ایده تولید محتوا و 5 نکته مهم برای نوشتن محتوای جذاب

0

تولید محتوا را باید یکی از تأثیرگذارترین کارها در موفقیت کسب‌وکارهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دانست. اما بسیاری از مجموعه‌ها با مشکل ایده تولید محتوا به صورت مناسب، جذاب و اصولی مواجه هستند. این که دقیقاً کدام ایده تولید محتوا برای چه کسب‌وکاری مناسب است را تنها آن مجموعه و تولیدکنندگان محتوای آن‌ها می‌دانند. اما می‌توان به طور کلی به چندین ایده تولید محتوا و روش تولید محتوای جذاب اشاره کرد تا کار این افراد ساده‌تر شود. در این مطلب از پادرو قصد داریم تا در خصوص چندین مورد ایده تولید محتوا به صورت جذاب و نکات مربوط به آن مواردی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین ایده تولید محتوا در 1402

بهترین ایده تولید محتوا در 1402

از مهم‌ترین نکاتی که در خصوص ایده تولید محتوا باید به آن اشاره کنیم این است که محتوا باید به شکلی به درد بخور، جذاب، مناسب، کاربردی و یونیک نوشته شود. در ادامه چند نکته مهم و قابل توجه برای پیاده‌سازی ایده تولید محتوا را با هم مرور خواهیم کرد.

1- استفاده از خلاقیت

استفاده از خلاقیت به شکلی مناسب، می‌تواند تأثیر بسیار مطلوبی روی تمام کارها داشته باشد. تولید محتوا هم از این قاعده مستثنی نیست و حتی استفاده از خلاقیت در آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. زمانی که یک ایده تولید محتوا برای کسب‌وکار خود دارید، حتماً به خلاقیت توجه داشته باشید تا بتوانید آن را به جذاب‌ترین شکل ممکن پیاده کنید. زمانی که محتوایی با استفاده از خلاقیت به شکلی اصولی و جذاب نوشته شده باشد، می‌تواند تأثیر بسیار بهتری روی مخاطب داشته باشد.

2- توجه به داستان‌سرایی

داستان‌سرایی یا استوری تلینگ یکی از تکنیک‌هایی است که تولیدکنندگان محتوا از آن برای جذاب‌تر شدن محتوا استفاده می‌کنند. محتوایی که در آن از داستان‌سرایی به شکلی مناسب استفاده شده باشد، نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند و باعث می‌شود که او تا انتهای مطلب را مطالعه کند. برای این که با داستان‌سرایی و تکنیک‌های آن آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب داستان‌سرایی در اینستاگرام را مطالعه کنید. پس استفاده از استوری تلینگ یک ایده تولید محتوا دیگر است که می‌توانید از آن به شکلی مناسب استفاده کنید.

3- توجه به ترین‌ها

محتواهایی که در آن به ترین‌ها اشاره شده را باید نوعی محتوای جذاب در فضای مجازی دانست. مواردی مانند ارزان‌ترین، بهترین، محبوب‌ترین، جدیدترین و بسیاری موارد مشابه را باید در میان محتواهای ترین قرار داد. این نوع محتواها نظر بسیاری از کاربران را جلب می‌کند. استفاده از همین نکته می‌تواند یک ایده تولید محتوا دیگر باشد که منجر به جلب توجه مخاطبان می‌شود.

4- مقایسه

استفاده از مقایسه یک ایده تولید محتوا دیگر است. مقایسه مزایا و معایب محصولات خود با مجموعه‌های دیگر یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌تواند اطلاعات مخاطب در مورد کالاها و محصولات مجموعه شما را افزایش دهد و باعث شود تا آن‌ها به خرید این محصولات علاقه‌مند شوند. البته اگر از مقایسه‌ها استفاده می‌کنید، باید نکات را صادقانه بیان کنید و مطلب شما به نوعی نوشته نشود که مجموعه‌ها یا افراد را ناراحت کند.

5- توجه به سؤالات و کامنت‌های کاربران و مخاطبان

در سؤالات و کامنت‌های مخاطبان می‌توان ایده‌های بسیاری برای تولید محتوای جذاب برای آن‌ها پیدا کرد. زمانی که بسیاری از مخاطبان مجموعه شما در خصوص یک کالا یا موارد مشابه دیگر سؤال می‌پرسند به این معنی است که محتواهای قبلی تولید شده توسط مجموعه نتوانسته‌اند تمام ابهامات در این خصوص را برطرف کنند. پس می‌توانید محتوای جدیدی با توجه به این موارد بنویسید تا آن‌ها پاسخ سؤالات خود را پیدا کنند. این کار باعث خواهد شد تا این ایده تولید محتوا به افزایش فروش منجر شود.

