معرفی سایت‌های ایرانی و خارجی برای بررسی Engagement rate اینستاگرام

0

با سایت بررسی Engagement rate اینستاگرام چقدر کار کرده‌اید؟ با اهمیت این سایت و اینگیجمنت ریت آشنایی دارید؟ نرخ تعامل یا (Engagement rate) اینستاگرام درصد افرادی است که محتوای شما را می‌بینند و به نوعی به آن پاسخ می‌دهند. این پاسخ‌ها می‌تواند شامل تعداد زیادی از تعامل‌ها، مانند لایک، اشتراک‌گذاری، کلیک کردن، کامنت‌ها و بسیاری موارد دیگر باشد.

به طور خلاصه هر نوع تعاملی از طرف مخاطب جزء (Engagement rate) اینستاگرام محسوب می‌شود. اما چگونه می‌توان نرخ تعامل را محاسبه کرد؟ در این مقاله از پادرو قصد داریم به سایت بررسی Engagement rate اینستاگرام بپردازیم و نمونه‌های ایرانی و خارجی را بررسی کنیم. اگر قصد دارید از این وب سایت‌ها برای مشاهده (Engagement rate) خود استفاده کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نرخ تعامل خوب اینستاگرام چیست؟

سایت بررسی Engagement rate اینستاگرام

نرخ تعامل اینستاگرام یا همان (Engagement rate) به موارد زیادی بستگی دارد. همچنین باید بدانید که چه زمانی نرخ تعامل قابل قبول است. به طور کلی اختلاف نظر زیادی در مورد اقداماتی که به عنوان تعامل به حساب می‌آیند، وجود دارد. بنابراین، اگر همه چیز را بشمارید، نرخ تعامل شما بسیار بیشتر از این خواهد بود که فقط لایک، نظر و اشتراک‌گذاری را بشمارید.
با توجه به آنچه گفته شد نرخ تعامل خوب اینستاگرام بین 1٪ تا 5٪ است. در ادامه به موارد دیگری در ارتباط با محاسبه نرخ تعامل و بررسی (Engagement rate) اینستاگرام اشاره خواهیم کرد.

چه عواملی در نرخ (Engagement rate) نقش دارند؟

نرخ تعامل در شبکه‌های اجتماعی مختلف بر اساس معیارهای مختلفی مشخص می‌شود. به طور کلی هیچ تعریف واحدی از «تعامل» وجود ندارد. در ادامه به اختصار شرح می‌دهیم که نرخ تعامل در پلتفرم‌های مختلف به چه عواملی بستگی دارد.

  • در یک وب‌سایت: عمق اسکرول، میانگین زمان ماندن در صفحه، میانگین بازدید از صفحه، نرخ پرش، اشتراک‌گذاری
  • در شبکه‌های اجتماعی: معیارهایی مانند لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، نظرات و ریتوییت‌ها هستند
  • فیسبوک: واکنش‌ها، کلیک‌ها، نظرات و اشتراک‌گذاری‌ها
  • لینکدین: تعاملات، کلیک‌ها، دنبال‌کنندگان به دست آمده و برداشت‌ها
  • اینستاگرام: لایک و کامنت
  • توییتر: ریتوییت، کامنت و لایک.
  • پینترست: لایک، نظر و پین

نحوه استفاده از Engagement rate

با توجه به نتایج سایت بررسی Engagement rate اینستاگرام می‌توان فهمید که نرخ تعامل برای پیشبرد کمپین‌های شما تأثیر زیادی دارد. معیارهای تعامل همچنین می‌تواند ابزار قدرتمندی در سایر زمینه‌ها و برای رشد کسب‌وکار باشند. تیم‌های بازاریابی از سایت بررسی Engagement rate اینستاگرام برای موارد زیر استفاده می‌کنند:

راهنمایی برای ایجاد استراتژی محتوا

معیارهای تعامل در سایت بررسی Engagement rate اینستاگرام نشان می‌دهد که کدام محتوا بیشترین توجه را به خود جلب کرده است. بنابراین می‌توانید اطلاعات کاملی از میزان بازخورد محتوای منتشر شده خود داشته باشید و در همین راستا استراتژی درست را برای افزایش تعامل ایجاد کنید.

اندازه‌گیری عملکرد در شبکه‌های اجتماعی

شما با استفاده از ابزارهای مختلف و سایت بررسی Engagement rate اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی که میزان نرخ تعامل را محاسبه می‌کنند، می‌توانید دریابید که چرا مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام درگیر محتوای شما بوده‌اند.

حامیان و تأثیرگذاران برند را بیابید

معیارهای تعامل، افراد سرمایه‌گذار را برجسته می‌کنند. این افراد مایل هستند که به عنوان سفیران یک برند عمل کنند. بنابراین سایت بررسی Engagement rate اینستاگرام می‌تواند در این راستا به شما کمک کند.

