ربات اینستاگرام چیست و چگونه می‌تواند روی پیج شما تأثیر بگذارد؟

0

ربات اینستاگرام یکی از ده‌ها سرویس قابل استفاده در این شبکه اجتماعی پرطرفدار است که می‌تواند برای امور مختلف از جمله افزایش لایک، کامنت و به طور کلی به منظور رشد تعداد فالوئرها مورد استفاده قرار بگیرد. این ربات‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در مدیریت بهتر پیج به شما کمک کنند و بخشی از کارهایی را بر عهده می‌گیرند که شما به عنوان یک ادمین یا صاحب یک صفحه در اینستاگرام باید به شکل روزانه انجام دهید.

برخی از این سرویس‌ها به دلیل عملکرد خود شهرت و محبوبیت بیشتری دارند، در حالی که بسیاری از آن‌ها طراحی ساده‌ای دارند و چندان شناخته شده نیستند. بیایید ببینیم این سرویس نه چندان جدیدی که این روزها استفاده از آن بسیار رایج شده است چگونه کار می‌کند و به چه شکلی روی کسب‌وکارهای مختلف اثر می‌گذارد.

ربات اینستاگرام چیست؟

ربات اینستاگرام چیست

ربات اینستاگرام به سرویسی گفته می‌شود که کاربران این شبکه اجتماعی از آن برای بهبود قدرت پیج در جهت رشد فالوئر خود استفاده می‌کنند. شما برای افزایش تعداد دنبال‌کنندگان خود می‌توانید از چندین روش مختلف کمک بگیرید. اما یکی از ساده‌‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای افزایش تعداد کامنت، بالا بردن شمار لایک‌های هر پست یا رشد تعداد دنبال‌کنندگان، استفاده از ربات اینستاگرام است. البته با تعریفی که از این سرویس داشتیم، عملاً قصد نداریم که آن را بدون عیب و نقص معرفی کنیم. بلکه کارکرد آن را به شما معرفی کردیم، اگرچه می‌توانیم در کنار مزایای این سرویس، معایبی را نیز برای آن برشمریم.

عملکرد ربات اینستاگرام به این شکل است که بدون نیاز به کمک شما حساب‌های موجود در این رسانه را دنبال می‌کند، در زیر پست‌های دیگران کامنت می‌گذارد و یا میزان تعامل را با کاربران افزایش می‌دهد. بسیاری از کارشناسان، ربات‌های اینستاگرام را تنها سرویس‌های هرزنامه‌ای می‌دانند که با تقلید رفتار کاربران واقعی برای انتشار محتوا یا بهبود تجربه کاربری استفاده می‌شوند. البته شاید همه آن‌ها بد نباشند، اما بیشتر ربات‌ها خصوصاً در زمان استفاده بیش از اندازه، مخرب خواهند بود.

ربات اینستاگرام یک سرویس خودکار است که انواع مختلفی دارد و به منظور رشد فالوئر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا ربات اینستاگرام مضر است؟

همانطور که گفتیم یک ربات اینستاگرامی می‌تواند رشد فالوئر را برای شما به دنبال داشته باشد. اما اگر بیش از حد یا به شکل نادرست از آن‌ها استفاده کنید، ممکن است با مسدودی از سمت اینستاگرام مواجه شوید. از سوی دیگر اگر شما صفحه‌ای پرمخاطب در اینستاگرام دارید و از آن برای بازاریابی یا فروش استفاده می‌کنید، بهتر است کمتر از ربات‌های اینستاگرام کمک بگیرید. این ربات‌ها اگرچه شاید در نگاه اول منجر به رشد تعداد دنبال‌کنندگان شما شوند، اما در نهایت رشد شما مصنوعی خواهد بود و می‌توانند به مرور مشکلاتی به مراتب بیشتر از ارزششان ایجاد کنند. در ادامه به شما نشان می‌دهیم که چرا نباید از ربات اینستاگرام برای افزایش فالوئر استفاده کنید.

ارائه نظرات بی‌احساس

یکی از معایب استفاده از ربات‌های اینستاگرام زمانی است که کامنت می‌گذارند. کامنت ربات‌ها درست مانند اسمشان ربات‌گونه و خالی از احساس است. آن‌ها اگرچه به جای انسان عمل می‌کنند اما نمی‌توانند احساسات کاربران را به خوبی درک و در گفتار خود آن‌ها را منتقل کنند. در واقع بیشتر افرادی که در اینستاگرام فعال هستند می‌توانند به خوبی نظرات بی‌احساس یک ربات را از نظرات کاربران واقعی تشخیص بدهند. این مسئله می‌تواند به ضرر برند شما باشد، زیرا مردم با مشاهده چنین چیزی تمایل کمتری برای تعامل با شما خواهند داشت.

