فروش کتاب در اینستاگرام و 5 نکته مهم مرتبط به آن

0

فروش کتاب در اینستاگرام موضوع بسیار مهم و تاحدودی جدید برای طیف بسیاری از افراد است. همچنین افرادی که تا حد بسیار زیادی عاشق کتاب هستند، به دنبال فروشگاه‌های اینستاگرامی می‌گردند تا بتوانند کتاب‌های موردعلاقه خود را به‌صورت اینترنتی خریداری نمایند. بااین‌حال، ممکن است خیلی از افراد فکر کنند که فروش کتاب در اینستاگرام سودی ندارد و باید به دنبال کسب‌وکار دیگری باشند.

به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم در این مقاله، اطلاعات کاملی درباره ایده برای پیج کتاب و نحوه فروش کتاب در اپلیکیشن اینستاگرام در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم می‌خواهید پیج جدیدی برای فروش کتاب در اپلیکیشن اینستاگرام بزنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

از مدت‌ها پیش تاکنون، خرید و فروش کتاب جزو شغل‌های جذاب به نظر می‌رسید که خیلی از افراد از این طریق، به درآمد خوبی هم رسیده‌اند. از سوی دیگر، خرید و فروش اینترنتی به‌تازگی توانسته بخش زیادی از بازار را از آن خود کند. زیرا از طریق اینترنت و ‌خصوص اپلیکیشن اینستاگرام، می‌توانید محصولات مختلفی را به بهترین و سریعترین شکل ممکن به فروش برسانید. خرید و فروش کتاب در اینستاگرام نسبت به خرید و فروش حضوری، دردسر‌های کمتری هم نیز دارد.

فروش کتاب در اینستاگرام

از میان پلتفرم‌های مختلفی که شما می‌توانید کسب‌وکار اینترنتی خود را راه بیاندازید، اینستاگرام یکی از بهترین و مشهورترین آن‌ها به شمار می‌رود که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. ازاین‌رو، اگر باید اطلاعات کاملی درباره اینستاگرام داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید در این اپلیکیشن به موفقیت دست پیدا کنید و کتاب‌های خود را با قیمت مناسبی هم بفروشید.

میزان سودآوری فروش کتاب در اینستاگرام به چه عواملی بستگی دارد؟

هرکسی که بخواهد کسب‌وکاری آغاز کند، اول از همه به میزان سودآوری آن توجه می‌کند. این موضوع درباره فروش کتاب در اینستاگرام نیز صدق می‌کند. شاید برخی از افراد پیش خود فکر کنند که به‌خاطر پایین‌تر بودن سرانه مطالعه در ایران، پس میزان سودآوری فروش کتاب هم خیلی پایین‌تر است.

بااین‌حال، باید بگوییم که میزان سودآوری فروش کتاب در اینستاگرام به فاکتورهای متنوعی بستگی دارد که می‌توانید باتوجه‌به این فاکتورها، درآمد خیلی خوبی از فروش کتاب به دست بیاورید. مهم‌ترین عواملی که در میزان سودآوری این نوع کسب‌وکار دخیل هستند را می‌توانید در این بخش مشاهده کنید.

  • موضوع کتاب
  • بازدیدکنندگان و خریداران کتاب‌ها
  • تعداد فالوور‌های اینستاگرام
  • ارائه اطلاعات کافی درباره کتاب‌ها
  • کیفیت کاغذ و طراحی کتاب
  • قیمت مناسب

برای موفقیت در فروش کتاب در اینستاگرام چه کنیم؟

توجه به هر یک از نکات بالا می‌تواند یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای رسیدن به موفقیت در فروش کتاب به صورت اینترنتی در نظر گرفته شود. روش‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید از طریق آن‌ها، به موفقیت قابل‌توجهی در این زمینه دست پیدا کنید.

یکی از مهم‌ترین فاکتورها، داشتن یک پیج اینستاگرام حرفه‌ای و باکیفیت است که در ادامه، تمام اطلاعاتی که درباره این موضوع نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهیم. علاوه بر این، یاد خواهید گرفت که بهترین پیج معرفی کتاب اینستاگرام باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا به موفقیت برسد.

مراحل راه‌اندازی پیج فروش کتاب در اینستاگرام

همان‌طورکه پیش از این نیز گفتیم، بهترین پیج فروش کتاب در اینستاگرام باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا بتواند به موفقیت دست پیدا کند. پس درصورتی‌که شما هم می‌خواهید فروش کتاب در اینستاگرام را با موفقیت به انجام برسانید، مراحل راه‌اندازی یک پیج مناسب اینستاگرام را بادقت به انجام برسانید. سپس هر یک از این مراحل را طی کنید تا به آخرین مرحله، یعنی فروش کتاب در اینستاگرام برسید.

