دانلود و ذخیره استوری اینستاگرام با 5 روش فوق العاده

0

اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های جذابی است که روزانه میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. اما استفاده از این رسانه به دلیل برخی قوانین یا شرایط محدودکننده همیشه هم آسان نیست. برای مثال ذخیره استوری اینستاگرام چیزی نیست که سازندگان اینستاگرام راه‌حل مستقیم و بدون‌دردسری را در خود پلتفرم برای آن پیش‌بینی کرده باشند. به همین دلیل برای ذخیره یک استوری در گالری گوشی خود باید از روش‌های جانبی مانند برنامه‌های دانلود استوری استفاده کنید. پس بیایید ببینیم کدام روش‌ها برای ذخیره استوری اینستاگرام بیشترین کارایی را دارند. با ما تا انتها همراه باشید.

دانلود استوری اینستاگرام

محبوبیت جهانی اینستاگرام باعث شده است که بتوانید به هزاران فیلم و تصویر جذاب و سرگرم‌کننده از سلبریتی‌ها، اینفلوئنسرها، مطالب آموزشی و ترندهای روز دنیا دسترسی داشته باشید. یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده اینستاگرام برای به اشتراک‌گذاری چنین محتواهایی، بخش استوری است. دانلود و ذخیره استوری اینستاگرام زمانی که خودتان آن را منتشر کرده باشید کار سختی نیست. برای مثال می‌توانید با هایلایت کردن استوری، آرشیو آن یا ارسال استوری به گالری گوشی خود آن را ذخیره کنید.

دانلود استوری اینستاگرام

اما اگر بخواهید استوری‌های دیگر اکانت‌های اینستاگرامی را ذخیره کنید، باید از روش‌های مختلفی کمک بگیرید. البته تنها زمانی می‌توانید استوری‌های اکانت دیگری را دانلود کنید که حساب آن خصوصی نباشد. فراموش نکنید که اینستاگرام برای بازنشر استوری‌های سایر افراد در اکانت شما سخت‌گیر است و ممکن است طبق قوانین با آن برخورد کند. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای رفع این مشکل این است که در زمان انتشار پست دیگران نام منبع را ذکر کنید.

ذخیره استوری اینستاگرام بدون برنامه

ساده‌ترین روش برای دانلود و ذخیره استوری دیگران بدون برنامه این است که از طریق اسکرین شات یا فیلمبرداری از صفحه موبایل خود این کار را انجام دهید. البته این حالت مزایا و معایب خاص خود را دارد. برای مثال از مزایای آن می‌توانیم به عدم صرف وقت زیاد برای دانلود استوری اشاره کنیم. ضمن اینکه معایب آن هم شامل افت کیفیت تصویر یا حذف صدای اصلی از روی ویدیوهای استوری می‌شوند. برای ضبط ویدیو از روی صفحه موبایل خود می‌توانید از نرم‌افزارهای جانبی متعددی کمک بگیرید. اما به منظور گرفتن عکس از صفحه کافی است از قابلیت تصویربرداری خود گوشی استفاده کنید.

به دلیل محدودیت‌های اینستاگرام امکان ذخیره استوری سایر کاربران در حالت عادی فراهم نیست و برای این کار باید از برنامه‌ها یا سایت‌های جانبی استفاده کنید.

سایت ذخیره استوری اینستاگرام

همانطور که گفتیم امکان ذخیره استوری اینستاگرام به صورت پیش‌فرض وجود ندارد. اما این به معنای غیرممکن بودن دانلود و ذخیره استوری‌های این پلتفرم نیست. سایت‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای ذخیره استوری اینستاگرام خود استفاده کنید. هر یک از این سایت‌ها به شکل خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال برای استفاده از برخی از آن‌ها نیاز دارید تا وارد حساب کاربری خود شوید. در حالی که بعضی از آن‌ها بدون وارد شدن به اکانت خود و تنها با وارد کردن آدرس اکانت مورد نظر قابلیت دانلود و ذخیره استوری اینستاگرام را برای شما فراهم می‌کنند. در ادامه به معرفی چند مورد از این سایت‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: نصب مجدد اینستاگرام

ذخیره استوری اینستاگرام در گالری با سایت تولزو (toolzu)

برای دانلود و ذخیره کردن استوری اینستاگرام به سادگی می‌توانید به سایت تولزو بروید و تنها با چند کلیک ساده فیلم یا تصویر مورد نظر خود را دانلود کنید. به این منظور باید مراحل زیر را طی کنید.

