حل مشکل لاگین اینستاگرام با 18 راهکار عملی

0

علت بروز مشکل در لاگین اینستاگرام را می‌دانید؟ همه ما ممکن است در برهه‌‌ای با مشکل ورود به اینستاگرام مواجه شویم. این مشکل خصوصاً زمانی که برای اتصال به این شبکه اجتماعی عجله داشته باشیم، بسیار کلافه‌کننده است. گاهی اوقات حتی از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنیم، اما همچنان مشکل پابرجاست. به همین علت نیاز به راهکاریی داریم که واقعاً عملی و کاربردی باشند. ما می‌خواهیم این مشکل را ریشه‌یابی کنیم و بر اساس تجربه کاربران و همچنین اعلامیه‌های خود اینستاگرام روش‌های رفع مشکل لاگین اینستاگرام را در اختیار شما قرار دهیم. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

مشکل لاگین اینستاگرام با نشان دادن انواع خطا

مشکل لاگین اینستاگرام با نشان دادن انواع خطا

اینستاگرام را می‌توان سبک جدیدی از زندگی دانست، زیرا از زمان ظهورش تأثیر زیادی در رفتار مخاطبان خود داشته است. این پلتفرم مکانی فوق‌العاده برای به اشتراک‌گذاری محتواهای گوناگون است. همه چیز در این شبکه اجتماعی خوب است تا زمانی که این پلتفرم در زمان ورود دچار خطا ‌شود. مشکل لاگین اینستاگرام از جمله خطاهای رایج این پلتفرم است که البته تا حدودی طبیعی به نظر می‌رسد، زیرا میلیون‌ها نفر به شکل روزانه از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.

مشکل ورود به اینستاگرام برای افراد زیادی رخ می‌دهد، اما نکته جالب آن‌جاست که تقریباً همه افراد با یک خطای مشترک مواجه نیستند. به همین دلیل در این‌جا به فهرستی از خطاهای اینستاگرام پرداختیم که در زمان ایجاد مشکل لاگین اینستاگرام به کاربران نمایش داده می‌شوند.

  • ما نمی‌توانیم وارد حساب شما شویم (We can’t sign in to your account)
  • یک مشکل ناشناخته در شبکه رخ داده است (An unknown network error has occurred)
  • نتوانستیم به اینستاگرام وصل شویم. مطمئن شوید که به اینترنت وصل هستید، سپس دوباره امتحان کنید (We couldn’t connect to Instagram. Make sure you’re connected to the Internet and try again)
  • خطا. متأسفیم اما مشکلی پیش آمد. لطفاً دوباره امتحان کنید (Error. We’re sorry, but something went wrong. Please try again)
  • با عرض پوزش، مشکلی در درخواست شما وجود داشت (Sorry, there was a problem with your request)
  • با عرض پوزش، این صفحه در دسترس نیست (Sorry, this page isn’t available)
  • نام کاربری اینستاگرام پیدا نشد (Instagram username not found)
  • نام کاربری که وارد کردید به یک حساب تعلق ندارد. لطفاً نام کاربری خود را بررسی و دوباره امتحان کنید (The username you entered doesn’t belong to an account. Please check your username and try again)
  • نام کاربری یا رمز عبور اشتباه است (Incorrect/Wrong Username or Password)
  • ما یک تلاش عادی برای ورود به سیستم شناسایی کردیم (We detected an unusual login attempt)

هنگام ورود به اینستاگرام ممکن است با خطاهای مختلفی مواجه شوید که برخی از آن‌ها به دلایل فنی و برخی دیگر به دلیل مشکل از سوی شما بروز پیدا می‌کنند.

مشکلات لاگین اینستاگرام

وقتی صحبت از بروز مشکل لاگین اینستاگرام می‌شود، دلایل زیادی ممکن است پشت این اتفاق باشند. برای مثال همانطور که معرفی انواع خطا بررسی کردیم، یکی از دلایل می‌تواند قطعی اینترنت یا اتصال ضعیف آن باشد. گاهی اوقات بروز خطای لاگین اینستاگرام به دلیل وجود مشکلی در حساب اینستاگرام شما اتفاق می‌افتد. گاهی این مسئله می‌تواند به دلیل نارسایی دستگاه و در مواقعی نیز اشکالات خود برنامه باشد. اما در اغلب اوقات وقتی شما از داشتن اینترنت مناسب مطمئن هستید، علت مشکل لاگین اینستاگرام را می‌توان در خود سرورهای این پلتفرم جستجو کرد.