فید اینستاگرام آشفته

ربات‌های اینستاگرام نمی‌توانند به درستی تشخیص دهند که شما باید کدام حساب‌ها را دنبال کنید. بنابراین دنبال کردن حساب‌های متعددی که اغلب هدف برند شما نیستند می‌تواند منجر به ایجاد یک فید آشفته شود. در شرایطی که شما با دنبال‌کنندگان تصادفی بیشتری درگیر می‌شوید، مخاطبان هدف ممکن است در لابه‌لای این حساب‌ها گم شوند و شما را از هدفتان دور کنند. البته اگر فید اینستاگرام برای شما مهم نیست شاید بتوان از این عیب ربات اینستاگرام چشم‌پوشی کرد.

نقض قوانین اینستاگرام

نقض قوانین اینستاگرام

از دیگر معایب ربات‌های اینستاگرام می‌توانیم به نقض قوانین و شرایط استفاده از این پلتفرم اشاره کنیم. سازندگان اینستاگرام همیشه روی داشتن تعاملات ارگانیک اشاره داشته‌اند، در حالی که استفاده از ربات اینستاگرام از نظر آن‌ها قوانین ارگانیک بودن تعاملات را دور می‌زند. بنابراین می‌تواند در لیست هرزنامه قرار بگیرد.

یکی دیگر از موارد نقض قوانین اینستاگرام، محدودیت‌های این شبکه است. در حالت عادی هر کاربر اینستاگرامی نمی‌تواند در هر ساعت بیشتر از 150 لایک، 60 کامنت یا 60 فالو و آنفالو داشته باشد. این در حالی است که فعالیت ربات اینستاگرام در همین مدت زمان می‌تواند بسیار بیش از ارقام تعیین شده باشد. بنابراین فعالیت غیرمنطقی شما می‌تواند زنگ خطری برای هوش مصنوعی اینستاگرام باشد.

یکی از پیامدهای استفاده از اینستاگرام، ممنوعیت سایه است که در آن فعالیت صفحه شما محدود می‌شود. برای مثال ممکن است همچنان اجازه داشته باشید که به تولید محتوا در اینستاگرام بپردازید، اما دیگر اجازه جذب مخاطبان جدید را نخواهید داشت. به عبارت ساده‌تر، محتوای جدید شما برای کسانی که دنبال‌کننده شما نیستند نامرئی و غیرقابل نمایش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نصب مجدد اینستاگرام

کاهش کیفیت عملکرد

شما می‌توانید با استفاده از ربات اینستاگرام فالوئر خود را افزایش دهید اما آیا ترجیح می‌دهید 500 دنبال‌کننده فعال و واقعی داشته باشید که از شما حمایت می‌کنند یا 2000 دنبال‌کننده غیرواقعی که حتی علاقه‌ای به برند شما ندارند و صرفاً از روی سرگرمی صفحه شما را دنبال کرده‌اند؟ اگر یک فروشگاه اینستاگرامی باشید، حتماً بارها شنیده‌اید که 80 درصد از فروش یک کسب‌وکار از طریق 20 درصد از مشتریان انجام می‌شود. با این اوصاف شما حتی شاید نیازی به افزایش دنبال‌کننده نداشته باشید و بتوانید حتی با تعداد کمی فالوئر به فروش خوبی برسید. اما ربات اینستاگرام به جای تمرکز روی کیفیت مخاطبان، به دنبال کمیت آن‌هاست که این می‌تواند برای برند شما مضر باشد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    بهترین ربات افزایش فالوور اینستاگرام

    در نظر داشته باشید که یک ربات اینستاگرام صرفاً برای افزایش دنبال‌کننده کار نمی‌کند. برخی از ربات‌ها ممکن است عملکرد متفاوت‌تری داشته باشند و البته به صورت غیرمستقیم منجر به رشد فالوئرهای شما شوند. برای مثال رباتی که به صورت خودکار پاسخ پرسش‌های مخاطبان شما را می‌دهد یا نمونه‌هایی که پست‌های شما را به صورت خودکار و زمان‌بندی شده منتشر می‌کنند، در این دسته جای می‌گیرند. در مقابل با وجود معایبی که برای ربات اینستاگرام برشمردیم، اما استفاده به‌جا از این سرویس می‌تواند افزایش فالوئر خوبی را برای شما به دنبال داشته باشد.

