آموزش کامل ساخت و فروش بدلیجات رزینی در اینستاگرام

0

راه‌اندازی یک پیج اینستاگرام بهترین راه برای کسب درآمد است. یکی از بهترین مشاغلی که مخاطبان زیادی دارد، شغل فروش بدلیجات رزینی در اینستاگرام است. بدلیجات به دلیل تنوع و زیبایی چشم‌گیری که دارند، افراد زیادی برای استایل خود از آن‌ها استفاده می‌کنند.

بدلیجات رزینی جدید که کیفیت بالا و ظرافت زیادی هم دارند، از زیباترین اکسسوری‌های استایل است که در این مطلب با آموزش ساخت این بدلیجات جذاب و بهترین روش فروش آن‌ها که اینستاگرام است، می‌پردازیم.

تجربه متفاوت و خاص زیبایی با زیورآلات و بدلیجات رزینی

رزین یا صمغ به مادۀ شفافی گفته می‌شود که خلق‌کنندۀ آثار هنری و دست سازه‌های بسیار زیبا است. با استفاده از رزین می‌توانید زیورآلات زیبایی مانند گوشواره، انگشتر و گردنبند بسازید و عناصر محبوب خود را در تزئین آن به کار ببرید.

رزین به دلیل شفاف بودن قابلیت آن را دارد که عناصر طبیعی، چوبی و مصنوعی را به‌خوبی نشان دهد و به همین دلیل به یک قاب زنده معروف است. شما با استفاده از رزین می‌توانید از انواع گل‌های خشک، حشرات، سنگ‌های زینتی، مروارید و منجوق هر نوع زیورآلاتی که دوست دارید را بسازید.

زیورآلات دست‌ساز بسیار خاص هستند چون به‌صورت اختصاصی ساخته می‌شوند و معمولاً نمونۀ مشابه ندارند. بدلیجات رزینی هنر و خلاقیت یک فرد را نشان می‌دهد و از تفکر، اخلاق و احساس او سخن می‌گوید. تمام این دلایل سبب شده است تا هنر ساخت بدلیجات موردتوجه قرار بگیرد و به‌عنوان یکی از کسب‌وکارهای روز و بسیار جدید در اینستاگرام شهرت پیدا کند.

از آنجایی‌که هر حرفه‌ای به آموزش و نکات مهمی برای یادگیری نیاز دارد در این مطلب با این موضوع جذاب و آموزشی، همراه شما هستیم.

آموزش بدلیجات رزینی

فراموش نکنید که مدرسۀ آموزشی یوتیوب و آپارات بهترین منابع ویدئویی برای آموزش هنرهای دستی است. شما برای آموزش ساخت بدلیجات رزینی پس از انجام مطالعات تئوری در پادرو می‌توانید به مشاهدۀ ویدئوهای آموزشی ساخت بدلیجات با رزین بپردازید.

مادۀ اولیۀ ساخت بدلیجات رزینی

رزین که به‌عنوان اساس کار برای ساخت بدلیجات رزینی مورداستفاده قرار می‌گیرد، ماده‌ای شفاف و شیمیایی است. رزین یک مادۀ شیمیایی است که از دو بخش اصلی تشکیل می‌شود. رزین برای خشک شدن به مادۀ دیگری نیاز دارد و به‌راحتی و در معرض هوا خشک نمی‌شود. برای خشک‌کردن دست سازه‌های رزینی باید از هاردنر یا مادۀ خشک‌کن استفاده شود.

این ماده نیز در بازار به فروش می‌رسد و جزء مواد اولیۀ ساخت بدلیجات است. بهترین نوع رزینی که در ساخت بدلیجات مورداستفاده قرار می‌گیرد، رزین اپوکسی با درصد 50 است. 50 درصد به این معنی است که باید میزان رزین و هاردنر با نسبت 2 به 1 با هم ترکیب شوند.

رزین اپوکسی در دو دستۀ رزین رقیق و رزین غلیظ به فروش می‌رسد که دارای درصدهای مختلفی است. رزین‌های رقیق برای ساخت دست سازه‌هایی که به حالت تحدب نیاز ندارند مورداستفاده قرار می‌گیرد.

