هایلایت اینستاگرام چیست و چطور می‌توان آن را فعال کرد؟

0

اگر از کاربران همیشگی و فعال اینستاگرام هستید در این مطلب آموزشی و جذاب با نحوۀ فعال کردن هایلایت اینستاگرام با ما همراه باشید.
یکی از جذاب ترین پلتفرم‌هایی که بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین از آن استفاده می‌کنند، اینستاگرام است. اینستاگرام دارای قابلیت‌های مختلفی است که در فروشگاه‌های آنلاین می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

استوری اینستاگرام یکی از پرمخاطب‌ترین قسمت‌های اینستاگرام است. استوری برای فروشگاه‌های آنلاین دارای کاربردهای بسیار بااهمیتی است که بهترین راه تعامل و ایجاد صمیمت با دنبال کنندگان را ایجاد می‌کند. اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید حتماً باید از قسمت استوری اینستاگرام برای ایجاد تعامل و افزایش اینگیجمنت حساب فروشگاه خود استفاده کنید.

اما هایلایت استوری اینستاگرام چیست؟ چه کاربردی دارد و نحوۀ فعال کردن هایلایت اینستاگرام به چه صورت است؟ در ادامۀ این مطلب از وب سایت پادرو با آموزش مزایای هایلایت اینستاگرام و فعال کردن هایلایت اینستاگرام با شما همراه هستیم.

اگر به دنبال روشی هستید که نیاز نداشته باشید استوری های مهم فروشگاه‌های آنلاین خود را هر روز منتشر کنید و یا برای هر مشتری جداگانه ارسال نکنید باید با نحوۀ فعال کردن هایلایت اینستاگرام آشنا شوید.

هایلایت استوری اینستاگرام چیست؟

یکی از قسمت‌های برجسته در حساب‌های اینستاگرامی قسمت هایلایت است. شما این قسمت بلافاصله پس از وارد شدن به یک حساب اینستاگرام در قسمت پائین پروفایل و بالای پست‌ها می‌بینید. دایره‌هایی که هرکدام نام  و تصویر مشخصی دارند و پس از باز کردن هر یک از آن‌ها زنجیره‌ای از استوری ها می‌توانید مشاهده کنید.

با خارج شدن از یکی از دایره‌ها و انتخاب دیگری، زنجیره‌ای از استوری های جدید را مشاهده می‌کنید. به این دایره‌ها که هرکدام شامل تعدادی استوری هستند هایلایت استوری اینستاگرام گفته می‌شود.

حتماً می‌دانید که هرکدام از خواننده‌ها در سراسر دنیا پس از ساختن چند موزیک، آن‌ها در یک آلبوم به بازار منتشر می‌کنند. موزیک‌های یک آلبوم با آلبوم دیگر متفاوت است و خواننده‌ها طبق سلیقۀ شخصی موزیک‌هایشان را در یک آلبوم خاص قرار می‌دهند. در به‌روزرسانی 25 اینستاگرام نیز از ویژگی ساختن آلبوم‌های مجزا برای استوری ها استفاده شد.

استوری اینستاگرام یکی از ویژگی‌های جذاب این پلتفرم است که برای فروشگاه‌های آنلاین، بلاگرها و حساب‌های شخصی با سلایق گوناگون استفاده می‌شود. هدف از ایجاد قابلیت استوری اینستاگرام انتشار محتواهای داستانی، جذاب و دنباله‌دار است.

در بسیاری از حساب‌های اینستاگرام حتی مشاهده می‌شود که محتوای استوری ها به یک موضوع خاص و پست‌ها نیز به موضوع خاص دیگری می‌پردازند. پس استوری ها بخشی جذاب از حساب‌های اینستاگرام را تشکیل داده‌اند.

استوری اینستاگرام در عین حال که بسیار کاربرپسند و جذاب است اما فقط به مدت 24 ساعت در حساب اینستاگرام باقی می‌ماند. پس‌ از آن دنبال کنندگان نمی‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند.

