ساخت (QR-CODE) از پست های اینستاگرام

0

اگر می‌خواهید فالوئرهای بیشتری در اینستاگرام به دست آورید، باید ویژگی‌های جدید این پلتفرم را یاد بگیرید. یکی از این ویژگی‌های کاربردی و مفید، ساخت (QR-CODE) از پست های اینستاگرام و سایر قابلیت‌های این شبکه اجتماعی مانند ریلز، استوری و سایر موارد است. با استفاده از کیو آر کد می‌توانید محتوای خود را به اشتراک بگذارید و از این طریق فالوئرهای بیشتر جذب کنید و تعامل خود را بالا نگه دارید. در این بررسی به طور کامل در مورد ساخت (QR-CODE) از پست های اینستاگرام و همچنین ساخت کیو آر کد برای استوری، ریلز و سایر قابلیت‌های آن صحبت می‌کنیم.

(QR) کد اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام اکنون می‌تواند انواع (QR) کدها را تولید کند و کاربران می‌توانند با هر برنامه استاندارد مربوط به دوربین گوشی هوشمند این کد را اسکن کنند. وقتی مشتریان یا فالوئرهای کسب‌وکار شما (QR) کد ثابت شما را اسکن می‌کنند، دوربین گوشی آنها به‌ طور خودکار (URL) را شناسایی می‌کند و از آنها می‌خواهد که از مقصدی که دارای لینک است بازدید کنند. در بیشتر موارد، (URL) به طور خودکار در برنامه اینستاگرام باز می‌شود و کاربران را مستقیماً به صفحه اصلی پیج، پست یا نوع دیگری از محتوا می‌برد. در حقیقت، امکان ساخت (QR-CODE) از پست های اینستاگرام وجود دارد.

(QR) کد اینستاگرام چیست؟

از آنجایی که (QR) کدها می‌توانند کاربران را به مقصدهای درون برنامه‌ای خاص هدایت کنند، یک فرصت بازاریابی آفلاین محسوب می‌شود. این ویژگی یک نسخه توسعه یافته از گزینه (QR) کد است که اینستاگرام برای در سال 2020 راه اندازی کرد. در آگوست 2022، اینستاگرام شروع به ارائه یک ویژگی (QR Code) کرد که اکنون کاربران می‌توانند در سرتاسر برنامه از فید تا تب‌های کاوش پیدا کنند.

از سپتامبر 2022، به نظر می‌رسد که همه کاربران از جمله پیج‌های بیزینسی و شخصی می‌توانند به ویژگی توسعه یافته (QR Code) دسترسی داشته باشند. این ویژگی برای پست‌ها و ریلزها قابل استفاده است، بنابراین می‌توانید تقریباً هر محتوایی را در برنامه اینستاگرام به اشتراک بگذارید. در حقیقت، با ساخت (QR-CODE) از پست های اینستاگرام می‌توانید امکان دسترسی به محتوای پیج خود را برای همه افراد مهیا می‌کنید.

بیشتر بخوانید: نصب مجدد اینستاگرام

نحوه ساخت کیو آر کد اینستاگرام

چه بخواهید ترافیک بالایی را به حساب خود هدایت کنید یا محتوای خاصی را به تعداد زیاد افراد نشان دهید، می‌توانید از یک (QR) کد منحصربه‌فرد استفاده کنید. در بیشتر موارد، می‌توانید (QR) کدها را درست در اپلیکیشن موبایل ایجاد کنید. اما شما همچنین می‌توانید آنها را در یک مرورگر با افزودن (QR) در انتهای هر (URL) اینستاگرام ایجاد کنید. پس بیایید همه گزینه‌ها را بررسی کنیم.

اشتراک گذاری و ساخت (QR-CODE) از پست های اینستاگرام

آیا می‌خواهید تصویر یا ویدئو خود را به اشتراک بگذارید؟ برای این کار:

  • روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پست ضربه بزنید و (QR) کد را از منو انتخاب کنید.
  • وقتی روی این گزینه ضربه می‌زنید، اینستاگرام فوراً یک پاپ آپ (QR) کد برای پست ایجاد می‌کند.
  • کد منحصربه‌فرد شامل توضیح کوتاهی است که نوع محتوا، تاریخ و سازنده اصلی را بیان می‌کند.

پاپ آپ (QR) کد اینستاگرام همچنین دارای ابزار انتخاب رنگ است. شما می‌توانید برای تغییر ظاهر (QR) کد:

  • روی هر یک از گزینه‌های رنگ ضربه بزنید تا برای برند یا نوع کانال بازاریابی شما بهتر عمل کند.
  • وقتی تغییر ظاهر کد را تمام کردید، روی (Save QR Code) ضربه بزنید تا آن را در دستگاه خود با دانلود کنید.
  • سپس می‌توانید برای آپلود و به اشتراک گذاری محتوا اقدام کنید.
  • اکنون ساخت (QR-CODE) از پست های اینستاگرام انجام شد.