افزایش فروش در اینستاگرام

رزین اپوکسی غلیظ برای ساخت دست سازه‌هایی که برای آن‌ها بتوان حالت کرو ایجاد کرد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. رزین اپوکسی پس از ساخت و خشک شدن حالت کریستال‌های شفافی پیدا می‌کند و خالق آثار دست‌ساز و بسیار زیبا است. برای ساخت رزین به این موارد دقت کنید:

  • رزین باید با درصد صحیح با هاردنر ترکیب شود تا نتیجۀ مطلوبی داشته باشد و بتوان از آن برای ساخت زیورآلات استفاده کرد.
  • رزین و هاردنر با درصدهای مختلفی با هم ترکیب می‌شوند و درصد رزین هیچ ربطی به غلیظ یا رقیق بودن آن ندارد.
  • برای رزین 50 درصد نسبت رزین به هاردنر 2 به 1 و برای رزین 60 درصد نسبت رزین به هاردنر 3 به 2 است که باید به متناسب با هم ترکیب شوند.
  • برای اینکه ترکیب صحیحی از رزین و هاردنر بسازید باید در فضایی که دمای ثابتی دارد و نوسان دمایی در آن ایجاد نمی‌شود، این کار را انجام دهید.
  • نوسانات دمایی مانند کاهش دما سبب می‌شود تا رزین پیش از خشک شدن کدر شود و شفافیت مطلوب را نداشته باشد.
  • برای داشتن زیورآلات رزینی شفاف باید از قالب‌های مناسب استفاده کنید، چون مرغوب نبودن کیفیت قالب‌ها در نتیجۀ نهایی اثرگذار است. قالب سیلیکونی نامرغوب باعث کدر شدن بدلیجات می‌شود.
  • هنگام مخلوط کردن رزین و هاردنر ممکن است در ترکیب شما، حباب تشکیل شود. برای از بردن این حباب صبر کنید و به ترکیب خود زمان بدهید و پس از استراحت کردن رزین با فندک عملیات حباب‌گیری را انجام دهید.
  • برای خرید رزین اپوکسی برای زیورالات به کیفیت مادۀ موردنظر توجه داشته باشید تا زیبایی و جذابیت زیورآلاتی که می‌سازید کم نشود.
  • برای تهیۀ رزین اپوکسی چند فروشگاه را با هم مقایسه کنید تا بهترین کیفیت، بیشترین حجم و مرغوب‌ترین رزین اپوکسی را انتخاب کنید.
  • قیمت رزین اپوکسی بدلیجات در فروشگاه‌های مختلف متفاوت است و با توجه به نوع کیفیت محصول از یک‌میلیون ریال برای بسته‌های 500 گرمی آغاز می‌شود.

اگر به ترکیب دقیق هاردنر و رزین توجه نکنید، قدرت چسبندگی رزین کم می‌شود، مخلوط شما خشک نمی‌شود، رزین حالت چسبناک و آدامسی پیدا می‌کند و روی سطح رزین سفیدک میزند و همچنین دست سازه‌ها در معرض هوای گرم ممکن است، شل شوند. اگر به این ترکیب دقت کنید هزینۀ رزین و هاردنر را هدر داده‌اید.

مراحل آموزش ساخت بدلیجات رزینی

اگر علاقه و پشتکار داشته باشید به‌راحتی می‌توانید شما هم در منزل بدلیجات رزینی بسازید. حتماً ویترین مغازه‌هایی که پر از دست سازه‌ها و زیورآلات متنوع هستند را دیده‌اید اما هیچ‌کدام از آن موردپسند شما نبوده‌اند.

با آموزش و یادگیری ساخت زیورآلات زینتی شما هم می‌توانید خالق این زیورآلات زیبا و منحصربه‌فرد باشید. برای یادگیری ساخت آن از کجا و چطور شروع کنیم؟ به‌صورت مختصر در مورد مراحل ساخت و تولید بدلیجات رزینی توضیح داده شود.

متریال اولیه موردنیاز برای ساخت بدلیجات رزینی

بدلیجات رزینی به مواد اولیه‌ای نیاز دارد که ممکن است همۀ آن‌ها را از قبل شروع این کار در منزل نداشته باشید. با گسترش تنوع هنر ساخت محصولات رزینی، فروشگاه‌های مختلف هم اقدام به تهیۀ این مواد کرده‌اند و شما راحت می‌توانید از طریق خرازی‌های محل زندگی خود برای تهیۀ این مواد اولیه اقدام کنید.