اینستاگرام برای اینکه دنبال کنندگان بتوانند به محتوای استوری های تاریخ گذشته به‌صورت دسته‌بندی‌شده و پین شده در حساب‌های اینستاگرام موردعلاقه‌شان دسترسی داشته باشند، ویژگی هایلایت اینستاگرام را ارائه کرده است.

اینستاگرام با ایجاد امکان دائمی کردن استوری های اینستاگرام یکی از دغدغه‌های مهم کاربرانش را از بین برد. با فعال کردن هایلایت اینستاگرام نگران اتمام زمان 24 ساعته استوری هایتان نباشید.

آموزش فعال کردن هایلایت اینستاگرام

در این مرحله نحوۀ فعال کردن هایلایت اینستاگرام را به شما توضیح می‌دهیم. شما می‌توانید استوری هایی که در لحظۀ ساختن هایلایت فعال هستند را به این قسمت اضافه کنید و هم می‌توانید تمام استوری های گذشتۀ خود را به قسمت هایلایت اضافه کنید. به این صورت قابلیت هایلایت برای حساب اینستاگرامی شما فعال می‌شود.

برای افزودن استوری های فعال به قسمت هایلایت فقط کافی است استوری فعال را باز کرده و علامت قلبی شکل پایین استوری را لمس کنید. در زیر این علامت قلبی شکل Highlight نوشته شده است. با لمس این گزینه اولین هایلایت برای حساب شخصی شما ساخته شده و استوری به آن اضافه می‌شود.

برای افزودن استوری های گذشته به هایلایت باید وارد صفحۀ پروفایل خود شوید. در این صفحه روی علامت سه خط افقی کلیک کرده و گزینۀ Archive را انتخاب کنید. با انتخاب قسمت Stories Archive می‌توانید تمام استوری های گذشته را که منتشر کرده‌اید مشاهده کنید.

همچنین در ستون وسط شکلک تقویمی شکل را می‌بینید که با انتخاب تاریخ مورد نظر می‌توانید به استوری هایی که در تاریخ خاصی گذاشته‌اید دسترسی پیدا کنید. ستون بعدی نیز مربوط به استوری هایی است که مربوط به موقعیت مکانی خاصی هستند.
برای افزودن استوری های گذشته به قسمت هایلایت در این قسمت می‌توانید از دو روش اقدام کنید:

  1. استوری گذشتۀ مورد نظر را انتخاب کنید. در قسمت پائین استوری علامت قلبی شکل Highlight را انتخاب کنید و استوری خود را به قسمت هایلایت اضافه کنید.
  2. در قسمت Stories Archive

در بالا سمت راست صفحه علامت سه نقطه را انتخاب کرده و گزینۀ Creat Highlight را انتخاب کنید. در این قسمت در پایین تمام استوری ها علامت دایره‌ای شکلی مشاهده می‌کنید که می‌توانید هر چند تا استوری که مایل هستید در یک هایلایت قرار بگیرند را باهم انتخاب کنید.

بعد از انتخاب گروهی استوری ها گزینۀ Next را بزنید و نام هایلایت مورد نظر خود را انتخاب کنید. دفعه‌های بعدی که تصمیم داشتید استوری های خود را هایلایت کنید، می‌توانید به هایلایت های قبلی آن‌ها را اضافه کرده یا در هایلایت جدید وارد کنید.

آموزش فعال کردن هایلایت اینستاگرام

اگر استوری های گذشته را به‌صورت آرشیو در اکانت خود ندارید از طریق تنظیمات زیر می‌توانید استوری های خود را در آرشیو اینستاگرام داشته باشید.