استوری تلینگ را باید یک شیوه مناسب برای تولید محتوا در شبکه‌های مجازی دانست. شما می‌توانید از این روش برای تولید محتواهای جذاب و مخاطب‌پسند استفاده کنید.

ایده تولید محتوا برای فروش در اینستاگرام

ایده تولید محتوا برای فروش در اینستاگرام

اینستاگرام را باید یکی از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دانست که کسب‌وکارهای بسیاری در آن فعالیت می‌کنند. داشتن ایده تولید محتوا برای صاحبان کسب‌وکار فعال در اینستاگرام و ادمین‌های آن‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پیشنهاد می‌کنیم در همین رابطه از مقالۀ «تمام نکاتی که باید در مورد آموزش فروش محصول در اینستاگرام بدانید» هم دیدن کنید. در ادامه چند ایده تولید محتوا به صورت مناسب برای اینستاگرام را با هم مرور خواهیم کرد.

اگر ابزاری جهت افزایش فروش و مدیریت سفارشات در فروشگاه خود نیاز دارید، فرم زیر را پر کنید.

    1- توجه به مخاطبین

    در خصوص این نکته در پاراگراف‌های بالا نکاتی را بیان کردیم. مخاطبان دوست دارند که به نظرات آن‌ها توجه شود تا پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند. به همین دلیل توجه به کامنت‌ها و نظرات مخاطب را باید یک ایده تولید محتوای جذاب و فوق‌العاده مناسب دانست. این کار علاوه بر موارد گفته شده باعث خواهد شد تا میزان اعتماد و علاقه آن‌ها به آن کسب‌وکار شما نیز افزایش پیدا کند.

    2- تهیه محتواهای متفاوت

    در اینستاگرام می‌توان محتواهای متفاوتی را به شکل تصویر و ویدیو منتشر کرد. ساخت ویدیوهای سریالی جذاب که باعث شود میزان ارتباط آن‌ها با شما افزایش یابد را باید یک ایده تولید محتوا به شکل مناسب برای اینستاگرام دانست. ویدیوهایی که در آن‌ها به داستان‌های موجود در شرکت، روند تولید محصولات و بسیاری موارد دیگر اشاره شود، می‌توانند برای بسیاری مخاطبان جذاب باشند. این کار فایده دیگری نیز دارد و آن‌ هم آشنا شدن بیشتر مخاطبان با مجموعه و محصولاتش است. این کار می‌تواند باعث شود تا کاربران با محصولات جدید، کاربردها، روند تولید و بسیاری موارد مشابه دیگر بیشتر آشنا شوند و به آن‌ها و خریدشان علاقه بیشتری پیدا کنند.

    3- توجه به مناسبت‌های موجود

    از مناسبت‌های موجود در تقویم برای تولید محتوا ایده بگیرید. در تقویم ما مناسبت‌های بسیاری وجود دارند. برای این مناسبت‌ها با استفاده از تکنیک‌های متفاوت تولید محتوا مانند استوری تلینگ و بسیاری موارد دیگر پست‌های جذابی ساخته و منتشر کنید. این نوع محتوا اگر به شکلی مناسب تولید شود، می‌تواند توجه افراد بسیاری را به پیج اینستاگرام کسب‌وکار شما جلب کند.

    4- استفاده از محتواهای ترند

    هر چند وقت یک بار در اینستاگرام یک محتوا، کلیدواژه یا بسیاری موارد دیگر ترند می‌شوند. گاهی این ترند به قدری محبوب می‌شود که بسیاری افراد در پیج‌های شخصی خود تعداد زیادی پست مربوط به آن را مشاهده می‌کنند. توجه به این ترندها و استفاده از آن‌ها را باید یک ایده تولید محتوا جذاب برای پیج‌های اینستاگرامی دانست. البته برای استفاده از این ترندها به کسب‌وکار و شخصیت برند توجه داشته باشید. شاید برخی ترندها برای کسب‌وکارها مناسب نباشند. به همین دلیل در خصوص این ایده تولید محتوا توجه و دقت بیشتری به خرج دهید.