  1. وارد سایت تولزو به آدرس (https://toolzu.com/downloader/instagram/stories) شوید.
  2. در کادر خالی وسط صفحه نام کاربری حساب مورد نظر خود را در آن وارد کنید. طبق توضیحات زیر کادر آدرس حساب باید با علامت (@) باشد.
  3. بعد از وارد کردن آدرس روی کادر آبی ‌رنگ حاوی عبارت دانلود کلیک کنید.
  4. در این مرحله تمام استوری‌های 24 ساعت گذشته را مشاهده می‌کنید. پس باید استوری مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  5. در نهایت کمی صبر کنید تا فرآیند دانلود استوری انجام شود.

سایت تولزو تنها برای دانلود و ذخیره استوری اینستاگرام کاربرد ندارد و شما می‌توانید برای دانلود پروفایل، انواع پست (ویدیو و عکس) و محتوای (IGTV)  نیز از آن استفاده کنید. با کمک این سایت می‌توانید خیلی سریع و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای استوری‌های مورد نظر خود را به صورت باکیفیت دانلود و ذخیره کنید. ضمن اینکه برای دانلود استوری اینستاگرام از این طریق هیچ محدودیتی از نظر تعداد ندارید.

دانلود استوری اینستاگرام از گوگل با سایت استوری سیور (Story Saver)

دانلود استوری اینستاگرام از گوگل با سایت استوری سیور (Story Saver)

یکی دیگر از سایت‌هایی که عملکردی مشابه سایت تولزو دارد، استوری سیور به آدرس (storysaver.net) است. فرآیند دانلود و ذخیره استوری در این سایت هم دقیقاً مشابه سایت قبل است. شما برای هایلایت‌های اینستاگرام هم می‌توانید از این سایت استفاده کنید. پس از وارد کردن نام کاربری باید از لیست موجود، پست مورد نظر خود را انتخاب کرده و با کلیک روی عبارت «دانلود» آن را ذخیره کنید.

دانلود استوری‌ها و هایلایت‌ها به کمک این سایت هم در گوشی‌های اندروید و هم در سیستم‌های مک و ویندوز امکان‌پذیر است. اما اگر دارای گوشی آیفون هستید، می‌توانید از طریق مرورگر سافاری وارد سایت شده و به سادگی استوری مورد نظر خود را دانلود کنید. البته این امکان تنها برای گوشی‌های با نسخه آی‌او‌اس 13 به بالا فراهم است. از مزایای سایت استوری سیور این است که هیچ سابقه‌ای از محتوای دانلود شده و داده‌های شخصی شما را نگهداری نمی‌کند.

ذخیره استوری اینستاگرام دیگران با سایت اینستا فالوئر

سایت اینستا فالوئر به آدرس (instafollowers.co) یکی دیگر از سایت‌های ذخیره استوری محسوب می‌شود. برای این کار باید وارد سایت شوید و مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  1. پروفایل اینستاگرامی مورد نظر خود را پیدا کرده و نام کاربری آن را کپی کنید.
  2. وارد سایت شده و نام کاربری را در کادر بالای صفحه وارد کنید.
  3. در ادامه روی کادر حاوی عبارت دانلود کلیک کنید.
  4. در نهایت در بین استوری‌های مشاهده شده گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید.
  5. در قدم بعدی باید پس از کلیک روی علامت دانلود، روی بخش سه نقطه زیر استوری کلیک کنید.
  6. در نهایت دو گزینه برای انتخاب خواهید داشت. اینکه استوری را به صورت تمام صفحه مشاهده کنید با برای ذخیره در گالری خود آن را دانلود کنید.

