نحوه استفاده از استوری اینستاگرام برای جذب فالوور و مشتری

0

اینستاگرام با افزایش تعداد فالوورها و کسب‌وکارهای فعال در خود، قابلیت‌های متنوعی مانند استوری و انواع فیلترها را اضافه کرد. پست‌های تصویری و ویدیویی ابزارهای مناسبی برای معرفی محصولات و خدمات برندها استفاده می‌شود. اما استوری اینستاگرام می‌تواند جذابیت و ویژگی‌های سرگرم‌کننده برای کاربران داشته باشد.
مهمتر از آن، استوری‌ها می‌توانند کاربران را به مشاهدۀ پست‌های مختلف و خرید اجناس مختلف تشویق کند. در این مقاله از پادرو به این سؤال پاسخ می‌دهیم که چگونه می‌توان از استوری اینستاگرام به عنوان قیف فروش بهره‌مند شویم؟ مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

قابلیت‌های اینستاگرام برای ساختن قیف فروش

درباره خرید و فروش در اینستاگرام می‌توان از جانب مشتریان یا صاحبان کسب‌وکارها نگاه کنیم. دیدگاه هر گروه متفاوت از دیگری است. مشتریان با ورود به اینستاگرام:

  • به دنبال برندهای مختلف یا کالاها و خدمات مورد نظر می‌گردند.
  • در فروشگاه‌های اینستاگرامی کالای مورد نظر را پیدا می‌کنند.
  • با کمک پیام دایرکت درخواست خود را ثبت و پیگیری می‌کنند.

این در حالی است که صاحبان کسب‌وکار باید به الگوریتم اینستاگرام در هر سال، امکانات روزآمد اینستاگرام، اهداف و مشتریان خود توجه ویژه‌ای داشته باشند. آنچه از اهمیت بسیاری برخوردار است، تلاش مدیران محتوای اینستاگرام برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش در این بستر است.

قابلیت‌های استوری اینستاگرام در قیف فروش

استوری اینستاگرام با کمک کاورهای جذاب، فیلترها و قابلیت‌های مختلف می‌تواند قیف مناسبی برای فروش به حساب بیاید. اما سؤال اینجاست که چگونه؟

فضای گرم اینستاگرام و جذب مشتریان بیشتر

استوری اینستاگرام بیشتر برای هدف قرار دادن فالوورهایی که در میانۀ قیف فروش شما قرار دارند، استفاده می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که مشتریان تجربه‌های خود را به اشتراک بگذارند. کاربران جدیدی که با برند و نشان تجاری شما آشنایی ندارند، به حضور و خرید از فروشگاه اینستاگرام شما می‌گیرند.

شما می‌توانید با استوری‌ها، از کاربرانی که قبلاً شما را دنبال می‌کردند دعوت کنید تا محتوای شما را به طور مداوم مشاهده کرده و با آن مشارکت داشته باشند. کسانی که از قبل به برند و نشان تجاری شما علاقه دارند، تحت تأثیر محتوای منظم و همیشگی شما قرار می‌گیرند. قانع شوند که از وسط تا انتهای قیف شما منتقل شوند.

چگونه استوری اینستاگرام را استفاده کنیم؟

شما می‌توانید استوری‌های متنوعی را طبق تقویم محتوا، روزانه یا حتی چند بار در روز ارسال کنید. از آنجا که آنها بعد از 24 ساعت ناپدید می‌شوند، نقش مهمی در تصمیمات مشتریان برای پیگیری و خرید محصولات بازی می‌کنند.

به طور کلی یک استراتژی بازاریابی قابل‌قبول برای کسب‎وکارها وجود دارد. این استراتژی شما را تشویق می‌کند که در طول روز استوری‌های ثابت و برنامه‌ریزی شده برای فالوورهای خود ارسال کنید. این استوری‌های روزانه و مکرر موجب قرار گرفتن مشتریان در معرض برند و نشان تجاری شما می‌شود. همین موضوع مشتریان علاقه‌مند را به افزایش حضور و یادگیری بیشتر ترغیب می‌کنند.

