تبلیغات پوشاک در تلگرام و 7 نکته برای افزایش فروش و مخاطب

0

تلگرام با امکاناتی که به کاربران ارائه می‌دهد در مدت زمان کوتاهی توانست به یک پیام‌رسان محبوب میان افراد مختلف تبدیل شود. این امکانات برای کسب‌وکارهای متفاوت مانند کسانی که در حوزه پوشاک فعالیت می‌کنند نیز بسیار جذاب است. بسیاری از افراد فعال در این حوزه اقدام به ساخت کانال و تبلیغات پوشاک در تلگرام کردند تا بتوانند کسب‌وکار خود را گسترش دهند. تبلیغات پوشاک در تلگرام نیازمند توجه به نکاتی است. با رعایت این نکات می‌توان این کار را به بهترین شکل انجام داد. در این مطلب از بلاگ پادرو قصد داریم تا در خصوص تبلیغات پوشاک در تلگرام و بسیاری از نکات مربوط به آن اطلاعاتی را با هم مرور کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مزایای ساخت فروشگاه لباس در تلگرام

مزایای ساخت فروشگاه لباس در تلگرام

اولین موردی که در این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد، مزایایی است که تبلیغات پوشاک در تلگرام به همراه دارد. این مزایا را باید مهم‌ترین دلیل محبوبیت تبلیغات پوشاک در تلگرام دانست.

1- فروشگاهی کم هزینه و ویترینی رایگان

طراحی فروشگاه اینترنتی هزینه زیادی در پی دارد. بنابراین ساخت کانال‌ در تلگرام بدون هزینه است و همه افراد می‌توانند اقدام به ساخت گروه‌های متفاوت کنند. اگر شما هم در میان آن دسته از افرادی هستید که نمی‌دانید چگونه باید در تلگرام کانال بسازید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب فروشگاه تلگرامی را مطالعه کنید تا علاوه بر روش ساخت کانال تلگرام، با موارد دیگری نیز آشنا شوید.

پس ساخت کانال در تلگرام نیازمند پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. پس از آن می‌توانید با انجام تبلیغات متفاوت در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیگر و همچنین درخواست از مشتریان خود، تعداد اعضای کانال تلگرامی خود را افزایش دهید. پس از آن دیگر کار شما راحت است. یک کانال دارید که در آن به راحتی می‌توانید بسیاری موارد را با سرعتی بسیار بالا با مشتریان خود به اشتراک بگذارید. مواردی مانند لباس‌های جدید، تخفیف‌های متفاوت و بسیاری موارد مشابه از نکاتی هستند که می‌توانید در کانال تلگرامی فروشگاه خود با مشتریان به اشتراک بگذارید.

2- استفاده از ربات

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های تلگرام، قابلیت استفاده از ربات‌های مختلف است. با استفاده از این ربات‌ها شما یک دستیار 24 ساعته دارید که می‌تواند بسیاری از کارها را برای شما و کسب‌وکارتان ساده‌تر کند. مواردی مانند دادن پاسخ به مشتریان در خصوص سایز لباس‌ها، جواب دادن به سؤالات پرتکرار، انتشار پست‌های زمان‌بندی شده و بسیاری موارد دیگر را می‌توان به عهده ربات گذاشت. این قابلیت در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های دیگر وجود ندارد و همین امر سبب شده تا بسیاری از کسب‌وکارها به تلگرام علاقه‌مند باشند. باید بدانید که حتی برای تبلیغات پوشاک در تلگرام نیز می‌توانید از ربات‌ها استفاده کنید.

ساخت رایگان کانال، عدم وجود محدودیت در تعداد اعضا، تبلیغات ارزان، قابلیت استفاده از ربات و بسیاری موارد دیگر تنها بخشی از دلایلی هستند که بسیاری از کسب‌وکارها مانند فعالان حوزه پوشاک می‌توانند با آنها به ساخت کانال و تبلیغات پوشاک در تلگرام علاقه داشته باشند.

