نحوه بسته‌بندی و ارسال محصولات آرایشی

0

در زمانی که کسب‌وکار برای فروشندگان آنلاین در تمام زمینه‌ها رونق گرفته است، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی از طرفداران بیشتری برخوردار هستند. اگر به دنبال بهترین راه ارسال محصولات آرایشی هستید، باید مطمئن شوید که به طور مؤثری این لوازم حساس و شکستنی را بسته‌بندی و ارسال می‌کنید تا بهترین تجربه ممکن را به مشتری ارائه دهید. حتی اگر فروشنده آنلاین نیستید هم ممکن است مجبور شوید یک وسیله آرایشی را برای دوست خود ارسال کنید. در هر صورت، این راهنما بهترین روش ارسال محصولات آرایشی را به شما نشان می‌دهد.

ارسال لوازم آرایش

لوازم آرایش به دو صورت مایع و جامد و همچنین در انواع مختلف ظروف از پلاستیک گرفته تا شیشه وجود دارند. بسته به نوع محصول و ظرفی که لوازم آرایشی در آن قرار می‌گیرند، ارسال محصولات آرایشی نسبت به سایر اقلام کمتر شکستنی، چالش برانگیزتر است. در نهایت، خدمات حمل‌ونقلی که انتخاب می‌کنید بستگی به محصول مورد نظر شما دارد. در اینجا چند نکته برای ارسال محصولات آرایشی ذکر شده است:

  • رژ لب، کرم پودر، پنکک: برای ارسال محصولات آرایشی با وزن کمتر از 500 گرم از خدمات پست پیشتاز استفاده کنید.
  • عطر و لوسیون: برای ارسال محصولات آرایشی با وزن بیشتر از 500 گرم می‌تواند با پست معمولی ارسال شود.
  • بسته‌بندی: لوازم آرایش را در پلاستیک، روکش حباب‌دار، جعبه حمل یا سایر لوازم بسته‌بندی ضد نشت قرار دهید تا آن‌ها را در هنگام حمل از هرگونه آسیب محافظت کنید.
    • اقلام شکننده‌تر را مانند پودرهای فشرده یا سایه چشم، حداقل چهار بار بپیچید.
    • هر چه حجم بالشتک دور محصول بیشتر باشد بهتر است.
  • پرکننده‌های بسته: اضافه کردن ضایعات اضافی می‌تواند به حفظ محصول شما کمک کند، به خصوص اگر یک وسیله آرایش نسبتاً کوچک را ارسال می‌کنید.
    • کاغذ کرافت یک گزینه ارزان و سازگار با محیط‌زیست است که می‌تواند به محافظت از بسته شما در برابر حرکات شدید کمک کند.
    • برای محصولات آرایشی که به شکل مایع یا رنگدانه‌های شل عرضه می‌شوند، از یک کیسه پلاستیکی کوچک استفاده کنید تا از ریختن آن جلوگیری کرده و همچنین محافظت بیشتری در برابر رطوبت ایجاد گردد.
  • پست مطمئن: اگر برای ارسال محصولات آرایشی خود از پست استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آن را به یک واحد باکیفیت می‌سپارید.
    • اینکه محصول شما در چه انباری باشد و دست چه کارمندانی بچرخد نکته مهمی است که سالم رسیدن مرسوله را تضمین می‌کند.
    • اگر واحد مطمئنی نمی‌شناسید برای این کار نیاز به آزمون و خطا خواهید داشت.
  • بیمه: هنگام ارسال با پست، محصولات خود را بیمه کنید. این کار شما را در برابر خسارات مالی در هنگام هرگونه آسیب احتمالی موقع حمل‌ونقل محافظت می‌کند.
    • حتی اگر قبل از ارسال، سفارش را به درستی آماده کرده باشید، ممکن است هر اتفاقی در حین حمل بیفتد، به خصوص اگر تا رسیدن به مقصد راه زیادی در پیش باشد.
    • بیشتر اوقات چنین اتفاقاتی خارج از کنترل شماست، بنابراین انتخاب بیمه حمل‌ونقل برای محافظت از محموله‌های خود ارزش هزینه اضافی دارد.
  • مواد خطرناک و محدود: مطمئناً نمی‌خواهید یک محموله به دلیل محتوای خطرناک بازگردانده شود.
    • مواد تشکیل دهنده زیادی در محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد.
    • بنابراین، پیشنهاد می‌شود مواد تشکیل دهنده همه محصولات خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ چیز خطرناکی در آن وجود ندارد.
    • انواع مواد خطرناک شامل اتانول و ایزوپروپیل الکل هستند که اغلب در لوازم آرایشی مانند لاک ناخن و عطر یافت می‌شوند.
  • قوانین: هر بستری که برای ارسال محصولات آرایشی انتخاب کنید قوانین خاص خود را دارند.
    • به خصوص برای لوازم آرایش و هر چیزی که ممکن است حاوی مایعات قابل اشتعال باشد.
    • حتماً قوانین و دستورالعمل‌های شرکت حمل‌ونقل خود را از قبل مطالعه کنید تا مطمئن شوید که محصولات شما بدون هیچ مشکلی به موقع ارسال می‌شوند.
شناخت محصول ارسالی

لوازم آرایش به دو صورت مایع و جامد و همچنین در انواع مختلف ظروف از پلاستیک گرفته تا شیشه وجود دارند.
بنابراین برای ارسال محصولات آرایشی باید متناسب با کالای مورد نظر، راه مناسبی را انتخاب نمایید.

