بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام و 6 نکته برای افزایش آن‌ها

0

استوری یکی از بخش‌هایی است که در چند سال اخیر به اینستاگرام افزوده شده است. با استفاده از این قابلیت افراد می‌توانند مواردی را که دوست دارند برای مدت 24 ساعت با فالوئرهای خود به اشتراک بگذارند. تعداد بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام برای بسیاری از افراد و کسب‌وکارها مهم است. این امر را می‌توان یکی از معیارهای مناسب بودن پیج و محتوایی که در آن منتشر می‌شود برای مخاطبان دانست. به همین دلیل در این مطلب از بلاگ پادرو قصد داریم تا نکاتی را در خصوص بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام بیان کنیم. با ما تا انتها همراه باشید تا با این بخش از اینستاگرام بیشتر آشنا شوید. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

نحوه دیدن بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام

درست است که بسیاری افراد با نحوه دیدن بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام آشنایی دارند اما باز هم ممکن است این سؤال برای برخی افراد مطرح باشد که چگونه می‌توانیم بازدیدکنندگان استوری و تعداد آن‌ها را مشاهده کنیم. این کار بسیار ساده است. تنها لازم است که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

نحوه دیدن بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام
  1. ابتدا استوری خود را در اینستاگرام منتشر کنید.
  2. در قسمت بالایی صفحه و در کنار استوری سایر افراد، عکس پروفایل خود را در یک دایره مشاهده خواهید کرد. این بخش نمایش‌دهنده استوری‌هایی است که شما در 24 ساعت گذشته منتشر کرده‌اید.
  3. با انتخاب این بخش استوری یا استوری‌های خود را مشاهده خواهید کرد.
  4. در قسمت پایین صفحه گزینه‌ای با نام (Activity) وجود دارد. با انتخاب آن صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد.
  5. در این صفحه تعداد بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام خود را در کنار علامت چشم مشاهده خواهید کرد و در بخش پایین که (Viewers) نام دارد، می‌توانید افرادی که استوری شما را دیده‌اند بررسی و مشاهده کنید.

الگوریتم‌های اینستاگرام افرادی را که به طور کلی اینتراکشن یا تعامل بیشتری با پیج دارند، در صدر لیست مشاهده‌کنندگان استوری قرار می‌دهند.

الگوی موثر مدیریت ترتیب بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام

هر چه رفتار افراد با الگوریتم‌های موجود در اینستاگرام بیشتر سازگاری داشته باشد، کارهای متفاوت را می‌توانند با راحتی بیشتری انجام دهند. یکی از این کارها مدیریت ترتیب بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام است. ما در خصوص چند فاکتور از این الگوریتم اطلاعاتی داریم که این فاکتورها عبارتند از:

1- مشاهده پروفایل

اینستاگرام تعداد دفعاتی که یک فرد صفحه پروفایل یک پیج را مشاهده می‌کند، به عنوان دلیلی بر علاقه او به آن پیج در نظر می‌گیرد. پس هر چه یک فرد دفعات بیشتری پروفایل پیج شما را مشاهده کند یا شما دفعات بیشتری به پروفایل او سر بزنید، احتمال این که در رتبه‌های بالای بازدیدکنندگان استوری قرار گیرد، بیشتر خواهد شد.

2- مشاهده استوری

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید توسط آن یک فرد را به بخش بالایی بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام بیاورید، مشاهده استوری‌های اوست. بسیاری افراد در زمانی که می‌بینند دوستان، نزدیکان و آشنایانی که به آن‌ها علاقه دارند، استوری گذاشته‌اند به سرعت استوری آن‌ها را می‌بینند. همین امر سبب می‌شود که آن‌ها در رتبه‌های بالایی بازدیدکنندگان استوری آن فرد قرار گیرند. پس روش دیگری که برای مدیریت ترتیب بازدیدکنندگان استوری وجود دارد، مشاهده استوری‌های اوست.

بیشتر بخوانید: نصب مجدد اینستاگرام

3- پیام‌های شخصی

یکی دیگر از موارد تأثیرگذار در الگوریتم ترتیب نمایش بازدیدکنندگان استوری، پیام‌های شخصی است. هر چه با یک فرد در بخش پیام‌های شخصی بیشتر در تماس باشید، او را در بخش بالایی مشاهده‌کنندگان استوری خود خواهید دید.