برای ذخیره شدن استوری های اینستاگرام در آرشیو برای فعال کردن هایلایت اینستاگرام باید مسیر زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات اینستاگرام اکانت خود شوید.
  • قسمت Privacy یا تنظیمات امنیتی اینستاگرام را انتخاب کنید.
  • در این قسمت گزینۀ Story را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب گزینۀ استوری اینستاگرام صفحۀ جدیدی باز می‌شود که باید در قسمت Save to Archive تیک گزینه را به رنگ آبی کنید.

پس از اعمال این تنظیمات استوری های شما در قسمت آرشیو اینستاگرام ذخیره می‌شود و می‌توانید آن‌ها را برای هایلایت کردن انتخاب کنید.

همه این‌ها نشان می‌دهد که فعال کردن هایلایت اینستاگرام چقدر برای پیج شما لازم است.

برای هایلایت کردن پست‌های اینستاگرام و دسته‌بندی آن‌ها می‌توانید از قابلیت هایلایت استفاده کنید!!!
پس از استوری کردن پست‌ها کافی است با فعال کردن هایلایت اینستاگرام استوری های پست‌ها را در هایلایت قرار دهید.

رفع مشکل نداشتن هایلایت اینستاگرام و فعال کردن هایلایت اینستاگرام

اگر هنوز ویژگی هایلایت اینستاگرام را ندارید باید چه کنید؟

اگر بعد از انجام دادن مراحل قبل برای فعال کردن هایلایت اینستاگرام متوجه شدید که هایلایت برای شما فعال نشده است باید اینستاگرام خود را به‌روزرسانی کرده و آخرین نسخۀ جدید آن را نصب کنید. پس از آپدیت کردن اینستاگرام خود مشاهده خواهید کرد که علاوه بر هایلایت اینستاگرام امکانات دیگری نیز برایتان فعال‌شده است و باگ‌های قبلی نیز رفع شده است.
برای به‌روزرسانی اینستاگرام باید:

  • به گوگل پلی یا اپ استور رفته و در نوار جستجو Instagram را تایپ کنید.
  • پس‌ازاینکه صفحۀ اپلیکیشن اینستاگرام برای شما باز شد گزینۀ سبز رنگ UPDATE را انتخاب کنید 
  • پس از به‌روزرسانی گزینۀ Install را بزنید.
  • برنامۀ اینستاگرام شما به‌روزرسانی شده و می‌توانید فعال کردن هایلایت اینستاگرام را انجام دهید.

برای فعال کردن هایلایت اینستاگرام ، درصورتی‌که با به‌روزرسانی اینستاگرام هنوز این قابلیت برای شما نمایش داده نمی‌شود باید اینستاگرام خود را پاک‌کرده و مجدد آن را نصب کنید. برای نصب مجدد دقت کنید که یوزر و پسورد اکانت خود را داشته باشید که برای نصب کانتتان با مشکلی برخورد نکنید.

آخرین راه‌کار برای فعال کردن هایلایت در اینستاگرام

آخرین راه حل برای حذف مشکل هایلایت اینستاگرام این است که

  • با پشتیبانی این اپلیکیشن ارتباط کنید 
  • مشکلی که برای اکانت شما به وجود آمده است را گزارش دهید
  • اقدامات انجام شده را نیز توضیح دهید.
  • پشتیبانی پس از بررسی مشکل اینستاگرام در اکانت شما آن را بررسی کرده 
  • نکات لازم برای رفع شدن را اجرا کنید.

نحوۀ اختصاصی سازی هایلایت اینستاگرام

هایلایت اینستاگرام هم مانند پست‌های اینستاگرام باید جذابیت ظاهری داشته باشد. زیبا بودن هایلایت ها مخاطبان را برای دیدن آن‌ها جذب می‌کند. شما با انجام برخی از کارها می‌توانید هایلایت اینستاگرام خود را به صورت اختصاصی و متناسب با محتوای صفحۀ اینستاگرام خود تنظیم کنید. در ادامه تنظیماتی که برای زیباتر کردن هایلایت اینستاگرام به آن ها نیاز دارید را به شما آموزش می‌دهیم.