وسایل لازم برای ساخت بدلیجات رزینی

  • رزین اپوکسی شفاف به همراه هاردنر
  • قالب مخصوص ساخت بدلیجات و زیورآلات
  • کاغذ وَکسی یا کاغذ پارافینی
  • کاپ‌های کوچک دارو که برای استعمال شربت‌های خوراکی روی درب آن‌ها قرار داده می‌شود.
  • شیشۀ خالی و تمیز سس که نوک‌باریک دارد.
  • سشوار
  • خلال‌دندان
  • یک جعبۀ مقوایی یا سطح صاف برای قرار دادن دست سازه‌ها
  • تزیینات طبیعی و مصنوعی برای اثربخشی حس طبیعی به دست سازه‌ها
  • تهیۀ موادی مانند میخ‌های اتصال، حلقه و گیره
  • چسب E6000 که مخصوص چسباندن زیورآلات است
  • دستکش لاتکس
خرید لوازم زیورالات رزینی

مراحل ساخت بدلیجات با رزین

پس از خرید لوازم مورد نیاز برای ساخت بدلیجات با رزین، باید طبق مراحل زیر اقدام کنید تا زیورآلات هنری و دست‌ساز خود را داشته باشید.  

مرحلۀ آماده‌سازی بدلیجات رزینی

در مرحلۀ اول برای ساخت بدلیجات رزینی بهتر است بطری رزین و هاردنر را داخل ظرف آب گرم قرار دهید تا نرم شود و حباب‌هایی که در رزین وجود دارد از بین برود. سطح محلی که در منزل قرار است روی آن کار انجام دهید را بپوشانید تا لک رزین باقی نماند. چون رزین به‌هیچ‌عنوان قابل پاک شدن نیست.

در ادامۀ مرحلۀ اول پس از ترکیب رزین و هاردنر باید قالب‌هایی که قرار است رزین را در آن‌ها بریزید آماده کنید. قالب‌ها باید خشک باشند. برای ساخت یک یا دو قطعۀ رزینی می‌توانید از فنجان پلاستیکی استفاده کنید و مطمئن باشید که تمام ترکیب رزین و هاردنر را استفاده می‌کنید. پس از هم زدن رزین و هاردنر در فنجان پلاستیکی، آن‌ها را داخل یک ظرف تیوپی سس منتقل کنید تا به‌راحتی بتوانید با رزین کارکنید و ظرافت دست سازه‌ها را بالا ببرید.

مرحلۀ ساخت و قرار دادن تزیینات و رزین کاری

در مرحلۀ دوم برای ساخت بدلیجات با رزین، پس از ریختن رزین داخل قالب‌ها، وسایل تزئینی که مایل هستید داخل رزین قرار داده شود را روی سطح اول قرار می‌دهید. طراحی این عناصر به خلاقیت و ایده پردازی شما مربوط است و می‌توانید هرطور که دوست دارید، این عناصر را روی رزین استفاده کنید.

حتماً قبل از ساخت بدلیجات چند مدل مختلف از آن‌ها از نزدیک ببینید تا بهترین طراحی را انتخاب کنید. پس از قرار دادن تزئینات روی سطح اول رزین، مجدد باید رزین را روی تزئینات هم بریزید تا روی سطح آن‌ها کاملاً پوشیده شود.

پس از قالب زدن و قرار دادن تزئینات و پوشاندن سطح رزینی از سشوار استفاده کنید. باد گرم سشوار باعث می‌شود حباب‌های رزین از بین برود.

برای اینکه سطح دست سازه‌ها کثیف نشود و مو یا گردوخاک روی آن‌ها وارد نشود، دست سازه‌ها را داخل یک جعبه قرار دهید و یک شبانه‌روز صبر کنید تا خشک شوند. پس‌ازاین مدت، برای 15 دقیقه آن‌ها را داخل فریزر قرار دهید تا به‌راحتی بتوانید از قالب خارجشان کنید.

مرحلۀ اضافه کردن میخ یا قلاب به بدلیجات رزینی

اگر قصد ساختن زیورآلاتی مانند گردنبند یا گوشواره را دارید برای آویز ماندن آن‌ها باید از میخ یا فلزی که به آن فرم داده‌اید، استفاده کنید. برای اینکه بتوانید این میخ‌های کوچک و ظریف را وارد رزین کنید، باید آن‌ها را گرما بدهید و سپس داخل رزین فروکنید.

دقت کنید این کار فقط قبل از 24 ساعت بعد از ساخت دست سازه‌ها می‌توانید انجام دهید و اگر بیشتر از یک روز از ساخت دست سازه‌ها گذشته باشد امکان انجام دادن این کار را ندارید.

