علت ریزش ناگهانی فالوور اینستاگرام چیست؟

0

برای یک ادمین اینستاگرام هیچ حسی بهتر از دیدن افزایش روز افزون تعداد فالوورهایش نیست. اما اگر ناگهانی و بی هیچ دلیل خاصی فالوور‌هایش دچار ریزش شوند بدترین اتفاق ممکن برای او افتاده. اما جای نگرانی نیست ما در این مقاله علت ریزش ناگهانی فالوور را بررسی می‌کنیم. با خواندن این مقاله و آگاهی از این دلایل می‌توانید فالوورهای از دست رفته را به پیج برگردانید و حتی می‌توانید فالوورهای بیشتری را جذب کنید پس تا انتها با ما همراه باشید.

علت ریزش ناگهانی فالوور

در ادامه مهم‌ترین دلایل ریزش ناگهانی فالوور را بررسی می‌کنیم.

صفحه شما شدوبن (shadow ban) شده است

شدوبن اولین علت ریزش ناگهانی فالوور است که به ذهن هر کسی می‌رسد. شدوبن یعنی اینکه اینستاگرام بدن اطلاع محتوای شما را از دید مخاطب مخفی می‌کند و دیگر محتوای پیج شما را در اکسپلور اینستاگرام و حتی هشتگ‌های اینستاگرامی نشان نمی‌دهد.

قطعا می‌پرسید چه عواملی باعث شدوبن شدن پیح می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شدوبن به دولیل اتفاق می‌افتد:

  1. از قوانین اینستاگرام سرپیچی کرده‌اید. مثل ایتفاده از ربات برای بالا بردن نرخ تعامل.
  2. فالوورهایتان محتوای پست های شما را ریپورت کرده‌اند و به همین علت اینستاگرام تشخیص داده که صفحه شما نامناسب است و آن را به دیگر افراد پیشنهاد نداده.

بعضی از افراد کلاهبردار ادعا می‌کنند در ازای مبلغی مشخص می‌توانند شدوبن را از بین ببرند. ولی هیچ کس چنین کاری را نمی‌تواند انجام دهد جز خود اینستاگرام.

برای جلوگیری از شدوبن و ریزش فالوور از هیچ گونه رباتی برای افزایش تعامل پیحتان استفاده نکنید.

بیش از حد تبلیغ می‌کنید

افراد از دیدن پست‌های تبلیغاتی زود خسته می‌شوند و هیچ دوست ندارد دائم شاهد چنین پست‌هایی باشد برای همین تبلیغ بیش از حد علت ریزش ناگهانی فالوور است. بنابراین اگر شما هم دائم در صفحه اینستاگرامی خود به تبلیغ محصولاتتان می‌پردازید منتظر کم شدن فالوورهایتان باشید. البته این بدان معنا نیست که اصلا تبلیغ نکنید بلکه باید به اندازه و درست تبلیغ کنید.

بیش از حد تبلیغ می‌کنید

ساختن بیش از اندازه پست‌های تبلیغاتی علاوه بر مخاطب برای خود شما هم خسته کننده است. پس با برنامه ریزی پیش بروید و محصولاتان را هوشمندانه تبلیغ کنید. نکته مهم دیگر اینکه هرگز محصولاتتان را مستقیما تبلیغ نکنید و آن را طی یک مثال یا دوره مصرف معرفی کنید. حتی برای اینکه تبلیغتان اثر گذاری بهتری روی مخاطب داشته باشد می‌توانید از یک اینفلوئنسر بخواهید نظر مثبتش از محصولات برند شما را طی یک دوره مصرف بگوید.

پست گذاری نا مرتبط یا بیش از حد علت ریزش ناگهانی فالوور

اکثر افراد به دلیل موضوع پیج شما و مطالب آن، اقدام به فالو کردن شما می‌کنند. حال اگر شما پست‌هایی در صفحه خود بگذارید که هیچ ارتباطی با موضوع پیجتان نداشته باشد بدیهی است که تعداد زیادی از فالوررها شما را آنفالو می‌کنند.

هچنین میزان پست گذاری بیش از حد می‌تواند علت ریزش ناگهانی فالوور باشد. به طور مثال اگر شما در یک روز  4 پست منتشر کنید، فالوورهایتان به شدت ریزش می‌کند. بهتر است در روز 1 یا نهایتا 2 پست و حداقل 5پست در هفته در پیج خود منتشر کنید.