    برای مثال می‌توانید در حد معقول بخشی از مسئولیت پیج خود را به آ‌ن‌ها واگذار کنید یا در کنار فعالیت طبیعی خود، از حمایت ربات‌ها بهره‌مند شوید. البته علاوه بر استفاده درست از ربات، باید در انتخاب ربات خود هم دقت کنید. برخی از ربات‌های اینستاگرام کیفیت کار بهتری دارند و سطح تعامل حرفه‌ای‌تری را ایجاد خواهند کرد. به همین دلیل در ادامه به معرفی چند مورد از برترین ربات‌های افزایش فالوئر اینستاگرام می‌پردازیم.

    از جمله معایب استفاده از ربات‌های اینستاگرامی می‌توانیم به مواردی همچون ثبت کامنت بی‌احساس، فید آشفته و نقض قوانین اینستاگرام اشاره کنیم.

    ربات (Useviral)

    ربات (Useviral) یکی از مشهورترین ربات‌های اینستاگرام است که از آخرین فناوری‌های روز دنیا برای بهبود نتایج کسب‌وکارهای اینستاگرامی استفاده می‌کند. از ویژگی‌های این ربات می‌توانیم به نتایج سریع و مؤثر، مدیریت حساب به صورت اختصاصی و دریافت نتایج باکیفیت اشاره کنیم.

    ربات اینستاگرام (Growthoid)

    از جمله‌ ربات‌های شناخته شده اینستاگرام که می‌تواند در جذب دنبال‌کنندگان واقعی مؤثر باشد، می‌توانیم به ربات اینستاگرام (Growthoid) اشاره کنیم. ویژگی برتر این ربات اینستاگرامی ایمنی بالای آن است که مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است. شما می‌توانید از این ربات به منظور طراحی یک استراتژی رشد طولانی‌مدت در اکانت خود استفاده کنید.

    ربات (More Likes)

    ربات (More Likes)

    ربات لایک بیشتر (More Likes) از دیگر سرویس‌های خوب برای جذب فالوئر واقعی محسوب می‌شود. یکی از بهترین معیارهای موفقیت در اینستاگرام داشتن تعامل به موقع و مناسب است. شما به کمک این سرویس می‌توانید تعداد لایک‌های واقعی بیشتری دریافت کنید و به کمک آن برند خود را بیشتر در معرض دید عموم قرار دهید. ضمن اینکه داشتن لایک بیشتر به معنای تأیید بیشتر حساب شماست که در نهایت منجر به رشد دنبال‌کننده می‌شود.

    ربات اینستاگرام (Grab Likes)

    شما برای دریافت لایک بیشتر علاوه بر سرویس قبلی می‌توانید از ربات اینستاگرام (Grab Likes) نیز استفاده کنید. این سرویس تعداد لایک ثابتی را به شما ارائه می‌دهد که به مرور منجر به بهبود نتایج پیج شما می‌شود.

    بهترین ربات افزایش فالوور اینستاگرام ایرانی

    بسیاری از کاربران اینستاگرام با این پرسش مواجه هستند که با وجود مضرات برخی از ربات‌های اینستاگرام، آیا همچنان آن‌ها خوب کار می‌کنند؟ در پاسخ باید بگوییم که اگر یک چنین سرویس‌هایی عملکرد خوبی نداشتند، تا این اندازه مورد استقبال قرار نمی‌گرفتند. از سوی دیگر هر روز شاهد روی کار آمدن ربات‌های بهتر و باکیفیت‌تری هستیم که می‌توانند در رشد دنبال‌کنندگان بسیار مؤثر باشند. اما بهترین ربات اینستاگرام در دنیا معمولاً به صورت رایگان عرضه نمی‌شود. این در حالی است که بسیاری از کاربران داخلی اینستاگرام توانایی پرداخت دلاری برای استفاده از این سری ربات‌ها را ندارند.

    بهتر است بدانید که ربات‌های داخلی خوبی هم برای رشد اینستاگرام شما طراحی شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته شاید ربات‌های داخلی قابل رقابت با برترین ربات‌های اینستاگرام خارجی نباشند، اما در بسیاری از مواقع نیاز شما را برطرف خواهند کرد. در هر صورت بد نیست با برخی از آن‌ها آشنا شوید و با بررسی امکانات و قابلیت‌های آن‌ها، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

    ربات‌های اینستاگرامی علاوه بر ثبت کامنت یا لایک، در جهت ارائه پاسخ خودکار به مخاطبان یا ارسال پست زمان‌بندی شده هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    ربات ایران سوشال

    یکی از ربات‌های ایرانی مخصوص اینستاگرام ایران سوشال نام دارد. شما می‌توانید از این ربات بر اساس داده‌های مختلف مانند هدف‌گذاری محدودیتی یا جنسیتی استفاده کنید. شما با استفاده از این ربات می‌توانید کامنت‌های تبلیغاتی خود را به صورت انبوه ارسال کنید و یا آمار پیج خود را به صورت زنده دریافت کنید. برای استفاده از این ربات می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از پلن‌های آن را انتخاب و تهیه کنید.

