایی مانند «کالاهای ایمن» و «کالاهای ممنوعه» را بدانید و بر اساس آن ارسال کنید.

    مالیات بر کالاهای بین‌المللی

    تعرفه مشخصی توسط سازمان دولتی مربوطه برای محموله‌های بین‌المللی اعمال می‌شود. این هزینه‌ها و عوارض ثابت نیست و با توجه به ابعاد و نوع بسته‌بندی تغییر می‌کند. عوارض می‌تواند دو نوع باشد: DDP و DDU. در مورد DDP، شما باید تمام مالیات‌هایی را که برای محموله شما اعمال می‌شود به عنوان تاجر بپردازید. و در مورد DDU، مشتری هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل شما را پرداخت می‌کند. بنابراین قبل از ارسال کالا، این عوارض و مالیات‌های مربوطه را یادداشت کنید.

    تعامل با گمرک در روش‌های ارسال بین‌المللی

    هنگامی‌که کالایی را از یک شهر به شهر دیگر ارسال می‌کنید، به‌طور کلی نیازی نیست نگران قوانین متفاوت بین این دو باشید. معمولا قوانین ارسال ملی مرسوله‌ها آسان است. اما این سهولت ناوبری در مورد حمل‌ونقل بین‌المللی صدق نمی‌کند. مقررات و محدودیت‌ها در مورد اقلام خاص می‌تواند از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت باشد، بنابراین درک قوانین در مقصد حمل‌ونقل ضروری است. 

    هر محموله بین‌المللی دو بار از گمرک عبور می‌کند. یک بار هنگام خروج از کشور مبدا و بار دیگر با ورود به کشور مقصد اتفاق می‌افتد. هنگامی‌که بسته‌ای از گمرک عبور می‌کند، الزامات، هزینه‌ها و مالیات بر اساس قوانین محلی جمع‌آوری می‌شود.

    دولت‌ها ممکن است مالیات برخی از اقلام را با نرخ بالاتری در کشور مقصد اختصاص دهند. کسی باید این هزینه‌ها را برای تحویل بسته بپردازد. این فرآیند گاهی‌اوقات می‌تواند منجر به تاخیر در ارسال بسته‌ها شود، زیرا در گمرک منتظر می‌ماند تا کسی عوارض را پرداخت کند. بنابراین ابتدا باید مشخص کنید که شما به عنوان فرستنده قصد پرداخت مالیات را دارید یا گیرنده باید آن را پرداخت کند.

    تفاوت در پیچیدگی مراحل ارسال در روش ملی و بین‌المللی

    به‌طور کلی، روش‌های حمل‌ونقل کمتری در ارسال داخلی نسبت به بین‌المللی وجود دارد. در بیشتر موارد، این امکان وجود دارد که بسته را به‌سادگی روی یک کامیون بارگیری و آن را از یک مکان به مکان دیگر منتقل کنید. با این حال، هنگامی‌که یک بسته باید از طریق اقیانوس سفر کند، سایر اشکال حمل‌ونقل باید درگیر شوند. اما به طور کلی، معمولاً استفاده از هواپیما رایج‌تر است.

    حمل‌ونقل بین‌المللی به کاغذبازی بیشتری نسبت به داخلی نیاز دارد. مقدار کاغذ مورد نیاز تا حدی به ماهیت محموله بستگی دارد. با این حال، چند نوع کاغذبازی که با آن مواجه خواهید شد، در ادامه ذکر شده‌اند.

    اول یک فرم گمرکی است. دولت از این فرم برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد بسته، مانند محتویات و ارزش آن استفاده می‌کند. علاوه بر این فرم، ممکن است لازم باشد یک فاکتور تجاری نیز اضافه کنید. این سند اطلاعاتی در مورد محموله، از جمله کد هماهنگ هر کالا را ارائه می‌دهد. همچنین اطلاعات تماس را برای فرستنده و گیرنده ارائه می‌دهد.

    اگر ارزش محموله بیش از 2500 دلار باشد، اطلاعات صادرات الکترونیکی مورد نیاز است. در نهایت، هنگام حمل‌ونقل با توافق‌نامه تجارت آزاد، گواهی مبدأ مورد نیاز است. برخی کشورها بدون توجه به قرارداد تجارت آزاد به این سند نیاز دارند.

    نتیجه‌گیری

    حمل‌ونقل بین‌المللی بهترین گزینه برای گسترش تجارت الکترونیک شما در سراسر جهان است. با داشتن یک تیم کاری خوب، کسب‌وکار شما می‌تواند در سال‌های آینده به اوج غیرمنتظره‌ای برسد. بنابراین، اگر در این زمینه مبتدی هستید، بررسی و تفکر در مورد عوامل ذکر شده در بالا می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. همچنین هرگز فراموش نکنید که رویکردها و تکنیک‌های جدید را برای شکوفایی کسب‌وکار خود امتحان کنید.

    بنابراین، اکنون زمان آن است که روی گسترش تجارت خود در سراسر جهان تمرکز کنید. همچنین سعی کنید محتوای خود را به هر گوشه جغرافیایی دنیا برسانید. مقاله فوق کلید مناسبی برای علایق تجاری شماست!

    سوالات متداول

    در ادامه قصد داریم به سوالات رایج درباره تفاوت ارسال ملی و بین المللی پاسخ دهیم.

    منبع: parcll

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.