با ساخت (QR-CODE) از پست های اینستاگرام می‌توانید امکان دسترسی به محتوای پیج خود را برای همه افراد مهیا می‌کنید.

اشتراک گذاری ریلز اینستاگرام از طریق (QR)

گردش کار (QR) کد برای ریلز اساساً یکسان است. یک نوع ریلز را پیدا کنید که می‌خواهید در فید اینستاگرام، در فید ریلز یا در برگه اکسپلورر خود به اشتراک بگذارید. روی سه نقطه در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید و (QR Code) را انتخاب کنید. سپس رنگ‌ها را سفارشی کنید و کد را دانلود کنید.

به نظر می‌رسد که در این مرحله، (QR) کدها همیشه در منوی ریلز در برنامه اینستاگرام ظاهر نمی‌شوند. اگر (QR) کد برای ریلزی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید دیده نمی‌شود، در عوض آن را در یک مرورگر دسکتاپ باز کنید. در انتهای (URL)، عنوان (QR) را تایپ کنید تا کد ظاهر شود. کیو آر کد ریلز مانند ساخت (QR-CODE) از پست های اینستاگرام قابل به اشتراک گذاری است.

اشتراک گذاری استوری‌های اینستاگرام از طریق (QR) کد

به دلیل بازه زمانی کوتاه، اشتراک گذاری استوری‎‌های آفلاین ممکن است در بسیاری از موارد عملی نباشد. اما وقتی می‌خواهید محتوای حساس به زمان را به اشتراک بگذارید، مطمئناً می‌توانید یک (QR) کد برای اشتراک گذاری استوری‌های اینستاگرام خود ایجاد کنید.

از نظر تئوری، می‌توانید یک (QR) کد از منوی استوری‌ها ایجاد کنید. اما اگر این گزینه را در برنامه اینستاگرام نمی‌بینید، سعی کنید با افزودن (QR) به انتهای (URL) استوری، کد را روی دسکتاپ ایجاد کنید. کیو آر کد استوری مانند ساخت (QR-CODE) از پست های اینستاگرام قابل به اشتراک گذاری است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    اشتراک گذاری هایلایت‌های استوری اینستاگرام از طریق (QR) کد

    از آنجایی که هایلایت‌های استوری بیشتر از استوری‌ها دوام دارند، اغلب برای اشتراک‌گذاری آفلاین گزینه بهتری هستند. همچنین اشتراک‌گذاری هایلایت‌ها از اپ گوشی بسیار آسان‌تر است. برای اشتراک‌گذاری هایلایت استوری، روی آن ضربه بزنید تا از صفحه اول اینستاگرام باز شود. گزینه (Show QR Code) را از منو انتخاب کنید، طرح رنگ را بررسی کرده و کد را ذخیره کنید. کیو آر کد هایلایت‌های استوری مانند ساخت (QR-CODE) از پست های اینستاگرام قابل به اشتراک‌گذاری است.

    اشتراک گذاری راهنماها اینستاگرام از طریق (QR) کد

    اشتراک گذاری راهنماها اینستاگرام از طریق (QR) کد

    اینستاگرام همچنین دارای کدهای (QR) بومی برای راهنماهایی (Guide) است که می‌توانند مکان‌ها، محصولات یا پست‌ها را نمایش دهند. برای ایجاد یک (QR) کد برای راهنمای اینستاگرام، روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و (Show QR Code) را انتخاب کنید. در صورت نیاز رنگ‌ها را به روز کرده و کد را برای اشتراک گذاری دانلود کنید. کیو آر کد راهنماها مانند ساخت (QR-CODE) از پست های اینستاگرام قابل به اشتراک گذاری است.

    اشتراک گذاری موقعیت مکانی اینستاگرام از طریق (QR) کد

    کیو آر کدهای مبتنی بر مکان می‌توانند کاربران را به موقعیت مکانی یک شرکت یا منطقه هدایت کند. برای یافتن صفحات مکان، چند گزینه دارید. ابتدا می‌توانید روی برچسب موقعیت مکانی روی یک پست یا حلقه ضربه بزنید تا صفحه مکان باز شود.

    همچنین، می‌توانید یک مکان را در برگه اکسپلورر جستجو کنید و سپس برای انتخاب یک مکان، روی برگه لوکیشن‌ها ضربه بزنید. پس از یافتن مکانی برای اشتراک گذاری، روی سه نقطه کنار نام مکان ضربه بزنید. وقتی منو ظاهر شد، (Show QR Code) را انتخاب کنید. سپس انتخاب رنگ خود را نهایی کرده و (QR) کد را در دستگاه خود ذخیره کنید. کیو آر کد موقعیت مکانی مانند ساخت (QR-CODE) از پست های اینستاگرام قابل به اشتراک گذاری است.