اندازه‌گیری موفقیت در کمپین‌های خاص

نرخ مشارکت نشان می‌دهد که مردم چه احساسی نسبت به محصولات، خدمات و کمپین‌های جدید دارند. اگر دارای کسب‌وکاری هستید که کمپین‌های مختلفی را راه‌اندازی می‌کنید، باید از ابزارهای محاسبه نرخ تعامل بیشتر استفاده کنید. برای مثال سایت بررسی Engagement rate اینستاگرام در شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام چنین نقشی را ایفا می‌نماید. همچنین مشاهده بازخورد یک کمپین به شما در ایجاد کمپین‌های آینده کمک بسیاری خواهد کرد.

شما با سایت بررسی Engagement rate اینستاگرام می‌توانید مخاطبان خود را از نظر جنسیت، سن و مکان شناسایی کنید.

شناسایی مخاطب هدف

شما با سایت بررسی Engagement rate اینستاگرام می‌توانید مخاطبان خود را از نظر جنسیت، سن و مکان شناسایی کنید. اگر متوجه شدید که بیشتر تعامل شما از سوی افرادی متفاوت از شخصیت‌های کاربری شما انجام می‌شود، استراتژی خود را تغییر دهید. تعامل یک معیار مهم برای شرکت‌های مدرن است. از آنجایی که مشتریان همچنان روی ویژگی‌های محصول و قیمت به تجربه خود اعطا می‌کنند، اهمیت نرخ تعامل بیشتر می‌شود.

شما می‌توانید از سایت بررسی Engagement rate اینستاگرام برای محاسبه نرخ تعامل استفاده کنید.

سایت خارجی Engagement rate

سایت‌های بسیاری برای محاسبه نرخ تعامل پیج اینستاگرام وجود دارد. این سایت‌ها به شما این امکان را می‌دهند که اکانت خود را از نظرهای مختلف بررسی کنید. برخی از این وب سایت‌ها رایگان بوده و برای استفاده از برخی نیاز به خرید اشتراک ماهیانه دارید. در ادامه قصد داریم به معرفی هر کدام از این وب سایت‌ها بپردازیم و ویژگی‌های آنها را نیز بررسی کنیم.

سایت (Phlanx)

سایت (Phlanx) یکی از بهترین وب‌سایت‌ها برای آنالیز و محاسبه (Engagement rate) است. این سایت برای سه بار در روز رایگان بوده و می‌توانید تعامل پیج خود را مشاهده کنید. اما برای استفاده بیشتر از سه بار در روز نیاز دارید که اشتراک این سایت را به صورت دلاری خریداری کنید. با استفاده از سایت (Phlanx) می‌توانید میزان جذب مخاطب و فالوئر را بررسی می‌کنید.

سایت خارجی Engagement rate

سایت (Sproutsocial)

سایت (Sproutsocial) یکی دیگر از ابزارهایی است که می‌توانید با استفاده از آن نرخ تعامل پیج اینستاگرام خود را بررسی کنید. یکی از امکاناتی که این سایت به شما می‌دهد مشاهده، آنالیز و بررسی کمپین‌های شماست. اگر کسب‌وکاری دارید که کمپین‌هایی را در طول سال برای افزایش فروش طراحی می‌کند، این ابزار می‌تواند کمک بسیاری به شما برای پیشبرد بهتر کمپین‌های شما کند. یکی دیگر از ویژگی‌های مفید این سایت آن است که می‌توانید نرخ تعامل را به صورت فایل (PDF) خروجی بگیرید.

سایت (Notjustanalytics)

یک سایت بررسی Engagement rate اینستاگرام (Notjustanalytics) است. این سایت نیز امکان آنالیز پیج اینستاگرام را به طور کامل در اختیار شما قرار می‌دهد. در این سایت می‌توانید نمودار میزان فالوئرها و فالویینگ‌ها را مشاهده کرده و آمار هر پست را به صورت جدا نیز مشاهده کنید.

سایت ایرانی (Engagement rate)

تا اینجا دریافتید که سایت بررسی Engagement rate اینستاگرام می‌تواند باعث رشد کسب‌وکار شما شود. علاوه بر سایت‌های خارجی، سایت‌های ایرانی نیز برای محاسبه نرخ تعامل وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

وب سایت آیدینما

وب سایت آیدینما یکی از سایت‌های ایرانی است که برای محاسبه نرخ تعامل و آنالیز پیج اینستاگرام کاربرد دارد. برای محاسبه سریع و دقیق نرخ تعامل یا Engagement rate پیج خودتان یا پیج‌های اینستاگرام می‌توانید از این ابزار آیدینما استفاده کنید. همچنین لازم به ذکر است که استفاده از این سایت رایگان است.