اگر به دنبال راهی لذت‌بخش و خستگی‌ناپذیر برای کسب درآمد هستید که بتوان در آن ایده‌های خلاقانه به کار برد، ساخت بدلیجات رزینی را آغاز کنید. این فعالیت به‌قدری لذت‌بخش است که حس و حال ساخت کاردستی‌های دوران کودکی را در شما زنده می‌کند و علاوه بر کسب درآمد راهی برای انرژی بخشی و تفریح است.

بازار فروش بدلیجات رزینی در اینستاگرام

امروزه اینستاگرام به اولین و مهم‌ترین بازار برای فروش محصولات و دست سازه‌های رزینی تبدیل‌شده است. تفاوت کسانی که از طریق فروش بدلیجات رزینی به درآمد بسیار زیادی می‌رسند در مقایسه با افرادی که از این طریق نمی‌توانند درآمد کسب کنند در استراتژی فروشی است که به کار می‌برند.

قیمت رزین بدلیجات

برای اینکه بتوانید بازار فروش بدلیجات رزینی را در اینستاگرام توسعه دهید باید به نکات مهمی که برای فروش این محصولات در فضای مجازی مورد نیاز است توجه کنید.

ساخت هر یک از محصولات رزینی به‌صرف زمان، انرژی و خلاقیت زیادی نیاز دارد. پس یک معرفی یک محصول رزینی را به یک عکس ساده خلاصه کنید.

  • برای انتشار محتوای محصولات رزینی خود در اینستاگرام از زوایای مختلف عکاسی کنید و فیلم تهیه کنید.
  • برای معرفی هر یک از محصولات خود از نام اختصاصی استفاده کنید و در کپشن پست اینستاگرام داستان ساخت آن را توضیح دهید.
  • برای معرفی و نشان دادن کار دست سازۀ خود از فیلترهای اغراق‌آمیز استفاده نکنید و مشخصات آن‌ها را به‌درستی و دور از اغراق شرح دهید.
  • حتماً قیمت محصول دست سازۀ خود را در قسمت کپشن وارد کنید تا مشتریان مجبور نشوند. برای اطلاع از قیمت هر یک از محصولات به دایرکت شما پیام ارسال کنند یا از خریدشان منصرف شوند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    پست‌های مناسب برای پیج فروش بدلیجات رزینی چیست؟

    شما برای داشتن یک پیج اینستاگرام موفق به استراتژی نیاز دارید تا محتوای خود را منتشر کنید. اگر در پیج اینستاگرام خود فقط فروش محصولات رزینی داشته باشید، پیج اینستاگرامی شما نمی‌تواند مخاطب زیادی داشته باشد.

    اگر می‌خواهید مشتریان زیادی داشته باشید و فروش چشمگیری را تجربه کنید، اینستاگرام بهترین بستر برای فروش دست سازه‌ها و بدلیجات رزینی است. پس‌ازاینکه یاد گرفتید چگونه با رزین کارکنید و محصولات ظریف و زیبا را خلق کنید، پیج فروش خود را در اینستاگرام راه‌اندازی کنید.

    چون تنوع موضوعات شما محدود است. شما باید از طریق پیج اینستاگرام خود علاوه بر فروش و افزایش دنبال کننده، باهدف بندسازی با مخاطبان خود تعامل داشته باشید. برای انتشار پست در اینستاگرام باید تولید محتوای خود را به 3 قسمت زیر اختصاص دهید:

    1: پست‌های آموزشی

    در این پست‌ها باید از ویژگی‌های محصولات خود و مزایایی که محصولات شما در استایل مخاطبانتان ایجاد می‌کند، بگویید. زیورآلات بر پایۀ نقره، استیل، سنگ و سایر فلزات دیگر ساخته می‌شوند و هرکدام ویژگی‌ها و زیبایی‌های خاص خود را دارند.

    شما باید بتوانید تمام جنس‌های مختلفی که زیورآلات از آن‌ها ساخته می‌شود را تحلیل کنید و به کاربرد جداگانۀ هر یک اشاره‌کنید و در انتها از تأثیر استفاده از زیورآلات رزینی بگویید.

    در پست‌های آموزشی می‌توانید به شیوه‌های ست کردن زیورآلات مختلف با استایل ها متنوع اشاره‌کنید و زیورآلات خود را در ست‌های مختلف قرار دهید تا مخاطبانتان به زیبایی دست سازه‌های شما بیشتر پی ببرند.