    اشتراک‌گذاری صفحات هشتگ اینستاگرام از طریق (QR) کد

    هشتگ‌ها مانند مکان‌ها کار می‌کنند. شما می‌توانید با ضربه زدن مستقیم روی هشتگ از یک پست یا ریلز به یک صفحه هشتگ دسترسی پیدا کنید. از طرف دیگر، می‌توانید به تب کاوش بروید و مستقیماً یک هشتگ را جستجو کنید. در هر صورت، این امکان دارید روی سه نقطه بالای هر صفحه هشتگ ضربه بزنید و منو را باز کنید. روی (Show QR Code) ضربه بزنید، طرح رنگ را سفارشی کنید و ذخیره کنید تا آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. کیو آر کد هشتگ مانند ساخت (QR-CODE) از پست های اینستاگرام قابل به اشتراک گذاری است.

    نحوه ساخت (QR Code) برای اینستاگرام جهت فیلترهای (AR)

    آیا تیم شما یک فیلتر (AR) برای اینستاگرام طراحی کرده است؟ شما می‌توانید با اشتراک‌گذاری فیلترتان در خارج از برنامه اینستاگرام، پایگاه کاربری خود را افزایش دهید و افراد بیشتری را وادار کنید تا فیلترتان را امتحان کنند.

    • به پروفایل اینستاگرام خود بروید، تب (Filter) را باز کنید و فیلتری را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید.
    • سپس از همان گردش کار بالا استفاده کنید.
    • روی سه نقطه ضربه بزنید تا منو باز شود، (QR) کد را انتخاب کنید و قبل از دانلود کد را سفارشی کنید.
    • کیو آر کد (AR) مانند ساخت (QR-CODE) از پست های اینستاگرام قابل به اشتراک گذاری است.

    چه بخواهید ترافیک بالایی را به حساب خود هدایت کنید یا محتوای خاصی را به تعداد زیاد افراد نشان دهید، می‌توانید از یک (QR) کد منحصربه‌فرد استفاده کنید.

    نحوه ساخت (QR Code) برای به اشتراک گذاری یک پروفایل

    برخلاف بسیاری از گزینه‌های محتوای بالا، کدهای (QR) پروفایل اینستاگرام جدید نیستند. اما اگر به دنبال راه‌های جدیدی برای اشتراک‌گذاری آفلاین لینک پروفایل اینستاگرام خود هستید، کدهای (QR) نمایه ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشند. برای یافتن (QR) کد خود، به پروفایل اینستاگرام خود بروید و روی سه خط در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. از منوی حساب، (QR Code) را انتخاب کنید.

    مشابه سایر (QR) کدها می‌توانید برای تغییر رنگ ضربه بزنید. همچنین می‌توانید روی دکمه (Color) در بالای صفحه ضربه بزنید تا سایر گزینه‌های طراحی را ببینید. به عنوان مثال، این امکان را دارید یک الگوی ایموجی انتخاب کنید یا می‌توانید یک سلفی بگیرید و تگ اضافه کنید. پس از نهایی کردن طرح، روی دکمه اشتراک‌گذاری ضربه بزنید و یک مقصد (ایمیل یا هر کانال دیگری) را انتخاب کنید. کیو آر کد پروفایل مانند ساخت (QR-CODE) از پست های اینستاگرام قابل به اشتراک‌گذاری است.

    آموزش ساخت نیم‌ تگ در اینستاگرام

    آموزش ساخت نیم‌ تگ در اینستاگرام ساخت

    شما می‌توانید نیم‌تگ را در کامپیوتر خود ایجاد کنید. اینستاگرام به طور خودکار یک نیم‌تگ را برای حساب شما ایجاد خواهد کرد. در غیر این صورت می‌توانید از اپلیکیشن اینستاگرام در گوشی خود استفاده کنید. مراحل کار به صورت زیر است:

    1. نماد را در گوشه سمت راست بالا (سه خط موازی) صفحه نمایه فشار دهید.
    2. (QR-code) را در منوی صفحه انتخاب کنید.
    3. اگر روی دکمه بالا کلیک کنید، این امکان را دارید طراحی نیم تگ خود را با افزودن ایموجی و سایر ویژگی‌ها تغییر دهید.
    4. با ضربه زدن روی صفحه نمایش گوشی هوشمند خود می‌توانید ایموجی‌ها را تغییر دهید.
    5. شما همچنین می‌توانید یک سلفی اضافه کنید.
    6. این امکان را دارید با ضربه زدن روی صفحه، سلفی خود را طراحی کنید.

    کلام آخر

    • یک (QR) کد راهی برای به اشتراک گذاری محتوای پیج اینستاگرام است.
    • ساخت (QR-CODE) از پست های اینستاگرام، ریلز، استوری و سایر موارد امکان‌پذیر است.
    • هدف از ساخت (QR-CODE) از پست های اینستاگرام را می‌توان به اشتراک محتوا جهت ایجاد تعامل قوی و جذب فالوورهای بیشتر دانست.

    منبع:

    socialmediaexaminer

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.