قابلیت هشدار کودک ربایی اینستاگرام، راهی برای یافتن کودکان گمشده

0

متا در حال انتشار Amber Alerts در اینستاگرام برای کمک به یافتن کودکان گمشده در اقصی نقاط جهان است. کاربران اپلیکیشن اینستاگرام در 25 کشور، از جمله بریتانیا و ایرلند، در صورت گم شدن کودک در منطقه خود هشدار کودک ربایی به اینستاگرام دریافت خواهند کرد. این هشدارها شامل جزئیات مهم درباره کودک مانند عکس‌ها، توضیحات، محل ربوده شدن و هر گونه اطلاعات موجود دیگر است. آن‌ها همچنین لینکی برای تماس با شماره تلفن برای گزارش مشاهده کودک گمشده به مقامات دارند.

کاربران اینستاگرام نمی‌توانند از دیدن هشدارها انصراف دهند، زیرا توجه به آن‌ها می‌تواند به نجات جان یک کودک کمک کند.

هشدار امبر اینستاگرام چیست؟

Amber Alerts به یک سیستم واکنش اضطراری اشاره دارد که اطلاعات مربوط به یک کودک گم شده را منتشر می‌کند.

سیستم هشدار آمبر آلرت در سال 1996 به دنبال ربودن و قتل وحشیانه امبر هاگرمن نه ساله در آرلینگتون تگزاس تاسیس شد. در واقع هشدار کودک ربایی به اینستاگرام که امبر آلرت نام دارد، به افتخار این فرد نامگذاری شد.

Amber Alerts از طریق ایستگاه‌های رادیویی، تلویزیون، اینترنت و پیام‌های متنی توزیع می‌شود. مقامات با گوگل، مایکروسافت بینگ و متا (که قبلاً فیسبوک نامیده می شد) همکاری کرده‌اند تا Amber Alerts  را به پلتفرم‌های خود بیاورند. 

افزایش فروش در اینستاگرام

وضعیت اضطراری کودک ربایی در اینستاگرام

متا برای اولین بار Amber Alerts را در سال 2015 در فیس بوک راه اندازی کرد، یعنی سال‌ها قبل از تغییر نام شرکت مارک زاکربرگ. هفت سال بعد، Amber Alerts برای اینستاگرام با مشارکت سازمان‌هایی از جمله آژانس ملی جرم و جنایت توسعه داده شد.

متا می‌‌گوید که این ویژگی در ۲۵ کشور از جمله بریتانیا، ایرلند، استرالیا، نیوزیلند و ایالات متحده به طور کامل در دسترس خواهد بود. امیلی واچر، مدیر اعتماد و ایمنی در متا گفت: «ما می‌دانیم که وقتی افراد بیشتری در جریان یک کودک ربایی قرار می‌گیرند، شانس پیدا کردن کودک گمشده افزایش می‌یابد، به خصوص در چند ساعت اول.»

با این به‌روزرسانی، اگر یک Amber Alert توسط مجری قانون فعال شود و شما در قسمت جستجوی تعیین ‌شده باشید، اکنون هشدار در فید اینستاگرام شما ظاهر می ‌شود.

“Amber Alerts راه مهمی برای حمایت از جوامع خود در حفظ امنیت کودکان است و ما مشتاقانه منتظر ادامه این کار هستیم.”

این هشدارها در صفحه اصلی کاربر در میان پست‌های سایر کاربران با عنوان «فرزند گمشده» ظاهر می‌شوند.

در زیر عکس‌های کودک و جزئیاتی از جمله نام و مکان و زمان آخرین دیده شدن او و همچنین شماره‌ای برای گزارش مشاهده کودک وجود دارد.


بیشتر بخوانید: دلایل ریزش فالوور اینستاگرام و راه‌های جلوگیری از آن

در ایالات متحده، این شماره 1-800-THE-LOST (1-800-843-5678) است، اما بریتانیا و سایر کشورها شماره‌های متفاوتی برای تماس خواهند داشت.

متا گفت، از آنجایی که اثربخشی هشدار به شدت به تعداد افرادی که به آن دسترسی پیدا می‌کند بستگی دارد، مردم نمی‌توانند از مشاهده امبر آلرت انصراف دهند.

با این حال، آن‌ها می‌توانند علامت x را در گوشه هشدار فشار دهند تا دیگر آن را نبینند.

ظاهرا دریافت یک هشدار نادر خواهد بود – برخی از افراد احتمالاً هر سال تعداد کمی دریافت می‌کنند و بسیاری از افراد بسته به محل زندگی خود هیچ دریافتی ندارند.

کاربران همچنین می‌توانند این هشدار را با دوستان خود در پلتفرم‌های مختلف متا – اینستاگرام، فیس بوک و واتس اپ – به اشتراک بگذارند تا این خبر را بیشتر گسترش دهند.