چرا ارسال محصولات آرایشی دشوار است؟

سه ​​دلیل که ارسال محصولات آرایشی را دشوار می‌کند از این قرار است:

ماندگاری

برخلاف تصور رایج، لوازم آرایش ممکن است پیش از مصرف منقضی شوند. این احتمال وجود دارد که با وجود داشتن تاریخ انقضاء در برخی از مواقع، محصول باز نشده منقضی گردد. کرم پودر و ریمل تا سه سال و رژ لب تا پنج سال به صورت باز نشده ماندگاری دارند. عوامل مختلفی، از مواد تشکیل دهنده گرفته تا محیط، ماندگاری محصولات آرایشی را تعیین می‌کند. یکی از عوامل مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که اگر محصولات آرایشی شما ارگانیک یا طبیعی است، ماندگاری آن‌ها به طور قابل توجهی کوتاه‌تر خواهد بود.

شکنندگی

لوازم آرایشی (به عنوان مثال انواع پودرها) یا ظرف (شیشه یا پلاستیک) آنها، معمولاً مرسوله‌های بسیار شکننده‌ای هستند. برخی از محصولات آرایشی حتی دارای قطعات کوچک و ظریفی مانند اپلیکاتور هستند که به راحتی می‌شکنند. قبل از ارسال محصول، راه‌هایی را برای محافظت بیشتر از آن‌ها در نظر بگیرید. مثلاً استفاده از کمی چسب نواری برای بسته نگه داشتن ظروف آرایشی یا یک اپلیکاتور در جای خود می‌تواند کمک کننده باشد.

حمل‌ونقل بین‌المللی

اگر به دنبال ارسال محصولات آرایشی به صورت بین‌المللی هستید، باید از هر گونه محدودیت آگاه باشید. به عنوان مثال، عطرهای مبتنی بر الکل خطرناک در نظر گرفته می‌شوند و نمی‌توان آن‌ها را بدون گواهینامه از راه‌های هوایی حمل کرد. حمل برخی از مواد آرایشی نیز ممکن است در مکان‌های خاصی در سراسر جهان ممنوع باشند.

شیوه ارسال محصولات آرایشی

برای ارسال محصولات آرایشی باید اقلام خود را با دقت بسته‌بندی کنید تا از آسیب دیدن آن‌ها حین سفر و ضرر و زیان‌های احتمالی جلوگیری شود. اگر سایه چشم، رژگونه یا هر نوع پودر فشرده‌ای را ارسال می‌کنید، یک ورقه نازک از پلاستیک‌های حباب‌دار را در داخل پالت قرار دهید تا محصول را ایمن نگه دارید.

به طور کلی، هر چیز شکننده باید مقدار مناسبی از پلاستیک‌هایی با روکش حبابدار نیز داشته باشد تا از هر گونه حرکت خارجی جلوگیری شود. همچنین می‌توانید یک برچسب تحت عنوان «شکستنی» تهیه کرده و روی مرسوله خود بچسبانید تا کارکنانی که آن را جابه‌جا می‌کنند در این کار دقت بیشتری لحاظ کنند.

برای ارسال رژ لب یا محصولات آرایشی دیگر که ممکن است ذوب شوند، مطمئن شوید که از یک بسته‌بندی ضدنشت کمک می‌گیرید تا در صورت آب شدن سایر ارسالی‌ها خراب نشوند. اگر مطمئن هستید که محصولتان در روزهای گرم ذوب یا خراب می‌شوند می‌توانید یک کمپرس یخ در بسته‌بندی بگذارید.

لوازم آرایشی کوچک‌تر و بادوام‌تر هم باید لای پلاستیک حباب‌دار ارسال شوند. با این کار محصول شما هر چیز ظریفی هم که باشد به سلامت دست خریدار خواهد رسید. همچنین اگر چیزی ارسال می‌کنید که به رطوبت حساس است، برای محافظت از آن، بسته‌های سیلیسی داخل آن بیندازید.

برخلاف تصور رایج، لوازم آرایشی ممکن است پیش از مصرف منقضی شوند. این احتمال وجود دارد که با وجود داشتن تاریخ انقضاء در برخی از مواقع، محصول باز نشده منقضی گردد.