نکته مهم در تهیه استوری

  1. هنگام ایجاد استوری برای اینستاگرام یا هر رسانۀ اجتماعی دیگر محتوای شما باید آنقدر جذاب باشد که فالوورها آن را تا انتها مشاهده کنند. مخاطبان شما استوری‌هایی را به یاد خواهند آورد که احساساتشان را برانگیخته یا اطلاعات مهم و قابل درکی را به اشتراک گذاشته باشد.
  2. همچنین باید اصول و فن‌هایی را در نظر بگیرید که قسمت‌های کوتاهی از استوری را برای فالوورهای شما ارزشمند و خاطره‌انگیز کند. برای مثال پشت صحنه فعالیت‌های شما می‌تواند برای مشتریان یا سایر فالوورها جذاب باشد.
  3. این نوع استوری‌ها زمانی مؤثرتر هستند که از پیام‌ها و مثال‌هایی قابل درک و جذاب استفاده کنید. فالوورهای شما برای اطلاعاتی که سریع و آسان درک می‌شوند وقت بیشتری اختصاص می‌دهند. برخلاف محتوای استوری اینستاگرام با متنی سنگین یا بیش از حد مفصل که فالوورها را عموماً خسته و کسل می‌کند. استوری نباید نکات آموزشی خیلی زیاد و طولانی مانند کلاس‌های مدرسه داشته باشند.

در واقع توضیحات استوری اینستاگرام تمام مطلب ارائه شده نیست. گاهی ارائه کوتاه و گذری اطلاعات به کاربران کافی است. بهتر است به آنها اجازه دهید نهایتاً تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند بیشتر بیاموزند یا خیر.

با این حال استوری‌های اینستاگرام وقتی نوع آموزشی باشند، می‌توانند مطالب کاربردی و ارزشمندی به مشتریان شما ارائه دهند. همین باعث تأثیرگذاری بر مشتریان و ایجاد ترندی جدید در بازاریابی شما می‌شود.

نکات استوری اینستاگرام

کاور، نام هایلایت و محتوای جذاب مشوق خوبی برای ادامه سفر مشتری است.

ظهور سرنخ‌های داغ اینستاگرام در استوری

سرنخ‌های داغ اینستاگرام خود را از طریق استوری به نمایش بگذارید. در حالی که استوری‌های جذاب و پرطرفدار خود را ایجاد می‌کنید با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید. با کمک محتوای خود به علایق فالوورها پی‌ ببرید. تصویر بزرگ را در ذهن داشته باشید.

هر چند وقت یکبار مطمئن شوید که کسانی را که استوری‌های شما را می‌بینند از قیف فروش عبور داده‌اید. چند راه برای انجام این کار وجود دارد.

  1. اگر امکانات لازم را دارید میزبانی وبینار زنده را آغاز کنید تا راه‌اندازی محصول یا خدمات جدید آغاز شود.
  2. این وبینار را در استوری اینستاگرام خود تبلیغ کنید.
  3. تعداد فالوورها و بینندگانی که همگام با شما جلو آمده‌اند و در وبینار شرکت می‌کنند، پیگیری کنید.

شما همچنین می‌توانید یک صفحه فرود یا ویدئوی مشخصی ایجاد کنید. این راهنما باعث می‌شود کاربران در صورت فالو کردن استوری‌های شما برای کسب اطلاعات بیشتر  به وبینار هدایت شوند. شما می‌توانید این محتوای وبی را با در نظر داشتن مخاطب معین، با استفاده از زبان و ویژگی‌هایی که ثابت شده برای بینندگان جذابیت دارند، طراحی کنید.

آماده‌سازی فالوورهای جدید برای محتواهای آینده

فالوورهای جدید اینستاگرام را تشویق کنید تا از محتواهای منتشرشده دیدن کنند. یکی از بهترین راهکارها استفاده از آلبوم‌های هایلایت استوری اینستاگرام است. شما با کمک این هایلایت‌ها می‌توانید پیشتازان محبوب اینستاگرام شوید

بنابراین شما انواع مختلف استوری‌های جذاب را با فالوورها خود در اینستاگرام و فیسبوک به اشتراک می‌گذارید. درست است بعد از 24 ساعت استوری شما ناپدید می‌شود. اما تدبیری برای آن اندیشیده‌اید؟

چگونه استوری‌ها می‌توانند ارزش بازاریابی بلندمدت را برای برند شما ارائه دهند؟

راهکاری برای ذخیره‌سازی استوری‌ها

در حالی که استوری‌ها پس از 24 ساعت از فیدهای فالوورهای شما ناپدید می‌شوند، می‌توانید آن‌ها را در آلبوم‌های هایلایت با کاورهای معین معرفی کنید. کاربران می‌توانند هر زمانی که از پروفایل و  فروشگاه اینستاگرامی شما دیدن می‌کنند، به آنها دسترسی داشته باشند. شما با طراحی کاوری مناسب و نام‌گذاری برای هایلایت استوری‌های خود را ذخیره کنید.

افزایش فروش در اینستاگرام

راهکار مذکور به شما این امکان را می‌دهد که بهترین محتوای استوری اینستاگرام خود را حفظ کرده و سازماندهی کنید. در نتیجه فالوورهای فعلی می‌توانند به عقب برگردند و متعاقباً فالوورهای بعدی نیز آن‌ها را کشف خواهند کرد.