    از موضوعات مهم دیگری که در این بخش باید به آن‌ها اشاره‌کنید، شیوه‌های نگهداری از زیورآلات رزینی یا سایر زیورآلات است. سعی کنید در پست‌های آموزشی از دید یک فرد متخصص به موضوع بپردازید تا اعتماد مخاطبان خود را بیشتر جلب کنید.

    موضوعات مناسب برای پست‌های آموزشی عبارت هستند از: 1- خواص نقره برای مردان 2- آیا می‌دانستید فلز نقره خاصیت درمانی دارد؟ 3- چگونه عمر زیورآلات رزینی خود را افزایش دهید؟

    2: پست‌های برندسازی

    انتشار پست هایی که به موضوع برندسازی اختصاص پیدا می‌کنند، ارزش شما را برای مخاطبانتان بالا می‌برند. مخاطبان شما از طریق این پست‌ها می‌توانند با جزئیات کسب‌وکارتان آشنا شوند و پشت پردۀ حرفه و هنرتان را ببینند. این پست‌ها می‌توانند شما را به مخاطبانتان بیشتر معرفی کنند و برند شما در ذهن مخاطبان نقش ببندد.

    ایده‌های مناسب برای ساخت محتوا در حوزۀ برند سازی عبارت هستند از: 1- انتشار تصاویر یا ویدئوهایی که در حین کار از شما و همکارانتان که در حال ساخت زیورآلات هستید، گرفته‌شده است. 2- انتشار تجربۀ مشتریانی که از شما و محصولاتتان خریداری کرده و از آن‌ها استفاده کرده‌اند با اجازۀ خودشان.

    3: پست‌های فروش

    در پست‌هایی که به فروش محصولات اختصاص دارند، می‌توانید به‌صورت مستقیم تصاویر و ویدئوهایی که از محصول تهیه‌کرده‌اید را منتشر کنید. در این پست‌ها علاوه بر عکس‌هایی که از زوایای مختلف تهیه‌شده‌اند، ویدئوهای کوتاه هم قرار دهید و سایز دست سازه‌های خود را در کنار خط کش یا شیئی مشهوری قرار دهید تا ابعاد آن واضح باشد. در قسمت توضیحات نیز به اطلاعات و جزئیات دقیق محصول بپردازید. نام و قیمت را نیز شرح دهید و از دنبال کنندگان خود برای خرید محصول دعوت کنید.

    بدلیجات رزینی

    در پست‌های فروش خود تخفیف‌ها و مناسبت‌های مختلف را فراموش نکنید و برای ترغیب کردن مشتریان به خرید کردن، بازه‌های مناسبتی خاص خود را از قبل شرح ندهید تا سورپرایز شوند.

    جمع‌بندی

    • یادگرفتن یک هنر زیبا و خلاقانه یکی از سریع‌ترین راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام است.
    • اگر می‌خواهید یک منبع درآمد ایده آل داشته باشید و افق روشنی از کسب‌وکار خود را ببینید، باید پیج فروش بدلیجات رزینی را راه‌اندازی کنید.
    • زیورآلات رزینی دارای تنوع بسیار گسترده‌ای هستند ولی شما ایده پردازی و خلاقیت خود را برای بازدهی بیشتر به کار بگیرید.
    • در این مطلب به مراحل آموزش ساخت بدلیجات رزینی، لیست خرید لوازم زیورالات رزینی و بازار فروش بدلیجات رزینی پرداخته شد که بهترین راهنمای گام‌به‌گام برای موفقیت بیشتر شما خواهد بود.
    • برای خرید لوازم اولیه نگران نباشید و مطمئن باشید پس از راه‌اندازی پیج فروش محصولات خود در اینستاگرام، می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید.
    • قبل از خرید مواد اولیۀ مهم مانند رزین و هاردنر، قیمت رزین بدلیجات را در وی سایت‌های فروش مقایسه کنید و بهترین برند برای خرید این مواد را انتخاب کنید.
    • امروزه اکسسوری ها و بدلیجات بخشی از استایل افراد شیک‌پوش را به خود اختصاص داده است. شما هم می‌توانید به‌جای مصرف‌کننده بخش مهم تأمین‌کنندۀ این محصولات را به عهده داشته باشید و از اینستاگرام به‌عنوان بازار فروش بدلیجات رزینی خود استفاده کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.