علاوه بر تمامی موارد گفته شده شاید لازم باشد که نسخه اینستاگرام خود را به‌روز کنید، اگرچه بسیاری از کاربران هنگام به‌روزرسانی اینستاگرام ممکن است با خطای ورود به آن مواجه شوند. به همین دلیل علل بروز مشکل لاگین اینستاگرام می‌توانند متفاوت باشند. حتی در مواقعی که نمایه یا پست‌های شما قوانین اینستاگرام را زیر پا گذشته‌اند، امکان دارد که با این خطا روبه‌رو شوید. گاهی علت بروز این مشکل به خود شما برمی‌گردد و باید از سوی خودتان نیز برطرف شود. اما به دلیل جمعیت بالایی که از این برنامه استفاده می‌کنند، بیشتر مشکلات لاگین اینستاگرام از خود برنامه نشأت می‌گیرند. بنابراین باید با راهکارهای عملی نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنید.

یک علت بروز مشکل لاگین اینستاگرام هم می‌تواند به دلیل هک شدن حساب شما اتفاق افتاده باشد. البته این حالت برای کمتر کسی اتفاق می‌افتد. اما اگر حساب کاربری ویژه و با دنبال‌کننده بالا دارید، اصلاً بروز چنین اتفاقی بعید نیست. بنابراین برای رفع آن باید با مرکز اینستاگرام تماس بگیرید تا از طریق پیوندهای ارسالی در پیامک یا ارسال لینک ورود به آدرس ایمیل حسابتان را به شما برگرداند. البته در چنین حالتی باید اثبات کنید که مالک اصلی حساب شما هستید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    حل مشکل لاگین اینستاگرام

    برای یک کاربر فعال اینستاگرامی هیچ چیز بدتر از این نیست که وقتی می‌خواهد وارد حساب کاربری خود در این شبکه اجتماعی شود، با خطا و مشکل لاگین اینستاگرام برخورد کند. اما اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه شده‌اید، اصلاً نگران نباشید زیر در ادامه به معرفی چندین راهکار گوناگون پرداخته‌ایم که در نهایت یک یا چند مورد از آن‌ها می‌توانند برای شما مفید باشند. البته اگر با انجام هر یک از این روش‌ها مشکل شما برطرف نشد، پیشنهاد می‌کنیم مسئله را از طریق خود مرکز پشتیبانی اینستاگرام پیگیری کنید.

    1. مشکل در ثبت نام کاربری

    مشکل در ثبت نام کاربری

    اولین کاری که در زمان بروز مشکل لاگین اینستاگرام باید انجام دهید، بررسی نام کاربری و رمز عبور است. کمی ساده‌لوحانه به نظر می‌رسد که شما بسیاری از راه‌حل‌های فنی رفع مشکل را امتحان کنید، اما در نهایت متوجه شوید که نام کاربری یا رمز عبور شما مشکل دارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از انجام هر روش فنی، اول مطمئن شوید که نام کاربری و رمز عبور را درست وارد کرده‌اید.

    2. بررسی وضعیت سرور

    برای تست این راه‌حل تنها کاری که باید انجام دهید این است که از سایر کاربران اینستاگرام مانند دوستان خود بپرسید که آن‌ها هم با چنین مشکلی مواجه هستند یا خیر. در نهایت می‌توانید با توجه به پاسخ صبر کنید یا سراغ راه‌حل بعدی بروید.

    مشکل در حساب کاربری و بررسی وضعیت سرور از اولین کارهایی است که هنگام مواجه با خطای ورود به اینستاگرام باید آ‌ن‌ها را بررسی کنید.

    3. حذف و نصب مجدد اینستاگرام

    برای رفع مشکل لاگین اینستاگرام می‌توانید برنامه را حذف کنید تا ببینید که آیا اشکال ناشی از خود برنامه است یا خیر. پس از حذف اینستاگرام ممکن است بتوانید دوباره به آن وارد شوید.

    4. پاک کردن کش اینستاگرام

    در بسیاری از برنامه‌ها از جمله گوگل پاک کردن کش و داده‌های اضافی می‌تواند راه‌حل رفع یک مشکل باشد. این حالت در اینستاگرام نیز صادق است. پس برای رفع خطای ورود به اینستاگرام می‌توانید کش برنامه را پاک کنید و بعد دوباره برای ورود تلاش کنید.

    5. غیرفعال کردن حساب

    برخی اوقات غیرفعال کردن حساب می‌تواند مشکل لاگین اینستاگرام شما را رفع کند. البته این روش موقتی است. برای انجام آن مراحل زیر را طی کنید.

    1. از طریق یکی از مرورگرها وارد حساب خود شوید.
    2. از طریق نمایه به تب (Edit Your Profile) بروید.
    3. بعد از اینکه دلیل مناسب برای غیرفعال کردن حساب را ذکر کردید، آن را موقتاً از دسترس خارج کنید.
    4. بعد از چند ساعت دوباره وارد حساب خود شوید.