نحوه بسته‌بندی

جعبه‌گشایی از جمله مهم‌ترین مراحل در فروش اینترنتی کالاهاست. به خصوص برای محصولات آرایشی انتظار می‌رود که اجناس با بسته‌بندی شیک و لوکسی ارسال شوند. اما در میان طراحی و زیبایی نباید هدف اصلی بسته‌بندی را فراموش کرد. بسته‌بندی در قدم اول با هدف جلوگیری از وارد شدن آسیب به محتویات درون آن انجام می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود در بسته‌بندی لوازم آرایش مراحل زیر را انجام دهید:

  • اولین کار در داشتن یک بسته‌بندی استاندارد و اصولی بر اساس نوع نیاز محصول است.
    • آیا محصول شکستنی است؟ آیا باید از تکان‌های شدید، حرارت، رطوبت و ضربات مختلف محافظت شود؟
    • آیا محلولی دارید که ممکن است بریزد؟
    • با توجه به این موارد، معمولاً به دلیل شکننده و حساس بودن محصولات آرایشی استفاده از نایلون حباب‌دار توصیه می‌شود.
    • همچنین باید کارتن پستی را در ابعاد مناسب تهیه کنید تا لوازم آرایشی در آن کمترین تکان ممکن را بخورند.
  • سعی کنید لوازم را به شکل مرتب و ایستاده درون جعبه یا پاکت قرار دهید.
    • بعد از اینکه با رعایت نکات ایمنی محصولات آرایشی خود را بسته‌بندی کردید، آن‌ها را درون پاکت پستی قرار دهید.
    • پاکت پستی دارای قسمت‌های جداگانه‌ای به منظور نوشتن مشخصات گیرنده و فرستنده است.
    • همچنین روی کارتن پستی نکات و جزئیاتی را یادداشت کنید که در سالم رسیدن آن به دست مشتریان کمک کننده است.
    • همچنین می‌توانید برچسبی روی کارتن پستی بچسبانید که روی آن جمله‌ای مثل ’’شکستنی است’’ یا ’’با احتیاط حمل شود’’ درج شده باشد.
روش‌های ارسال محصولات

ارسال فوری لوازم آرایش

یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت ارسال مرسولات فروشگاه‌ها استفاده از افزونه حمل و نقل است. این افزونه که مانند یک دستیار هوشمند حمل و نقل برای شما عمل می‌کند، امکان دسترسی خدمات شرکت‌های پستی مختلف را به شما می‌دهد و به راحتی می‌توانید وضعیت ارسال بسته‌ها را مشاهده و رهگیری کنید.

همچنین مزایای دیگری مانند رهگیری سفارشات با ارسال رایگان پیامک، چاپ بارنامه، جمع‌آوری مرسولات از درب فروشگاه یا منزل شما، محاسبه دقیق هزینه‌های شرکت پستی، پشتیبانی اختصاصی و… است.

با توجه به مبدأ و مقصد، زمانی که می‌خواهید به دست مشتری برسد و همچنین محصولی که ارسال می‌شود، می‌توان یکی از راه‌های زیر را برای ارسال محصولات بهداشتی انتخاب کرد.

ارسال از طریق پست پیشتاز

سفارشاتی که از طریق پست پیشتاز ارسال می‌شوند هزینه کمتری در پی دارند. اما مدت زمان بیشتری باید منتظر تحویل سفارش بود. بسته به فاصله مبدأ و مقصد، ارسال به این روش معمولاً ۳ تا ۹ روز کاری زمان می‌برد.


بیشتر بخوانید: ۱۰ روش کاربردی برای کاهش هزینه لجستیک فروشگاه آنلاین

ارسال از طریق تیپاکس

سفارشاتی که از طریق تیپاکس ارسال می‌شوند، هزینه بیشتری دارند. اما محصولات در مدت زمان ۲ تا ۴ روز کاری به دست خریدار می‌رسد.

ارسال از طریق پیک

اگر فروشنده و خریدار در یک شهر باشند پیک موتوری مناسب‌ترین روش ارسال محصولات بهداشتی است. چرا که در همان روز ارسال به دست مشتری می‌رسد و از آسیب‌هایی که ممکن است در راه به محصول وارد گردد، نیز جلوگیری می‌شود.

می‌توانید برچسبی روی کارتن پستی بچسبانید که روی آن جمله‌ای مثل ’’شکستنی است’’ یا ’’با احتیاط حمل شود’’ درج شده باشد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع بندی

    • همیشه زمان زیادی را صرف بسته‌بندی محصولات کنید تا مطمئن شوید که آن‌ها سالم به دست گیرنده می‌رسند.
    • هیچ فروشگاهی نمی‌خواهد به دلیل محصولاتی که در حین ارسال آسیب دیده، ضرر مالی ببیند. بنابراین نحوه ارسال محصولات آرایشی ارزش آن را دارد که زمان بیشتری به آن اختصاص دهید.
    • از بیمه استفاده کنید تا در برابر حوادث حمل‌ونقل زیان کمتری ببینید.
    • روشی را برای ارسال محصولات آرایشی خود انتخاب کنید که متناسب با آن محصول به خصوص باشد.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    Shippingschool

    ShipBob

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.