فروش کتاب در اینستاگرام

انتخاب موضوع کتاب و انجام هماهنگی‌های لازم

اولین و مهم‌ترین کاری که شما باید انجام دهید، این است که موضوع خاصی برای کتاب‌های خود انتخاب کنید و سپس هماهنگی‌های لازم برای خرید آن‌ها را انجام دهید. علاوه بر این، شما باید در نظر بگیرید که برای فروش کتاب به صورت اینترنتی، طبیعتاً به کارتون و یا نایلون‌های خاصی نیاز دارید تا بتوانید این کتاب‌ها را درون آن‌ها گذاشته و از طریق پست به مقصد ارسال کنید. به همین دلیل هم اول از همه، باید هماهنگی‌های لازم برای خرید بسته یا کارتون را انجام دهید و سپس مطمئن شوید که تمام کتاب‌های مورد نظر شما در انبار وجود دارند.

تولید محتوای باکیفیت

بعد از انتخاب موضوع کتاب و انجام هماهنگی‌های لازم، نوبت به آن می‌رسد که پیج اینستاگرام خود را راه‌اندازی کرده و شروع به تولید محتوا کنید. همیشه به یاد داشته باشید که مهم‌ترین فاکتور برای موفقیت در فروش کتاب در اینستاگرام و یا هر پلتفرم اجتماعی دیگری، تولید محتوای باکیفیت است. برای این‌که تولید محتوای خوبی داشته باشید باید به فاکتورهای متعددی توجه کنید که در این بخش، برخی از مهم‌ترین آن‌ها را نام می‌بریم.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    • عکاسی

    اصلی‌ترین چیزی که افراد در اینستاگرام شاهد آن هستند، عکس تصاویر در پست‌هاست. به همین دلیل هم باید اطلاعات زیادی در نحوه درست عکاسی کردن از محصول داشته باشید تا بتوانید عکس‌های باکیفیتی از کتاب‌های خود بگیرید.

    علاوه بر این، برای جذاب‌تر شدن عکس‌ها می‌توانید از جزئیات کمک بگیرید. سعی کنید بهترین چیدمان را برای کتاب‌ها در نظر گرفته و عکاسی را با کیفیت و وضوح فوق‌العاده بالایی انجام دهید. درحالی‌که خیلی از افراد ترجیح می‌دهند از تصویرهای موجود در اینترنت برای کتاب‌های خود استفاده کنند، تمام تلاش خود را کنید که همواره خاص باشید.

    زیرا این امر نه‌تنها می‌تواند به افزایش فالوور‌ شما بیانجامد، بلکه تاثیر بسیاری هم در اعتماد فالوورهایتان خواهد داشت و راحت‌تر می‌توانند از شما خرید کنند. به یاد داشته باشید که تا حد امکان، از افکت‌های رنگی مختلف در تصاویر کتاب‌ها استفاده نکنید.

    • استوری‌های پیج

    استوری‌ها جزو مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که تاثیر زیادی در موفقیت فروش کتاب در اینستاگرام دارند. به همین دلیل هم بهتر است برای این‌که ایده‌های بهتری برای استوری‌های خود داشته باشید، از استوری‌های متنوع و جذابی استفاده کنید. توجه به این نکته می‌تواند شما را به بهترین پیج معرفی کتاب اینستاگرام تبدیل کند.

    شما می‌توانید هر چیزی که بخواهید را در استوری‌های خود بازگو کنید. بااین‌حال، به یاد داشته باشید که همه چیز باید بر اساس سلیقه و میزان تعامل مخاطبان‌تان در نظر گرفته شود. این بدان معنی است که اگر به چیزی واکنش بهتری نشان می‌دهند، بیشتر از آن استفاده کنید. بدین منظور، می‌توانید نگاهی به ایده برای پیج کتاب در اینستاگرام بیندازید.

    بیشتر بخوانید: نصب مجدد اینستاگرام

    نوشتن خلاصه کتاب

    یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند تاثیر زیادی در موفقیت شما برای فروش کتاب در اینستاگرام داشته باشد، نوشتن خلاصه کتاب‌هاست. اگرچه ممکن است خیلی از افراد متوجه شوند که کتاب‌های شما با یکدیگر مرتبط هستند، اما باز هم نوشتن خلاصه باعث می‌شود که آن‌ها بهتر بتوانند موضوع اصلی کتاب را درک کنند. در نتیجه این امر، آن‌ها متوجه می‌شوند که آیا این کتاب با سلیقه آن‌ها جور در می‌آید یا خیر. پس در هر شرایطی، نوشتن خلاصه کتاب را فراموش نکنید.