    ربات پک

    بیش از 10 هزار مشتری از ربات پک استفاده می‌کنند. مزیت استفاده از این ربات اینستاگرامی پرداخت یک بار هزینه برای آن است، به این صورت که نیازی به پرداخت هزینه اشتراکی ندارید. البته نکته جالب دیگر درباره این ربات ارائه هدایای جذاب برای برندهای اینستاگرامی است.

    ربات اینستاگرام اینبو

    اینبو را می‌توان یکی از ربات‌های باسابقه و قدیمی در زمینه رشد فالوئر اینستاگرام دانست. پشتیبانی عالی سازندگان این ربات از مزایای استفاده از آن محسوب می‌شود. از امکانات این ربات می‌توانیم جذب فالوئر واقعی، امکان زمان‌بندی انتشار محتوا و قابلیت‌ تشخیص پیج‌های فیک را نام ببریم.

    ربات اینستاگرام رادیب

    رادیب یک ربات اینستاگرام هوشمند است که هدف آن بیش از افزایش دنبال‌کننده معطوف به جذب مشتری است. با استفاده از ربات رادیب می‌توانید چند اکانت را به شکل همزمان مدیریت کنید و از ویژگی زمان‌بندی حرفه‌ای آن نهایت استفاده را ببرید. تمامی قابلیت‌های این سرویس مانند ارسال پست یا گذاشتن نظر به صورت خودکار انجام می‌شوند.

    بهترین ربات اینستاگرام رایگان

    اگر به فکر رشد و دیده شدن برند خود از طریق ربات اینستاگرام هستید، اما توانایی پرداخت هزینه اضافی ندارید، می‌توانید از ربات‌های رایگان برای این کار استفاده کنید. اگرچه اغلب ربات‌های رایگان امکانات کمتری نسبت به ربات‌های اشتراکی یا پولی دارند، اما برخی از آن‌ها می‌توانند در حد رفع نیاز شما مفید واقع شوند. البته تعداد این ربات‌ها چندان زیاد نیست، اما با کمی جستجو می‌توانید به ربات‌های خوبی دسترسی پیدا کنید. از ربات‌های رایگان اینستاگرام می‌توانیم به مواردی همچون ربات اینستاگرام رایگان (Inspro) و سرویس رشد ارگانیک (INSTAGROW) اشاره کنیم.

    ربات رادیب، ربات ایران سوشال و ربات اینبو از جمله ربات‌های داخلی اینستاگرام هستند که بسته به نیاز خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

    جمع‌بندی

    • ربات اینستاگرام یک سرویس و برنامه رایانه‌ای است که به صورت خودکار و از طریق لایک، کامنت یا دنبال کردن حساب‌ها منجر به رشد دنبال‌کننده می‌شود.
    • اگرچه ربات‌های اینستاگرام بیشتر برای رشد پیج مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما آن‌ها اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند. برای مثال ممکن است برخی از آن‌ها منجر به هدایت ترافیک ورودی اینستاگرام به سمت سایت شما شوند.
    • اگر از ربات اینستاگرام به خوبی استفاده نشود، اینستاگرام آن را به عنوان یک کاربر جعلی و سرویس هرزنامه می‌شناسد که می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را برای شما به دنبال داشته باشد.
    • شما می‌توانید از ربات‌های خوب اینستاگرام برای اتوماسیون بازاریابی و ارسال پاسخ‌های خودکار از طریق دایرکت اینستاگرام نیز استفاده کنید. برخی از ربات‌ها هم به منظور ارسال پست‌های زمان بندی شده کاربرد دارند.
    • از بهترین ربات‌های خارجی اینستاگرام می‌توانیم به مواردی همچون (More Likes) و ربات اینستاگرام (Growthoid) اشاره کنیم.
    • به نظر شما آیا استفاده از ربات اینستاگرام می‌تواند منجر به رشد فالوئر شود؟ آیا دنبال‌کنندگانی که از این راه به دست می‌آیند این قابلیت را دارند که به مشتری تبدیل شوند؟

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع:

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.