    6. ورود از طریق دستگاه‌های مختلف

    گاهی ساده‌ترین راه این است که با یک دستگاه دیگر وارد حساب خود شوید. در چنین حالتی خیلی سریع مشکل شما رفع خواهد شد. برای این کار علاوه بر یک موبایل دیگر می‌توانید از مرورگر کامپیوتر هم استفاده کنید.

    7. حذف اکانت فیسبوک از اینستاگرام

    گاهی اوقات بروز خطای لاگین می‌تواند اتصال اکانت اینستاگرام به فیسبوک باشد که در چنین صورتی با حذف آن مشکل برطرف خواهد شد. برای این کار باید از طریق مرورگر وارد حساب خود شوید و با رفتن به بخش تنظیمات حساب، اکانت فیسبوک خود را لغو کنید. بعد از طی این مراحل می‌توانید یک حساب کاربری جدید در فیسبوک ایجاد کنید. البته این حساب می‌تواند یک‌بار مصرف و تنها برای رفع مشکل لاگین اینستاگرام باشد.

    8. اطمینان از عدم وجود فضای اضافی در تایپ گذرواژه

    در بسیاری از مواقع وجود یک فضای اضافی ساده می‌تواند مانع ورود شما به حساب کاربری اینستاگرامتان شود. بنابراین قبل از ورود بررسی کنید که این فضا بین کاراکترهای گذرواژه شما وجود ندارد. برای اطمینان می‌توانید گذرواژه خود را دوباره تایپ کنید.

    9. تایپ دستی نام کاربری و رمز عبور

    وارد شدن به اینستاگرام به صورت خودکار، سرعت شما برای استفاده از برنامه را بالا می‌برد. اما گاهی این روند خصوصاً در طولانی‌مدت عملکرد معیوبی دارد که می‌توانید با تایپ کردن دستی نام کاربری و رمز عبور این مشکل را برطرف کنید.

    10. حذف نماد (@)

    نام کاربری حساب اینستاگرام با نماد (@) آغاز می شود. اما توجه داشته باشید که برای ورود به حساب کاربری نیازی به تایپ آن ندارید.

    11. خاموش و روشن کردن دستگاه

    در بسیاری از مواقع خاموش و روشن کردن دستگاه یا راه‌اندازی دوباره می‌تواند مشکل لاگین اینستاگرام شما را حل کند. پس این روش به یک‌بار امتحان کردن می‌ارزد.

    12. بازیابی نام کاربری

    بازیابی نام کاربری

    خطای «نام کاربری یا رمز عبور نادرست» هم می‌تواند مانع از ورود شما به حساب اینستاگرامتان شود. در چنین شرایطی باید نام کاربری حساب خود را بازیابی کنید. برای بازیابی باید از طریق ایمیل و اعلان‌های ارسالی توسط اینستاگرام، نام کاربری حساب خود را مجدداً بازیابی کنید. در طی این مراحل اینستاگرام از شما می‌خواهد که ثابت کنید که صاحب اصلی حساب هستید.

    این کار با احراز هویت انجام خواهد شد. البته اگر به ایمیل سابق خود دسترسی ندارید هم نباید نگران شوید، زیرا امکان ورود به حساب از طریق شماره تلفن نیز برای شما فراهم است. در حالتی که نام کاربری خود را فراموش کنید و البته ندانید کدام حساب ایمیل با حساب اینستاگرام شما مرتبط است، می‌توانید به کمک رمز عبور یک‌بار مصرف و شماره تلفن وارد حساب خود شوید.

    گاهی اوقات با یک بازیابی حساب ساده می‌توانید مشکل ورود به اینستاگرام خود را حل کنید.

    13. بارگیری دوباره صفحه وب اینستاگرام

    اگر از طریق یک مرورگر می‌خواهید وارد حساب کاربری خود شوید، پیشنهاد می‌کنیم برای رفع مشکل لاگین اینستاگرام مجدداً صفحه را بارگیری کنید. فرقی نمی‌کند که با چه مرورگری این کار را انجام می‌دهید، زیرا گاهی یک بارگیری ساده مشکل شما را حل می‌کند.

    14. به‌روزرسانی برنامه

    ممکن است بسته به مدل گوشی خود نخواهید که برنامه اینستاگرام را به‌روز کنید. اما استفاده از نسخه‌های قدیمی این شبکه اجتماعی هم می‌تواند عاملی برای بروز مشکل لاگین اینستاگرام باشد. دلیل این امر عدم برقراری ارتباط با سرور در نسخه‌های قدیمی است. به همین دلیل خطای ورود برای شما ظاهر می‌شود. البته علاوه بر این مشکل ممکن است توسعه‌دهندگان اینستاگرام در یکی از نسخه‌های به‌روزرسانی برنامه، این خطا را رفع کرده باشند و شما با نصب آن می‌توانید مشکل خود را برطرف کنید.