دسته‌بندی هایلایت‌های اینستاگرام

نکات هایلایت اینستاگرام خود را در موضوعات مورد علاقه گروه‌بندی کنید. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم استوری‌های اینستاگرام برای بینندگانی که در وسط قیف قرار دارند، بهترین ابزار هستند. اما نکات برجسته داستان به شما این امکان را می‌دهد که ترافیک پروفایل اینستاگرام خود را افزایش دهید. در واقع با تولید محتوایی جذاب می‌توانید مخاطبانی که در بالا و پایین قیف هستند را جذب کنید.

برنامه منظم هایلایت اینستاگرام

گفتنی است که قبل از نام‌گذاری آلبوم‌های هایلایت خود باید یک برنامه منظم تدوین کنید. با چنین محتوای منظمی روند بازاریابی شما قابل پیش‌بینی خواهد بود. برای مثال یک مشاور املاک ممکن است هایلایت‌های خود را با توجه به نیازهای مشتری مانند خرید و فروش تنظیم کند. حتی ممکن است با توجه به علایق مشتریان مانند نکات پس‌انداز پیش‌پرداخت یا طراحی خانه به محتواهای استوری‌های نظم بدهد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    با این حال هنگام گروه‌بندی هایلایت‌های خود و تهیه آلبوم استوری‌ها، برای آینده برنامه‌ریزی کنید. بهتر است از خود بپرسید که چه نوع استوری‌هایی را می‌خواهید در فروشگاه اینستاگرام خود ذخیره کنید؟ فالوورهای شما برای چه نوع محتوایی استوری‌های شما را پیگیری می‌کنند.

    همچنین می‌توانید از نکات هایلایت استوری‌ها برای هدایت فالوورهای خود در تعیین محل قیف استفاده کنید. در ضمن پیدا کردن اطلاعاتی که بیشترین ارتباط را با آنها در فروشگاه اینستاگرام دارد آسان‌تر می‌شود.


    بیشتر بخوانید: برای فعال کردن هایلایت اینستاگرام چکار کنیم؟

    نام‌گذاری هایلایت استوری‌ها

    یک عکاس خانوادگی ممکن است یک آلبوم هایلایت برای مشتریان خود طراحی کند. این آلبوم می‌تواند اطلاعاتی را در مورد زمان‌بندی، قیمت‌گذاری و سایر اطلاعات کلی مورد نیاز مشتریان داشته باشد.
    همین عکاس می‌‎تواند یک آلبوم هایلایت برای مشتریانی که منتظر دریافت عکس‌های خود هستند آماده کند. در این هنگام می‌تواند اطلاعاتی مربوط به زمان‌بندی‌ها، ویرایش و مشاهده اجمالی ایجاد کند.

    از طرف دیگر، عکاس می‌تواند آلبوم‌های هایلایت را براساس دسته‌بندی‌هایی مانند نوزادان یا عکس‌های خانوادگی عید نوروز منظم کند. این تصاویر نیز دارای اطلاعاتی مانند قیمت‌گذاری، اطلاعات زمان‌بندی و نمونه کارهای عکاس در آن دسته‌بندی‌هاست.

    نام هایلایت استوری اینستاگرام

    هنگام انتخاب نام برای آلبوم‌های هایلایت استوری اینستاگرام خود:

    • از عناوین کوتاه و قابل درک استفاده کنید.
    • دقت کنید که نام‌های هماهنگ با همدیگر را به کار ببرید.
    • اطمینان حاصل کنید که عناوین به اندازه کافی کوتاه هستند. برای اینکه نام‌ها به طور کامل در پروفایل اینستاگرام شما نمایش داده شوند.
    • از ایموجی یا کلمات کلیدی منفرد در عناوین آلبوم‌های اینستاگرام خود برای وضوح و اختصار استفاده کنید.

    هنگامی که تصمیم می‌گیرید که هایلایت‌های خود را سازماندهی کنید، حتماً سازماندهی واضح، محتوای آینده و زمان‌بندی سفرهای مشتری و قیف فروش آنها را در نظر بگیرید.

    کاورهای زیبا برای هایلایت طراحی کنید

    برای آلبوم‌های هایلایت خود کاورهای جذاب و مناسب انتخاب کنید. در واقع، هنگام ایجاد آلبوم‌های هایلایت خود باید کاورهایی مناسب با محتوای هایلایت‌ها طراحی کنید.

    • تصاویر روی جلد شما باید تمیز و ساده باشند.
    • به طور واضح هدف هایلایت‌ها را نشان می‌دهند
    • کاورهای طراحی شده با حضور شما در اینستاگرام مطابقت داشته باشد.