3- تعامل بالا با مخاطب

برگزاری نظرسنجی در کانال‌های تلگرامی بسیار ساده است. افراد تنها با انجام چند مرحله ساده می‌توانند این کار را انجام دهند. برگزاری این نظرسنجی‌ها می‌تواند به کسب‌وکار برای برنامه‌ریزی‌های آینده کمک بسیاری کند. لباس‌های مورد علاقه مشتریان یکی از این موارد است. با توجه به نتایج نظرسنجی می‌توانید متوجه شوید که مخاطبان کانال تلگرامی شما به چه لباس‌هایی علاقه بیشتری دارند و در زمان خرید، به آن‌ها توجه بیشتری نشان دهید تا میزان فروش شما افزایش یابد.

4- امکان ارسال فایل‌های حجیم

در تلگرام می‌توان فایل‌های حجیم تا حجم 2 گیگابایت را برای مخاطبان خود ارسال کنید در حالی که انجام این کار در اینستاگرام ممکن نیست. شما می‌توانید کاتالوگ محصولات جدید، فیلم‌هایی از آن‌ها و بسیاری از موارد دیگر را به راحتی با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید و با استفاده از آن‌ها کار تبلیغات پوشاک در تلگرام را انجام دهید.

5- افزایش فروش

در تلگرام شما به طیف بسیار گسترده و وسیعی از مخاطبان دسترسی دارید. به همین دلیل می‌توانید به راحتی محصولات و لباس‌های خود را به افراد بیشتری معرفی کنید و همین امر اگر به شکلی درست و اصولی انجام شود، تأثیر بسیار زیادی روی میزان فروش خواهد داشت.

6- هزینه‌های پایین

هزینه انجام تبلیغات متنوع مانند تبلیغات پوشاک در تلگرام هزینه بسیار پایینی در مقایسه با بسیاری از انواع دیگر تبلیغات دارد. همین امر سبب می‌شود که بتوان با هزینه نه چندان زیادی، بازخورد بسیار مناسبی دریافت کرد.

نکاتی در خصوص تبلیغات پوشاک در تلگرام

نکاتی در خصوص تبلیغات پوشاک در تلگرام

تبلیغات پوشاک در تلگرام شاید در ابتدا امری ساده و آسان به نظر برسد، اما باید بدانید که این کار بدون توجه به برخی نکات مانند تولید محتوای جذاب و مناسب به خوبی پیش نخواهد رفت. از مهم‌ترین نکاتی که باید در خصوص تبلیغات پوشاک در تلگرام به آن‌ها توجه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- تولید محتوای مناسب

اولین نکته‌ای که در خصوص تبلیغات پوشاک در تلگرام باید به آن توجه کنید، تولید محتوای مناسب است. محتوایی که در کانال‌های تلگرامی پوشاک استفاده می‌کنید باید کوتاه، کاربردی و مفید باشد تا مخاطب به راحتی بتواند با آن ارتباط برقرار کند. بهتر است در پست‌های کانال تلگرامی خود به توضیحات لباس‌ها مانند جنس، سایز، قد و بسیاری موارد مشابه توجه ویژه‌ای داشته باشید تا سؤالات کمتری در ذهن مخاطبان ایجاد شود.

2- عکس‌های باکیفیت

مورد دیگری که در تبلیغات پوشاک در تلگرام باید به آن توجه کرد، عکاسی حرفه‌ای از محصولات است. از لباس‌های خود عکس‌هایی جذاب و باکیفیت تهیه کنید تا بتوانید از آن‌ها برای معرفی محصولات متفاوت خود استفاده کنید. همچنین بهتر است که به مواردی مانند ست‌ها و اکسسوری‌ها نیز توجه کنید تا هم عکس‌های جذاب‌تری داشته باشید و هم بتوانید مشتریان را به خرید ست‌های جذاب تشویق کنید.

3- داشتن قالب برای پست

بسیاری از کانال‌های تلگرامی به این نکته توجه نمی‌کنند. اما پیشنهاد می‌کنیم که برای معرفی محصولات و لباس‌ها، انتشار پست و تبلیغات پوشاک در تلگرام از قالب مشخص و جذابی استفاده کنید. این کار باعث خواهد شد که پست‌های شما توسط مخاطبان به راحتی شناسایی شوند.