نکته: کل مراحل بالا برای ذخیره استوری اینستاگرام در کامپیوتر کاربرد دارند. اگر از گوشی استفاده می‌کنید تنها طی کردن چند مرحله اول کافی خواهد بود.

از جمله سایت‌های معتبر و شناخته شده برای دانلود و ذخیره استوری اینستاگرام می‌توانیم به سایت تولزو، سایت استوری سیور و سایت اینستا فالوئر اشاره کنیم.

دانلود استوری اینستا با لینک مستقیم

یکی دیگر از روش‌های فوق‌العاده راحت برای ذخیره استوری اینستاگرام این است که با لینک مستقیم آن را دانلود کنید. به این منظور هم می‌توانید از گوشی و هم کامپیوتر شخصی استفاده کنید. یکی از سایت‌های حرفه‌ای برای انجام این کار سایت اسناپینستاست. البته شما می‌توانید از طریق برنامه همین سایت با نام (Snapinsta.App) نیز این کار انجام دهید. شما می‌توانید با طی کردن مراحل زیر به سادگی استوری مورد نظر خود را ذخیره کنید.

  1. از طریق مرورگر مورد نظر خود (به کمک گوشی یا کامپیوتر) وارد سایت مورد نظر شوید.
  2. برنامه اینستاگرام خود را باز کرده و استوری مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  3. برای دانلود استوری، عکس یا فیلم مورد نظر را انتخاب کنید.
  4. آدرس داستان را از طریق (URL) بالای صفحه کپی کنید.
  5. به سایت مورد نظر برگردید و آدرس استوری را در کادر بالای صفحه وارد کنید.
  6. در نهایت روی گزینه دانلود کلیک کرده تا روند ذخیره استوری اینستاگرام انجام شود.

برنامه دانلود استوری اینستا بدون پسورد

کافی است سری به استورهای داخلی و یا گوگل‌پلی بزنید تا با حجم بالای برنامه‌های دانلودر استوری روبه‌رو شوید. اما یکی از معایب بیشتر این برنامه وارد شدن مستقیم به حساب اینستاگرام است. به عبارت ساده‌تر شما برای استفاده از برنامه باید از طریق خود نرم‌افزار دانلودر، لاگین اینستاگرام را انجام داده و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود استوری‌ها را ذخیره کنید. این مورد برای افرادی که در مورد حریم خصوصی و داده‌های خود حساسیت بالایی دارند، معمولاً غیرقابل تحمل است. برخی از سایت‌هایی که در بالا اشاره کردیم، به صورت برنامه هم در دسترس هستند. بنابراین شما بدون وارد کردن پسورد خود می‌توانید شروع به ذخیره استوری اینستاگرام کنید.

برنامه (StoryDownloader.app)

یکی از برنامه‌های خوب برای دانلود استوری اینستاگرام (StoryDownloader.app) است که می‌توانید از طریق مرورگر وب نیز به آن دسترسی داشته باشید. شما علاوه بر ذخیره استوری می‌توانید استوری‌های مورد نظر خود را به صورت ناشناس مشاهده کنید. از ویژگی‌های این برنامه می‌توانیم به رابط کاربری ساده و کم حجم بودن آن اشاره کنیم. ضمن اینکه از تمامی پست‌ها پشتیبانی می‌کند. این برنامه تا کنون 100 هزار مرتبه دانلود شده است. برای استفاده از این برنامه در مرورگر باید به آدرس سایت آن بروید و مراحل زیر را طی کنید.

  1. پلتفرم (StoryDownloader.app) را باز کنید.
  2. در بخش نوار جستجو نام کاربری پروفایل مورد نظر خود را وارد کرده و سپس روی دکمه (Enter) کلیک کنید.
  3. در صفحه باز شده تمام استوری‌های پست شده را مشاهده خواهید کرد که باید با کلیک روی گزینه دانلود آن‌ها را در دستگاه خود ذخیره کنید.
  4. با استفاده از برخی از سایت‌ها می‌توانید با ورود به اینستاگرام از طریق مرورگر و کپی کردن آدرس استوری، آن را دانلود و ذخیره کنید.