4- کامنت و لایک

به طور کلی اینتراکشن مهم‌ترین موردی است که در الگوریتم ترتیب نمایش دادن بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام به آن توجه می‌شود. به همین دلیل برای مدیریت ترتیب بازدیدکنندگان استوری نسبت به لایک و کامنت توجه بیشتری داشته باشید.

ترتیب بازدیدکنندگان استوری

ترتیب بازدیدکنندگان استوری

اینستاگرام برای بخش‌های متفاوت خود از الگوریتم‌های متفاوتی استفاده می‌کند. بخش استوری و بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنا نیستند و برای آن‌ها الگوریتم‌هایی وجود دارد. زمانی که شما به روش‌های گفته شده در این مطلب، بازدیدکنندگان استوری خود را مشاهده می‌کنید، متوجه خواهید شد که برخی افراد معمولاً در نفرات بالا یا اولین نفرات لیست نشان داده می‌شوند. هنوز به صورت دقیق نمی‌توان گفت که چه مواردی در الگوریتم اینستاگرام در ترتیب نشان دادن بازدیدکنندگان استوری تأثیر دارند. اما سه مورد از مهم‌ترین مواردی که ما می‌دانیم را در ادامه با هم مرور خواهیم کرد.

1- میزان تعامل

قطعاً یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود افراد در بالای لیست قرار بگیرند، میزان تعامل آن‌ها با پیج است. هر چه این افراد لایک، کامنت، دایرکت و سایر اکشن‌های دیگر را به میزان بیشتری انجام داده باشند، احتمال این که در بالای لیست قرار بگیرند، بیشتر است.

2- زمان مشاهده استوری

یکی دیگر از موارد تأثیرگذار در الگوریتم ترتیب نشان دادن بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام، زمان مشاهده استوری است. معمولاً 50 نفر اولی که استوری یک پیج را مشاهده می‌کنند، در رتبه‌های بالاتری قرار می‌گیرند.

3- میزان تمایل به مشاهده استوری‌های یک پیج

افرادی که به استوری‌های یک پیج علاقه نشان می‌دهند، تعداد بیشتری استوری مشاهده می‌کنند، آن‌ها را لایک می‌کنند و یا با استفاده از ریپلای به آن‌ها پاسخ می‌دهند، در قسمت‌های بالاتری لیست مشاهده‌کنندگان استوری قرار می‌گیرند.

تمام افرادی که به صورت حرفه‌ای در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، می‌دانند که افزایش تعداد بازدیدکنندگان استوری باعث افزایش میزان فروش پیج خواهد شد.

روش‌هایی برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام

حال که با نحوه مشاهده و مدیریت بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام آشنا شدید، بد نیست نکاتی در خصوص نحوه افزایش آن‌ها نیز بدانید. با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید بر تعداد بازدیدکنندگان استوری و حتی فالوئرهای خود بیفزایید. این روش‌ها عبارتند از:

1- حذف فالوئرهای فیک

اولین موردی که می‌تواند نسبت میزان بازدید استوری یک پیج به تعداد دنبال‌کنندگان را متعادل کند، حذف فالوئرهای فیک یا روح است. یکی از مواردی که در اینستاگرام و بخش استوری وجود دارد این است که ابتدا استوری شما را به تعدادی از فالوئرهایتان نشان می‌دهد. در صورتی که آن‌ها این استوری را مشاهده کنند، اینستاگرام استوری را به تعداد افراد بیشتری نشان خواهد داد. فالوئرهای فیک یا روح به دلیل این که استوری مشاهده نمی‌کنند، می‌توانند به پیج با ندیدن استوری‌ها صدمه بزنند و میزان بازدید را کاهش دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فالوئرهای فیک پیشنهاد می‌کنیم مطلب پیج فیک اینستاگرام چیست را مطالعه کنید.

2- استفاده از نظرسنجی و سؤال

کاربران به استوری‌هایی که در آن می‌توانند با پیج در تعامل باشند، علاقه بیشتری دارند. به همین دلیل بهتر است هر از چند گاهی از استوری‌هایی که در آن‌ها نظرسنجی وجود دارد یا در آن سؤالاتی پرسیده‌اید، استفاده کنید. این کار سبب می‌شود که افراد بیشتری به استوری واکنش نشان دهند و همین امر سبب خواهد شد استوری شما به افراد بیشتری نمایش داده شود.