اهمیت تنظیم اسم در فعال کردن هایلایت اینستاگرام

یکی از اقدامات اولیه‌ای که در تنظیم هایلایت‌های اینستاگرام باید انجام دهید این است که نام مناسب با موضوع استوری هایی که در هایلایت قرار داده‌اید، انتخاب کنید. این نام باید موضوع استوری ها را شامل شده و جذاب نیز باشد تا دنبال کننده را به دیدن استوری ها جذب کند.
برای انتخاب اسم هایلایت اینستاگرام می‌توانید در مرحلۀ ایجاد هایلایت که در قسمت‌های قبل توضیح داده شد نام مناسب برای هایلایت انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با فشردن هایلایت وارد قسمت Title شده و نامی که قبلاً برای هایلایت انتخاب کرده‌اید را تغییر دهید.

اهمیت ساخت کاور در فعال کردن هایلایت اینستاگرام

آیکون‌های کوچک دایره‌ای شکلی که در هنگام ورود به‌حساب کاربری مشاهده می‌کنید باید نمای جذابی داشته باشند تا مخاطب را جذب کنند و ظاهر زیبایی به اکانت اینستاگرام یا فروشگاه اینترنتی شما بدهد. کاورهایی که برای هایلایت های اینستاگرام خود انتخاب می‌کنید سبب می‌شوند تا هایلایت های شما جذابیت بیشتری پیدا کنند.

برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام هنگامی‌که هایلایتی جدید را می‌سازید پس از انتخاب گزینۀ Creat Highlight وقتی اولین هایلایت خود را می‌سازید اگر کاور هایلایت را انتخاب نکنید به صورت پیش‌فرض از قسمتی از فیلمی که استوری کرده‌اید یا عکسی که در استوری منتشر کرده‌اید برای کاور هایلایت انتخاب می‌شود. اما شما می‌توانید کاور هایلایت های خود را در یک تم مشخص و زیبا بسازید که همۀ هایلایت ها با هم هماهنگ باشند و فقط بر اساس موضوعی که دارند شامل تفاوت‌هایی باشند.


بیشتر بخوانید: آموزش گذاشتن چند لینک در بیو اینستاگرام با ابزارهای رایگان

برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام می‌توانید:

  • آن ها بر اساس قالب هایلایت اینستاگرام بسازید تا جذابیت بیشتری داشته باشید.
  •  از اپلیکیشن canva استفاده کنید و متناسب با موضوع استوری های خود کاور هایلایت شخصی خود را بسازید.

همچنین می‌توانید اگر از کاورهای هایلایت اینستاگرام یکی از اکانت های اینستاگرام خوشتان آمده گزینۀ سه نقطۀ کنار استوری هایلایت را انتخاب کرده و گزینۀ Copy Link را بزنید و در نرم‌افزار دانلود استوری paste کنید. البته حتماً قبل از این اقدامات نرم‌افزارهای مرتبط را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید.

پس از ساختن کاورهای هایلایت یکسان و زیبا که باهم هماهنگ هستند و ظاهر متناسبی باید کاورهای هایلایت های خود را تنظیم کنید. برای اعمال این تنظیمات فقط کافی است که

  • انگشت خود را روی هایلایتی که ساخته‌اید نگه‌دارید تا کادر جدید باز شود.
  • در این کادر باید گزینۀ Edit Highlight را انتخاب کنید.
  • پس از آن گزینۀ Edit Cover انتخاب شود
  • عکس موردنظرتان را از قسمت گالری انتخاب کنید.
  • درنهایت با انتخاب گزینۀ Done اقداماتی که انجام داده‌اید را ثبت کنید.

اپلیکیشن canva یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام می‌توانید از آن استفاده کنید و کاور هایلایت اختصاصی خود را بسازید.