4- توجه به مناسبت‌ها

از دیگر نکاتی که باعث خواهد شد کار تبلیغات پوشاک در تلگرام به شکلی بهتر انجام شود، توجه به مناسبت‌های مختلف مانند عید نوروز، روز مرد، روز زن و بسیاری موارد مشابه دیگر است. به عنوان مثال چند روز مانده به روز مرد با انجام تبلیغات پوشاک در تلگرام و معرفی لباس‌های مناسب برای آقایان می‌توانید باعث شوید تا بسیاری از افراد کادوی روز مرد را از فروشگاه شما تهیه کنند.

5- داشتن استراتژی

یکی دیگر از نکاتی که برای فروش هر چه بهتر پوشاک در تلگرام باید به آن توجه کنید، داشتن استراتژی است. شما باید جامعه هدف خود را به درستی انتخاب کنید و سپس اقدامات لازم را در خصوص جذب و حفظ آن‌ها انجام دهید. هر چه شناخت شما از جامعه هدف بیشتر باشد، می‌توانید اقدامات بهتری برای جذب و حفظ آن‌ها انجام دهید. به عنوان مثال افراد سالمند با خریدهای آنلاین رابطه خوبی ندارند. به همین دلیل داشتن ادمین برای پاسخگویی سریع به آن‌ها می‌تواند در افزایش اعتماد آن‌ها به کانال شما نقش داشته باشد.

تبلیغات پوشاک در تلگرام به صورت کلی به سه روش انجام می‌شوند. این سه روش شامل تبلیغات گسترده بازدید، تبلیغاتی فورواردی و تبلیغات در کانال‌های پرمخاطب می‌شوند.

6- توجه به نکات آموزشی در تبلیغات پوشاک در تلگرام

توجه به نکات آموزشی در تبلیغات پوشاک در تلگرام

یکی از روش‌هایی که سبب خواهد شد تبلیغات پوشاک در تلگرام برای افراد جذابیت بیشتری داشته باشد و بتوانید از آن بهره بیشتری ببرید، توجه به نکات آموزشی مانند ست کردن در پست‌های تبلیغاتی است. در این پست‌ها می‌توانید علاوه بر معرفی کانال خود نکاتی در خصوص ست کردن لباس‌های متفاوت، رنگ‌های مختلف و بسیاری موارد دیگر را بیان کنید. افراد با مطالعه این پست‌ها برای این که بتوانند نکات بیشتری یاد بگیرند به کانال شما مراجعه خواهند کرد. این کار علاوه برای افزایش تعداد اعضای کانال، می‌تواند روی افزایش فروش نیز تأثیر مناسبی داشته باشد.

7- بررسی کانال‌های رقبا

بررسی کانال‌های رقبا یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند شانس موفقیت یک کانال را در تلگرام افزایش دهد. با این بررسی شما می‌توانید متوجه نقاط قوت و ضعف آن‌ها شوید. پس از آن با بررسی کانال خود می‌توانید متوجه شوید که آیا نقاط ضعف رقبا در کانال شما وجود دارد یا خیر. اگر وجود داشت، باید برای انجام اقدامات مناسب جهت برطرف کردن آن برنامه‌ریزی داشته باشید. همچنین می‌توانید از رقبای خود ایده بگیرید و با اعمال تغییرات مناسب روی این ایده‌ها و بهتر کردن آن‌ها به خوبی از آن‌ها برای افزایش اعضای کانال و فروش خود استفاده کنید.

جامعه هدف با توجه به مواردی مانند سن، جنسیت و بسیاری موارد دیگر، نیازهای متفاوتی دارد. به همین دلیل در صورتی که جامعه هدف به درستی شناسایی شود و برای جذب و حفظ آن‌ها در کانال برنامه مناسبی ریخته شود، به مرور میزان فروش افزایش خواهد یافت.