افزونه دانلودر استوری اینستاگرام

علاوه بر برنامه‌ها و سایت‌های مختلفی که در توضیحات بالا به آن‌ها اشاره کردیم، شما می‌توانید از یک افزونه کروم نیز برای دانلود و ذخیره استوری اینستاگرام استفاده کنید. این افزونه (FastSave) نام دارد و شما می‌توانید به کمک آن به صورت کاملاً رایگان استوری‌های مورد نظر خود را ذخیره کنید. برای استفاده از این افزونه باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید.

  1. وارد مرورگر گوگل شوید و در بخش نوار جستجوی آن عبارت (chrome web store) را تایپ کنید.
  2. در ادامه وارد فروشگاه وب کروم شوید.
  3. در بخش جستجوی سایت، نام افزونه (FastSave) را وارد کنید.
  4. در ادامه می‌توانید افزونه مورد نظر را به گوگل کروم اضافه کنید. برای این کار باید روی کادر آبی رنگ حاوی عبارت (Add to Chrome) کلیک کنید.
  5. برای استفاده از افزونه مورد نظر وارد آن شوید. سپس روی پروفایل اینستاگرام مورد نظر خود برای ذخیره استوری کلیک کنید.
  6. در نهایت بعد از مشاهده استوری‌ها، روی فلش گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا روند دانلود آغاز شود.
افزایش فروش در اینستاگرام

برنامه (InStore)

یکی از اپلیکیشن‌های عالی برای ذخیره استوری اینستاگرام برنامه (InStore) است که می‌توانید آن را از گوگل‌پلی دانلود کنید. با کمک این برنامه می‌توانید تنها با چند کلیک ساده استوری مورد نظر خود را در گالری گوشی یا پوشه دانلودهای کامپیوتر خود ذخیره کنید. این تنها قابلیت برنامه مورد نظر نیست و شما می‌توانید از سایر ویژگی‌های آن مانند دانلود فیدها و پست‌ها نیز استفاده کنید. البته بر خلاف نرم‌افزارهای قبلی برای کار با این برنامه نیازمند ورود به برنامه هستید. برای کار با این برنامه مطابق مراحل زیر پیش بروید.

  1. اپلیکیشن (InStore) را باز کنید.
  2. در میان گزینه‌های موجود در پایین صفحه، روی بخش (InStore Story Saver) کلیک کنید.
  3. در این مرحله باید با وارد کردن مشخصات ورود، حساب اینستاگرام خود را به برنامه متصل کنید.
  4. در قدم بعدی باید روی نمایه مورد نظر خود کلیک کنید تا بتوانید استوری‌های آن را مشاهده کنید.
  5. در نهایت هنگام پخش استوری‌های مورد نظر روی گزینه دانلود کلیک کنید تا در دستگاه شما ذخیره شوند.

افزونه (FastSave) به شما این امکان را می‌دهد تا با کمک گوگل و بدون نیاز به هیچ برنامه یا سایتی استوری‌های مورد نظر خود را دانلود و ذخیره کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • با وجود قابلیت‌های متعدد اینستاگرام امکان ذخیره استوری اینستاگرام افراد مختلف وجود ندارد. البته قابلیت ذخیره استوری‌های حساب خود کاربر همچنان پابرجاست.
    • شما با کمک اپلیکیشن‌ها و سایت‌های گوناگون می‌توانید تنها در چند مرحله ساده استوری مورد نظر خود را از طریق گوشی یا کامپیوتر ذخیره کنید.
    • امکان ذخیره استوری اینستاگرام به کمک افزونه گوگل با نام (FastSave) نیز وجود دارد. به این منظور باید وارد فروشگاه افزونه‌های گوگل کروم شوید و آن را روی مرورگر خود دانلود کنید.
    • ذخیره استوری از روش‌های گوناگون مانند وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، کپی کردن لینک استوری از طریق مرورگر و وارد کردن آدرس حساب کاربری مورد نظر امکان‌پذیر است.
    • استوری‌های ذخیره شده را می‌توانید به راحتی برای دوستان خود ارسال کنید یا آن‌ها را در سایر پلتفرم‌های دیگر و حتی خود اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع:

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.