    5- الگوبرداری از رقبا و پیج‌های مطرح دنیا

    درست است که کپی کردن یک محتوا را باید نامناسب‌ترین روش تولید محتوا دانست، اما گرفتن الگو و ایده از رقبا و پیج‌های مطرح دنیا را باید یک ایده تولید محتوا به شکلی مناسب دانست. این الگوبرداری اگر به شکلی مناسب و با استفاده از خلاقیت انجام شود، تأثیر بسیار مناسبی در افزایش فالوئرها و روند رشد پیج خواهد داشت.

    6- ساخت محتوای آموزشی

    ساخت محتوای آموزشی مخصوصاً در حوزه کسب‌وکار و محصولات یک برند یک ایده تولید محتوا و بسیار مناسب برای مخاطب است. به عنوان مثال مجموعه‌ای که اقدام به فروش محصولات آشپزخانه می‌کند، می‌تواند در خصوص کاربردهای ابزارهای جدید موجود در فروشگاه خود ویدیوهای آموزشی بسازد. این کار می‌تواند افراد را با این محصولات بیشتر آشنا کند تا در صورتی که این کاربرد با نیاز آن‌ها مطابقت داشت، برای تهیه این محصولات اقدام کنند. این مورد می‌تواند در افزایش فروش محصولات و کالاها نقش بسیار پررنگی داشته باشد.

    افزایش فروش در اینستاگرام

    7- بازنویسی محتواهای قدیمی پرطرفدار

    برخی پست‌ها در اینستاگرام هستند که بسیار بیشتر از پست‌های دیگر بازدید، لایک و کامنت دریافت کرده‌اند. پس از چند وقت و با انتشار پست‌های جدید، افرادی که به تازگی وارد پیج می‌شوند، نمی‌توانند این پست‌ها را به راحتی مشاهده کنند. بازنویسی و انتشار دوباره این پست‌های پرطرفدار را باید یک ایده تولید محتوا به صورت جذاب دانست. معمولاً این نوع محتواها دوباره هم مخاطبان بسیاری جذب می‌کنند و میان پست‌های پرطرفدار پیج قرار خواهند گرفت. البته توجه به به‌روزرسانی محتوا و بازنویسی مناسب آن را نباید فراموش کنید.

    8- توجه به محصولات جدید

    محصولات جدید خود را به خوبی معرفی کنید. این ایده تولید محتوا می‌تواند فروش محصولات جدید را به میزان بسیار زیادی بالا ببرد. بهترین ایده برای معرفی محصولات جدید این است که چند وقت قبل از عرضه شروع به تبلیغ، معرفی و بیان کاربردهای آن کنید. این کار سبب خواهد شد تا مشتریان علاقه بیشتری به این محصول در زمان عرضه داشته باشند.

    معرفی محصولات جدید و ساخت ویدیوهای آموزشی در خصوص کاربرد محصولات را فراموش نکنید. این روش می‌تواند در افزایش فروش تاثیر جذابی داشته باشد.

    جمع‌بندی

    • صاحبان کسب‌وکارها و ادمین‌های آن‌ها با داشتن ایده تولید محتوا به شکلی جذاب و مناسب می‌توانند سبب افزایش احتمال موفقیت کسب‌وکار و بالاتر رفتن میزان فروش شوند.
    • استفاده از خلاقیت و نکات مهم در تولید محتوا مانند استوری تلینگ، توجه به پرسش‌ها و کامنت‌های مخاطبان، تولید محتواهایی که در آن‌ها به ترین‌ها توجه شده و مقایسه‌ها از مهم‌ترین ایده‌های تولید محتوا به صورت جذاب هستند.
    • انتشار محتوا در اینستاگرام هم نیاز به داشتن ایده تولید محتوا به شکلی جذاب دارد.
    • از مهم‌ترین نکاتی که توجه به آن‌ها باعث افزایش جذابیت پست‌ها و محتواهای تولید شده می‌شوند، می‌توان به معرفی محصولات جدید، تولید محتوای آموزشی در خصوص محصولات، بازنویسی پست‌های قدیمی محبوب و توجه به سؤالات مخاطبان اشاره کرد.
    • شما چه نکاتی در خصوص ایده تولید محتوا می‌دانید؟ از چه مواردی برای تولید محتوا ایده می‌گیرید؟ از نکات بیان شده در این مطلب استفاده کرده‌اید؟
    • نظرات، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما و سایر خوانندگان در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    hootsuite

    aniview

    reinforcelab

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.