روش‌های تبلیغات پوشاک در تلگرام

تبلیغات پوشاک در تلگرام به روش‌های متفاوتی انجام می‌شوند. هر کسب‌وکاری با توجه به نیاز، بودجه، برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده و بسیاری موارد دیگر می‌تواند بهترین روش یا روش‌ها را از میان موارد زیر انتخاب کند. روش‌های تبلیغات پوشاک در تلگرام شامل موارد زیر می‌شوند:

1- تبلیغات گسترده بازدیدی

یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغات متنوع مانند تبلیغات پوشاک در تلگرام، روش تبلیغات گسترده مبتنی بر بازدید است. در این روش تبلیغات کسب‌وکارها به میزان افرادی که پست تبلیغاتی را مشاهده کرده‌اند، هزینه پرداخت می‌کنند. این نوع تبلیغات برای افزایش آگاهی افراد مختلف از کسب‌وکار و برند شما و همچنین افزایش تعداد اعضای کانال تلگرامی بسیار مناسب است.

2- تبلیغات در کانال‌های پرمخاطب

روش دیگری که می‌توان از آن برای انجام کارهای تبلیغاتی در تلگرام استفاده کرد، انجام تبلیغات در کانال‌های پرمخاطب است. البته بهتر است که در هنگام انتخاب کانال‌های پرمخاطب، کانال‌هایی را انتخاب کنید که به جامعه هدف شما نزدیک‌تر است. به عنوان مثال اگر فروشگاه شما در حوزه لباس بچه‌گانه فعالیت می‌کند، کانال‌هایی را که در آن مادران حضور دارند، می‌توان بهترین گزینه برای انجام تبلیغات پوشاک در تلگرام دانست. این کانال‌ها معمولاً برای تبلیغات خود تعرفه دارند.

3- تبلیغات فوروارد شده از کانال شما

یکی دیگر از روش‌های تبلیغات پوشاک در تلگرام، روش فورواردی است. در این روش تبلیغاتی، پست مد نظر شما به صورت فوروارد شده از کانالتان در کانال‌های دیگر منتشر می‌شود. این نوع تبلیغ می‌تواند برای معرفی محصولات جدید، اطلاع‌رسانی در خصوص تخفیف‌ها و جشنواره‌ها و موارد این چنینی بسیار تأثیرگذار و مناسب باشد. این نوع تبلیغات هم با توجه به نوع کانال، تعداد اعضای آن و میزان بازدید تعرفه‌ای مشخص دارند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • تلگرام با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که به کاربرانش ارائه داد به سرعت توانست به یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها میان مردم و کسب‌وکارها تبدیل شود.
    • ساخت رایگان کانال، عدم وجود محدودیت در تعداد اعضا، تبلیغات ارزان، قابلیت استفاده از ربات و بسیاری موارد دیگر تنها بخشی از دلایلی هستند که بسیاری از کسب‌وکارها مانند فعالان حوزه پوشاک به ساخت کانال و تبلیغات پوشاک در تلگرام علاقه داشته باشند.
    • برای این که کانال شما در تلگرام موفق شود باید به مواردی مانند تولید محتوای مناسب، استفاده از عکس‌های باکیفیت، توجه به مناسب‌ها، برگزاری نظرسنجی و موارد مشابه دیگر توجه داشته باشید.
    • تبلیغات پوشاک در تلگرام به صورت کلی به سه روش انجام می‌شود. این سه روش شامل تبلیغات گسترده بازدید، تبلیغاتی فورواردی و تبلیغات در کانال‌های پرمخاطب می‌شوند.
    • شناخت جامعه هدف و مخاطبان یکی دیگر از مواردی است که توجه به آن احتمال موفقیت کسب‌وکار در تلگرام را بالا خواهد برد.
    • در هنگام تبلیغات پوشاک در تلگرام باید این کار را با توجه به جامعه هدف انجام داد.
    • شما چه نکات دیگری در خصوص تبلیغات پوشاک در تلگرام می‌دانید؟ از چه روشی برای انجام این کار استفاده می‌کنید؟ آیا تا کنون به موارد گفته شده در این مطلب توجه داشته‌اید و بازخورد آن را دریافت کرده‌اید؟
    • نظریات و تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    v-user

    sleekflow

    trustedshops

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.