با استفاده از این سایت بررسی Engagement rate اینستاگرام می‌توانید از ویژگی‌های ویژه آن استفاده کنید. این سایت مواردی از جمله آنالیز پیج‌های اینستاگرامی، درصد میزان تعامل کاربران و فالوئرها را محاسبه می‌کند. همچنین میانگین لایک‌ها و کامنت‌های پیج اینفلوئنسرها یا بلاگرهایی که قصد دارید با آنها همکاری داشته باشید را نمایش می‌دهد. این اطلاعات به شما در انتخاب اینفلوئنسرها و پیج‌هایی که قصد دارید تبلیغ کسب‌وکار خود را در با آنها پیش ببرید کمک خواهد کرد.

وب سایت نوین هاب

نوین هاب یک پلتفرم ایرانی برای محاسبه نرخ تعامل یا (Engagement rate) صفحه اینستاگرام‌ است. البته توجه داشته باشید که با استفاده از وین هاب می‌توانید همه شبکه‌های اجتماعی خود را آنالیز کنید. نوین هاب یک داشبورد هوشمند در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر نرخ تعامل، موارد دیگری هم برای بررسی عملکردتان در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر در دسترس خواهید داشت.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    آنالیز پیج اینستاگرام با اینسایت

    تا اینجا با سایت بررسی Engagement rate اینستاگرام آشنا شدید. شما می‌توانید آنالیز پیج را از بخش اینسایت اینستاگرام نیز انجام دهید. برای این کار باید حساب خود را به حساب بیزینس تغییر کاربری دهید. سپس می‌توانید با مشاهده اینسایت هر پست، نرخ تعامل آن را به صورت جداگانه محاسبه کنید. اینسایت اینستاگرام اطلاعات بسیار خوب و دقیقی از تعامل یک پست به شما نشان خواهد داد.

    در ادامه شما با تحلیل داده‌ها می‌توانید اطلاعات بسیار مفیدی از محتوای منتشر شده خود به دست آورید. سپس یک استراتژی صحیح و فکر شده برای کسب‌وکار خود تدوین کنید. برای مثال شما در این بخش می‌توانید با سایت بررسی Engagement rate اینستاگرام و اینسایت دریابید که کدام یک از پست‌های شما بیشترین تعامل را داشته و نظر مخاطب را به خود جلب کرده است.

    روش محاسبه Engagement rate

    روش‌ها و فرمول‌های مختلفی برای محاسبه نرخ تعامل دارد. در ادامه قصد داریم هر یک از این فرمول‌ها را بررسی کنیم. اگر قصد دارید درصد نرخ تعامل خود را به دست آورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

    فرمول محاسبه نرخ تعامل

    روش اول محاسبه نرخ تعامل

    همانطور که پیش‌تر اشاره شد، برای محاسبه نرخ تعامل پیج اینستاگرام می‌توانید از چندین فرمول استفاده کنید.

    فرمول اول

    ۱۰۰ * تعداد فالوئر/ (تعداد لایک + تعداد کامنت)= (Engagement Rate(ER درصد مشارکت

    توجه داشته باشید که این فرمول بیشترین استفاده را دارد و درصد Engagement rate را برای شما مشخص می‌کند. همچنین می‌توانید از سایت بررسی Engagement rate اینستاگرام نیز استفاده کنید.

    روش دوم محاسبه نرخ تعامل

    فرمول دوم

    ۱۰۰ * تعداد ایمپرشن/ (تعداد لایک + تعداد کامنت)= (Engagement Rate(ER درصد مشارکت
    روش سوم محاسبه نرخ تعامل

    فرمول سوم

    ۱۰۰ * تعداد ایمپرشن/ (عداد لایک + تعداد کامنت+ تعداد سیو)= (Engagement Rate(ER درصد مشارکت

    جمع‌بندی

    • نرخ تعامل اینستاگرام یا همان (Engagement rate) به موارد زیادی بستگی دارد. همچنین باید بدانید که چه زمانی نرخ تعامل قابل قبول است.
    • همانطور که خواندید محاسبه نرخ تعامل برای رشد کسب‌وکار اهمیت زیادی دارد.
    • شما می‌توانید از سایت بررسی Engagement rate اینستاگرام برای محاسبه نرخ تعامل استفاده کنید.
    • علاوه بر سایت بررسی Engagement rate اینستاگرام می‌توانید از فرمول‌های ذکر شده برای محاسبه تعامل استفاده کنید.
    • با توجه به آنچه گفته شد نرخ تعامل خوب اینستاگرام بین 1٪ تا 5٪ است.
    • شما فکر می‌کنید چه عواملی باعث افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام می‌شود؟

    پرسش‌های پرتکرار

    منبع:

    Blog.Hootsuite

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.