پاک کردن هایلایت اینستاگرام

اگر مایل بودید یکی از هایلایت های خود را پاک کنید فقط کافی است

  • انگشت خود را روی یکی از هایلایت ها نگه‌دارید و گزینۀ delete highlight را انتخاب کنید.
  • پس از reload کردن حساب اینستاگرامی می‌بینید که هایلایت مورد نظر پاک شده است.

دقت کنید که با پاک کردن استوری ها از قسمت آرشیو اکانت اینستاگرامتان، استوری مورد نظر از هایلایت نیز پاک می‌شود.


بیشتر بخوانید: از صفر تا صد فعال کردن ریلز اینستاگرام و نحوه استفاده از آن

تعیین وضعیت بازدیدکنندگان هایلایت اینستاگرام

یکی از نکات بسیار مهمی که در فعال کردن هایلایت اینستاگرام باید به آن توجه داشت این است که پس از هایلایت کردن استوری ها در قسمت هایلایت اینستاگرام صاحب اکانت اینستاگرام امکان مشاهدۀ بازدیدکنندگان هایلایت اینستاگرام مورد نظر را ندارد.

معمولاً این مورد برای افرادی که صاحب فروشگاه‌های آنلاین هستند و یا برخی از بلاگرها بسیار اهمیت دارد. در برخی موارد افراد از میان بازدیدکنندگان استوری ها برخی‌ها را به‌عنوان برنده انتخاب می‌کنند و یا برای برخی از استوری ها مسابقات اینستاگرامی برپا می‌کنند که لازم است به لیست بازدیدکنندگان استوری ها دسترسی داشته باشند. در این موارد نباید استوری ها تا زمان اتمام مسابقه و یا عملکردهای مورد نظر هایلایت شود.

از مهم‌ترین مزایای فعال کردن هایلایت اینستاگرام این است که امکان ساخت بی‌نهایت هایلایت اینستاگرام وجود دارد که در هر هایلایت می‌توان حداکثر 100 استوری را قرار داد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • یکی از بهترین روش‌هایی که به‌وسیلۀ آن امکان دسته‌بندی استوری هایی که در طول مدت‌زمان‌های مختلف گذاشته می‌شود فراهم شده است، فعال کردن هایلایت اینستاگرام است.
    • می‌توان تمام استوری های آرشیو شدۀ گذشته را در هایلایت استوری اینستاگرام وارد کرد.
    • مدت‌زمان فعال بودن استوری های اینستاگرام فقط 24 ساعت است اما استوری هایی که در وارد قسمت هایلایت اینستاگرام می‌شوند تا زمانی که پاک نشده‌اند باقی می‌مانند.
    • هر هایلایتی که جدید ساخته می‌شود در قسمت سمت چپ تمام هایلایت ها قرار می‌گیرد.
    • در انتخاب نام و کاوری که برای هایلایت اینستاگرام انتخاب می‌کنید دقت داشته باشید چون نخستین قسمتی که در ظاهر اکانت اینستاگرامتان نمایان می‌شود هایلایت‌هاست.
    • از مهم‌ترین مزایای هایلایت اینستاگرام در فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین این است که می‌توانند سؤالات پرتکرار مشتریان، مشخصات محصولات، لیست قیمت‌ها، ویژگی‌های محصولات و نحوۀ ثبت سفارش را در قسمت هایلایت اینستاگرام خود قرار دهند. پس بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به فعال کردن هایلایت اینستاگرام اقدام کنید.
    • امکانات هایلایت اینستاگرام شامل تغییر نام هایلایت و کاور هایلایت در اینستاگرام وجود دارد که ظاهری زیباتر و کاربرپسند تر به نمایۀ اینستاگرام می‌دهد.
    • امکان اشتراک‌گذاری هایلایت اینستاگرام نیز وجود دارد.
    • لینک هایلایت اینستاگرام برای بارگذاری محتوایی که در هایلایت ها وجود از قابلیت‌های مهم هایلایت اینستاگرام است.

    منبع:

    instagram

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.