فعالیت نداشتن یا فعالیت کم در اینستاگرام

برخی از افراد آنقدر کم و دیر به دیر فعالیت می‌کنند و پست و استوری می‌گذارند که مخاطب فکر می‌کند آن پیج غیر فعال شده و آن را آنفالو می‌کند. پس برای اینکه دچار ریزش فالوور نشوید فعالیت مستمر داشته باشید و طبق یک برنامه زمانی پیش بروید.

جذاب نبودن و بی‌ارزش بودن محتوای پست علت ریزش ناگهانی مخاطب

تصاویر و کپشن‌های جذاب و دلنشین و هشتگ‌های مناسب و منحصر به فرد از مواردی هستند که باعث جذب مخاطب و ماندگاری او در پیج شما می‌شود. هرگونه تغییر در این روند که باب میل فالوور نباشد، باعث می‌شود او جذب پیج‌های دیگری بشود که محتوای جذاب‌تری دارند و صفحه شما را برای همیشه ترک کند. در واقع باید محتوایی تولید ومنتشر کنید که مخاطب با دیدنش حس خوبی داشته باشد و صفحه شما را به عنوان یک صفحه خوب و حرفه ای بشناسد که که ارزش وقت گذاشتن و دنبال کردن داشته باشد.


بیشتر بخوانید: ترفندهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل

خرید فالوور فیک علت ریزش ناگهانی فالوور

خرید فالوور فیک اصلی ترین علت ریزش ناگهانی فالوور است. الگوریتم اینستاگرام بسیار هوشمند شده و اکانت‌های فیک را تشخیص می‌دهد و آن‌ها را پاک می‌کند.

یک حالت دیگر هم وجود دارد که شما اقدام به خرید فالوور فیک نکرده‌اید اما با یک کمپین تبلیغاتی فالوورهای زیادی را به صورت موقت به‌دست آورده اید.

برای مثال ممکن است شما به عنوان یک آنلاین شاپ با تبلیغ اینفلوئنسرها و تخفیف‌های موقت‌ فالوورهای زیادی را جذب کرده باشید. که بعد از اتمام دوره تخفیف تمام مخاطبان پیج شما را ترک می‌کنند چون از همان اول شما را بخاطر تخفیفات نه بخاطر برندتان فالوکردند. در نتیجه بهترین راه جذب فالوور تولید محتوای جذاب و کاربرپسند است.

الگوریتم تازه اینستاگرام و حذف فالوورهای بی تعامل

یکی از علت‌های ریزش ناگهانی فالوور، حذف فالوور روح توسط خود اینستاگرام است.

فالوور روح همان فالوور واقعی است که به دلایلی مانند انتشار پست‌های یکنواخت به فالوور روح تبدیل شده و دیگر هیچ تعاملی با پیج شما ندارد و از آنجایی که تعامل برای الگوریتم اینستاگرام بسیار مهم است وقتی می‌بیند فالور هیچ تعاملی با پیج شما برقرار نمی‌کند آنهارا به طور خودکار حذف ‌می‌کند ولی قبل از اینکه این اتفاق بیفتد شما باید با تولید محتوای خوب و کاربر پسند فالوورهای روح پیج خود را فعال کنید.

علت ریزش ناگهانی فالوور اینستاگرام چیست؟

نداشتن تعامل با فالوور‌ها علت ریزش ناگهانی فالوور

تعامل با فالوور مهم ترین عامل رشد یک پیج اینستاگرامی است. شما باید دائما با فالوورهای خود تعامل داشته باشید، به نظرات آنها گوش دهید و در استوری‌های روزانه با آنها ارتباط برقرار کنید. اینگونه هم فالوور متوجه می‌شود که شما برای او وقت گذاشته‌اید و از شما و پیجتان حمایت می‌کند و هم اینکه  اینستاگرام مجاب می‌شود از شما حمایت کند‌. درواقع می‌توان گفت وقتی شما با کاربران تعامل ندارید یعنی آنها برای شما ارزش و اهمیتی ندارند و وقتی اینستاگرام می‌بیند شما به فالوورهای خود اهمیت نمی‌دهید فالوور بیشتری برای شما نمی‌آورد و در نتیجه با ریزش فالوور رو‌به‌رو می‌شوید.