    نقد کتاب در کنار معرفی

    اگر اهل مطالعه و کتاب خواندن باشید احتمالاً ویدیو‌های نقد کتاب را نیز دیده‌اید. آن‌ها کتاب‌ها را از تمام جوانب مورد بررسی قرار داده و نشان می‌دهند که هر یک از شخصیت‌ها در واقع بیانگر چه چیزهایی بودند. مطالعه نقد کتاب می‌تواند دنیای جدیدی از مطالعه را به روی شما باز کند. ازاین‌رو، خیلی از کتابخانه‌های حرفه‌ای، به دنبال پیج‌های اینستاگرامی می‌گردند تا کتاب‌های مختلف را نقد کنند.

    فروش کتاب در اینستاگرام

    پس یکی از بهترین روش‌هایی که شما می‌توانید به بهترین پیج فروش کتاب تبدیل شوید، این است که در کنار معرفی کتاب‌ها، آن‌ها را به طور کامل نقد کنید. می‌توانید این نقد را به‌صورت ویدیو در استوری‌ها بازگو کنید و یا در همان پست مربوط به کتاب و در زیر کپشن، اطلاعاتی درباره آن‌ها ارائه دهید. اما در هر شرایطی، سعی کنید تمام بخش‌های مختلف کتاب را به‌صورت حرفه‌ای مورد بررسی قرار دهید.

    تعامل با نویسندگان کتاب‌ها

    اگر کتابی در پیج اینستاگرامی خود معرفی کرده و به فروش می‌رسانید که نویسنده آن در قید حیات است، سعی کنید با او در ارتباط باشید. داشتن تعامل با نویسندگان کتاب‌ها باعث می‌شود که مخاطبان احساس خیلی بهتری نسبت به شما داشته باشند و مطمئن شوند که خود شما هم ارزش این کتاب‌ها را می‌دانید. حتی اگر نویسنده مدنظر شما پیج اینستاگرامی دارد، بهتر است در هر یک از پست‌ها و استوری‌هایی که کتاب او را معرفی می‌کنید، پیج نویسنده را نیز تگ کنید.

    علاوه بر این، خیلی از پیج‌های اینستاگرامی موقع تولد و وفات نویسندگان مختلف، استوری و پست‌های مختلفی درباره آن نویسنده و زندگینامه او در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. این امر نیز می‌تواند تاثیر زیادی در اعتماد مخاطبان و فروش کتاب در اینستاگرام برای شما داشته باشد. پس مطمئن شوید که اطلاعات کاملی درباره نویسندگان مختلف دارید و می‌توانید آن‌ها را با سایر افراد نیز به اشتراک بگذارید.

    ارتباط بین کتاب‌ها

    در ابتدای مقاله هم به اختصار گفتیم که مهم‌ترین نکته برای تبدیل شدن به بهترین پیج معرفی کتاب اینستاگرام و یا هر اپلیکیشن دیگری، داشتن ارتباط مناسب بین کتاب‌هاست. برای مثال، فرض کنید که یک پیج اینستاگرامی کتاب‌های متعددی دارد و در یکی از پست‌های خود درباره ی کتابی با موضوع روانشناسی صحبت کرده است.

    از طرف دیگر، پست بعدی این پیج مربوط به کتابی با مضمون مسائل ترسناک است. طبیعتا ارتباط نداشتن میان کتاب‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش فالوور و فروش شما داشته باشد. علاوه بر این‌که خیلی از افراد به موضوع خاصی علاقه دارند و سعی می‌کنند به دنبال پیجی باشند که تمام کتاب‌های این حوزه را معرفی می‌کند.

    تجاری کردن اکانت اینستاگرام

    فاکتور مهم دیگری که به هیچ عنوان نباید آن را به تاخیر بیندازید، تجاری کردن اکانت اینستاگرام‌ خود است. به یاد داشته باشید که بهترین پیج معرفی کتاب اینستاگرام برای موفقیت، باید یک اکانت تجاری و حرفه‌ای داشته باشد. بدین منظور، باید مراحل خاصی را در اینستاگرام پیدا کنید تا اکانت شما تجاری شود و سایر افراد بتوانند از طریق ایمیل و یا راه‌های ارتباطی دیگر با شما ارتباط برقرار کنند.

    سخن نهایی

    در این مقاله، یاد گرفتید که برای فروش کتاب در اینستاگرام باید چه کارهایی انجام دهید. همان‌طورکه متوجه شدید، مراحل مختلفی وجود دارند که با رعایت هر یک از آن‌ها، می‌توانید به‌عنوان بهترین پیج فروش کتاب اینستاگرام شناخته شوید.

    پس به هیچ عنوان فکر نکنید که فروش کتاب یک کسب‌وکار کم درآمد است. تنها چیزی که باعث موفقیت شما می‌شود، رعایت نکات مربوط به اینستاگرام و تعامل درست با مخاطب است. باتوجه‌به این موارد، شما می‌توانید به بهترین پیج معرفی کتاب اینستاگرام تبدیل شوید و روزانه فروش بسیار خوبی داشته باشید. فقط کافی است که به اصول فروش کتاب در اینستاگرام توجه کنید و قدم به قدم پیش بروید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.