    15. ورود از طریق فیسبوک

    اگر در فیسبوک حساب کاربری دارید، می‌توانید ورود به اینستاگرام را از آن‌جا هم امتحان کنید، زیرا این دو شبکه اجتماعی به نوعی با هم مرتبط هستند. به عبارتی این راه‌حل به دلیل اینکه اینستاگرام یک شرکت مرتبط با فیسبوک است، می‌تواند در بسیاری از مواقع عملی باشد.

    16. به‌روز کردن سیستم عامل دستگاه

    همیشه هم مشکل لاگین اینستاگرام از توسعه‌دهندگان این برنامه نیست. برای مثال گاهی سیستم‌عامل دستگاه شما نیاز به روز‌رسانی دارد و عدم به‌روزرسانی آن می‌تواند مانع ورود شما به حساب اینستاگرامتان شود. این به‌روزرسانی در تلفن‌های اندروید و آیفون و بسته به مدل گوشی متفاوت است.

    17. عدم رعایت دستورالعمل‌های اینستاگرام

    در برخی از مواقع به دلیل عدم رعایت قوانین و دستورالعمل‌های اینستاگرام ممکن است با مشکل لاگین در این پلتفرم مواجه شوید. در چنین صورتی اگر از راه‌حل‌های بالا نتیجه‌ای نگرفتید، باید چند روز برای رفع مشکل خود صبر کنید یا از طریق پشتیبانی اینستاگرام مشکل خود را پیگیری کنید.

    18. بررسی اتصال اینترنت

    گاهی به سادگی اتصال ضعیف اینترنت یا عدم اتصال آن می‌تواند مانع ورود شما به اینستاگرام شود. بنابراین بهتر است در همان مراحل اولیه از وجود یک اتصال پایدار و ایمن برای استفاده از اینستاگرام مطمئن شوید.

    مشکل لاگین اینستاگرام می‌تواند به دلایل متعددی از جمله عدم اتصال اینترنت، عدم رعایت دستورالعمل‌های اینستاگرام، هک حساب و عدم به‌روزرسانی برنامه باشد.

    حل مشکل ورود به اینستاگرام با زبان فارسی

    هنگام ورود به حساب کاربری اینستاگرام ممکن است همه ما با خطای «کمی صبر کنید در حال راه‌اندازی فارسی هستیم» مواجه شویم. در چنین حالتی ممکن است بعد از کمی صبر کردن مشکل حل شود یا همچنان به قوت خویش باقی بماند. در حالت دوم می‌توانید دوباره وارد حساب شوید یا از زبان انگلیسی برای ورود استفاده کنید. اگر هیچ یک از این راه‌حل‌ها مؤثر نبودند، می‌توانید از طریق روش‌های ذکر شده در بالا برای رفع مشکل لاگین اینستاگرام اقدام کنید.

    جمع‌بندی

    • مشکل لاگین اینستاگرام یکی از خطاهای رایج در این پلتفرم است که می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد.
    • هر یک از مشکلات می‌تواند باعث نمایش یک خطای خاص در صفحه موبایل شما شود.
    • مشکل لاگین اینستاگرام می‌تواند به علل مختلفی از جمله مشکل در اتصال اینترنت، به‌روزرسانی اینستاگرام، مشکل در سرورهای اینستاگرام، تخطی از قوانین اینستاگرام در پست‌‌‌گذاری و وجود مشکلی در حساب شما باشد.
    • سازندگان اینستاگرام برای هر خطایی از جمله مشکل در لاگین شدن، راه‌حلی دارند. اگرچه برخی از روش‌ها نیز بر اساس تجربه کاربران به دست آمده‌اند.
    • از جمله این راه‌حل‌ها می‌توانیم به مواردی همچون راه‌اندازی دوباره، پاک کردن کش اینستاگرام، بازنشانی زمان و تاریخ دقیق تلفن و ورود به اینستاگرام با دستگاه‌های مختلف اشاره کنیم.
    • آیا شما علاوه بر خطاهای ذکر شده هنگام ورود به اینستاگرام با خطای دیگری مواجه می‌شوید؟ به نظر شما راه‌حل دیگری برای رفع مشکل لاگین اینستاگرام وجود دارد؟ تجربه‌های جالب خود را با ما و سایر خوانندگان پادرو به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع:

    instafollowers

    pletaura

    izood

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.