محتوای تکراری پست می‌کنید

مرز باریکی بین فعالیت مستمر و تکرار دوباره و دوباره یک محتوا وجود دارد. محتوای تکراری برای مخاطب خسته کننده است و به سرعت حوصله‌اش سرمی‌رود. پس اگر شما هم در پیج خود محتوای تکراری منتشر می‌کنید نباید از ریزش فالوورهایتان تعجب کنید. برای حل چنین مشکلی می‌توانید محتوای ترکیبی بسازید. به طور مثال شما می‌توانید محتواهای زیر را به صورت ترکیبی پست کنید:

  • عکس محل کارتان
  • عکس‌هایی از خودتان
  • عکس از پشت صحنه
  • آنباکس کردن محصولات
  • عکس‌هایی که دیگر افراد که در حال استفاده از محصولات شما هستند.

 نداشتن برنامه محتوایی علت ریزش فالوورهای اینستاگرامی

دیگر علت ریزش ناگهانی فالوور، نداشتن تقویم محتوایی است. به طور مثال اگر شما دو هفته در پیجتان هیچ گونه فعالیتی نداشته باشید و بعد از دو هفته بخواهید 5 پست را پشت سرهم آپلود کنید فالوورهایتان را از دست می‌دهید.

بگذارید برای روشن ترشدن مسئله یک مثال در زندگی روزمره برایتان بزنم. شما در منزل خود یک گیاه دارید و این گیاه را یک روز در میان آب می‌دهید. با این برنامه ثابت و مشخص گیاه به رشد طبیعی خود ادامه می‌دهد. اما اگر شما هر روزی که دلتان خواست به گیاه آب بدهید. گیاه نابود می‌شود.

 تقویم محتوایی برای پیج هم مانند آب دادن منظم به گیاه است وقتی شما تقویم محتوایی مشخص دارید در واقع یک رابطه ثابت و مشخصی با مخاطبان خود دارید به گونه‌ای که خودشان می‌دانند چه روز و ساعتی باید انتظار پست جدید را داشته باشند.

مشکل از باگ اینستاگرام است

در نهایت این احتمال را هم بدهید که علت ریزش ناگهانی فالوور مربوط به باگ اینستاکرام است و ربطی به شما ندارد. به هرحال اینستاگرام هم مانند همه نرم‌افزارهای دیگر باگ دارد و بی عیب و نقص نیست و قبلا هم این مشکل وجود داشته است و برخی پیج‌ها در عرض چندساعت با حتی چندروز تعداد زیادی از فالوورهای خود را از دست داده‌اند. اگر این اتفاق بیفتد در رابطه با آن خبرهایی در فضای مجازی منتشر می‌شود و شما مطمئن می‌شوید که علت ریزش ناگهانی فالوورهایتان باگ اینستاگرام است. در این صورت فقط باید کمی صبر کنید تا مشکل حل شود و تعداد فالوورهایتان مانند قبل شود‌.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع بندی

    علت‌های مختلفی برای ریزش فالوور وجود دارد و فقط یک اشتباه باعث ریزش فالوور نمی‌شود‌ که ما در این مقاله 11 علت ریزش ناگهانی فالوور را بررسی نمودیم. هرگونه سوال یا نظری در این باره دارید در بخش‌ها کامنت‌ها بنویسید. از توجه و همراهی شما سپاسگذاریم!

      پرسش‌های متداول

    چگونه از آمار و علت ریزش ناگهانی فالوور اینستاگرام با خبر شویم؟

    برای آگاهی از آمار ریزش فالوور اینستاگرام از ابزار آنالیز خود اینستاگرام استفاده کنید. با استفاده از ابزار آنالیز اینستاگرام شما به راحتی متوجه می‌شوید که هرروزه چه تعداد فالوور از دست می‌‌دهید و آیا ریزش فالوورتان طبیعی است یا یک مشکل جدی وجود دارد. اگر در یک بازه زمانی اندک، ریزش فالوور زیادی داشتید نگاهی به علت‌های ریزش فالوور که در بالا گفتیم بیندازید و ببنید به کدام علت دچار ریزش فالوور شده‌اید.

    چگونه از ریزش فالوور جلوگیری کنیم؟

    • فید اینستاگرام خود را حرفه‌ای و جذاب کنید.
    •  محتوای کاربر پسند و جذاب تولید کنید.
    •  تقویم محتوایی داشته باشید.
    • پست تکراری منتشر نکنید.
    • فعالیت مستمر داشته باشید.
    • سعی کنید با محتوای جذاب مخاطب جذب کنید و به هیچ وجه فالوور فیک نخرید.
    • با فالوورهای خود تعامل داشته باشید.
    • به اندازه فعالیت کنید و پست بگذارید نه خیلی زیاد و نه کم.

    منبع:

    Quora

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.