    شما می‌توانید طراحی کاورهای متنوع را با استفاده از نمادهای ساده، پالت‌های رنگی در دسترس یا با هماهنگی با سایر آلبوم‌های استوری اینستاگرام انجام دهید.

    برای اینکه نکات مذبور را بهتر تجسم کنید، می‌توانید یک پس‌زمینه رنگی ثابت که برند و نام تجاری شما را در برمی‌گیرد آماده کنید. نماد ساده‌ای که آماده کرده‌اید باید به راحتی قابل تشخیص باشد. برای مثال وقتی هایلایت‌های ذخیره‌شده مربوط به محتوای آلبوم ساختمان‌سازی باشد، می‌توانید از نمادهایی مانند خانه، چکش و فرچه نقاشی انتخاب کنید.


    بیشتر بخوانید: آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام + نکات انتخاب و نمونه‌ها

    با تحلیل‌ها استوری اینستاگرام را بهینه‌سازی کنید

    از تحلیل‌‌های اینستاگرام برای بهینه‌سازی محتوای استوری‌های خود استفاده کنید. برای اینکه بهترین استوری‌ها را طراحی کنید به دنبال پاسخ سؤالاتی مانند موارد زیر باشید

    • آیا استوری‌های اینستاگرام شما خیلی طولانی هستند؟
    • آیا به جای فیلم‌ها، ترجیح می‌دهید از عکس‌های ثابت در استوری اینستاگرام خود استفاده کنید؟
    • آیا به نظر می‌رسد فالوورها بیشتر از محتوای طنزآمیز به محتوای آموزشی شما علاقه‌مند هستند؟

    با پاسخ به پرسش‌هایی از این قبیل می‌توانید فالوورهای فروشگاه اینستاگرامی خود را حفظ کرده و افزایش دهید. بررسی و تحلیل رفتار فالوورها به شما کمک می‌کند تا بهترین موضوعات، تصاویر، فیلم‌ها را برای استوری ساختن استفاده کنید. رعایت این نکات استوری اینستاگرام را به ابزار تأثیرگذار بازاریابی رسانه‌های اجتماعی تبدیل کرده است.

    اینستاگرام اطلاعاتی را برای پروفایل‌های تجاری فراهم می‌کند تا به شما در بررسی رفتار مشتریان کمک کند. ممکن است که معیارها مبهم باشند، با این وجود همچنان به عنوان راهی برای اندازه‌گیری نرخ اینگیجمنت هستند.
    در پایان روز، این داده‌ها تنها راهی هستند که نشان می‌دهند کدام نوع استوری‌ها برای فالوورهای شما خوب یا ضعیف عمل می‌کند.

    تحلیل با ابزارهای اینستاگرام

    هنگام بررسی (Insights) اینستاگرام خود برای تحلیل استوری‌ها، به زمان و مکان کاهش حضور فالوورها در استوری‌ها توجه زیادی داشته باشید. به یاد داشته باشید که نرخ اینگیجمنت در ‌استوری‌ها نباید مانند سایر تحلیل‌های بازاریابی وب تفسیر شود.

    به عنوان مثال، نگاه‌های گذری بر استوری‌ها معیارهای منفی نیستند. منظور آن که کاربرانی که شیفته استوری‌های شما هستند و می‌خواهند محتوا را دوباره ببینند اثر منفی در تحلیل‌های شما ندارند. مشاهده استوری‌های بعدی بدون توجه به استوری‌های قبلی را می‌توان به شکل دیگری تفسیر کرد.
    در ضمن باید دقت داشته باشید که این تفسیر برعکس تجزیه‌وتحلیل وب‌سایت است. زیرا در وبسایت کاربر هرچه سریعتر و بیشتر صفحات وب را پایین می‌آورد، امتیاز بیشتری نصیب سایت می‌شود.

    تحلیل داده‌های استوری اینستاگرام شما را در هدایت مشتریان به درون قیف فروش یاری می‌دهد.

    جمع‌بندی

    • استوری اینستاگرام می‌تواند ابزاری عالی برای حفظ اهمیت برند شما در فالوورها باشد.
    • استوری‌های برنامه‌ریزی شده را به عنوان راه ارتباطی و هدایت‌کننده مشتریان در قیف فروش استفاده کنید.
    • استوری اینستاگرام راهی برای جذب و تشویق مشتریان به مشارکت بیشتر در فروشگاه اینستاگرام است.
    • رشد برند شما با استوری‌های مناسب به سهولت انجام می‌شود.
    • رشد برند می‌تواند مشتریان بالقوه را به داخل قیف فروش راهنمایی کند.

    منبع:

    Hootsuite

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.