قابلیت هشدار کودک ربایی به اینستاگرام

از زمان تاسیس آمبر آلرت تاکنون بیش از 700 کودک در ایالات متحده در نتیجه مستقیم هشدارها پیدا شده‌اند. آن‌ها اکنون از طریق تلویزیون و رادیو، روی تابلوهای بزرگراه‌ها، به صورت پیامک و از طریق اینترنت منتشر می‌شوند.

فیس‌بوک Amber Alerts را به جدول زمانی کاربران در ایالات متحده در سال 2015 و برای کاربران بریتانیایی در سال 2017 آورد.

متا گفت که در هفت سال پس از راه اندازی اولیه، این هشدارها به صدها مورد کودک ربایی در سراسر جهان کمک کرده است.

قبل از سال 2015، مردم از فیس‌بوک برای ارسال هشدارهای کودک ربایی و مقالات خبری در مورد کودکان گم شده استفاده می‌کردند. 

در سال 2014، یک دختر 11 ساله پس از اینکه صاحب متل او را از Amber Alert که یکی از دوستانش در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته بود شناسایی کرد، به نزد خانواده‌اش بازگشت و از کودک ربایی جان سالم به در برد.

چگونه هشدار کودک ربایی به اینستاگرام را ببینیم؟

هنگامی که کاربران اینستاگرام در صفحه اصلی خود پیمایش می‌کنند، Amber Alerts به طور خودکار مانند هر محتوای دیگری ظاهر می‌شود.

اگر یک هشدار توسط مجری قانون فعال شود و کاربران در قسمت جستجوی تعیین شده باشند، هشدار در فید اینستاگرام آن‌ها ظاهر می‌شود.

کاربران نمی‌توانند از دیدن هشدارها صرف نظر کنند. توجه به آن‌ها می‌تواند به نجات جان یک کودک کمک کند. 

لوئیز نیوئل در واحد مفقودین آژانس ملی جنایات بریتانیا گفت: «هشدار کودک ربایی به اینستاگرام ابزاری حیاتی برای کمک به دریافت سریع پیام درباره یک کودک گم شده است و اغلب منجر به دریافت اطلاعات حیاتی از مردم می‌شود که به مجریان قانون در یافتن آنها کمک می‌کند.»

«داشتن یک پلتفرم اجتماعی واقعا بصری مانند اینستاگرام با صدور چنین هشدارهایی خبر بسیار خوبی است، پرونده‌های کودکان گم شده را به مخاطبان بزرگتر و متنوع تری ارائه می‌دهد و بنابراین فرصت‌ها برای یافتن کودک گمشده را افزایش می‌دهد.»

«اگر اطلاعاتی در رابطه با هشدار کودک گم شده، هر چند کوچک دارید، باید فوراً با استفاده از جزئیات موجود در پیام هشدار با پلیس تماس بگیرید.»

آیا امبر آلرت فقط به اینستاگرام ارسال می‌شود؟

در گذشته Amber Alerts از طریق ایستگاه‌های رادیویی، تلویزیون، اینترنت و پیام‌های متنی توزیع می‌شد.

اخیرا مقامات با گوگل، مایکروسافت بینگ و متا (که قبلاً فیسبوک نامیده می شد) همکاری کرده‌اند تا Amber Alerts  را به پلتفرم‌های خود بیاورند. 

کشورهایی که در آن کاربران اینستاگرام هشدارهای امبر را دریافت می کنند

– آرژانتین

– استرالیا

– بلژیک

– بلغارستان

– کانادا

– اکوادور

– یونان

– گواتمالا

– ایرلند 

– جامائیکا

– کشور کره

– لیتوانی 

– لوکزامبورگ 

– مالزی

– مالت 

– مکزیک

– هلند 

– نیوزلند 

– رومانی 

– آفریقای جنوبی 

– تایوان 

– اوکراین 

– انگلستان 

– امارات متحده عربی 

– آمریکا 

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    سخن آخر

    هشدار کودک ربایی به اینستاگرام که با نام آمبر آلرت شناخته می‌شود، یک راهکار مهم برای حفظ امنیت کودکان و نجات آنان از کودک ربایی است. در این هشدار، اطلاعات مربوط به کودک ربوده شده از جمله عکس، محل ربوده شدن، سن، قد و وزن و … منتشر می‌شود تا در صورت مشاهده وی سریعا با مقامات تماس بگیرید و گزارش دهید. این قابلیت برای کاربران اینستاگرام در ۲۵ کشور فعال است که ایران جزء آن‌ها نیست.

    پرسش و پاسخ‌های رایج

    در ادامه قصد داریم به رایج ترین سوالات درباره هشدار کودک ربایی به اینستاگرام پاسخ دهیم.

    منبع:

    DailyMail

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.