3- انتشار استوری در زمان مناسب

انتشار استوری در زمان مناسب

زمان مناسب برای انتشار استوری و پست برای هر پیج با پیج دیگر متفاوت است. با استفاده از بخش (insight) اینستاگرام می‌توانید بهترین زمان برای انتشار استوری را پیدا کنید. در این زمان افراد بیشتری استوری را مشاهده می‌کنند و همان‌طور که گفتیم این امر در افزایش تعداد بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام نقش دارد.

4- استفاده از ویدیو

افراد در اینستاگرام به ویدیوهایی که در استوری وجود دارد، بیشتر از عکس‌ها و متن‌ها توجه می‌کنند. همین امر باعث شده تا تعداد زیادی از کسب‌وکارها بسیاری از محتواهای مد نظر خود را به شکل ویدیو استوری کنند. البته در زمان انجام این کار مطمئن شوید که ویدیو کیفیت و مدت زمان مناسبی دارد.

5- توجه بیشتر به کیفیت در مقایسه با کمیت

شاید بسیاری از افراد تصور کنند که انتشار تعداد زیادی استوری در یک روز می‌تواند برای افزایش بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام پیج آن‌ها مفید باشد. اما باید بدانید که این کار نه تنها برای پیج شما مفید نیست بلکه می‌تواند باعث شود تا برخی افراد استوری‌های شما را میوت کنند تا آن‌ها را مشاهده نکنند و حتی در برخی مواقع پیج شما را آنفالو کنند. به همین دلیل بهتر است به جای کمیت روی کیفیت بالاتر کار کنید. هر چه استوری‌های شما کیفیت بیشتری داشته باشند و برای مخاطب جذاب‌تر باشند، افراد به مشاهده آن تمایل بیشتری نشان خواهند داد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    6- فعالیت منظم و مداوم

    برای این که بتوانید شاهد رشد بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام و فالوئرهای پیج خود باشید، باید به صورت مستمر و منظم فعالیت کنید تا منجر به رشد سریع پیج اینستاگرام شما شود. زمانی که شما در ساعات مشخصی از روز استوری منتشر می‌کنید، مخاطب به نوعی شرطی شده و در آن زمان‌ها برای مشاهده استوری شما، اینستاگرام را باز خواهد کرد. همچنین فعالیت منظم سبب می‌شود که الگوریتم‌های اینستاگرام پیج شما را فعال‌تر و جذاب‌تر تشخیص دهند و همین امر سبب خواهد شد که استوری‌های شما به افراد بیشتری نمایش داده شوند.

    جمع‌بندی

    • تعداد بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام برای پیج‌ها و کسب‌وکارهای متفاوت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هر چه این تعداد بالاتر باشد، فعالیت آن‌ها تأثیر بیشتری خواهد داشت.
    • الگوریتم‌های اینستاگرام افرادی را که به طور کلی اینتراکشن یا تعامل بیشتری با پیج دارند، در نفرات بالایی مشاهده‌کنندگان استوری قرار می‌دهد.
    • افراد بالایی بازدیدکنندگان استوری یا بیشتر به پیج شما سر زده‌اند و با آن تعامل بیشتری داشته‌اند، در مدت زمان کوتاهی پس از انتشار استوری آن را مشاهده کرده‌اند و یا به استوری‌های قبلی شما علاقه بیشتری نشان داده‌اند.
    • روش‌هایی برای افزایش بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام وجود دارند که از مهم‌ترین این روش‌ها می‌توان به حذف فالوئرهای فیک، انتشار ویدیو، قرار دادن سؤال و نظرسنجی در استوری، توجه به کمیت و پیدا کردن زمان مناسب انتشار استوری اشاره کرد.
    • شما در خصوص بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام و مدیریت آن‌ها چه می‌دانید؟ از چه روش‌هایی برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان استوری استفاده می‌کنید؟ آیا با الگوریتم‌های اینستاگرام آشنایی دارید؟
    • نظرات و تجربیات خود را در بخش کامنت با ما و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    linktr

    alphr

    pallyy

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.